Dansk mester 2014

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af salling23 » 17. apr 2014, 21:21

Jeg håber at vi kan hjælpe jer i morgen mod FCM - mest for vores egen skyld ;)
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. apr 2014, 22:21

Anden pivheldige 1-0 sejr til FCK i træk, hvor deres spil halter som sjældent set, men de alligevel får sejre... Det gør mig altså nervøs. Vi skal eddermaneme holde fast nu og blive ved med at hente point, så de ikke begynder at lugte blod.

Men om ikke andet er der maksimalt pres på FCM i morgen, med sejrene til os og FCK. Det bliver spændende at se hvordan det påvirker dem, jeg anser det for en meget svær kamp for dem, selv om AGF ikke ligefrem sprudler.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 17. apr 2014, 22:58

Jesper Schmidt skrev:Anden pivheldige 1-0 sejr til FCK i træk, hvor deres spil halter som sjældent set, men de alligevel får sejre... Det gør mig altså nervøs. Vi skal eddermaneme holde fast nu og blive ved med at hente point, så de ikke begynder at lugte blod.

Men om ikke andet er der maksimalt pres på FCM i morgen, med sejrene til os og FCK. Det bliver spændende at se hvordan det påvirker dem, jeg anser det for en meget svær kamp for dem, selv om AGF ikke ligefrem sprudler.
FCK indhenter os ikke, slap nu af og gro nogle nosser, hvis nogen kan bliver det FCM. Men jeg tvivler stærkt.
DEN ER HJEMME GUTTER!!!!!!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Brent » 17. apr 2014, 23:52

Provst i Brovst skrev:
Jesper Schmidt skrev:Anden pivheldige 1-0 sejr til FCK i træk, hvor deres spil halter som sjældent set, men de alligevel får sejre... Det gør mig altså nervøs. Vi skal eddermaneme holde fast nu og blive ved med at hente point, så de ikke begynder at lugte blod.

Men om ikke andet er der maksimalt pres på FCM i morgen, med sejrene til os og FCK. Det bliver spændende at se hvordan det påvirker dem, jeg anser det for en meget svær kamp for dem, selv om AGF ikke ligefrem sprudler.
FCK indhenter os ikke, slap nu af og gro nogle nosser, hvis nogen kan bliver det FCM. Men jeg tvivler stærkt.
DEN ER HJEMME GUTTER!!!!!!
FCK har Esbjerg og Brøndby hjemme og ja FCM ude. Med det fesne spil de viser pt. kommer de til at sætte point til i de kampe.
AaB - the Nordic gateway to Europe

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af frederikshavneren » 18. apr 2014, 12:41

Ståle er i gang med mind games i medierne.
Jeg tror ikke at han har opgivet guldet. Inderst inde er han sikkert overbevist om at vi fucker op og, at det dermed er op til københavnerne selv at udnytte vores fejl. Godt nok snakker han kun om at de kæmper for 2.-3. pladsen, men han lod f.eks. en bemærkning falde om den meget tynde udvisning som hjalp os i Viborg. At de så selv fik foræret et straffespark i Slagelse ville han selvfølgelig ikke indrømme. Ståle ligner Sir Alex i forhold til at lægge pres på dommerne.

Ståle bruger indirekte medierne og dommerkritik til at sætte os under pres. Jeg frygter mere FCK end Ikast. FCK spiller dårligt, men de vinder. De står godt defensivt og det er meget afgørende. Det bliver spændende at se deres næste kamp mod Esbjerg. Fiskerne er Danmarks bedste kontrahold, det vil være kanon hvis de kan drille FCK.

Brugeravatar
nijuni
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13. nov 2008, 12:01
Geografisk sted: Bramming

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af nijuni » 18. apr 2014, 14:38

frederikshavneren skrev:
Ståle bruger indirekte medierne og dommerkritik til at sætte os under pres. Jeg frygter mere FCK end Ikast. FCK spiller dårligt, men de vinder. De står godt defensivt og det er meget afgørende. Det bliver spændende at se deres næste kamp mod Esbjerg. Fiskerne er Danmarks bedste kontrahold, det vil være kanon hvis de kan drille FCK.
Drop det med fiskerne. Der landes ikke længere fisk i Esbjerg. Kun 2,4 % af af fiskelandingerne i 2013 fandt sted i region Syddanmark (Esbjerg), mens det var hele 58 % i region Nordjylland (primært Skagen). Esbjerg havn er næsten udelukkende off-shore industri i dag.

