Dansk mester 2014

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Dansk mester 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 27. dec 2013, 23:31

Lad os nu samle drømmene i denne tråd. Hvem bliver dansk mester 2014 ?

Efter efterårets kampe er stillingen i toppen nr. 1 FCM 36, nr. 2 AaB 32 og nr. 3 FCK 30 point. Realistisk set kan ingen andre blive mestre, alle andre hold er mere end 10 point bagud og skal overhale minimum 3 hold. Derfor kan man indtil transfervinduet lukkes koncentrere sig om de tre hold(absurd transfervindue kan måske lukke andre hold ind).

Chancefordelingen vurderes pt. til:
FCM 35%
FCK 35%
AaB 30%


Hvorfor ?
Nr. 1 bør altid være favorit og med 4 og 6 point ned, så har FCM plads til en skævert. Truppen virker dog ikke bred. Jeg har i fordelingen forventet, at to nye - måske uprøvede - kommer ind for Danny Olsen(18 superligakampe denne sæson) og Jeppe Curth(9 kampe for dem). Tilsvarende får de kun 35% fordi de aldrig har været mestre - det kan give noget usikkerhed.

FCK har sneget sig forbi os. De er mere rutineret. Truppen virker bred og god, dog med svagheder. Deres svagheder skal dog fjernes før de kan blive alenefavoritter. Her skal bemærkes, at de har mistet Cesar Santin(12 kampe og 2 mål), dog får de Pate Diouf fra Esbjerg retur.

Os. AaB ligner holdet, som kan snuppe guldet, hvis de andre ikke er skarpe nok. Pressen har allerede glemt os i guldkampen(det plejer at være til vores fordel). Kun 4 point fra førerholdet ligner en åben chance. Vi er faktisk allerede forstærket til transfervinduets åbning, da vi får Curth retur og Gilli Sørensen. Holdet kan dog ikke tåle skader på flere vitale pladser.

Transfervinduet kan ændre meget, dog kan FCKs manglende kvalifikation til EL/CL i foråret gøre, at nogle store transfer først gennemføres til sommer og dermed medvirke til en mere ligelig gulddyst. Antallet af kampe i foråret vil varierer - FCM har 15, vi minimum 16 og FCK minimum 17 kampe. Ender FCK og AaB i pokalfinalen spiller AaB 4 kampe mere end FCM i foråret, mens FCK når 3 mere end FCM.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Pastorius » 27. dec 2013, 23:39

Det giver ikke mening at skyde på mesteren før transfervinduet er lukket
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Kunji » 28. dec 2013, 00:19

Brøndby - 100 pct.

Fuck jer og jeres jantelov!!!
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 28. dec 2013, 01:07

Pastorius skrev:Det giver ikke mening at skyde på mesteren før transfervinduet er lukket
Nu valgte jeg ret bevidst at starte tråden inden transfervinduet. For pludselig kommer "Alle de andre forstærker sig, hvorfor gør vi ikke noget".

Pointene mister man altså ikke i transfervinduet plus, at vi har set angribere og afskrevet dem efter det første ½ år, hvorefter de er begyndt at bombe(N'doye). Så der er andet i livet. Et andet eksempel er vel, at selvom vi hentede Lumb, Duncan og Augu i vintervinduet 2010/2011, så hentede vi altså kun en midterplacering i foråret(og to pladser frem til 10. pladsen). Det har været fremme, at det kostede os 5 mio. kr. Så hvis Sønderjyske eller andre skal blive mestre, så skal de altså ligge kassen.

Dette var netop et bud på styrkeforholdet inden hystieriet i transfervinduet begynder. Og så derefter justere tallene.
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 26. jan 2014, 21:29

Så bliver den snart aktuel igen.

Pt. har FCM hentet Jakob Poulsen og Femi, men mistet Danny Olsen og Jeppe Curth. Dertil kommer langtidsskade til deres svenske midtbane.

