CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Indlæg: 625
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:09
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af Frank Buck » 20. aug 2014, 16:30

Alexis skrev:Forstår slet ikke den tankegang med at holde med de andre hold fordi det "er godt for dansk fodbold". Jeg vil da langt hellere have et Midtjylland, Brøndby og Esbjerg går glip af 30 mil for at komme i EL kontra de få koefficient point som de kan skrabe sammen. Jeg holder med AaB, jeg holder ikke med dansk fodbold. Vi skal nok klare os selv og komme i Europa engang i mellem. Men vi skal da ikke håbe på at de andre klubber tjener kassen.
Hørt! Jeg har godt nok også svært ved at holde med andre danske hold end AaB uanset hvilken turnering vi snakker om.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af alithebeast » 20. aug 2014, 16:44

hje1980 skrev:
alithebeast skrev:
frederikshavneren skrev:
Trickster skrev:Malmø og FCK skal sgu da ikke i CL. Jeg forstår ikke hvordan man kan håbe at miste 45 millioner kr. som AaB-fan, fordi det er 'synd' for svensk fodbold, eller fordi Danmark muligvis kan tjene et enkelt koefficientpoint mere - hvilket egentlig også er yderst tvivlsomt. Jeg tror det er bedre for Danmark, hvis FCK spiller EL. Her skal de vinde tre kampe og spille en kamp uafgjort, så har de allerede tjent ligeså mange point som de gjorde sidste år i CL. Det bør være muligt. De er forresten kun én overraskelse for at være i første seedningslag i EL.
Fornemmer at jeg står ret alene med mit synspunkt. Fair nok, det er helt i orden. Overordnet set ved jeg godt at mange har svært ved det, men jeg ønsker alt det bedste for de andre danske hold i de europæiske turneringer (ja jeg håber endda at Ikast slår Panathinaikos ud :S ). Europæisk succes gør den danske liga mere attraktiv og succes til andre danske hold kan komme os til gavn når vi selv spiller europæisk.
Det er jo helt sort det der. Hvorfor skulle SIF, Hobro, eller Randers blive mere attraktive af, at FCK(eller AaB) har 6 gruppekampe i CL? Europæisk fodbold giver kun penge og prestige til de(t) hold, der kvalificerer sig ikke til resten af rækken. Hvis Agger(tænkt eksempel) har som et helt klart krav, at den klub han skal spille i, skal spille minimum gruppespil EL, så skriver han nok ikke med Silkeborg, fordi AaB spiller CL.
Fordi jo mere succes alle danske hold har i Europa, jo flere point for landet.
Flere point = flere hold med og bedre sedning

Dermed for flere hold muligheden for at stikke snablen ned i UEFA's pengekasse som gør klubberne rigere og kan hente bedre spillere og mere attraktiv.

Det var jo det FCN vandt deres Ch. L. deltagelse på...

Så jo det smitter af på resten af dansk klubfodbold.
Men scorer de klubber samtidig en masse penge, så de står stærkere end resten af klubberne(forudsat at klubben bruger pengene på investeringer i truppen). Hvis FCK i 00'erne var kommet i CL hver gang de havde vundet mesterskabet, og hvis de havde investeret bare 80% af pengene derfra(vel omkring 5-600 millioner kroner) på truppen, tror du så, at FCN nogensinde havde vundet det mesterskab?

Gruppespil er kun godt for den kvalificerede klub.
Hader København!

tgjensen
Drenge
Drenge
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. mar 2006, 14:59

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af tgjensen » 20. aug 2014, 17:33