Bortset fra det har du helt ret. EfB må meget gerne tage point fra FCK.
Man kan godt være i form, selv om man er ude af facon.
Far til fire

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 541
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Trickster » 18. apr 2014, 14:59

Esbjerg vil altid være fiskerne.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 18. apr 2014, 16:32

Enig, det er fuldstændigt ligegyldigt hvad der faktuelt er rigtigt. Esbjerg er fiskerne og det vil de være på trods af alle kendsgerninger som man kan forelægge for det modsatte. Der er fisk i deres i deres vand, i deres blod og på deres værtshuse. Fisk overalt i Esbjerg.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Fabbe » 20. apr 2014, 00:50

Provst i Brovst skrev:
Jesper Schmidt skrev:Anden pivheldige 1-0 sejr til FCK i træk, hvor deres spil halter som sjældent set, men de alligevel får sejre... Det gør mig altså nervøs. Vi skal eddermaneme holde fast nu og blive ved med at hente point, så de ikke begynder at lugte blod.

Men om ikke andet er der maksimalt pres på FCM i morgen, med sejrene til os og FCK. Det bliver spændende at se hvordan det påvirker dem, jeg anser det for en meget svær kamp for dem, selv om AGF ikke ligefrem sprudler.
FCK indhenter os ikke, slap nu af og gro nogle nosser, hvis nogen kan bliver det FCM. Men jeg tvivler stærkt.
DEN ER HJEMME GUTTER!!!!!!
Billede
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 20. apr 2014, 00:58

Fabbe skrev:
Provst i Brovst skrev:
Jesper Schmidt skrev:Anden pivheldige 1-0 sejr til FCK i træk, hvor deres spil halter som sjældent set, men de alligevel får sejre... Det gør mig altså nervøs. Vi skal eddermaneme holde fast nu og blive ved med at hente point, så de ikke begynder at lugte blod.

Men om ikke andet er der maksimalt pres på FCM i morgen, med sejrene til os og FCK. Det bliver spændende at se hvordan det påvirker dem, jeg anser det for en meget svær kamp for dem, selv om AGF ikke ligefrem sprudler.
FCK indhenter os ikke, slap nu af og gro nogle nosser, hvis nogen kan bliver det FCM. Men jeg tvivler stærkt.
DEN ER HJEMME GUTTER!!!!!!
Billede
klik her
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:16
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Martin » 20. apr 2014, 19:38

Denne unge AaB fan er heller ikke just fortrøstningsfuld! Dog point for "Vores åndelige leder Lynge".

http://www.youtube.com/watch?v=F_S0g13b7xg" onclick="window.open(this.href);return false;
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af frederikshavneren » 20. apr 2014, 20:57

Det bliver afgørende at få Jönsson klar. Han er vores vigtigste spiller og det selv om han har været skadesplaget og vel på intet tidspunkt har været i topform. Vi kan stadigvæk selv afgøre det, men nu har vi lavet den éne fejl som vi kunne tillade os. Det er muligt at andre resultater flasker sig for os, men vi kan ikke regne med

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3596
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Hovedet » 20. apr 2014, 22:52

Der er 2 måder, vi kan blive mestre på: egen styrke eller andres svaghed. I morgen skal vi sætte vores lid til sidstnævnte. Da vi senest tabte i Haderslev, var vi heldige med de øvrige resultater i runden.

