Undskyld!

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Undskyld!

Indlæg af NIN » 8. apr 2014, 15:30

Billede

Politikere siger det. Bendtner siger det. Skuespillere og musikere siger det. DSB siger det måske mere end alle andre. Det lille, men ekstremt populære og efterspurgte ord: Undskyld! Og snart vil det lyde endnu engang. For holder tendensen og stillingen, ja så vil de danske mestre i fodbold anno 2013-14 skulle findes ikke bare uden for København og omegn, men i selve Jylland - af alle steder. Og det kræver om noget ikke blot en offentlig, men stor undskyldning! Måske den største der er givet her tillands?

Nu er det selvfølgelig ikke sådan, at Superligaen bare uforhindret får lov at torpedere isbjerget hvor mesterskabspokalen og den danske selvforståelse så efterfølgende kan synke til bunds i et helt år, før det igen kan bjerges og bringes hjem til København. For modsat Titanics tragiske skæbne, så er udsigten til katastrofen denne gang opdaget i tide og alle gode kræfter i kongeriget sat ind på at forhindre at den ulykkelige historie gentager sig.

Især bør Viasat høste stor ros for at leve op til deres ansvar, og ikke lade sig rive med ad den nærmest euforiske og løsslupne stemningen i det jyske. Eller for den sag skyld, lade sig narre af stillingen i ligaen. Tvært imod holder de trolig fast i konceptet med enten Brøndby IF eller FC København som rundens hovedkamp. Og det, om de så indtager 13. 8. eller 5. pladsen i ligaen. Senest i weekenden så vi hvordan Viasat klogeligt ikke bare havde valgt at lægge det såkaldte "Gulbrag" mellem ligaens to førende, bedst spillende og mest scorende hold på en lørdag. Men samtidig på en af niche kanalerne, hvor så få uskyldige danskere som overhovedet muligt kunne blive ufrivillige vidner til den jyske slagudveksling om 1. pladsen i ligaen. Naturligvis fristes man til at sige, ja så blev det selvfølgelig også en fuser. Fem mål og et hav af chancer i begge ender, vidner om dårlig forsvarspil og samtidig var det endda vanskelig for kommentatorerne at få ørenlyd fra de højtråbende jyder på et vist nok udsolgt stadion, et sted på heden. Alt i alt en pinlig kontrast til rundens 1-0 kamp mellem ligaens nr. 4 og 5.

B.T. eller Danmarks sportsavis som den også kalder sig, bakker selvfølgelig også op, og gør sit til at afværge katastrofekursen mod isbjerget. Dagen før dagen kunne man med god grund have frygtet, at avisen ville sælge ud og svømme over med optakt til årets kamp i Superligaen. Spillerinterview, analyser, forventninger m.m. Men på samme måde som Viasat klogeligt havde afsat blot en times optakt, så havde Danmarks sportsavis valgt en endnu mere kontrolleret tilgang. To hele sider med Ståle Solbakken og to hele sider med Brøndbys nye halvårlige bestyrelse var det der prydede sportssektionen. Dét er om noget et udtryk for ikke bare rettelig omhu, men ansvarlig journalistik.

Kollegaerne fra Ekstra Bladet bør også roses. Om mandagen, som opfølgning på weekendens runde i superligaen, valgte de stratetisk at fokusere på det, alt dansk sport i virkeligheden handler om, og har gjort siden 2005: Kan Brøndby igen blive danske mestre? Det gjorde man frækt og opportunistisk med "Fem ting der kan give Brøndby guld" også selvfølgelig, det hele nye guldæg i pressen; Lukas Hradecky! Den finske målmand med slovakisk afstamning er faktisk det mest spændende i dansk fodbold pt. Ja, måske i hele Europa? For skal sandheden frem, så er katastrofen måske uundgåelig og mesterskabet allerede tabt på gulvet og må tage plads i skammekrog og glemsel i en unavngiven jysk provinsklub det næste års tid, hvor hverken landstræner eller pressen ønsker at sætte deres ben. Men trøst er der alligevel at finde i det jyske bondeoprør, for alle ved jo, at den virkelige historie i år og det alle taler om, lige fra OB fans til Viborgs, er Lukas Hradecky! Hvor mange clean sheets kan han skaffe sin klub? og snupper han endnu et straffespark før sæsonen er slut? Bliver han igen-igen udnævnt som banens bedste spiller i Brøndby? Alt andet synes uden betydning – mest af alt selvfølgelig, det letkøbte og devaluerede jyske mesterskab. En prisseddel som naturligvis straks ændre karakter til et historisk og episk en af slagsen, skulle det lykkedes enten Vestegnens helte eller de genopstandne løver, at vriste mesterskabet ud af næverne på den tarvelig Jens Vejmand.

Eksperterne må vi selvfølgelig heller ikke glemme. Selv de har udvist en sjælden forståelse for situationens alvor. Gang på gang har de selv samme eksperterne (hvor af flere af dem har mere end 100 førsteholdskampe på cv'et) tonet frem på skærmen og korrekt påpeget, ikke bare det sportslig uetiske ved et mesterskab til Jylland, men selve undermineringen af dansk fodbold som helhed dette vil afstedkomme. Og ikke mindst, den helt igennem egoistiske uansvarligheden som både AaB og FC Midtjylland udviser ved at insistere på at ligge nr. 1 og 2 uge efter uge. Penge, ranglistepoint, prestige, folkeligopbakning, interesse, sponsorer. Ja, der er faktisk ikke det som en kollision med et jyske isbjerg, ikke vil forsage af skade på dansk fodbold nu -og på sigt. Dansk fodbold som rettelig enten bør blinke gult og blåt eller brøle som en løve, hvis det skal være til alles fordel. Derfor vil det også være langt mere end ellers normal jysk snusfornuft med en fremtidig fordelingsnøgle ikke bare af TV pengene, men også en sportslig, som favoriserer FC København og Brøndby IF. Så vi undgår disse alt ødelæggende blackouts i fremtiden. Men skulle det nu alligevel ske, det som alle frygter, og mesterskabet ender et sted i Jylland. Ja, så bør der altså lyde den-der undskyldning. Ikke at den hjælper, det gør undskyldninger sjældent, men det er da det mindste de kan gøre der over i det ufede Jylland, nu de har ødelagt ikke bare en hel sæson, men mulighederne for dansk fodbold mange år ud i fremtiden.

På AaB's og FC Midtjyllands vegne. Undskyld vi spiller med.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Undskyld!

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. apr 2014, 15:39

Vil du ikke gøre os alle sammen den store tjeneste st sende denne smøre som debat-indlæg, kronik eller hvad det ellers hedder til landets medier? Det er simpelthen så meget ramt i røven at det skal spredes!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Undskyld!

Indlæg af Pastorius » 8. apr 2014, 15:52

NIN den fromme skrev: På AaB's og FC Midtjyllands vegne. Undskyld vi spiller med.
Jeg har smidt den efter EB og BT på twitter.

https://twitter.com/robertpiil/status/4 ... 2797686784" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Undskyld!

Indlæg af le Cid » 8. apr 2014, 16:11

Og sådan rammer du vist meget godt vores allesammens mening lige på kornet!

Undskyld!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Undskyld!

Indlæg af Ala » 8. apr 2014, 16:15

En ting der også undrer mig er sætningen: "Mesterskabet er HISTORISK billigt til salg". Vi hørte det også i 2008. Det er fandeme mærkeligt, at en jævnbyrdig liga er LETTERE at vinde end når FCK vinder med 15-20 point. Hvordan fanden hænger dét sammen?

-Larsen

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Undskyld!

Indlæg af Buzz Killington » 8. apr 2014, 16:21



Elendigt skrevet
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Mover
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 24. jul 2005, 22:57
Geografisk sted: 9210

Re: Undskyld!

Indlæg af Mover » 8. apr 2014, 17:11

Man kan jo ikke indtage 13. pladsen, når der kun er 12 hold, vel? Om igen, ynkeligt indlæg!
Sur som bare satan!

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Undskyld!

Indlæg af Fabbe » 8. apr 2014, 17:15

Her er to ufravigelige regler, I aldrig må glemme:

1. Når Football Club København ligger i toppen, er det altid udtryk for, at topniveauet i ligaen er højt. Det er godt for dansk klubfodbold, fordi det betyder, at der er et lokomotiv, der trækker hele ligaens niveau opad. Der er forskel på top og bund i en sæson, hvor Football Club København ligger i top, og det er godt, fordi det betyder at topholdet lægger afstand.

2. Når Football Club København ikke ligger i toppen, er det udtryk for, at ligaens niveau generelt er lavt, og det er et skidt tegn for dansk klub fodbold. Det betyder altid, at ligaen er meget tæt og at guldet er "billigt til salg". Ja faktisk er topholdet ikke langt fra bundholdets niveau, og det er alt andet end lige skidt for en liga som den danske.

Den opmærksomme vil påpege, at der ikke er belæg for disse regler at finde i de enkelte sæsoners tabeller, men der er imidlertid tale om noget, man ikke kan læse ud fra tabeller. Sådan her er det bare.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Undskyld!

Indlæg af Peter A. » 8. apr 2014, 19:03

Lige præcis Fabbe og jeg har allerede set den nederste gengivet i de københavnske formiddagsaviser for nyligt..
Hey AaB!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Undskyld!

Indlæg af Klaus » 8. apr 2014, 19:17

:thumbsup: Ramt lige på kornet... Ikke at det ændrer noget, men lad os da sige undskyld.... Måske et kreativt emne til en tifo.....

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Undskyld!

Indlæg af Henriksen » 8. apr 2014, 19:47

Smukt, smukt og atter smukt :thumbsup:
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

RufusTheDog

Re: Undskyld!

Indlæg af RufusTheDog » 8. apr 2014, 19:58

Klaus skrev::thumbsup: Ramt lige på kornet... Ikke at det ændrer noget, men lad os da sige undskyld.... Måske et kreativt emne til en tifo.....
Det første "Hader Tjøwenhavner-pressen" 2pindsflag blev lavet omkring 2000. Det er vel på tide med en reproduktion - på en snes stykker.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Undskyld!

Indlæg af Klaus » 8. apr 2014, 20:16

Jeg tænkte på en kæmpe TIFO, hvor der kun står "UNDSKYLD" kunne være genial, hvis såfremt i fald, at vi skulle blive mestre - hvilket jeg stadigvæk ikke rigtigt tror på :-)

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Undskyld!

Indlæg af Hovedet » 8. apr 2014, 21:20

Jeg læser i øjeblikket den ene rosende artikel om AaB efter den anden og har lige set et 10 minutter langt indslag i det Ekstra Bladet - producerede "Fodbold med attitude", som alene handlede om AaB, der blev skamrost i et sådant omfang, at vi havde nået kvalmegrænsen efter et minut. Altså, hvis indslaget havde omhandlet en hvilken som helst anden klub. Morten Olsen fremhæver gang på gang AaB som et enestående eksempel på talentudvikling i Danmark, og Brøndbys træner Thomas Frank kaldte AaB for landets suverænt stærkeste hold efter kampen mod Esbjerg i søndags.

Samtidig er det efterhånden ikke muligt at læse en eneste artikel om Brøndby eller FCK, der ikke ledsages af forsmåede kommentarer om "oversete jyder" og "københavneri". Jeg oplever ikke et eneste sted, at sådanne kommentarer maner til den fjerneste respekt eller eftertænksomhed hos Brøndby- eller FCK-tilhængere. Tværtimod bekræftes disse blot i deres ophøjethed og fordomme og giver hånen uformindsket gas. Den elementære lære fra skolegården er, at ømskindede mennesker med lavt selvværd bliver drillet.

Balancen mellem provinsielt mindreværd og saglig imødegåelse af uheldige tendenser i medier er hårfin. Lad os blive bedre til at skelne skidt fra kanel og skaffe vores respekt gennem resultater, fremragende fodboldspil og forbilledlig optræden fra spillere, trænere og ledelse. Lad os imødegå hypen om Brøndbys seertal på saglig og objektiv vis som eksempelvis Sulakvelidze ved flere lejligheder har gjort.

Når vi f.eks. læser, at det kan være problematisk, at AaB ender som mestre i stedet for FCK, skal vi trække vejret og erkende, at denne påstand ikke er grebet ud af den blå luft. FCK stiller markant forstærket op til næste sæson, mens vi ikke engang ved, om AaB overhovedet stiller op. Samtidig skal vi være opmærksomme på, at når en overraskelse stikker snuden frem, vil det altid medføre et par snudestyvere fra mere etablerede, jf, eksempelvis Grækenlands Europamesterskab i 2004.

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: Undskyld!

Indlæg af Bohemka » 8. apr 2014, 21:36

NIN, det er fremragende skrevet. Sublim sans for ironi og sarkasme.

Men indlægget efterlader mig alligevel lidt mat. Jo, bevares, jeg kan genkende din frustration. Men omvendt: Hvorfor er det egentlig, at vi higer sådan efter anerkendelse fra ligegyldigheder som 'medierne' og 'kommentatorerne'? Jeg mener: Betyder det noget hvad nedlægningstruede sprøjter som EB og BT skriver? Hvem er det vi så gerne vil have anerkendelse fra? Hvorfor er det så vigtigt, hvad en eller jordslået andenrangsjournalist (det er vel nærmest kun erhvervsjournalister, der har lavere status internt i faget og som er værre til at brownnose) måtte mene om AaB's præstationer?

Med dette indlæg cementerer du vel blot den løgnagtige absurditet, at det i sidste ende skulle betyde noget hvad de skriver. At deres anerkendelse og respekt er noget, som er relevant eller vigtigt for AaB. Hvilket det ikke er. Den dag jeg giver en flying fuck for hvad Jesper Grønkjær, Peter Kjær, Stig Tøfting (STIG TØFTING FOR HELVEDE!) eller andre moralsk anløbne typer på TV3, Canal 7-9-13 og lignende nulliteter mener, så skal jeg nok sige til. Og det bliver ikke i dag, i morgen eller i nogen overskuelig fremtid.

Det, der betyder noget for mig, er AaB's præstationer. At nogen voksne mennesker tager ansvaret på sig og fører en ansvarlig økonomisk politik i klubben. At der bliver kæmpet for sager.

Det jeg har set henover de senere uger, har været Danmarks bedst spillende fodboldhold. Det behøver jeg ikke en eller anden pensioneret sekundafodboldspiller til at fortælle mig. Jeg hviler tilstrækkeligt i min kærlighed til AaB til at jeg ikke føler noget behov for at irrelevante personager ansat på sexannonce-finansierede sprøjter fortæller mig, at det er ok med dem, at jeg elsker klubben. Fuck dem. Deres mening er ligegyldig. Lad dem dække Remouladekysten, lad dem dække Parken Sport & Entertainment. Det er fint med mig.
De er ikke bedre værd. Jeg lader AaB tale på banen, og det er alt, hvad jeg har brug for af respekt og anerkendelse.
This Heaven Gives Me Migraine

Brugeravatar
Citizen
2. div
2. div
Indlæg: 142
Tilmeldt: 12. maj 2009, 14:17
Geografisk sted: 2300

Re: Undskyld!

Indlæg af Citizen » 8. apr 2014, 21:37

Kors, nogle jyske klynkerøve! Med mindreværd i den størrelsesorden skulle man tro, at I holdt med AGF.

Faktum er, at der er langt flere fans af både Brøndby og FCK, og det er lig med læsere og seere for de kommercielle medier. Så betyder det ikke en klap, at AaB ligger i top.

I stedet for at pive, skulle I tage at glæde jer over, at vores hold har succes.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Undskyld!

Indlæg af sulakvelidze » 8. apr 2014, 21:48

Citizen skrev:Kors, nogle jyske klynkerøve! Med mindreværd i den størrelsesorden skulle man tro, at I holdt med AGF.

Faktum er, at der er langt flere fans af både Brøndby og FCK, og det er lig med læsere og seere for de kommercielle medier. Så betyder det ikke en klap, at AaB ligger i top.

I stedet for at pive, skulle I tage at glæde jer over, at vores hold har succes.

Hvem er det du mener ikke glæder sig over AaB's succes?

Man kan sagtens nyde AaB's sejre og samtidig være utilfreds med de medier, der dækker superligaen. At der er flere fans af Brøndby og FCK er ikke en undskyldning for mediernes respektløse adfærd. Ellers kunne man lige så godt lade dem gå hele vejen og storsvine AaB og de jyske klubber på dagligt basis samt hylde Brøndby betingelsesløst. De har jo flere tilhængere, så der er intet at sige til det.

NIN's indlæg er ramt ikke bare på kornet, men lige i centrum af det.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Undskyld!

Indlæg af white splash » 8. apr 2014, 22:42

Bohemka skrev:NIN, det er fremragende skrevet. Sublim sans for ironi og sarkasme.

Men indlægget efterlader mig alligevel lidt mat. Jo, bevares, jeg kan genkende din frustration. Men omvendt: Hvorfor er det egentlig, at vi higer sådan efter anerkendelse fra ligegyldigheder som 'medierne' og 'kommentatorerne'? Jeg mener: Betyder det noget hvad nedlægningstruede sprøjter som EB og BT skriver? Hvem er det vi så gerne vil have anerkendelse fra? Hvorfor er det så vigtigt, hvad en eller jordslået andenrangsjournalist (det er vel nærmest kun erhvervsjournalister, der har lavere status internt i faget og som er værre til at brownnose) måtte mene om AaB's præstationer?

Med dette indlæg cementerer du vel blot den løgnagtige absurditet, at det i sidste ende skulle betyde noget hvad de skriver. At deres anerkendelse og respekt er noget, som er relevant eller vigtigt for AaB. Hvilket det ikke er. Den dag jeg giver en flying fuck for hvad Jesper Grønkjær, Peter Kjær, Stig Tøfting (STIG TØFTING FOR HELVEDE!) eller andre moralsk anløbne typer på TV3, Canal 7-9-13 og lignende nulliteter mener, så skal jeg nok sige til. Og det bliver ikke i dag, i morgen eller i nogen overskuelig fremtid.

Det, der betyder noget for mig, er AaB's præstationer. At nogen voksne mennesker tager ansvaret på sig og fører en ansvarlig økonomisk politik i klubben. At der bliver kæmpet for sager.

Det jeg har set henover de senere uger, har været Danmarks bedst spillende fodboldhold. Det behøver jeg ikke en eller anden pensioneret sekundafodboldspiller til at fortælle mig. Jeg hviler tilstrækkeligt i min kærlighed til AaB til at jeg ikke føler noget behov for at irrelevante personager ansat på sexannonce-finansierede sprøjter fortæller mig, at det er ok med dem, at jeg elsker klubben. Fuck dem. Deres mening er ligegyldig. Lad dem dække Remouladekysten, lad dem dække Parken Sport & Entertainment. Det er fint med mig.
De er ikke bedre værd. Jeg lader AaB tale på banen, og det er alt, hvad jeg har brug for af respekt og anerkendelse.
Mere eksponering = flere sponsorkroner.
MOTW = flere tv-penge i kassen.

Dette er nok til at brokke sig synes jeg.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Undskyld!

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. apr 2014, 22:49

Hvis man ikke kan se at Brøndby uden medierne bag sig aldrig havde nået dertil hvor de er nu så er man da dummere end varm cacao. Det er altså ikke pga de sidste 15 års store togter i Dansk og Europæisk klubber at de har fået det brand og den opbakning de har. Det er pga mediernes intensive bombardement. Selvfølgelig er det startet med og delvist vedligeholdt med nogle mesterskaber og europæisk succes (mest i 90'erne) men uden mediernes hjælp havde Brøndby slet, slet ikke været dem store klub de er idag.
Og jo mere udbredt københavneriet bliver i medierne jo sværere bliver det for de andre klubber at forsøge at skabe balance i dansk fodbold.
Janteloven eksisterer IKKE!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Undskyld!

Indlæg af Hovedet » 8. apr 2014, 22:53

Citizen skrev:Kors, nogle jyske klynkerøve! Med mindreværd i den størrelsesorden skulle man tro, at I holdt med AGF.

Faktum er, at der er langt flere fans af både Brøndby og FCK, og det er lig med læsere og seere for de kommercielle medier. Så betyder det ikke en klap, at AaB ligger i top.

I stedet for at pive, skulle I tage at glæde jer over, at vores hold har succes.
Dette var så den polemiske og provokerende udgave af mit tidligere indlæg, men enig i hovedessensen: Skru op for vindermentalitet og ambitionsniveau og ned for lavt selvværd og offermentalitet. Så skal respekten nok komme.

Besvar