FCN kunne jo stadig godt have nået i Champions League og derved scoret kassen på en 2. plads, hvis FCKs (og andres) koefficientpoint var nok til at trække hele ligaen op - som vi så det i et par år. Europæisk succes betyder flere europæiske pladser, og det gør alle de højestrangerede hold mere attraktive. Hvis det tiltrækker bedre spillere til ca. halvdelen af holdene, end ellers ville være muligt, så gør det også at der er flere "dygtige" spillere i overskud, der må søge til de lavere klubber for at finde spilletid. Dermed bliver hele ligaen skærpet.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af alithebeast » 20. aug 2014, 18:57

tgjensen skrev:FCN kunne jo stadig godt have nået i Champions League og derved scoret kassen på en 2. plads, hvis FCKs (og andres) koefficientpoint var nok til at trække hele ligaen op - som vi så det i et par år. Europæisk succes betyder flere europæiske pladser, og det gør alle de højestrangerede hold mere attraktive. Hvis det tiltrækker bedre spillere til ca. halvdelen af holdene, end ellers ville være muligt, så gør det også at der er flere "dygtige" spillere i overskud, der må søge til de lavere klubber for at finde spilletid. Dermed bliver hele ligaen skærpet.
De "dygtige" spillere er bare ikke gode nok til at spille på de 6 øverste hold, og derfor vil et helt hold af disse ikke kunne slå de 6 øverste. Hvornår har nummer to fra Danmark forresten haft en jordisk chance for at kvalificere sig til CL? Jeg kan aldrig mindes, at en toer har været i nærheden, og med de elendige resultater FCN fik i gruppespilet, så er det utopi at tro, at de havde kvalificeret sig til noget som helst.
Hader København!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af 634 » 20. aug 2014, 19:43

alithebeast skrev:
tgjensen skrev:FCN kunne jo stadig godt have nået i Champions League og derved scoret kassen på en 2. plads, hvis FCKs (og andres) koefficientpoint var nok til at trække hele ligaen op - som vi så det i et par år. Europæisk succes betyder flere europæiske pladser, og det gør alle de højestrangerede hold mere attraktive. Hvis det tiltrækker bedre spillere til ca. halvdelen af holdene, end ellers ville være muligt, så gør det også at der er flere "dygtige" spillere i overskud, der må søge til de lavere klubber for at finde spilletid. Dermed bliver hele ligaen skærpet.
De "dygtige" spillere er bare ikke gode nok til at spille på de 6 øverste hold, og derfor vil et helt hold af disse ikke kunne slå de 6 øverste. Hvornår har nummer to fra Danmark forresten haft en jordisk chance for at kvalificere sig til CL? Jeg kan aldrig mindes, at en toer har været i nærheden, og med de elendige resultater FCN fik i gruppespilet, så er det utopi at tro, at de havde kvalificeret sig til noget som helst.
1998 mens AaB spillede mod Dinamo Kiev spillede Bif mod Boavista fra Portugal.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

tgjensen
Drenge
Drenge
Indlæg: 37
Tilmeldt: 3. mar 2006, 14:59

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af tgjensen » 20. aug 2014, 20:13

alithebeast skrev:De "dygtige" spillere er bare ikke gode nok til at spille på de 6 øverste hold, og derfor vil et helt hold af disse ikke kunne slå de 6 øverste. Hvornår har nummer to fra Danmark forresten haft en jordisk chance for at kvalificere sig til CL? Jeg kan aldrig mindes, at en toer har været i nærheden, og med de elendige resultater FCN fik i gruppespilet, så er det utopi at tro, at de havde kvalificeret sig til noget som helst.
1) Altså i det her eksempel, så var de dygtige spillere jo gode nok til at spille på de bedste hold. De bliver skubbet ud, og ned på de dårligere hold, fordi nyere og bedre spillere kan hentes som resultat af at spille europæisk og være mere attraktive. Dermed bliver både de øverste og nederste hold i ligaen bedre. Jeg har ret meget indtryk af, at en klub som FCN har levet meget højt på overskudsspillere fra FCK og BIF.

2) Jeg ved godt, det ikke er sandsynligt - specielt efter i går - men jeg vil trods alt vurdere FCKs chancer som marginalt højere end "ikke en jordisk chance". Specielt før den første kamp blev de vurderet af mange til at have en ok chance - ikke 50/50, men heller ikke umuligt. Pointen er, at chancen er der, og det hjælper med til at tiltrække bedre spillere. Selv hvis FCK ikke kvalificerer sig, så får de jo gruppespillet i EL med.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af alithebeast » 20. aug 2014, 20:41

tgjensen skrev:
alithebeast skrev:De "dygtige" spillere er bare ikke gode nok til at spille på de 6 øverste hold, og derfor vil et helt hold af disse ikke kunne slå de 6 øverste. Hvornår har nummer to fra Danmark forresten haft en jordisk chance for at kvalificere sig til CL? Jeg kan aldrig mindes, at en toer har været i nærheden, og med de elendige resultater FCN fik i gruppespilet, så er det utopi at tro, at de havde kvalificeret sig til noget som helst.
1) Altså i det her eksempel, så var de dygtige spillere jo gode nok til at spille på de bedste hold. De bliver skubbet ud, og ned på de dårligere hold, fordi nyere og bedre spillere kan hentes som resultat af at spille europæisk og være mere attraktive. Dermed bliver både de øverste og nederste hold i ligaen bedre. Jeg har ret meget indtryk af, at en klub som FCN har levet meget højt på overskudsspillere fra FCK og BIF.

2) Jeg ved godt, det ikke er sandsynligt - specielt efter i går - men jeg vil trods alt vurdere FCKs chancer som marginalt højere end "ikke en jordisk chance". Specielt før den første kamp blev de vurderet af mange til at have en ok chance - ikke 50/50, men heller ikke umuligt. Pointen er, at chancen er der, og det hjælper med til at tiltrække bedre spillere. Selv hvis FCK ikke kvalificerer sig, så får de jo gruppespillet i EL med.
1) Er vi enige om, at hvis de er for ringe til de 3 bedste hold, så er de også for ringe til at vinde medaljer? Selvom FCK købte et nyt førstehold, så er det jo langt fra givet at FCN, SIF, EFB, FCM eller BIF ville have økonomien til at hente de aflagte spillere. Hvor er beviset for at flere hold i Europa giver en stærkere liga? Det er jo en journalistsandhed, det er kun holdene i Europa, der bliver stærkere. Hvem blev stærkere af at FCN var i CL? Hvem blev stærkere af at EFB var i EL? En stærkere liga opnåes via talentarbejde, fornuftige forretninger og af at have et samlet godt produkt, der kan hive nogle TV-penge og sponsorkontrakter.

2) FCK ville muligvis have en chance som toer, men når de vinder 7 ud af 10 mesterskaber, så kan det ligesom gøre ligemeget. Deres økonomi vil aldrig blive matchet over 5-6 sæsoner af noget andet dansk hold, og penge vinder trods alt fodboldkampe.FCM ville jo aldrig have en chance mod Leverkusen, Napoli eller Arsenal, som er den slags hold man render ind i som useedet. FCK vil i bedste fald have det mere end svært.
Hader København!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af FlæskeFrank » 20. aug 2014, 20:56

Virker ikke til at være et hold, som sparker Risgård ned. Godt for os.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af Yankee » 21. aug 2014, 08:10

hje1980 skrev:Fordi jo mere succes alle danske hold har i Europa, jo flere point for landet.
Flere point = flere hold med og bedre sedning

Dermed for flere hold muligheden for at stikke snablen ned i UEFA's pengekasse som gør klubberne rigere og kan hente bedre spillere og mere attraktiv.

Det var jo det FCN vandt deres Ch. L. deltagelse på...

Så jo det smitter af på resten af dansk klubfodbold.
Ja og nej. Alle lande fra 16 til 51 har 4 hold med, så vi får ikke flere hold med, da top-15 er urealistisk de næste mange år. Vi kan så træde lidt senere ind i turneringerne og have en marginalt bedre basis-koefficient, men det er altså virkelig små forskelle, vi taler om.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af Pastorius » 21. aug 2014, 08:15

Yankee skrev:
hje1980 skrev:Fordi jo mere succes alle danske hold har i Europa, jo flere point for landet.
Flere point = flere hold med og bedre sedning

Dermed for flere hold muligheden for at stikke snablen ned i UEFA's pengekasse som gør klubberne rigere og kan hente bedre spillere og mere attraktiv.