FCK har hentet Mussis til kanten og får Pate Diouf hjem, men afgivet Sigurdsson og MJ i forsvaret, mens Santin er væk fra angrebet.

Vi har hentet den færøske bomber Gilli og den tidl. SL-topscorer Curth.

Det ser ud til, at skader kan afgøre meget i årets superliga - Schwartz, Emil Larsen, Andersson - alle med 8 uger, har nok glemt en anden skadet spiller. Det kan se alvorligt ud for alle holdene.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 26. jan 2014, 21:31

Ålleborg 4 realz!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Pastorius » 26. jan 2014, 22:59

FlæskeFrank skrev:Så bliver den snart aktuel igen.

Pt. har FCM hentet Jakob Poulsen og Femi, men mistet Danny Olsen og Jeppe Curth. Dertil kommer langtidsskade til deres svenske midtbane.

FCK har hentet Mussis til kanten og får Pate Diouf hjem, men afgivet Sigurdsson og MJ i forsvaret, mens Santin er væk fra angrebet.

Vi har hentet den færøske bomber Gilli og den tidl. SL-topscorer Curth.

Det ser ud til, at skader kan afgøre meget i årets superliga - Schwartz, Emil Larsen, Andersson - alle med 8 uger, har nok glemt en anden skadet spiller. Det kan se alvorligt ud for alle holdene.
Hvad havde du regnet med?
Jeg er lykkelig over det ikke ser ud til at vi har mistet nogen fra truppen endnu.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Lindmark » 27. jan 2014, 08:25

Provst i Brovst skrev:Ålleborg 4 realz!
Man skal ikke drikke om søndagen - og da slet ikke når man er Provst...

Men med en intakt trup, som det 7-9-13 ser ud til at Kent og Kuhn kan råde over, så kan vi akkurat lige så godt blive mester som Kbh. eller Ikast. 4real ;)
Lindmark / Vendelbokartellet

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 27. jan 2014, 09:15

Pastorius skrev:Hvad havde du regnet med?
Jeg er lykkelig over det ikke ser ud til at vi har mistet nogen fra truppen endnu.
Jeg er da skuffet over, at når vi står med guldmedaljerne, så skriver pressen, at vi kun vandt pga. de andres skader...

Iøvrigt virker 4½ år til 30 årig Jakob Poulsen ret desperat. Lidt a la Kahlenberg.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Eksil » 27. jan 2014, 10:05

FlæskeFrank skrev:
Pastorius skrev:Hvad havde du regnet med?
Jeg er lykkelig over det ikke ser ud til at vi har mistet nogen fra truppen endnu.
Jeg er da skuffet over, at når vi står med guldmedaljerne, så skriver pressen, at vi kun vandt pga. de andres skader...

Iøvrigt virker 4½ år til 30 årig Jakob Poulsen ret desperat. Lidt a la Kahlenberg.
Tja, især midtbanespillere kan sagtens holde godt op i 30'erne, hvis bentøjet vil, se eks. Jørgensen og Stockholm.

Desværre for Kahlenberg og Brøndby siger at erfaring, at hans ikke vil. Augo er lidt den samme historie, så snart han er i form kommer der en dum skade i baglåret eller en fiber.

Husker ikke Poulsen som på sammen måde skadesramt.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af le Cid » 27. jan 2014, 10:24

Eksil skrev:
FlæskeFrank skrev:
Pastorius skrev:Hvad havde du regnet med?
Jeg er lykkelig over det ikke ser ud til at vi har mistet nogen fra truppen endnu.
Jeg er da skuffet over, at når vi står med guldmedaljerne, så skriver pressen, at vi kun vandt pga. de andres skader...

Iøvrigt virker 4½ år til 30 årig Jakob Poulsen ret desperat. Lidt a la Kahlenberg.
Tja, især midtbanespillere kan sagtens holde godt op i 30'erne, hvis bentøjet vil, se eks. Jørgensen og Stockholm.

Desværre for Kahlenberg og Brøndby siger at erfaring, at hans ikke vil. Augo er lidt den samme historie, så snart han er i form kommer der en dum skade i baglåret eller en fiber.

Husker ikke Poulsen som på sammen måde skadesramt.
Han har da haft sine skader...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Forza » 27. jan 2014, 10:24

Eksil skrev:
FlæskeFrank skrev:
Pastorius skrev:Hvad havde du regnet med?
Jeg er lykkelig over det ikke ser ud til at vi har mistet nogen fra truppen endnu.
Jeg er da skuffet over, at når vi står med guldmedaljerne, så skriver pressen, at vi kun vandt pga. de andres skader...

Iøvrigt virker 4½ år til 30 årig Jakob Poulsen ret desperat. Lidt a la Kahlenberg.
Tja, især midtbanespillere kan sagtens holde godt op i 30'erne, hvis bentøjet vil, se eks. Jørgensen og Stockholm.

Desværre for Kahlenberg og Brøndby siger at erfaring, at hans ikke vil. Augo er lidt den samme historie, så snart han er i form kommer der en dum skade i baglåret eller en fiber.

Husker ikke Poulsen som på sammen måde skadesramt.
Augu og i særdelshed Kahlenberg har hele karrieren været væsentlig mere skadespræget end Jakob Poulsens karriere. Det er en særdeles god signing for FCM men man kan håbe på at det bider dem i røven at have ham så lang tid. Specielt Augu er jo beviset på at en spillers kvaliteter kan dale drastisk lige pludseligt, i karrierens efterår.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. jan 2014, 17:12

FlæskeFrank skrev:Så bliver den snart aktuel igen.

Pt. har FCM hentet Jakob Poulsen og Femi, men mistet Danny Olsen og Jeppe Curth. Dertil kommer langtidsskade til deres svenske midtbane.

FCK har hentet Mussis til kanten og får Pate Diouf hjem, men afgivet Sigurdsson og MJ i forsvaret, mens Santin er væk fra angrebet.

Vi har hentet den færøske bomber Gilli og den tidl. SL-topscorer Curth.

Det ser ud til, at skader kan afgøre meget i årets superliga - Schwartz, Emil Larsen, Andersson - alle med 8 uger, har nok glemt en anden skadet spiller. Det kan se alvorligt ud for alle holdene.
FCK henter vel først Mussis til sommer, efter hvad medierne skriver, men der kommer utvivlsomt til at ske mere i FCK inden vinduet lukker. Det er vel svært at forestille sig Bolanos ikke forsvinder i jagt på spilletid frem mod VM, og også Pourie og TK har været rygtet væk ret kraftigt. Derudover kommer de jo da afgjort til at hente noget ind, men er det spillere af sådan en klasse at de fra starten kan gå ind og gøre en forskel? Jeg tvivler. Desuden er det store spørgsmål hvor mange kampe Nikolai Jørgensen kan spille for dem - jeg ser flere spørgsmålstegn ved FCK end man kunne forvente, og synes f.eks. det er en voldsom svækkelse at de må undvære ligaens, i min bog, absolut bedste forsvarsspiller.

FCM's styrke er svær at blive klog på - i hvilken forfatning er Poulsen, efter nærmest ikke at have spillet fodboldkampe i dette årti? Femi har jeg ingen forventning om bliver det store hit for dem, jeg synes han var skrækkelig i Brøndby hvor han lignede en gammel mand med forkerte tal på dåbsattesten, men han er endnu et af spørgsmålstegnene... og hvor stor betydning får det for dem at Danny Olsen er væk, samtidig med at Andersson misser en stor del af foråret?

Hvis vi virkelig, som det efterhånden tyder på, kommer til at spille med den samme trup i foråret, og iøvrigt kan slippe for skader og for mange karantænedage i det korte forår, vil jeg næsten sige vi står et mulehår bedre end de to andre i øjeblikket, men meget kan jo nå at ændre sig, og ikke mindst mangler vi at se vores hold steppe op i de finale-lignende kampe... dem kommer der altså nogle stykker af i foråret.

- Men lad os se hvordan de forskellige trupper ser ud om en uges tid.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af jonas386 » 27. jan 2014, 20:24

Fuldstændig enig Jesper.

Samtidig har FCM igen Rilwan Hassan ude, mens Janssen og Hedinsson vel mere eller mindre er fodboldinvalide. Jakob Poulsen gør sig vel ikke rigtigt på kanten, så der er de hvertfald ret svækkede. Jeg tænker det nok bliver Sisto der tager den plads, men hvordan tager han sådan et pres det er at kunne hente det første mesterskab til FCM nogensinde, og kommer deres forsvar til at holde samme høje niveau som hidtil.

Vores styrke er at vi intet har solgt, og at vi, efter hvad jeg kan læse, har set stærke ud i træningskampene. Kan Jönsson holde det niveau som Gaarde mener, og kan Larsen fortsætte sit stabile efterår, kan forsvaret fortsætte niveuaet samt Kusk og Thomsen fortsætter deres stærke spil, ser jeg ikke hvorfor vi ikke lige så godt kan blive mestre som de 2 andre, og der er stadig stortset kun fokus på FCM og FCK, så presset er vi endda fri for, hvertfald de første par runder.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Gnu » 28. jan 2014, 09:32

Det slog mig lige at FCK ser utroligt tynde ud i angrebet efter at de har sagt farvel Santin og Purie og med Mos udlejet. Nicolai Jørgensen og Daniel Braaten er kvalitetsspillere, men ikke fuldblodsangribere. Så har de Adi, Diouf og Vetokele tilbage, hvoraf ingen har slået igennem.

Det kunne godt se ud som om, de forstærker sig med Hamdallah, men det er under alle omstændigheder en ny mand, der først skal spilles ind, og som kun har leveret i én sæson i Norge. FCKs track record i forhold til at hente dyre angribere i Tippeligaen imponerer i hvert fald ikke.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af white splash » 28. jan 2014, 10:38

Gnu skrev:Det slog mig lige at FCK ser utroligt tynde ud i angrebet efter at de har sagt farvel Santin og Purie og med Mos udlejet. Nicolai Jørgensen og Daniel Braaten er kvalitetsspillere, men ikke fuldblodsangribere. Så har de Adi, Diouf og Vetokele tilbage, hvoraf ingen har slået igennem.

Det kunne godt se ud som om, de forstærker sig med Hamdallah, men det er under alle omstændigheder en ny mand, der først skal spilles ind, og som kun har leveret i én sæson i Norge. FCKs track record i forhold til at hente dyre angribere i Tippeligaen imponerer i hvert fald ikke.
Synes nu at Vetokele har gjort det udemærket. Han virker hurtig og fysisk stærk. 9 sæsonmål, hvoraf de sidste 7 vel er lavet i de sidste 7-8 kampe.. Så mener nu nok at han har hvad der skal til.
1 2 3 Jimmy er en mur!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af sulakvelidze » 28. jan 2014, 14:42

Med forbehold for dramatiske ændringer i transfervinduets sidste dage ser jeg procentfordelingen sådan her:

FCM 47
FCK 38
AaB 15

Jeg er muligvis pessimist, men det vil være en næsten uhørt stor præstation af Kent Nielsen, hvis han kan føre AaB til guld. Også med det nuværende udgangspunkt for foråret. Og så synes jeg, at startprogrammet med FCK/Brøndby/FCM i fem af de otte første kampe ligner et program, der med stor sandsynlighed hægter AaB af i guldstriden, hvorefter det handler om at forsvare tredjepladsen.

