Fanklub for børn?

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Fanklub for børn?

Indlæg af budo » 17. maj 2014, 03:49

Hvad gør AaB for deres unge fans?

Når det kommer til fanpleje bland de helt unge, har AaB åbenbart valgt at lade som om de ikke er der? Bullerbanden er lagt i graven og det lader ikke til at der er nye initiativer på vej fra AaBs side (og ved ASCs generalforsamling i marts, blev ideer fra den kant sat "på standby"), det er simpelthen for ringe!

Det kan virke underligt at AaB ikke ønsker at få fat i de unge fans, når alle andre superligaklubber (på nær storholdene RFC og FCV) har målrettede børnefanklubber til netop dette formål. Tror man ikke nordjyder interessere sig for fodbold, før de bliver femten? Og det kan virke rigtig træls, når man nu rent faktisk gerne vil indoktrinere sine unge poder, til at følge vores stolte klub.

Det piner mig i denne lykkelige tid, at være et brokhoved. Men for mig at se, har vi her endnu et eksempel på AaBs mangelfulde markedsføring på linje med "Trøjegate" (hvilket andet storhold ville være udgået for spilletrøjer, 2 måneder før afslutning af den sæson hvor de tager the double?). Og derudover irriterer det mig helt vildt, at jeg ikke kan give min søn noget fedt AaB gear, i disse fest tider, hvor AaBshoppen ligner et østeuropæisk supermarked :thumbsdown:
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Fanklub for børn?

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. maj 2014, 07:16

budo skrev:Hvad gør AaB for deres unge fans?

Når det kommer til fanpleje bland de helt unge, har AaB åbenbart valgt at lade som om de ikke er der? Bullerbanden er lagt i graven og det lader ikke til at der er nye initiativer på vej fra AaBs side (og ved ASCs generalforsamling i marts, blev ideer fra den kant sat "på standby"), det er simpelthen for ringe!

Det kan virke underligt at AaB ikke ønsker at få fat i de unge fans, når alle andre superligaklubber (på nær storholdene RFC og FCV) har målrettede børnefanklubber til netop dette formål. Tror man ikke nordjyder interessere sig for fodbold, før de bliver femten? Og det kan virke rigtig træls, når man nu rent faktisk gerne vil indoktrinere sine unge poder, til at følge vores stolte klub.

Det piner mig i denne lykkelige tid, at være et brokhoved. Men for mig at se, har vi her endnu et eksempel på AaBs mangelfulde markedsføring på linje med "Trøjegate" (hvilket andet storhold ville være udgået for spilletrøjer, 2 måneder før afslutning af den sæson hvor de tager the double?). Og derudover irriterer det mig helt vildt, at jeg ikke kan give min søn noget fedt AaB gear, i disse fest tider, hvor AaBshoppen ligner et østeuropæisk supermarked :thumbsdown:
Du har fuldstændig ret. Vi har lige nu en voldsom interesse som må og skal udnyttes til at rekruttere nye fans. Og børn er nemmest at fange. På mine børns skole snakker alle om hvor seje AaB er i disse dage. De skal bare plastres til i rødt og hvidt så de ikke kommer fra det igen. En fanklub for børn med arrangementer er vigtigt. Og det er sgu også vigtigt at man kan købe en trøje til dem. NU!
Janteloven eksisterer IKKE!

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Fanklub for børn?

Indlæg af Fabbe » 17. maj 2014, 10:01

Jeg tror, det bedste man kan gøre, er at interesserede forældre starter en underafdeling i AaB Support Club, hvor det er forældrenes ildhu og lyst til at skabe arrangementer, som er afgørende. Når man først er oppe at køre, kan man helt sikkert lave fine samarbejdsaftaler, for eksempel om fødselsdagskort fra holdet til de små medlemmer og så videre.

I øvrigt har jeg altid tænkt, at det var trist, at et familieafsnit partout skulle bestå af siddepladser. Børn vil da gerne fare rundt mellem hinanden, og så fremavler man ikke nogen spændende tilskuerkultur ved at lære børn at sidde ned og se fodbold. Ikke fordi børn skal opdrages til noget. Jeg har altid været imod at man gjorde børn til mål for marketing, som jeg synes, man gjorde med Bullerbanden. Eller som rekrutteringsmål for en sag. Man skal tage børn med til fodbold, fordi de synes om det her og nu.

Opgaver, man kunne tage fat på er: 1. indretning af tribunen. 2. nye prisstrukturer. Det er dyrt at gå til bold for en hel familie, så man kunne gøre det mere attraktivt ved at lave gode familierabatter på samlede pakker med indgang og drikkevarer.

ASC's lønnede administration kunne sikkert bære nogle af de administrative byrder.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Fanklub for børn?