Det var jo det FCN vandt deres Ch. L. deltagelse på...

Så jo det smitter af på resten af dansk klubfodbold.
Ja og nej. Alle lande fra 16 til 51 har 4 hold med, så vi får ikke flere hold med, da top-15 er urealistisk de næste mange år. Vi kan så træde lidt senere ind i turneringerne og have en marginalt bedre basis-koefficient, men det er altså virkelig små forskelle, vi taler om.
Ja, og det der *er* væsentlig er AaBs egen rangering, der afgør hvornår vi er seedede eller ej. (men det kræver også et rigtig godt år eller to)
Med venlig Hilsen
--
Robert

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af hje1980 » 21. aug 2014, 11:40

Yankee skrev:
hje1980 skrev:Fordi jo mere succes alle danske hold har i Europa, jo flere point for landet.
Flere point = flere hold med og bedre sedning

Dermed for flere hold muligheden for at stikke snablen ned i UEFA's pengekasse som gør klubberne rigere og kan hente bedre spillere og mere attraktiv.

Det var jo det FCN vandt deres Ch. L. deltagelse på...

Så jo det smitter af på resten af dansk klubfodbold.
Ja og nej. Alle lande fra 16 til 51 har 4 hold med, så vi får ikke flere hold med, da top-15 er urealistisk de næste mange år. Vi kan så træde lidt senere ind i turneringerne og have en marginalt bedre basis-koefficient, men det er altså virkelig små forskelle, vi taler om.
Top 15 er muligt igen i fremtiden HVIS de hold vi har med nu gør det godt...

I foretrække måske at komme så langt ned at det kun er mesteren og måske pokalvinderen der kommer i Europa?

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af Alexis » 21. aug 2014, 13:50

hje1980 skrev:
Yankee skrev:
hje1980 skrev:Fordi jo mere succes alle danske hold har i Europa, jo flere point for landet.
Flere point = flere hold med og bedre sedning

Dermed for flere hold muligheden for at stikke snablen ned i UEFA's pengekasse som gør klubberne rigere og kan hente bedre spillere og mere attraktiv.

Det var jo det FCN vandt deres Ch. L. deltagelse på...

Så jo det smitter af på resten af dansk klubfodbold.
Ja og nej. Alle lande fra 16 til 51 har 4 hold med, så vi får ikke flere hold med, da top-15 er urealistisk de næste mange år. Vi kan så træde lidt senere ind i turneringerne og have en marginalt bedre basis-koefficient, men det er altså virkelig små forskelle, vi taler om.
Top 15 er muligt igen i fremtiden HVIS de hold vi har med nu gør det godt...

I foretrække måske at komme så langt ned at det kun er mesteren og måske pokalvinderen der kommer i Europa?
Hvilket aldrig kommer til at ske, da det kun er San Marino, Andorra, Gibraltar og Liechtenstein som fast ikke har 4 hold med. Alle andre har minimum 4 hold med. Muligheden for at komme i top15 vil sikkert komme i fremtiden. Men muligheden for at blive der, ser jeg som usandsynlig. Problemet er at når Danmark er helt oppe på at have 5-6 hold med, så kommer hold som Randers, FCN og Brøndby også til at skulle europæisk. Disse hold vil altid ryge direkte ud i den første de kommer ind i, og derfor vil vi ryge direkte ned som nummer 18-22 igen. FCK vil fortsætter med at komme i gruppespillet hvert år i fremtiden, men vi har ikke andre hold der kontinuerligt kan komme i gruppespil så vores koefficient holdes højt. Derfor foretrækker jeg at de andre hold ikke kommer i Europa og får penge, når det alligevel aldrig vil komme til at gavne AaB. Jeg er fan af AaB, ikke af dansk fodbold

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af hje1980 » 21. aug 2014, 14:45

Alexis skrev:
hje1980 skrev:
Yankee skrev:
hje1980 skrev:Fordi jo mere succes alle danske hold har i Europa, jo flere point for landet.
Flere point = flere hold med og bedre sedning

Dermed for flere hold muligheden for at stikke snablen ned i UEFA's pengekasse som gør klubberne rigere og kan hente bedre spillere og mere attraktiv.