I konkurrence med hjemmekampen mod FCV var denne forårets ringeste kamp. Jeg havde forventet, at AaB ville tabe en af de sidste 6, men havde ikke lige set nederlaget komme i dag. Er enig med frederikshavneren i, at nøglen til et mesterskab (i hvert fald vundet på egen styrke) ligger i Jönsson. Der ligger næppe mange point og venter i de resterende 5 kampe, hvis ikke niveauet hæves betragteligt i forhold til i dag.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Fabbe » 21. apr 2014, 00:49

Hvis man kunne spille på, at tre hold har guldchance før sidste spillerunde, så ville jeg smide en hundarlas efter sådan et væddemål. b 1903 har brøndby hjemme og ikast ude, men jeg ser en meget stabil udvikling i det hold. De har et godt tag på farum, som de skal møde på udebane. På den bane trives AaB traditionelt ikke. Det, der for få timer siden lignede et lunt AaB-forspring, ligner efterhånden en historisk gyserafslutning. Allerede før Randers Freja-kampen var jeg - og er stadig - meget bekymret for disse såkaldte pligtkampe, der er tilbage. Når man har seks runder tilbage og ingen æggende topkamp, så er det en lang stroppetur mod mål, og selv om holdpræstationen tit har været fremhævet, så er det tydeligt at se, at også vi er meget afhængige af, om enkelte profiler er klar og har tur i den.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

secone79
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 24. aug 2013, 13:08
Favoritspiller: Rasmus Wurtz

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af secone79 » 21. apr 2014, 00:50

Jeg er stadig overbevist om at vi tager mesterskabet i sidste minut af SønderjyskE - FCM på et selvmål af Tim Janssen...

Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Spanky » 21. apr 2014, 12:27

http://www.superstats.dk/hvem-vinder-guld/" onclick="window.open(this.href);return false;

På overstående link kan der regnes lidt på sandsynligheden for et mesterskab.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af gravballe » 21. apr 2014, 13:38

jeg frygter sku at vi rammer ind i vores velkendte dårlige periode nu. Jeg tror ikke på vi bliver mestre, måske er det for at fjerne skuffelsen ved at smide det på gulvet, jeg er spændt på hvilke hold vi ser imod ob.. Om de går ud og viser det ikke er en fejl de ligger hvor de gør, eller vi kommer til at se den samme problemer som vi så til dels imod viborg og imod randers...

viborg vinder næppe over fcm, måske en uagjort hvis vi er heldige.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af frederikshavneren » 21. apr 2014, 15:03

Sådan. Farum har netop tabt i Haderslev, det betyder at vi med 99,99% sandsynlighed allerede er kvalificeret til europæisk fodbold i den kommende sæson. Med 5 kampe tilbage har vi 16 point ned til Randers/Farum på 6. pladsen. Da pokalvinderen med meget stor sandsynlighed slutter i top 4 giver 5. pladsen også adgang til Europa League.
I praksis har vi været kvalificeret til europæisk bold i noget tid, men nu er det praktisk talt en kendsgerning :aabfan:

Kampen i går var skuffende, men det ændrer ikke på indtrykket af en fantastisk sæson. Jeg tror ikke at der var nogen der før sæsonstart 2013-2014 havde forudset, at vi med 5 kampe tilbage ville være på 1. pladsen, kvalificeret til pokalfinalen samt allerede sikret kvalifikation til europæisk bold i den kommende sæson.
Jeg havde slet ikke forudset det, jeg regnede med en 7.-9. plads i denne sæson.

Med andre ord har sæsonen allerede været en stor succes, men det skal selvfølgelig ikke være en sovepude. Måske det kan frigive ny energi, at europæisk bold allerede er sikret.

Martin Jensen
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 21. apr 2014, 07:11
Favoritspiller: Kasper Kusk Vangsgaard

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Martin Jensen » 21. apr 2014, 15:11

”b 1903 har brøndby hjemme og ikast ude, men jeg ser en meget stabil udvikling i det hold. De har et godt tag på farum, som de skal møde på udebane”

Ja det er åbenbart vanskeligt med de klubnavne, eller er det manglen på respekt for andre. Det virker noget useriøst og plat.

Fire klubber nævnt alle med småt f.eks. B1903, og hvad poker laver de her i denne sammenhæng. Måske lidt mindreværdskomplekser til FC Midtjylland, djævleøen/Sjælland og København.

Nå hver sin lyst, her hvor AaB er på vej mod endnu et mesterskab, eller hvad?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af jonas386 » 21. apr 2014, 15:25

Viborg med, måske, en hjælpende hånd. Den må de meget gerne holde, selvom det ikke skulle undre mig FCM tager ale 3 point i sidste ende.

EDIT: Jeg holder bare min kæft.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar