alle spørgsmål om fodbold

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: alle spørgsmål om fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 17. jan 2015, 17:48

Michael Laudrup. Nu har han ikke sin egen tråd hos os, men jeg synes alligevel hans trænerkarriere skal have mit besyv med på vejen.

Der har været drøftet til hudløshed om han er en god træner. Faktum er, at 2 sæsoner er maks for ham i samme klub.

Men når det så er sagt, så har han vel rigtig godt blik for spillere. Vi(danskere) hører ikke om hans flopindkøb. Og senest er Bony fra Swansea blevet solgt for formentlig i underkanten af 300 mio kr. En spiller Laudrup for 1½-2 år siden gav 100 mio kr. for. Man kan så snakke om hvor meget Laudrup brugte ham, men han blev hentet under Laudrup.

Tilsvarende lavede han vel også små transfermirakler for Getafe og Mallorca(og vel også for Brøndby).

Så jeg forstår godt, at hans navn dukker op igen og igen.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: alle spørgsmål om fodbold

Indlæg af jonas386 » 17. jan 2015, 18:05

Bony fandt jeg i FM allerede i 07 da han spillede i Sparta Prag ;-) Han bombede hårdt for mit AaB hold.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: alle spørgsmål om fodbold

Indlæg af Eksil » 17. jan 2015, 23:37

FlæskeFrank skrev:Michael Laudrup. Nu har han ikke sin egen tråd hos os, men jeg synes alligevel hans trænerkarriere skal have mit besyv med på vejen.

Der har været drøftet til hudløshed om han er en god træner. Faktum er, at 2 sæsoner er maks for ham i samme klub.

Men når det så er sagt, så har han vel rigtig godt blik for spillere. Vi(danskere) hører ikke om hans flopindkøb. Og senest er Bony fra Swansea blevet solgt for formentlig i underkanten af 300 mio kr. En spiller Laudrup for 1½-2 år siden gav 100 mio kr. for. Man kan så snakke om hvor meget Laudrup brugte ham, men han blev hentet under Laudrup.

Tilsvarende lavede han vel også små transfermirakler for Getafe og Mallorca(og vel også for Brøndby).

Så jeg forstår godt, at hans navn dukker op igen og igen.
Han er en god indkøber, det er vel også derfor at han er på listen som sportstræner i Barcelona (som så ikke kan købe i et år), men er ikke særligt imponeret af ham som træner. Han har åbenbart en måde at pisse folk af på, både i ledelsen og spillertruppen, som betyder at han har en god sæson og bliver fyret en gang i anden.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: alle spørgsmål om fodbold

Indlæg af Pastorius » 18. jan 2015, 00:17

jonas386 skrev:Bony fandt jeg i FM allerede i 07 da han spillede i Sparta Prag ;-) Han bombede hårdt for mit AaB hold.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: alle spørgsmål om fodbold

Indlæg af jonas386 » 14. feb 2015, 17:18

Jeg skal ikke udelukke jeg misforstår det skrevne, men i følgende artikel fra FCM's træningskamp tidligere idag ( http://www.bold.dk/nyt/fcm-blev-nedlagt ... ske-mestre) står der i forbindelse med det røde kort til målmanden Johan Dahlinn
Undervejs i opgøret blev Johan Dahlin udvist efter to røde kort, men FCM fik traditionen tro lov til at skifte Jakob Haugaard ind i stedet.
Skal det forståes som at man kvit og frit kan skifte en målmand ind og fortsætte med 11 mand på banen, eller hvordan? Jeg går udfra de to røde kort er en skrivefejl og der menes 2 gule, så den er ikke så interessant, men mere at de "traditionen tro" får lov til at skifte en anden målmand ind, for man må jo gå udfra man altid er interesseret i at have en målmand, om så man skal skifte en angriber, eller hvad nu, ud.

Er det en dårlig formulering, eller er det gængs praksis at et rødt kort til målmanden blot resulterer i at man blot skal skifte ham ud til fordel for en anden mand? Jeg kan godt se det praktiske i det da Molde vel også er interesserede i at spille mod 11 mand hele kampen igennem nu hvor det kun er en træningskamp.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: alle spørgsmål om fodbold

Indlæg af Elvis lever » 14. feb 2015, 17:31

Det er relativt normalt, at man i træningskampe fortsætter med at spille 11 mod 11. Det er jo i begge holds interesse, at få en udbytterig træningskamp. Men det er da rart at vide, at Møgjylland tilsyneladende har hyret en tikkende bombe.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: alle spørgsmål om fodbold

Indlæg af jonas386 » 14. feb 2015, 17:34

Elvis lever skrev:Det er relativt normalt, at man i træningskampe fortsætter med at spille 11 mod 11. Det er jo i begge holds interesse, at få en udbytterig træningskamp. Men det er da rart at vide, at Møgjylland tilsyneladende har hyret en tikkende bombe.
Ja, det giver også fin mening. Der er jo ikke meget sjov ved at rejse til Danmark for så at spille 11 mod 10 i 80 minutter.
Fik dog at vide på graven at han rent faktisk fik 2 røde kort, så det var ikke en skrivefejl hos journalisten. Første gang skete der tilsyneladende ingenting, og han blev på banen, først anden gang blev han skiftet ud.

Tak for svaret.

EDIT: Der kan jo være mange grunde til et rødt kort, han kan jo være helt solgt af forsvaret, eller komme klodset ned i en redning, så det er måske for mange forhåbninger at satse på det sker i hver kamp.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: alle spørgsmål om fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 14. feb 2015, 18:17

Enig i, at det er normalt i træningskampe, at man få lov til at erstatte udviste spillere.

I øvrigt studsede jeg over en bemærkning i forbindelse med Beckmanns tiltrædelse i Hobro, hvor han siger, at han kan spille de fire forreste pladser.

Sådanne kommentarer bliver bare ædt, ligesom vi alle sammen partout skal forstå hvad en 8 eller en 6 er. Hvilket for mig lyder åndsvagt for rollen må jo være forskellig afhængig af systemet.

Men tilbage til Beckman, han kan altså spille de fire forreste pladser. Hvad er det ?

Er det de tre forreste i 4-3-3 plus 1 mere eller er det de to forreste i 4-4-2 og så offensiv midt og hængende angriber.

Svar udbedes ?
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: alle spørgsmål om fodbold

Indlæg af jonas386 » 14. feb 2015, 18:21

Begge kanter, angriber samt 10'er/offensiv midtbane er mit bud.

Det er iøvrigt to rimeligt solide køb Hobro har lavet i Thygesen og Beckmann. Påtrods af Thygesen nok ikke er den store boldspiller længe har han da nogle kvaliteter som Hobro sagtens kan bruge, samme med Beckmann der er en fremragende teknikker med et godt overblik. Ham bliver de glade for.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: alle spørgsmål om fodbold

Indlæg af Danni » 9. mar 2015, 18:01

Er det rigtigt forstået, at hvis FCK vinder pokalen og får sølv i superligaen er der en europacup-plads til nr.4 i suppen, mens hvis FCK vinder pokalen og Superligaen, så går europapladsen til taberen af pokalfinalen og man er derfor nød til at have en 3.plads for at komme i Europa?
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: alle spørgsmål om fodbold

Indlæg af Kristian » 9. mar 2015, 19:02

Danni skrev:Er det rigtigt forstået, at hvis FCK vinder pokalen og får sølv i superligaen er der en europacup-plads til nr.4 i suppen, mens hvis FCK vinder pokalen og Superligaen, så går europapladsen til taberen af pokalfinalen og man er derfor nød til at have en 3.plads for at komme i Europa?
Helt rigtigt og derfor ville det mest realiske være for vores europa chancer, at FCK blir 2 eller 3 og vinder pokalen:-) det kan jo ende med at FCM hjælper os i europa.
------------------
mvh Kristian

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: alle spørgsmål om fodbold

Indlæg af Danni » 9. mar 2015, 20:28

Kristian skrev:
Danni skrev:Er det rigtigt forstået, at hvis FCK vinder pokalen og får sølv i superligaen er der en europacup-plads til nr.4 i suppen, mens hvis FCK vinder pokalen og Superligaen, så går europapladsen til taberen af pokalfinalen og man er derfor nød til at have en 3.plads for at komme i Europa?
Helt rigtigt og derfor ville det mest realiske være for vores europa chancer, at FCK blir 2 eller 3 og vinder pokalen:-) det kan jo ende med at FCM hjælper os i europa.
Jeg takker for svar. Ambivalent følelse at skulle håbe på FCM i den ene turnering og FCK i den anden!
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: alle spørgsmål om fodbold

Indlæg af le Cid » 10. mar 2015, 08:21

Danni skrev:
Kristian skrev:
Danni skrev:Er det rigtigt forstået, at hvis FCK vinder pokalen og får sølv i superligaen er der en europacup-plads til nr.4 i suppen, mens hvis FCK vinder pokalen og Superligaen, så går europapladsen til taberen af pokalfinalen og man er derfor nød til at have en 3.plads for at komme i Europa?
Helt rigtigt og derfor ville det mest realiske være for vores europa chancer, at FCK blir 2 eller 3 og vinder pokalen:-) det kan jo ende med at FCM hjælper os i europa.
Jeg takker for svar. Ambivalent følelse at skulle håbe på FCM i den ene turnering og FCK i den anden!
Glem det!
PSE skal vinde skabet - EfB skal tage pokalen. Vi snupper tredjepladsen i ligaen!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: alle spørgsmål om fodbold

Indlæg af Provst i Brovst » 10. mar 2015, 09:25

AaB snupper den tredjeplads, og undgår snævert nedrykning.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: alle spørgsmål om fodbold

Indlæg af alithebeast » 22. jul 2015, 17:14

Hvad sker der, hvis et hold fra en liga med kun en CHL-kval plads vinder EL/CHL, men ikke kvalificerer sig via ligaen? Bliver vinderen af ligaen så snydt for sin plads eller får landet bare en plads mere?
Hader København!

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: alle spørgsmål om fodbold

Indlæg af Trickster » 22. jul 2015, 17:19

Landet får en plads mere.

Spanien har mulighed for fem hold i CL denne sæson, hvis Valencia kvalificerer sig.

Sevilla er direkte kvalificeret efter deres EL-sejr
Hair is not a right: it´s a privilege!

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: alle spørgsmål om fodbold

Indlæg af Danni » 16. okt 2015, 16:36

Hvor mange rykker op fra den Danmarkserie, Vejgaard spiller i? Som jeg lige kan forstå det, er der 6 oprykkere samlet fra de 3 Danmarkserier og 6 nedrykkere fra 2.Division. Men kigger man på stillingen på dbu: http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... lid=217143 er to'erne kun over en stiplet linje, altså i min optik en potentiel oprykker. Hvordan skal det forståes?
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: alle spørgsmål om fodbold

Indlæg af Yankee » 16. okt 2015, 21:18

Danni skrev:Hvor mange rykker op fra den Danmarkserie, Vejgaard spiller i? Som jeg lige kan forstå det, er der 6 oprykkere samlet fra de 3 Danmarkserier og 6 nedrykkere fra 2.Division. Men kigger man på stillingen på dbu: http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... lid=217143 er to'erne kun over en stiplet linje, altså i min optik en potentiel oprykker. Hvordan skal det forståes?
Nej i 15/16-sæsonen er der tre nedrykkere fra 2. division og fem oprykkere fra DS. De tre 2'ere skal i slutspil om de to sidste oprykningspladser fra DS.

Fremover vil der være fire puljer i DS, og alle puljevinderne rykker i 2. division, hvorfra der så bliver fire nedrykkere.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: alle spørgsmål om fodbold

Indlæg af Danni » 16. okt 2015, 22:18

Yankee skrev:
Danni skrev:Hvor mange rykker op fra den Danmarkserie, Vejgaard spiller i? Som jeg lige kan forstå det, er der 6 oprykkere samlet fra de 3 Danmarkserier og 6 nedrykkere fra 2.Division. Men kigger man på stillingen på dbu: http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... lid=217143 er to'erne kun over en stiplet linje, altså i min optik en potentiel oprykker. Hvordan skal det forståes?
Nej i 15/16-sæsonen er der tre nedrykkere fra 2. division og fem oprykkere fra DS. De tre 2'ere skal i slutspil om de to sidste oprykningspladser fra DS.

Fremover vil der være fire puljer i DS, og alle puljevinderne rykker i 2. division, hvorfra der så bliver fire nedrykkere.
Jeg takker. Det bliver spændende at følge..
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: alle spørgsmål om fodbold

Indlæg af MrBangDK » 3. nov 2015, 21:31

Man taler ofte om en "klassisk 10'er" , "offensiv 7'er" etc når man taler om numre og spillernes funktion på banen. Er det noget der er nedfældet i regler eller afspejler numrene blot en historisk sammenhæng?
Ska' vi hak'?

Besvar