Det var jo det FCN vandt deres Ch. L. deltagelse på...

Så jo det smitter af på resten af dansk klubfodbold.
Ja og nej. Alle lande fra 16 til 51 har 4 hold med, så vi får ikke flere hold med, da top-15 er urealistisk de næste mange år. Vi kan så træde lidt senere ind i turneringerne og have en marginalt bedre basis-koefficient, men det er altså virkelig små forskelle, vi taler om.
Top 15 er muligt igen i fremtiden HVIS de hold vi har med nu gør det godt...

I foretrække måske at komme så langt ned at det kun er mesteren og måske pokalvinderen der kommer i Europa?
Hvilket aldrig kommer til at ske, da det kun er San Marino, Andorra, Gibraltar og Liechtenstein som fast ikke har 4 hold med. Alle andre har minimum 4 hold med. Muligheden for at komme i top15 vil sikkert komme i fremtiden. Men muligheden for at blive der, ser jeg som usandsynlig. Problemet er at når Danmark er helt oppe på at have 5-6 hold med, så kommer hold som Randers, FCN og Brøndby også til at skulle europæisk. Disse hold vil altid ryge direkte ud i den første de kommer ind i, og derfor vil vi ryge direkte ned som nummer 18-22 igen. FCK vil fortsætter med at komme i gruppespillet hvert år i fremtiden, men vi har ikke andre hold der kontinuerligt kan komme i gruppespil så vores koefficient holdes højt. Derfor foretrækker jeg at de andre hold ikke kommer i Europa og får penge, når det alligevel aldrig vil komme til at gavne AaB. Jeg er fan af AaB, ikke af dansk fodbold
Så det er ligegyldig om Danmark ligger som nr. 16 eller 51 i din tanke... Pt. ligger vi på en plads hvor vi trods alt STADIG har 2 hold i Ch. L. kval...
Og ligeglad med om Danmark har 4 eller 5 hold med. Det var da lækkert at vi liiiiige kom med i Europa via vores 5. plads forrige sæson. At vi så selv fuckede det op er en anden sag... (der kom vi lige i bås med Randers, FCN og Brøndby)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af Yankee » 21. aug 2014, 17:59

hje1980 skrev: Så det er ligegyldig om Danmark ligger som nr. 16 eller 51 i din tanke... Pt. ligger vi på en plads hvor vi trods alt STADIG har 2 hold i Ch. L. kval...
Og ligeglad med om Danmark har 4 eller 5 hold med. Det var da lækkert at vi liiiiige kom med i Europa via vores 5. plads forrige sæson. At vi så selv fuckede det op er en anden sag... (der kom vi lige i bås med Randers, FCN og Brøndby)
Nej, vi ligger ikke på en plads til 2 hold i CL. Danmark ligger i skrivende stund nr. 21 og starter næste sæson som nr. 25. Derfor kommer Superligaens nr. 5 ikke i Europa de næste mange år - uanset hvordan FC København klarer sig.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af Pastorius » 21. aug 2014, 18:14

hje1980 skrev:
Alexis skrev:
hje1980 skrev:
Yankee skrev:
hje1980 skrev:Fordi jo mere succes alle danske hold har i Europa, jo flere point for landet.
Flere point = flere hold med og bedre sedning

Dermed for flere hold muligheden for at stikke snablen ned i UEFA's pengekasse som gør klubberne rigere og kan hente bedre spillere og mere attraktiv.

Det var jo det FCN vandt deres Ch. L. deltagelse på...

