Mobildækning på stadion

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Mobildækning på stadion

Indlæg af frederikshavneren » 17. okt 2013, 11:32

Hvad er jeres erfaringer med brug af mobil på stadion?
Jeg er kunde hos Telmore og har store problemer med dårlig forbindelse på stadion. Jeg tropper generelt tidligt op på stadion, men lige så snart jeg har passeret tælleapparatet kan jeg næsten altid glemme alt om at komme på nettet.

Jeg har venner der ikke har samme problem så jeg går ud fra, at mobilselskabet har stor betydning.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Mobildækning på stadion

Indlæg af hje1980 » 17. okt 2013, 11:46

Jeg døjer også med det... har Telia. Men efter den nye iOS7 har det hjulpet lidt på dækningen (iPhone 4)... men det er stadig ikke ret godt.
En god service ville være fri WiFI på stadion. Kan dæleme ikke koste mange penge at tilbyde dette.

Og få så sat volumen NED på de højtalere... jo UMULIGT at snakke sammen i halvlegen!!!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Sv: Mobildækning på stadion

Indlæg af Hanga » 17. okt 2013, 12:10

Jeg har store problemer med BÅDE datanetværk og telefonnetværket. Kun en ud af fem SMS går igennem eller sådan noget.

Har telmore.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Mobildækning på stadion

Indlæg af thomasjn » 17. okt 2013, 13:18

Har samme problem som BiBoB kunde (Telenors net) med skiftende mobiler. Mht. wifi tror jeg godt, at i kan glemme det. For det vil være brugtbart skal der mere til end nogle almindelige husmands routere/accespoints for at kunne håndtere så mange potentielle devices på én gang.

Derudover er der hele det datasikkerhedsmæssige. Informationstyveri er et stigende problem og der skal derfor en sikkerhedsløsning på som sikrer folks data mod snushaner. Derudover er det et lovkrav, at AaB skal kunne godtgøre, hvem der har brugt forbindelsen til hvad hvornår. Hvis forbindelsen f.eks. blev brugt til at planlægge terror eller andre kriminielle handlinger ville AaB kunne komme i gevaldige problemer, hvis de ikke kunne fremlægge sådanne data. Så jo det kan sagtens tænkes at være dyrere end at det er lige til at investere i for AaB.

secone79
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 24. aug 2013, 13:08
Favoritspiller: Rasmus Wurtz

Re: Mobildækning på stadion

Indlæg af secone79 » 17. okt 2013, 13:36

Jeg har TDC og har nogenlunde forbindelse lige op til kampstart, så ellers ingen forbindelse resten af kampen. Jeg har lagt mærke til at der et opsat mobil sendere på lysmasterne, men i Weber siden. Dvs. at det kun er sponsor tribunen der har gavn af det da tag og beton skygger for signalet...

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: Mobildækning på stadion

Indlæg af fish » 17. okt 2013, 17:20

Det sidder så vidt jeg ved 3 selskaber i masterne. 3 sidder mellem Weber og Enggaard og Telia/Telenor i den anden side af Weber. Deres nuværende placering gør også at alle selskaber kan have svært med at nå kunder på Weber. Dækning på diverse stadions er desværre altid svært. "problemet" er stigende i og med flere og flere benytter data. Problemet eksistere stort set alle steder hvor events i denne størrelse løber af stablen.

Selskaberne arbejder ad flere retninger men at tilbyde Wi-Fi er heller ikke lige til. Kommercielle Wi-Fi spots kan måske servicere 50-100 siddepladser på grund af distance og for at kunne tilbyde et minimum af forbindelse. Det kan man begynde at regne på hvor mange der skal til. Mener seneste super bowl havde omkring 750 Wi-Fi Access points indenfor stadionet.
Med det i mente tror jeg også at det bliver et selskab der lejer sig ind på stadion og betaler udstyret frem for at AaB selv tilbyder det.

Men der er helt sikkert udfordringer for alle selskaberne, ikke blot på Aalborg stadion.

Besvar