Vejle Boldklub

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Vejle Boldklub

Indlæg af Rams » 1. maj 2014, 15:19

Med foden i graven. Ja, jeg bliver sgu helt trist når en hæderkronet traditionsklub som Vejle nu står over for en mulig konkurs. Nedturen bunder i jagten for en returbillet til det forjættede land - superligaen - der er blevet sværere efter at kampen i regionen er spidset til med Horsens, SønderjyskE og OB som konkurrenter om sponsorer og talenter.

På talentsiden var det et markant signal om nedtur, da man for år tilbage måtte fusionere til Vejle-Bredballe for at blive i U-ligasystemet. Derefter kom desperationshandlingen, da man lavede den kortvarige horeunge Vejle-Kolding og til sidst har vi så set den håbløse tilgang af lykkeriddere, såsom Norouzi, Agger og vores egen Toft, i takt med at pengene blev færre og talentmængden skrumpede. Nu er det så måske farvel og tak fra en jysk traditionsklub, som i hvert fald jeg vil savne, men som tilsyneladende ikke er savnet af vejlenserne siden de ikke kan stampe 4-6,5 mio. kr. op af jorden.

Skulle AaB give en sidste håndsrækning til en trængt kollega kunne man se på spillertruppen. Men i mine øjne er de to eneste spillere med perspektiver unge Niels Bisp i midterforsvaret og målmand Kristian Fæste, og det er nok ikke her, at vi mangler mest, selvom ophørstilbuddet selvfølgelig kan blive for godt.
In verbis simus faciles

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Vejle Boldklub

Indlæg af jonas386 » 1. maj 2014, 15:37

Jeg kender ikke meget til Vejle, men der må vel være nogle interessante spillere på ungdomsholdende der kunne have en interesse i at fortsætte i det nordjyske. Niels Bisp kunne også være interessant, omend jeg aldrig har set ham spille, men har hørt gode ting om ham. Og jeg kan se han også kan dække højre back. Han kunne være fin som breddespiller.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

awnaw
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 16. mar 2012, 20:53

Re: Vejle Boldklub

Indlæg af awnaw » 22. sep 2014, 13:10

Dødsstødet venter lige om hjørnet.

http://www.bt.dk/fodbold/oekonomisk-kao ... nedrykning" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Vejle Boldklub

Indlæg af limey » 23. sep 2014, 10:48

awnaw skrev:Dødsstødet venter lige om hjørnet.

http://www.bt.dk/fodbold/oekonomisk-kao ... nedrykning" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg synes virkelige, at det er en skam. En af de få traditionelle storklubber der har potentialet til Superliga. Havde man for 15-20 år siden ikke begyndt på alt sit FC Trekanten og senere VB Kolding fis og i stedet fokuseret på, at Vejle havde samme forudsætninger til at ligge næsten permanent i samme niveau som eksempelvis Silkeborg, Horsens og Randers, er jeg sikker på at tingene så bedre ud i dag.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Vejle Boldklub

Indlæg af Hanga » 23. sep 2014, 13:08

limey skrev:
awnaw skrev:Dødsstødet venter lige om hjørnet.

http://www.bt.dk/fodbold/oekonomisk-kao ... nedrykning" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg synes virkelige, at det er en skam. En af de få traditionelle storklubber der har potentialet til Superliga. Havde man for 15-20 år siden ikke begyndt på alt sit FC Trekanten og senere VB Kolding fis og i stedet fokuseret på, at Vejle havde samme forudsætninger til at ligge næsten permanent i samme niveau som eksempelvis Silkeborg, Horsens og Randers, er jeg sikker på at tingene så bedre ud i dag.
Helt enig, det er en af danmarks største traditionsklubber der muligvis må lade livet her. Det midt i en tid, hvor alle FC ligegyldighederne skyder frem og får større og større fodfæste i Danmark.

Der er virkelig blevet truffet nogle forfærdelige valg på ledelsesgangene i Vejle i løbet af de sidste 10-15 år, og man kan godt forstå, hvis investorerne har fået nok.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2878
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Vejle Boldklub

Indlæg af Eksil » 23. sep 2014, 13:40

Hanga skrev:
limey skrev:
awnaw skrev:Dødsstødet venter lige om hjørnet.

http://www.bt.dk/fodbold/oekonomisk-kao ... nedrykning" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg synes virkelige, at det er en skam. En af de få traditionelle storklubber der har potentialet til Superliga. Havde man for 15-20 år siden ikke begyndt på alt sit FC Trekanten og senere VB Kolding fis og i stedet fokuseret på, at Vejle havde samme forudsætninger til at ligge næsten permanent i samme niveau som eksempelvis Silkeborg, Horsens og Randers, er jeg sikker på at tingene så bedre ud i dag.
Helt enig, det er en af danmarks største traditionsklubber der muligvis må lade livet her. Det midt i en tid, hvor alle FC ligegyldighederne skyder frem og får større og større fodfæste i Danmark.

Der er virkelig blevet truffet nogle forfærdelige valg på ledelsesgangene i Vejle i løbet af de sidste 10-15 år, og man kan godt forstå, hvis investorerne har fået nok.
Det er en syg klub der lider af den byrde gamle mesterskaber og storhed kan være. De må slå deres profafdeling ihjel og bygge opforfra på baggrund af amatørene og talenterne.

Fra næste sæson skal de spille Jyllandsserie og derefter må de arbejde sig op gennem div.2, til de kan komme tilbage til 1.div.

Det er though, men sådan er det.

Hvis man er på de kanter kan man se klubben for sidste gang, på spillernes regning - http://www.vejle-boldklub.dk/index.php? ... ewsId=7256" onclick="window.open(this.href);return false;

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Vejle Boldklub

Indlæg af dyhrmaN » 23. sep 2014, 14:54

Er der nogen spændende spillere i fallitboet?

Nicolai Agger?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4460
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Vejle Boldklub

Indlæg af le Cid » 23. sep 2014, 15:06

dyhrmaN skrev:Er der nogen spændende spillere i fallitboet?

Nicolai Agger?
Han spiller da i Silkeborg!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Vejle Boldklub

Indlæg af dyhrmaN » 23. sep 2014, 15:10

le Cid skrev:
dyhrmaN skrev:Er der nogen spændende spillere i fallitboet?

Nicolai Agger?
Han spiller da i Silkeborg!
Det gør han da vist også... Nuvel, der er sikkert nogle andre interessante navne også :thumbsup:

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Vejle Boldklub

Indlæg af Søgaard » 23. sep 2014, 15:49

Altså, de har da lidt af hvert.

En Fæste på kassen, som kunne blive backup for N. Larsen, indtil han bliver solgt. Fæste var foran NL på U21, men er pt. skadet. Ved ikke om det er realistisk at han vil være backup - vi kunne evt. udleje til en 1. div-klub. Men kommer an på hvordan man vurderer chancen for at holde på Larsen.

Så har de en spansk midterforsvarer, Neftali. Mener han er udemærket, ved ikke om han er SL klasse.

Så har de jo en fin talentfabrik, hvor nogle af deres u-spillere måske vil søge andre græsgange:
På U18 har den en Casper Bruun, midtbane
På U19 har de Jeppe Hansen, midtbane og Niels Bisp Rasmussen, forsvar (C/R)

Niels Bisp skulle være et stort talent og spiller på divisionsholdet, har ikke selv set ham spille. Men positionsmæssigt tror jeg da fint han kunne falde ind i vores trup og dække et sted, hvor vi er lidt smalle.
Aalborg BK 1885!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Vejle Boldklub

Indlæg af FlæskeFrank » 24. sep 2014, 22:55

Jeg tror følgende bliver samlet op af superligahold ved en konkurs(og så må de vel gerne skifte midt i sæsonen):

Kristian Fæste(skadet eller ej). Han vil få chancen.
Denis Fazlagic - kantspiller, som har noget potentiale.
Niels Bisp Rasmussen - talentfuld midterforsvarer - der er en klub til ham.

Boblere:
Viljamor Davidsen - færøsk forsvarer som får pæne anmeldelser.
Jonathan Neftali - spansk midterforsvarer, men kan ikke se, hvem som mangler - måske SønderjyskE
Andreas Albers - angriber, som bare bliver bedre og bedre.
Christian Sivebæk - kantspiller, tror dog mere, at han ryger til AGF eller anden kommende oprykker til SL
Kristian Gaarde - midtbanespiller, som laver mange mål, ligner en mand SIF og en del andre klubber godt kunne forsøge sig med.

Jeg tror i øvrigt at det er slut for Vejle. De må lave en Lyngby før de er tilbage. Personligt så jeg gerne de tre første i klubben. Men en Gaarde, som kunne spille Risgårds plads ville nu heller ikke være ringe - virker på anmeldelserne lidt som Hans Henrik Andreasen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Vejle Boldklub

Indlæg af Yankee » 25. sep 2014, 07:55

Nogle gange kan jeg - med al respekt - undre mig over de navne, der bliver foreslået. Både Kristian Fæste og Niels Bisp er på det nærmeste fodboldinvalide og har begge gennemgået flere store operationer. Fæste brækkede skulderen sidste år og Bisp brækkede anklen. Det er ikke mange kampe, de har spillet for VB i 2014, og der er ingen tegn i sol og måne på at de skal være Superliga-spillere. Jeg kan i hvert fald let finde 10 mere talentfulde keepere og stoppere i divisionerne.

Der er trods alt en grund til at Vejle - konkurs eller ej - er en meget sandsynlig nedrykker. De har simpelthen meget få spillere på mere end jævnt 1. divisionsniveau. Den eneste VB'er, jeg kunne tænke mig er deres assistenttræner...

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Vejle Boldklub

Indlæg af Rams » 25. sep 2014, 09:44

Fæste har et stort talent, men vil med sin skadeshistorik altid være et sats. Det samme kan i øvrigt siges om Rønnow. Du har ret i, at der er mange spændende unge keepere i 1. division. I sidste runde var det faktisk kun Vendsyssel, Viborg og Fredericia, der stillede med en målmand ældre end 25 år, så det burde være muligt at finde en solid afløser for Nicolai, hvis det bliver aktuelt. Det der taler for Fæste - her-og-nu - er selvfølgelig, at han ved en konkurs vil være transferfri, og at AaB's lægestab vil have resten af året til at lappe ham sammen, inden der eventuelt bliver brug for ham.

Ikke at jeg normalt bruger David Nielsen, som noget sandhedsvidne, men mener at huske, at han tidligere har nævnt, at AaB skulle have været ude efter Neftali. Kan vi hente ham ind transferfri, mener jeg da bestemt at en rutineret spillende midtstopper ville pynte gevaldigt i vores nuværende situation. KEP er i mine øjne duelspiller ligesom Thelander, så Neftali kunne være et fint supplement til Kasper P
In verbis simus faciles

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Vejle Boldklub

Indlæg af FlæskeFrank » 25. sep 2014, 09:58

Yankee skrev:Nogle gange kan jeg - med al respekt - undre mig over de navne, der bliver foreslået. Både Kristian Fæste og Niels Bisp er på det nærmeste fodboldinvalide og har begge gennemgået flere store operationer. Fæste brækkede skulderen sidste år og Bisp brækkede anklen. Det er ikke mange kampe, de har spillet for VB i 2014, og der er ingen tegn i sol og måne på at de skal være Superliga-spillere. Jeg kan i hvert fald let finde 10 mere talentfulde keepere og stoppere i divisionerne.

Der er trods alt en grund til at Vejle - konkurs eller ej - er en meget sandsynlig nedrykker. De har simpelthen meget få spillere på mere end jævnt 1. divisionsniveau. Den eneste VB'er, jeg kunne tænke mig er deres assistenttræner...
Det kan godt være, at Fæste er mere skadet end jeg lige er opdateret på.

Men deres assistenttræner Kleber Sarenpaä kunne måske være en god udvidelse af trænerstaben hos os - Poul Erik Andreasen stopper vel også en gang. Dog aner jeg intet om hans trænerkvaliteter, men fortiden er godkendt trods hans mange skader..
- FlæskeFrank

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Vejle Boldklub

Indlæg af Gnu » 26. sep 2014, 14:28

limey skrev:
awnaw skrev:Dødsstødet venter lige om hjørnet.

http://www.bt.dk/fodbold/oekonomisk-kao ... nedrykning" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg synes virkelige, at det er en skam. En af de få traditionelle storklubber der har potentialet til Superliga. Havde man for 15-20 år siden ikke begyndt på alt sit FC Trekanten og senere VB Kolding fis og i stedet fokuseret på, at Vejle havde samme forudsætninger til at ligge næsten permanent i samme niveau som eksempelvis Silkeborg, Horsens og Randers, er jeg sikker på at tingene så bedre ud i dag.
Det er overhovedet ikke en skam. Det er efterhånden en del år siden at Vejle reelt havde noget at byde på, og når ledelsen gang på gang, år efter år, træffer helt utroligt dårlige beslutninger, ender man til sidst med løkken om halsen. Vejle ligger som de redt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Vejle Boldklub

Indlæg af astonvilla » 26. sep 2014, 14:48

Gnu skrev:
limey skrev:
awnaw skrev:Dødsstødet venter lige om hjørnet.

http://www.bt.dk/fodbold/oekonomisk-kao ... nedrykning" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg synes virkelige, at det er en skam. En af de få traditionelle storklubber der har potentialet til Superliga. Havde man for 15-20 år siden ikke begyndt på alt sit FC Trekanten og senere VB Kolding fis og i stedet fokuseret på, at Vejle havde samme forudsætninger til at ligge næsten permanent i samme niveau som eksempelvis Silkeborg, Horsens og Randers, er jeg sikker på at tingene så bedre ud i dag.
Det er overhovedet ikke en skam. Det er efterhånden en del år siden at Vejle reelt havde noget at byde på, og når ledelsen gang på gang, år efter år, træffer helt utroligt dårlige beslutninger, ender man til sidst med løkken om halsen. Vejle ligger som de redt.
Der er jeg godt nok meget uenig. Det er da en skam. En stor endda.
Ja, de har haft elendig ledelse dernede i en årrække (det kender vi jo til - vores tidligere ledelse var jo ved at bringe os i Jyllandsserien), men det er da en af de få traditionsrige klubber vi må vinke farvel til hvis det går galt.
Jeg er selv kommet på Stadion siden starten af 80'erne og jeg husker da med glæde tilbage på rigtig mange fantastiske opgør mod Vejle. Og vejle var da også en af mine første Away's - så jeg synes da det er træls det går den vej for dem og ikke fremad.

Når jeg tænker tilbage i tid husker jeg jo ikke så mange opgør mod FCM, FCK, FCN, FCV osv osv.

Naturligvis er det træls. At sige det modsatte bare fordi de har haft dårlig ledelse giver ingen mening.
Bienvenu Bassogog!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Vejle Boldklub

Indlæg af Gnu » 26. sep 2014, 16:59

At håbe på at de overlever bare fordi man har nogle gode barndomsminder giver endnu mindre mening.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Vejle Boldklub

Indlæg af Hanga » 26. sep 2014, 17:32

Gnu skrev:At håbe på at de overlever bare fordi man har nogle gode barndomsminder giver endnu mindre mening.
Men at man gerne vil bevare de traditionsrige klubber der har en stor andel i den danske fodboldhistorie, giver derimod glimrende mening.
Flere klubber som AaB, VB, OB, Esbjerg osv., færre FC dit og dat.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Vejle Boldklub

Indlæg af limey » 26. sep 2014, 21:14

Gnu skrev:
limey skrev:
awnaw skrev:Dødsstødet venter lige om hjørnet.

http://www.bt.dk/fodbold/oekonomisk-kao ... nedrykning" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg synes virkelige, at det er en skam. En af de få traditionelle storklubber der har potentialet til Superliga. Havde man for 15-20 år siden ikke begyndt på alt sit FC Trekanten og senere VB Kolding fis og i stedet fokuseret på, at Vejle havde samme forudsætninger til at ligge næsten permanent i samme niveau som eksempelvis Silkeborg, Horsens og Randers, er jeg sikker på at tingene så bedre ud i dag.
Det er overhovedet ikke en skam. Det er efterhånden en del år siden at Vejle reelt havde noget at byde på, og når ledelsen gang på gang, år efter år, træffer helt utroligt dårlige beslutninger, ender man til sidst med løkken om halsen. Vejle ligger som de redt.
Det er en skam, at det efterhånden er en del år siden at Vejle reelt havde noget at byde på, og at ledelsen gang på gang, år efter år, har truffet helt utroligt dårlige beslutninger, så man til sidst ender med løkken om halsen.

Vejle ligger som de redt, men jeg ville meget hellere at det var en eller anden FC-landsdel der blev tvangsnedrykket uagtet om disse måske har verdens bedste ledelse. For det er for fanden da ikke pga god ledelse at vi ser fodbold, er det?

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Vejle Boldklub

Indlæg af sulakvelidze » 26. sep 2014, 21:59

Det vil være trist at miste Vejle. Et tab af klubber som FC Vestsjælland, FC Nordsjælland og FC Midtjylland vil måske være dramatisk, men i kraft af deres dødsyge DNA vil en sådan konstruktion hurtigt være at betragte som en parentes i dansk fodbold. Selv om Vejle i årtier har været ude af toppen, er deres fodspor i dansk fodbold så meget dybere end hos de nyrige opportunister fra FC-klubberne, som alene overlever på at prostituere sig for milliardærer, der bare vil spille FM med virkelige penge.

At Vejles ledelse så har søgt i samme pinlige retning med deres VB Kolding-trip ændrer ikke på, at et tab af Vejle Boldklub vil være trist og ærgerligt for dansk fodbold.

Besvar