FCM er guldfavoritter. Endda forholdsvist klart i min bog. Seks point (til FCK) er et stort forspring med kun 15 kampe tilbage, og førstepladsen hen over vinteren kommer til at løfte dem. De ser endda ud til at have held med at lægge presset over på FCK, hvilket er absurd med det forspring så langt henne i sæsonen. Problemet for dem kan blive en skidt start med OB (ude) og FCK (ude), men jeg forestiller mig, at de vinder i Odense og så lever nogenlunde med et muligt nederlag i Parken.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af gravballe » 28. jan 2014, 15:18

jeg tror vi skal være ualmindelige heldige for at bare at ende på en 3 plads.. Brøndby kommer susende, hvis de får lidt mere medvind, så jeg vil blive ualmindelig overrasket hvis vi ender på noget højere end 4 plads, hvis jeg skal være ærlig. En 2 plads, vil dog være fantastisk, næsten som at blive mester. En chance for CL, og lidt penge i en tom kasse. AaB er ikke dårlige, jeg tror bare ikke de magter at holde stabiliteten over de sidste 15 kampe, alt for tit i efteråret har de smidt de lette point væk. Det kombineret med Brøndby/fck har vist bedre stablitet den sidste del af efteråret, gør jeg tror de indhenter os. Jeg vil dog håbe jeg tager fejl.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af Brodernumsi » 28. jan 2014, 15:43

gravballe skrev:jeg tror vi skal være ualmindelige heldige for at bare at ende på en 3 plads.. Brøndby kommer susende, hvis de får lidt mere medvind, så jeg vil blive ualmindelig overrasket hvis vi ender på noget højere end 4 plads, hvis jeg skal være ærlig. En 2 plads, vil dog være fantastisk, næsten som at blive mester. En chance for CL, og lidt penge i en tom kasse. AaB er ikke dårlige, jeg tror bare ikke de magter at holde stabiliteten over de sidste 15 kampe, alt for tit i efteråret har de smidt de lette point væk. Det kombineret med Brøndby/fck har vist bedre stablitet den sidste del af efteråret, gør jeg tror de indhenter os. Jeg vil dog håbe jeg tager fejl.
Enig, synes også det er absurd at folk afskriver Brøndby. hvis de slår os i den første kamp, er de i den grad en del af mesterskabs kampen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Dansk mester 2014

Indlæg af gravballe » 28. jan 2014, 15:57

Brodernumsi skrev:
gravballe skrev:jeg tror vi skal være ualmindelige heldige for at bare at ende på en 3 plads.. Brøndby kommer susende, hvis de får lidt mere medvind, så jeg vil blive ualmindelig overrasket hvis vi ender på noget højere end 4 plads, hvis jeg skal være ærlig. En 2 plads, vil dog være fantastisk, næsten som at blive mester. En chance for CL, og lidt penge i en tom kasse. AaB er ikke dårlige, jeg tror bare ikke de magter at holde stabiliteten over de sidste 15 kampe, alt for tit i efteråret har de smidt de lette point væk. Det kombineret med Brøndby/fck har vist bedre stablitet den sidste del af efteråret, gør jeg tror de indhenter os. Jeg vil dog håbe jeg tager fejl.
Enig, synes også det er absurd at folk afskriver Brøndby. hvis de slår os i den første kamp, er de i den grad en del af mesterskabs kampen.
Præcis faktisk tror jeg deres forår står og falder med hvordan det går i kampen mod os..

slår de os, tror jeg de bliver en seriøs del af top 3 på vores bekostning, vinder vi, så kan deres korthus let falde sammen dog.

Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg dog de slår os, nettop fordi har medvind i medier, på gangene og alle andre steder, den slags er selvforstærkende, også selv om deres trup måske ikke er mærkbar bedre end vores, så virker vores stadig mentalt skrøbelig, især med tanke om de lette point vi har smidt i foråret.. Kampe man BURDE have vundet, hvis man vil være en del af toppen.

Vi står og falder med om Kusk forsætter takterne fra efteråret. sidste år blev kusk anonym det meste af foråret, selv om han havde haft et godt efterår.

jeg er på ingen måde sikker på vi ender i top 3, og jeg frygter vi endnu engang smider alt væk.

Besvar