Premier League

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Premier League

Indlæg af Klaus » 10. dec 2013, 13:01

I mine unge teenage tipslørdag år, blev jeg fan af Manchester United. Dengang var de på vej frem med angrebssøgende spil, jeg husker spillere som Macari, Hill, Greenhof, Coppel og Pearson bare for at nævne nogle få. Efterhånden blev succesen nærmest for stor, og jeg begyndte at følge West Ham i stedet. Jeg har nu stadigvæk en svaghed for United, men underligt nok er passionen mindsket med holdets succes. Når jeg er i. London har jeg også set QPR nogle gange. De han nogle fantastiske fans, og det er efter min mening sjovere at se dem end nogle af Premier League holdene fra London.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Premier League

Indlæg af astonvilla » 10. dec 2013, 13:53

Califfen skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Stiffmeister skrev:Startede med at være Liverpool fan i 2010, dengang hvor Liverpool spillede forfæderligt, det var hårdt at være fan af dem med alt den modgang men nu går det endelig godt! Altid Loyal! :aabfan:
Du har simpelthen være loyal fan af et tophold i 3 år og mener det har været hårdt? Beklager, det er simpelthen hysterisk morsomt. Tag det ikke personligt :)
Hahaha det er da satire der vil noget, om ikke andet... Hvad med os stakler, som har holdt med dem siden midten af 90'erne?!?! :)
haha - ja det er lidt sjovt.
Men man ser jo ofte at man starter med at holde med et hold når de er på toppen.
Jeg startede med Villa i 1980, hvor de var rigtig stærke (jeg har familieaner der rækker tilbage til Birmingham, som skubbede i den retning). Så vandt de mesterskabet i 1981 og Gud hjælpe mig om de ikke vandt Mesterholdenes Turnering ("Champions League") i 1982. Så var min kærlighed til klubben jo ligesom forsejlet! Forever...desværre! haha.
For i de mange, mange år siden da, har det eddersparkme været en tynd kop te. Nede i 2. division og vende og alt muligt.
Efter over 30 års ørkenvandring (lige minus en enkelt Liga Cup triumf) kan man vel godt tillade sig at kalde sig selv "loyal" - selvom man jo egentlig var en klubluder dengang hvor man hoppede på vognen....
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Premier League

Indlæg af Provst i Brovst » 10. dec 2013, 14:23

Forrige år hvor vi vandt titlen var et dejligt år at være man c fan. Loyal i alle disse år. Ellers har jeg normalt holdt fanatisk med man u som sidste år eller nogle gange altid chelsea, selvfølgelig har arsenal også haft mit hjerte, dejligt at vi kan udfordre de store med smukt spil. Ellers er det også dejligt at man er 4ever underdogen som diehard Blaskburn fan.

Show your tits off for the lads
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Premier League

Indlæg af Maglau » 10. dec 2013, 15:59

Glødende LFC siden 1976. Vel nok eneste knægt (8 år gammel) i Danmark der i 1977 holdt med LFC i mesterholdenes finalen mod Mönchengladbach med Allan Simonsen på holdet.

City eller Arsenal vinder i år og så please please please LFC i top 4 og manure helt borte og væk.
YNWA.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Premier League

Indlæg af Califfen » 10. dec 2013, 20:24

Provst i Brovst skrev:Forrige år hvor vi vandt titlen var et dejligt år at være man c fan. Loyal i alle disse år. Ellers har jeg normalt holdt fanatisk med man u som sidste år eller nogle gange altid chelsea, selvfølgelig har arsenal også haft mit hjerte, dejligt at vi kan udfordre de store med smukt spil. Ellers er det også dejligt at man er 4ever underdogen som diehard Blaskburn fan.

Show your tits off for the lads
Hvornår skal du til audition hos "Live fra Bremen" ?

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Premier League

Indlæg af Lindmark » 11. dec 2013, 08:43

Califfen skrev:
Provst i Brovst skrev:Forrige år hvor vi vandt titlen var et dejligt år at være man c fan. Loyal i alle disse år. Ellers har jeg normalt holdt fanatisk med man u som sidste år eller nogle gange altid chelsea, selvfølgelig har arsenal også haft mit hjerte, dejligt at vi kan udfordre de store med smukt spil. Ellers er det også dejligt at man er 4ever underdogen som diehard Blaskburn fan.

Show your tits off for the lads
Hvornår skal du til audition hos "Live fra Bremen" ?
Det er faktisk noget af det sjoveste jeg har set fra Provstens glødende tastatur. Seriøst.
Lindmark / Vendelbokartellet

RufusTheDog

Re: Premier League

Indlæg af RufusTheDog » 11. dec 2013, 09:08

Live fra Bremen? Der er ingen grund til at svine Morbror K til.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Premier League

Indlæg af frederikshavneren » 22. jan 2014, 10:10

Så er det anstrengte forhold mellem Laudrup og Swanseas ledelse tilsyneladende brudt ud i lys lue igen. Ifølge artiklen er Laudrup senest til sommer fortid i Swansea: http://sporten.tv2.dk/2014-01-22-medie- ... til-sommer" onclick="window.open(this.href);return false;

Til sommer har Laudrup været i Swansea i 2 år, det er jo næsten historisk at han snart har været så længe i den samme klub.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Premier League

Indlæg af FlæskeFrank » 23. jan 2014, 23:06

Nu er der meget med Helenius's manglende spilletid. De ligger faktisk godt til i ligaen og det kan nok betyde, at spillere som Helenius får chancen snart.
- FlæskeFrank

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Premier League

Indlæg af 12mand » 26. jan 2014, 21:19

blev "påtvunget" at holde med livepool af en kammerat for nogen år siden, fordi han selv er glødende liverpool fan. men de sidste par år hvor jeg er begyndt at følge lidt mere med i PL, har jeg opbygget en kærlighed for city. de har en eller anden evne til at tiltrække spillere alle andre hader, enten for deres præstationer på banen, eller uden for banen. super mario synes jeg er fantastisk på en fodboldbane - og en komplet psykopat udenfor banen. men kan ikke andet end elske ham.

og så holder jeg med carlisle fra league 1.
lynge er gud!

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Premier League

Indlæg af Lindmark » 12. mar 2014, 11:20

frederikshavneren skrev:Så er det anstrengte forhold mellem Laudrup og Swanseas ledelse tilsyneladende brudt ud i lys lue igen. Ifølge artiklen er Laudrup senest til sommer fortid i Swansea: http://sporten.tv2.dk/2014-01-22-medie- ... til-sommer" onclick="window.open(this.href);return false;

Til sommer har Laudrup været i Swansea i 2 år, det er jo næsten historisk at han snart har været så længe i den samme klub.
Det er jo ikke helt sikkert at det er en ondsindet konspiration mod geniet M.Laudrup - måske var hans resultater i anden sæson, som sædvanligt, bare pinligt ringe:
Siden Swansea med Laudrup i spidsen overraskede alt og alle ved at vinde den engelske Liga Cup, er det gået støt ned ad bakke for den danske træner.

ESPNFC har kigget på Laudrups statistik. Før pokaltriumfen var der fart over Laudrups mandskab. Swansea scorede 1,4 mål per ligakamp, ligesom de hvide fra Wales hentede 1,4 point per ligakamp.

Men efter pokalsejren er det gået ned ad bakke. Laudrups mandskab formåede kun at hente 0,9 point per kamp, ligesom de kun scorede 1,1 mål per kamp.
Faktisk spillede Swansea hele 35 kampe efter pokalsejren under Laudrup. Men kun otte gange gav det en sejr. For alle andre engelske trænere vil sådan en statistik være lige med nedrykningsform.

Omvendt har den nybagte chef i klubben, Gary Monk, hentet 1,3 point per kamp, siden han blev ansat. Og noget kunne derfor godt tyde på, at Swansea går en bedre fremtid i møde uden den danske træner.

Tendensen var ikke til at tage fejl af. Laudrup formåede ikke at holde niveau efter den første sæson. Og det er måske derfor, at manden måtte tage sit gode tøj og gå.
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Premier League

Indlæg af Califfen » 14. apr 2014, 08:13

Liverpool <3 har ventet 20 år på det mesterskab. Get in there!! Meget lig AaBs situation pt. Bedst spillende hold i ligaen. Det ser pisse godt ud, boyos!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Sv: Premier League

Indlæg af Hanga » 17. apr 2014, 20:29

Califfen skrev:Liverpool <3 har ventet 20 år på det mesterskab. Get in there!! Meget lig AaBs situation pt. Bedst spillende hold i ligaen. Det ser pisse godt ud, boyos!
Samme situation her, det er virkelig en fantastisk fornøjelse at følge sine hold i øjeblikket. Pool når aldrig i nærheden af AaB i forhold til hvad det betyder for mig, men det er nu stadig lækkert at se dem præstere som de gør. Vind så det mesterskab som klubben, byen og Stevie fortjener!

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Premier League

Indlæg af frederikshavneren » 5. aug 2014, 05:36

Flot gestus af Steven Naismith http://m.bt.dk/fodbold/premier-league-a ... e-saesonen" onclick="window.open(this.href);return false;

Dejligt at den nye PL sæson snart starter. Verdens hårdeste liga er så fed, det der bl.a. gør den så spændende i forhold til andre ligaer er fordi, at der er så mange forskellige hold der kan vinde guld. Arsenal, Liverpool ,Chelsea, Man Utd., Man City og måske Tottenham har alle potentialet til at vinde.

Desværre sluttede sidste PL sæson som en kæmpe nedtur for mit engelske favorit hold, kanariefuglene fra Norwich :'(
Det er skønt at holde med et hold der har mødt så meget modgang, men som alligevel gang efter gang kommer stærkt tilbage. Det bliver svært, men oprykning fra The Championship er det altoverskyggende mål i den nye sæson.

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Premier League

Indlæg af Dissing » 9. aug 2014, 21:11

Califfen skrev:Mangler der ikke en Premier League-tråd herinde?
Runden i aften mindede mig squ om, hvor meget jeg elsker den liga.
De seneste gange jeg har set fodbold på sofaen, har det irriteret mig at kommentatorerne hele tiden skal gøre mig opmærksom på at nu begynder premier league, og det bliver helt fantastisk. Ja måske bliver det lige som sidste sæson hvor tv3sport (eller tv3+) sendte nøjagtig de samme kampe som Canal 6 - Dobbeltkonfekt at sende præcis det samme - men sådan er sports-tv så underlig, som når de sender 8 timers optakt til new firm (Bøf mod Football Club København)

Topic er engelsk fodbold og mit forhold til engelsk bold går langt tilbage, og derfor kommer her et historisk indlæg (jeg går tilbage i tiden):

Jeg har flere gange undret mig over at der i dag er så relativt mange der kan lide det der YNWA-hold fra Liverpool ?
Jeg hader holdet, men synes de var stærke dengang tipslørdag var det eneste fodbold der fandtes. Det var fra 1974 til 1988 hvor LFC havde stjerner som Paul Ince, Ian Ross, Kevin Keegan, John Barnes, John Toshack, Kenny Dalglish, Jan Mølby, Ray Clemence og Bruce Grobbelaar. Dem der er gamle kan huske disse navne, og kan huske at de var toppen af fodbold. Men jeg var ikke fan af Liverpool eller af deres konkurrenter fra Arsenal, Nottingham og Leeds - eller af Man United der overtog engelsk fodbold i 90'erne.

Nej jeg havde valgt et hold som der ikke var nogen der valgte, for jeg var ikke medløber. Derfor valgte jeg Man City, og de optrådte en gang imellem i Tipslørdag, men de vandt ikke rigtig noget. Og de røg ned i de nedre rækker, og ligesom AaB har de været i 3. division og er vendt tilbage. Og pludselig blev de købt, for det bliver klubberne i england. Og så blev de en købeklub, og så vandt de mesterskabet - og så var jeg glad efter alle de år vi blev spyttet på. Men så var mesterskabet ikke fortjent, for købeklubben havde købt sig til mesterskabet - i modsætning til alle de Liverpool spillere jeg nævnte i begyndelsen, der formentlig alle spillede helt gratis for Liverpool.

Danmark Radio stoppede med at sende Tipslørdag i 1998, og dermed nåede programmet at dække det meste af Peter Schmeichels Man United tid (1991-99). Derefter gik mange at medierne over til at satse på spansk fodbold, der er rigtig træls. For dernede findes der kun Barca og Real Madrid - og de andre hold er kanonføde (lige som bøf og fck er stjernerne i DK, hvor alle vi andre er til grin).

Det var fortiden, men hvad mener jeg om Fremtiden: Mit håb er at dansk fodbolds superliga får lige så mange fans som Barcelona og Man United (og Liverpool) har været oppe på.
Hvad kom først, hønen eller ægget ?? - Det gjorde hanen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Premier League

Indlæg af Provst i Brovst » 25. aug 2014, 23:08

Hvis jeg gerne vil se det fodbold som inspirerede PEA, Pellegrinis Villareal ano 2008, skal jeg så se Man C eller Villareal?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Premier League

Indlæg af Califfen » 26. aug 2014, 11:20

Provst i Brovst skrev:Hvis jeg gerne vil se det fodbold som inspirerede PEA, Pellegrinis Villareal ano 2008, skal jeg så se Man C eller Villareal?
Vurderet på Man City-Liverpool kampen i går, vil jeg svare Villareal.. Dog ser jeg ikke så meget spansk fodbold længere, så hvad fanden ved jeg?

Ærgelig kamp for Liverpool i øvrigt. Sidder fuldstændig på spillet i første halvleg, og så laver Moreno en ordentlig koger i forsvaret i slutningen af halvlegen, og forærer City et mål. Og derfra var kampen desværre afgjort, da der er få hold der forsvarer en føring lige så godt som City.

In other news. Di Maria til Man Utd for 560 mio kr er godt nok en vanvittig transfer. Så god synes jeg slet ikke han er. Han har været velsignet med at have gode spillere omkring sig i Real Madrid. Han er ikke typen, der løfter et hold ene mand. Det så man i VM, hvor han i flere kampe var helt anonym for Argentina.
Desuden er det vildt, at United bruger så mange penge på ham, når de i langt højere grad har brug for en forsvarsspiller og central midt.. Well, it's their funeral.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Premier League

Indlæg af Kristian » 26. aug 2014, 12:27

United præstentere helt sikkert en midtbaneforstærkning inden udgangen. Hvem det blir er næste spørgsmål.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Premier League

Indlæg af Califfen » 26. aug 2014, 13:31

Kristian skrev:United præstentere helt sikkert en midtbaneforstærkning inden udgangen. Hvem det blir er næste spørgsmål.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Mon ikke de håber på en Strootman eller Gundögan..?

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: Premier League

Indlæg af Kristian » 26. aug 2014, 16:41

Califfen skrev:
Kristian skrev:United præstentere helt sikkert en midtbaneforstærkning inden udgangen. Hvem det blir er næste spørgsmål.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Mon ikke de håber på en Strootman eller Gundögan..?
Strootman går de helt sikkert efter på et tidspunkt. Jeg tror selv at de lukker en handel med Vidal inden lukketid. Tror de smider de penge de ikke har villet indtil nu pga hans knæ.


Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Besvar