Tak!ThomasLW skrev:Det eneste jeg lige kunne finde var den her på TV2Nord.dyhrmaN skrev:Er der nogen, der har set tegningerne fra Hobros stadionplaner, som de viste DBU?

Jeg kan godt lide realismen i stadionets størrelse. Afkortede tribuner og hovedsageligt ståpladser - det må være billigt men alligevel nok til at nå de af DBU satte krav. Mallorca-tribunen kommer til at være stor med næsten 4000 pladser og bliver sikkert den mest anvendte tribune. Modsat kan den store ståtribune bag mål, nord-tribunen, godt gå hen og blive meget tom. Medmindre da at Hobros hårde kerne beslutter sig for at holde til der.
Det kan undre en smule, hvis man ikke sætter tag på Mallorca-tribunen (det er det fedeste navn ever!), de par ekstra millioner er jeg sikker på vil være rigtigt godt givet ud. En siddetribune i regnvejr er ikke synderligt optimalt.
Afslutningsvis er der vist fejl i tegningen af SparNord Tribunen. Denne tribune går mig bekendt ikke langs med hele banen, men spænder vel cirka 1/3 inde på midten af banen. Jeg har dog hørt tale om, at de overvejede at bygge tribunen langs med hele banen, sådan det kommer til at se ud som på billedet. Det ville dog givetvis også ændre på kapaciteten. En kapacitet man komme overveje at tage fra tribunerne bag mål ved at formindske særligt nordtribunen. Jeg kan godt lide tanken om et stadion med to store langsider og små endetribuner. Det giver på sin vis en mere realistisk fordeling af publikum og ser godt ud. Lidt ligesom Gladsaxe stadion.