Så jo det smitter af på resten af dansk klubfodbold.
Ja og nej. Alle lande fra 16 til 51 har 4 hold med, så vi får ikke flere hold med, da top-15 er urealistisk de næste mange år. Vi kan så træde lidt senere ind i turneringerne og have en marginalt bedre basis-koefficient, men det er altså virkelig små forskelle, vi taler om.
Top 15 er muligt igen i fremtiden HVIS de hold vi har med nu gør det godt...

I foretrække måske at komme så langt ned at det kun er mesteren og måske pokalvinderen der kommer i Europa?
Hvilket aldrig kommer til at ske, da det kun er San Marino, Andorra, Gibraltar og Liechtenstein som fast ikke har 4 hold med. Alle andre har minimum 4 hold med. Muligheden for at komme i top15 vil sikkert komme i fremtiden. Men muligheden for at blive der, ser jeg som usandsynlig. Problemet er at når Danmark er helt oppe på at have 5-6 hold med, så kommer hold som Randers, FCN og Brøndby også til at skulle europæisk. Disse hold vil altid ryge direkte ud i den første de kommer ind i, og derfor vil vi ryge direkte ned som nummer 18-22 igen. FCK vil fortsætter med at komme i gruppespillet hvert år i fremtiden, men vi har ikke andre hold der kontinuerligt kan komme i gruppespil så vores koefficient holdes højt. Derfor foretrækker jeg at de andre hold ikke kommer i Europa og får penge, når det alligevel aldrig vil komme til at gavne AaB. Jeg er fan af AaB, ikke af dansk fodbold
Så det er ligegyldig om Danmark ligger som nr. 16 eller 51 i din tanke... Pt. ligger vi på en plads hvor vi trods alt STADIG har 2 hold i Ch. L. kval...
Og ligeglad med om Danmark har 4 eller 5 hold med. Det var da lækkert at vi liiiiige kom med i Europa via vores 5. plads forrige sæson. At vi så selv fuckede det op er en anden sag... (der kom vi lige i bås med Randers, FCN og Brøndby)
Jeg vil gerne lige lufte min kæphest, inspireret af Hanrén (og måske en lille smule af Victor Franckl), om at man skal koncentrere sig mest om de ting man har indflydelse på, og meget lidt om det man alligevel ikke kan gøre noget ved.

Mao. FCK, FCM og Malmø klarer sig som de gør, uanset hvad vi finder passende, og lad endelig dem om det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af Buzz Killington » 21. aug 2014, 18:38

Pastorius skrev:
hje1980 skrev:
Alexis skrev:
hje1980 skrev:
Yankee skrev:
hje1980 skrev:Fordi jo mere succes alle danske hold har i Europa, jo flere point for landet.
Flere point = flere hold med og bedre sedning

Dermed for flere hold muligheden for at stikke snablen ned i UEFA's pengekasse som gør klubberne rigere og kan hente bedre spillere og mere attraktiv.

Det var jo det FCN vandt deres Ch. L. deltagelse på...

Så jo det smitter af på resten af dansk klubfodbold.
Ja og nej. Alle lande fra 16 til 51 har 4 hold med, så vi får ikke flere hold med, da top-15 er urealistisk de næste mange år. Vi kan så træde lidt senere ind i turneringerne og have en marginalt bedre basis-koefficient, men det er altså virkelig små forskelle, vi taler om.
Top 15 er muligt igen i fremtiden HVIS de hold vi har med nu gør det godt...

I foretrække måske at komme så langt ned at det kun er mesteren og måske pokalvinderen der kommer i Europa?
Hvilket aldrig kommer til at ske, da det kun er San Marino, Andorra, Gibraltar og Liechtenstein som fast ikke har 4 hold med. Alle andre har minimum 4 hold med. Muligheden for at komme i top15 vil sikkert komme i fremtiden. Men muligheden for at blive der, ser jeg som usandsynlig. Problemet er at når Danmark er helt oppe på at have 5-6 hold med, så kommer hold som Randers, FCN og Brøndby også til at skulle europæisk. Disse hold vil altid ryge direkte ud i den første de kommer ind i, og derfor vil vi ryge direkte ned som nummer 18-22 igen. FCK vil fortsætter med at komme i gruppespillet hvert år i fremtiden, men vi har ikke andre hold der kontinuerligt kan komme i gruppespil så vores koefficient holdes højt. Derfor foretrækker jeg at de andre hold ikke kommer i Europa og får penge, når det alligevel aldrig vil komme til at gavne AaB. Jeg er fan af AaB, ikke af dansk fodbold
Så det er ligegyldig om Danmark ligger som nr. 16 eller 51 i din tanke... Pt. ligger vi på en plads hvor vi trods alt STADIG har 2 hold i Ch. L. kval...
Og ligeglad med om Danmark har 4 eller 5 hold med. Det var da lækkert at vi liiiiige kom med i Europa via vores 5. plads forrige sæson. At vi så selv fuckede det op er en anden sag... (der kom vi lige i bås med Randers, FCN og Brøndby)
Jeg vil gerne lige lufte min kæphest, inspireret af Hanrén (og måske en lille smule af Victor Franckl), om at man skal koncentrere sig mest om de ting man har indflydelse på, og meget lidt om det man alligevel ikke kan gøre noget ved.

Mao. FCK, FCM og Malmø klarer sig som de gør, uanset hvad vi finder passende, og lad endelig dem om det.
Saa har vi intet at snakke om. 99.99999999999999999999% af det der sker i verden er tydeligvis uden for vores indflydelsessfaere. Jeg kan dog ikke se hvorfor det dermed skulle vaere meningsloest at opdrive forudsigelser om verden alligevel, ja, bl.a. for at indstille sine forventninger og forhaabninger.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af Hovedet » 21. aug 2014, 20:23

En ting, vi heller ikke har indflydelse på, er, at FCM nu fører 1-0 mod Panathinaikos efter et gigantisk drop af deres keeper...

EDIT: 2-1 til Panathinaikos

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af Køllen I Møllen » 21. aug 2014, 20:28

Hovedet skrev:En ting, vi heller ikke har indflydelse på, er, at FCM nu fører 1-0 mod Panathinaikos efter et gigantisk drop af deres keeper...

EDIT: 2-1 til Panathinaikos
Jeg kan eddersparkeme godt forstå at FCM er pissed over at ingen ad de danske kanaler goder vise denne kamp. Det er simpelthen en skandale at de alle er så københavner-fikserede. Føj.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af NIN » 21. aug 2014, 20:36

Køllen I Møllen skrev:
Hovedet skrev:En ting, vi heller ikke har indflydelse på, er, at FCM nu fører 1-0 mod Panathinaikos efter et gigantisk drop af deres keeper...

EDIT: 2-1 til Panathinaikos
Jeg kan eddersparkeme godt forstå at FCM er pissed over at ingen ad de danske kanaler goder vise denne kamp. Det er simpelthen en skandale at de alle er så københavner-fikserede. Føj.
Viasats kommentar var, at de fokuserede på CL og havde nok at gøre med det. Det er simpelthen så morsomt. Var det Brøndby der var gået videre, mon de så havde haft samme prioritering?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2872
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: CL og Europe League 2014/15 - danske hold

Indlæg af Eksil » 21. aug 2014, 20:43

Køllen I Møllen skrev:
Hovedet skrev:En ting, vi heller ikke har indflydelse på, er, at FCM nu fører 1-0 mod Panathinaikos efter et gigantisk drop af deres keeper...

EDIT: 2-1 til Panathinaikos
Jeg kan eddersparkeme godt forstå at FCM er pissed over at ingen ad de danske kanaler goder vise denne kamp. Det er simpelthen en skandale at de alle er så københavner-fikserede. Føj.
For Aalborg ligger i København, eller Esbjerg sidste år? Ved ikke om FCM ikke har særligt mange fans, eller om det bare er "mættet" efter to dages CL-bold, men den gode gamle plade om de onde københavnere må pakkes sammen her.

Besvar