Indlæg af budo » 17. maj 2014, 12:15

Fabbe skrev:Jeg tror, det bedste man kan gøre, er at interesserede forældre starter en underafdeling i AaB Support Club, hvor det er forældrenes ildhu og lyst til at skabe arrangementer, som er afgørende. Når man først er oppe at køre, kan man helt sikkert lave fine samarbejdsaftaler, for eksempel om fødselsdagskort fra holdet til de små medlemmer og så videre.

I øvrigt har jeg altid tænkt, at det var trist, at et familieafsnit partout skulle bestå af siddepladser. Børn vil da gerne fare rundt mellem hinanden, og så fremavler man ikke nogen spændende tilskuerkultur ved at lære børn at sidde ned og se fodbold. Ikke fordi børn skal opdrages til noget. Jeg har altid været imod at man gjorde børn til mål for marketing, som jeg synes, man gjorde med Bullerbanden. Eller som rekrutteringsmål for en sag. Man skal tage børn med til fodbold, fordi de synes om det her og nu.

Opgaver, man kunne tage fat på er: 1. indretning af tribunen. 2. nye prisstrukturer. Det er dyrt at gå til bold for en hel familie, så man kunne gøre det mere attraktivt ved at lave gode familierabatter på samlede pakker med indgang og drikkevarer.

ASC's lønnede administration kunne sikkert bære nogle af de administrative byrder.
Din tanke om, at engagerede forældre kunne drive det, er meget sympatisk men nok temmelig urealistisk. I forhold til, om børn skal være mål for marketing, så har du da fuldstændig ret i, at de ikke skal udnyttes (jeg kender i øvrigt ikke nok til Bullerbandens aktiviteter, til at kunne bedømme om de gjorde dette. Kan du ikke give et par eksempler?). Men i denne mediestyrede forbrugsverden vi lever i, udvikler børn jo selv nogle behov. Som jeg ser det, kan AaB vælge at tilgodese disse behov, eller miste en masse potentielle fremtidige fans.

Nu bor vi i Middelfart, så det er ikke ofte at vi er på Communale. Men der er gerne stadion besøg, når AaB gæster OB. Jeg sammenligner derfor lidt med hvad OB tilbyder de yngste, og det synes jeg som forbruger faktisk ser attraktivt ud.

OB har deres Club Victor, der tilbyder følgende for et medlemsskab til kr. 229,-
- Gratis adgang til familieområdet på Nordea Tribunen til alle OB’s kategori B hjemmekampe i Superligaen
(ca. 12-14 kampe) værdi ca. 800,-.
- Julegave værdi ca. 200,-.
- Fødselsdagsgave værdi ca. 100,-.
- Muligheden for at blive maskot og løbe på banen med spillerne til en OB kamp.
- Et flot diplom.
- Eget medlemskort med stregkode – så undgår du kø på kampdage.
- Elektronisk nyhedsbrev op til OB’s hjemmekamp.
- Invitation til OB’s fandag.
- Mulighed for at deltage i sjove arrangementer og konkurrencer.

Oven i det, kan man købe (og de har det faktisk på lager) et hjemmebane eller udebanekit, bestående af en hjemmebanetrøje fra 2011 (den ligner den de har nu), et fantørklæde og en OB bold for kr. 248,-

Det betyder, at for kr. 27,- mere end man skal give for en AaB børnetrøje (hvis man kan få en?), er barnet klædt godt på og har adgang til næsten alle hjemmekampe, samt bliver fan nurset hen over året af klubben.

Hvis ikke det var fordi OB stank sådan, så tror jeg at en mand med nordjysk sans for økonomi, ville lade sit barn blive OB fan ;)
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Fanklub for børn?

Indlæg af Frygah » 18. maj 2014, 16:17

Man kunne være lidt grov at sige, at det jo bare er at melde sig frivillig til at st åfor sådan en børneklub i ASC-regi. Til ASC's generalforsamling blev det også nævnt at man gerne ville øge fokus på en børneklub i foreningens regi, men at der på nuværende tidspunkt ikke er frivillige ressourcer til det. Der er rigtig mange der har rigtig mange idéer til hvad foreningen skal gøre bedre, vildere og mere af. Desværre synes det særdeles svært at få frivillige til at lægge tid og ressourcer i arbejdet der skal til. Jeg er dog sikker på at ASC's bestyrelse hjertens gerne modtager tilkendegivelser fra frivillige der kunne tænke sig at hjælpe med at starte et sådan projekt op. Hvorfor er det lige det er så urealistisk at en gruppe forældre skulle være primus motor på det? Det burde da netop være denne gruppe der ville være mest oplagt til at lægge kræfter i et sådan initiativ.

Jeg kunne gå ud i en lang rant omkring manglende støtte til foreningslivet i Danmark generelt, og at vi som samfund lader til at ville kunne læne os tilbage og bare nyde, uden selv at gide lægge tid eller kræfter i støtte selvsamme aktiviteter, men det vil jeg spare denne tråd for.

Derudover, så er jeg overbevist om at grunden til AaB har lukket Bullerbanden, er ren økonomi. Ja, jeg ved godt at det er en super vigtig målgruppe osv osv. Men jeg er sikker på man har skåret så langt ind til benet, så der simpelthen ikke er fokuseret på andet end det der kan genere indtægter her og nu.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Fanklub for børn?

Indlæg af Fabbe » 20. maj 2014, 09:40

En forening er det mindst urealistiske, og en forening, der er båret af familier, vil komme suverænt længst med sådan et projekt. Jeg synes, familierne skulle gøre det samme som folk på Vesttribunen og tage ejerskab over tribunen og skabe et godt miljø, og både supporterklub og SLO kunne tage og understøtte aktiviteterne.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
trenskow
Superliga
Superliga
Indlæg: 692
Tilmeldt: 7. jul 2005, 08:32
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Kontakt:

Re: Fanklub for børn?

Indlæg af trenskow » 24. maj 2014, 11:10

Som Frygah er inde på, så kan det sagtens foregå under rammerne i ASC.
Jeg ved at ASC gerne vil starte en børneklub under sig, men der er simpelthen ikke ressourcer i foreningen til at drive det.

Og her kommer vi ind til kernen af noget af det. For skal ASC varetage alle interesser, og bare starte ting op, såsom en børneklub, så skal kontigentet stige til mindst det dobbelte, for de skal betale sig til at nogen gør det.
For de frivillige som er i foreningen er i forvejen fuldt optaget af andre opgaver i foreningen og kan ikke påtage sig nye.

Så som det blev sagt på sidste ASC generalforsamling (som iøvrigt påfaldende få deltager i, men mange vil gerne brokke sig over foreningen) så er der ikke ressourcer i ASC til at starte denne opgave op med en børneklub, og hvis der var nogen derude som var interesseret i at starte det op i ASC regi skulle de komme ud af busken.

Men, det er som regel nemmere at brokke sig over noget ikke bliver lavet, end det er at melde sig til at gøre det selv.

Det er bare pænt sagt, meget svært, at skaffe nye frivillige til foreninger idag, men sjovt nok, så kræver rigtig mange at de skal påtage sig flere opgaver. Det hænger ikke sammen
Siya, siya, Bongaa

Lynge i ren fodboldsnak
"Jeg er ligeglad med 2 år i spjældet, bare det går AaB godt"

One day the world is destroyed by accident. Thats where we come in. We are computer programmers, we cause accidents.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Fanklub for børn?

Indlæg af budo » 17. jun 2014, 12:01

Tja, jeg kan godt følge jeres argumenter for, at det var fint hvis engagerede forældre tog ansvar for at opbygge børnefan aktiviteter under ASC regi, og jeg var sådan set heller ikke ude med riven efter ASC (selvom jeg nævnte dem i mit første indlæg). Jeg er mere ærgelig over, at AaB ikke tilgodeser os dovne forældre (og dem der er logistisk udfordret), der gerne vil have en nem købeløsning til vores børn. Så de kan glædes over deres tilhørsforhold til hjerteklubben, og føle at klubben også værdsætter dem.

Da børnene jo heller ikke vil være en direkte resourse i fanarbejdet for ASC, men til gengæld en potentiel del af AaBs fremtidige indtægtsgrundlag, mener jeg egentlig også at det i den grad er i AaBs interesse at have fokus på dette segment. Det mener 8 ud af 12 af de øvrige superligaklubber åbenbart også, da det her er klubberne der står bag. Selv Silkeborg har holdt fast ved deres børnefanklub igennem deres 1. divisions år, og HB Køge har en gratis børneklub, hvor ungerne får 2 x 2 fribiletter, noget merchandise og andre fordele. Så argumentet om at det er for dyrt for klubben og AaB skal spare, har jeg svært ved at accepterer.

Jeg synes i øvrigt at SIFs tilbud er ret flot. For 250,- om året, får medlemmer af SIFolinos følgende fine pakke:
•Gratis entré til alle SIFs hjemmekampe på Mascot Park - du vælger selv, om du vil sidde på Jyske Finans-tribunen eller Dansand-tribunen
•Fodbold-billetter til tre af dine venner eller dine forældre til en udvalgt kamp hver halvsæson
•Mulighed for indløb med spillerne og Theis til hjemmekampe
•Fri entré til AQUA Ferskvands Akvarium
•Julegave
•Fødselsdagsgave
•Diplom
•Personligt medlemskort
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Fanklub for børn?

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. jun 2014, 12:17

Helt klart AaBs egen opgave.
Og det siger jeg ikke som "doven" forælder. Derimod som travl forælder. Man kan sgu ikke tørre den af på frivillig arbejdskraft. Det er AaBs opgave at have en børne-klub. Det er en investering. En nødvendig investering. Og man skal bare komme igang. Samme koncept som Silkeborg, tak!
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar