Potentiel Superligastrejke

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af doukas » 13. aug 2014, 19:07

Pastorius skrev:
doukas skrev: Jeg forstår det stadigvæk ikke. Er det rigtig forstået, som du lægger op til, at hvis AaB bare meldte sig ud af DF, så behøver spillerne ikke at strejke?
Mjae, det gør det ikke. Så skulle AaB selvstændigt lave overenskomst med spillerforeningen også, før det ville have en effekt.
Lød ellers til at være en genial plan "som ved trylleslag kunne få AaB-spillerne berettiget til at spille" fremlagt af JS.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2014, 19:15

astonvilla skrev:
Henriksen skrev:
Brent skrev:Og igen må jeg stille spørgsmålet, hvorfor i himlens navn skal klubberne betale til spillerforeningen så de kan efteruddanne deres medlemmer. Det er jo en fuldkommen absurd tankegang. Selv superliga spillere har alle tiders mulighed for at uddanne sig sideløbende med karrieren. Vil man hellere bruge fritiden på PlayStation kan det for pokker da aldrig blive klubbernes problem.... Ligeledes mener man det er klubbernes ansvar at spillerforeningen skal kunne yde deres medlemmer en ordentlig sagsbehandling ....Jesus Christ en flok forkælede møgunger

http://m.bt.dk/fodbold/spillerforeninge ... -end-penge" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja - det er ubegribeligt som mennesker der af egen frie selvvalgte vilje har slået sig ned som fodboldspillere sidestiller deres profession med ordinære 8-16-jobs! Jeg er helt med på "forkælede møgunger"-vognen her og jeg får knopper når jeg hører PK udtale til pressen som et forurettet børnehavebarn at "...får vi en aftale så spiller vi, ellers gør vi ikke". Klubmand min bare røv i fjæset på Riddersholm - fandme ikke meget AaB-hjerte over den slags udmeldinger. Omtrent ligeså pattebarns-agtige som da Peter Schmeichel og søstrene Laudrup ikke ville spille under Richardo fordi der var lidt modtstand....vræl-vræl-piv-piv så gider vi bare ikke være med! Hvad er det for noget.... Det gælder AaBs eksistens og så vælger en flok hellige bold-drenge at gøre sig fagligt høje i hatten med CL-muligheden som gidsel! Fandme om jeg kan finde ret meget overskud til at smække mine hænder sammen til bare eet eneste klap for sådan en forsamling der pisser på mit AaB-hjerte!
Enig.
Vi skal dog huske at PK principielt udtaler sig for egen regning.
Der kan jo godt være en række AaB-spillere som deler dine (vores) synspunkter!
Jeg synes ikke vi skal fordømme enkelte spillere før de bekender klar kulør ved personlige udtalelser. Og ikke bare ved PK siger "...og det mener de andre i øvrigt også".

PK er streget i min bog for altid.

Han skulle passe sin træning.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide hvad de enkelte øvrige spillere virkelig mener.
Men lad os ikke dømme nogen uden at vide det.
PK og "vennerne" har jo allerede været ude og fremsige trusler mod spillere som vover at have en anden holdning. Derfor vælger en del (yngre) spillere nok holde afvigende holdninger for sig selv.
PK er bare budbringeren i dette tilfaelde, og hverken mere eller mindre ansvarlig end de spillere han repraesenterer. Saa at du ser dig specielt sur paa ham, forstaar jeg ikke.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Pastorius » 13. aug 2014, 19:38

doukas skrev:
Pastorius skrev:
doukas skrev: Jeg forstår det stadigvæk ikke. Er det rigtig forstået, som du lægger op til, at hvis AaB bare meldte sig ud af DF, så behøver spillerne ikke at strejke?
Mjae, det gør det ikke. Så skulle AaB selvstændigt lave overenskomst med spillerforeningen også, før det ville have en effekt.
Lød ellers til at være en genial plan "som ved trylleslag kunne få AaB-spillerne berettiget til at spille" fremlagt af JS.
Lidt som Baldricks "i have a cunning plan"?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Debatjuntaen » 13. aug 2014, 19:48

Kære debattører,

Som vi tidligere har skrevet i denne tråd, så får I rigtig lang snor til at debattere den eventuelle strejke. Det kan nok ikke lade sig gøre at debattere, uden at personlige politiske holdninger kommer frem, og det accepterer vi - for nu!!!

Vi vil dog godt lige bede jer om at holde en pæn tone over for hinanden. Det er et følelsesladet emne for os alle, men det giver ikke frit slag for at kalde andre dumme, idioter, etc. Alle har eget syn på sagen, og det skal respekteres!

Fortsat god debat.

/Debatjuntaen

Valsted
2. div
2. div
Indlæg: 179
Tilmeldt: 7. mar 2006, 15:56
Geografisk sted: 9240

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Valsted » 13. aug 2014, 20:12

Faglig solidaritet er meget fint, men sig mig har SF ikke grebet det her en smule forkert an?

Tror de virkelig det på lang sigt gavner klubberne og dermed egne forudsætninger for gode vilkår, at de partout skal lægge denne konflikt hvor det ødelægger mest muligt for på kort sigt de tre bedste klubber, og på lang sigt samtlige danske klubber?

Jeg vil kalde det en største misforståede fagforeningskamp, som jeg længe har hørt om.

Det råber jo til himlen om at påtage sig de gamle fordomme om den gennemsnitlige fodboldspillers intelligens og indstilling til tilværelsen.

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: Sv: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Super Hansen » 13. aug 2014, 20:15

Valsted skrev:Faglig solidaritet er meget fint, men sig mig har SF ikke grebet det her en smule forkert an?

Tror de virkelig det på lang sigt gavner klubberne og dermed egne forudsætninger for gode vilkår, at de partout skal lægge denne konflikt hvor det ødelægger mest muligt for på kort sigt de tre bedste klubber, og på lang sigt samtlige danske klubber?

Jeg vil kalde det en største misforståede fagforeningskamp, som jeg længe har hørt om.

Det råber jo til himlen om at påtage sig de gamle fordomme om den gennemsnitlige fodboldspillers intelligens og indstilling til tilværelsen.
Kan ikke være mere enig

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af jonas386 » 13. aug 2014, 20:27

Pastorius skrev:
doukas skrev:
Pastorius skrev:
doukas skrev: Jeg forstår det stadigvæk ikke. Er det rigtig forstået, som du lægger op til, at hvis AaB bare meldte sig ud af DF, så behøver spillerne ikke at strejke?
Mjae, det gør det ikke. Så skulle AaB selvstændigt lave overenskomst med spillerforeningen også, før det ville have en effekt.
Lød ellers til at være en genial plan "som ved trylleslag kunne få AaB-spillerne berettiget til at spille" fremlagt af JS.
Lidt som Baldricks "i have a cunning plan"?
Haha. Scenen hvor Blackadder er mistænkt for at være heks, og de slipper ud fra rets salen er forrygende. Stærk plan.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Danni » 13. aug 2014, 20:28

En ting, jeg har virkelig svært ved at leve med ved det her det er: Når en spiller går ud og siger; hvis vi får en aftale spiller vi, hvis ikke vi får en spiller vi ikke. Den kan jeg bare mærke gør knas helt nede i maven. Jeg føler mig simpelthen skidt på. Det er jo nærmest som at sige; Godt nok spiller jeg i den her klub og der kommer tusindvis af fans og støtter den hver anden søndag, men den betyder faktisk ikke så meget for mig. I hvert fald ikke mere end politik ang. nogle semiproffer. Jeg kan mærke, at disse udtalelser kommer til at tage lang tid at komme mig over. Selv hvis de bliver enige, ændrer det jo ikke på at de ville have gjort det. Her tænker jeg godt nok om disse spillere er værd at hylde.. Jeg kan simpelthen mærke, at en del af min lyst til at gå til fodbold forsvinder med det her. Jeg er nok bare en gammel fodboldromantiker, men jeg troede faktisk, at spillerne havde mere klubfølelse end det der bliver vist.
Længe leve arbejderklassen!

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af nik » 13. aug 2014, 20:39

DF kunne jo bare have ladet være med at opsige overenskomsten før til november, så havde der ikke været de her problemer, men de ville balladen. Spillerne er et eller andet sted bare arbejdere i underholdningsindustrien, det er ikke indkomst der afgør om du er en arbejder, mange bankfolk er også med i en fagforening

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5092
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af MrBangDK » 13. aug 2014, 20:47

Danni skrev:En ting, jeg har virkelig svært ved at leve med ved det her det er: Når en spiller går ud og siger; hvis vi får en aftale spiller vi, hvis ikke vi får en spiller vi ikke. Den kan jeg bare mærke gør knas helt nede i maven. Jeg føler mig simpelthen skidt på. Det er jo nærmest som at sige; Godt nok spiller jeg i den her klub og der kommer tusindvis af fans og støtter den hver anden søndag, men den betyder faktisk ikke så meget for mig. I hvert fald ikke mere end politik ang. nogle semiproffer. Jeg kan mærke, at disse udtalelser kommer til at tage lang tid at komme mig over. Selv hvis de bliver enige, ændrer det jo ikke på at de ville have gjort det. Her tænker jeg godt nok om disse spillere er værd at hylde.. Jeg kan simpelthen mærke, at en del af min lyst til at gå til fodbold forsvinder med det her. Jeg er nok bare en gammel fodboldromantiker, men jeg troede faktisk, at spillerne havde mere klubfølelse end det der bliver vist.
Ahhh... Når du står til CL eller EL gruppespil og AaB banker modstanderne, så lur mig om du ikke jubler og klapper taktfast af spillerne!! :D

Det der er så forpulet trist med det her konflikt halløj er, som du skriver, at der er rigtigt mange følelser i spil. Jeg synes blot, at man skal lade være med at lægge alt for meget i hvad der bliver sagt og skrevet i medierne. Selvfølgelig siger Patrick som han gør. Han sidder i forhandlingsudvalget, og har en forpligtelse over for SF og alle de som er medlem. Hvor god en forhandlingssituation ville SF have, hvis Patrick sagde "vi tænker rigtigt meget på vores fans og vil selvfølgelig gerne spille kampene mod Apoel, men vi bliver nødt til at gøre det her, selvom vi allerhelst vil spille kampene"...

I min ydmyge optik, så er der lort og lagkage på begge sider af bordet. Som andre også skriver, så tror jeg problemet er, at Thomsen og Øland har så meget modstand mod hinanden, at det er svært for dem at finde fælles fodslag. Og hvor er det trist. Ikke kun for AaB, alle os som fans, CL kampene, etc., men for ALLE i dansk fodbold. For det kommer til at skabe en masse uro, som vi kunne have været foruden, hvis begge parter havde grebet situationen mere voksent an.

Og husk nu - vi skal også være venner efter en evt. konflikt!!
Ska' vi hak'?

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Danni » 13. aug 2014, 20:50

nik skrev:DF kunne jo bare have ladet være med at opsige overenskomsten før til november, så havde der ikke været de her problemer, men de ville balladen. Spillerne er et eller andet sted bare arbejdere i underholdningsindustrien, det er ikke indkomst der afgør om du er en arbejder, mange bankfolk er også med i en fagforening
Jo, men nu bliver almindelige folk almindelige fagforeninger heller ikke hyldet af tusindvise af fans hver søndag. Jeg synes ligesom, der hører et ansvar til. Nu har jeg f.eks. købt en billet til på onsdag, og jeg forventer at se en fodboldkamp. Den vigtigste i lang tid. Man kan ikke være det bekendt over for fans. Du kan jo heller ikke sælge tusindvis af billetter til en koncert med AC/DC og så i stedet sende Mads Langer...
Længe leve arbejderklassen!

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af nik » 13. aug 2014, 20:58

Strejker lastbilchaufførene rammes stort set hele befolkningen meget hurtigt, så hvis en strejke skal give mening skal den kunne mærkes

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Danni » 13. aug 2014, 20:59

MrBangDK skrev:
Danni skrev:En ting, jeg har virkelig svært ved at leve med ved det her det er: Når en spiller går ud og siger; hvis vi får en aftale spiller vi, hvis ikke vi får en spiller vi ikke. Den kan jeg bare mærke gør knas helt nede i maven. Jeg føler mig simpelthen skidt på. Det er jo nærmest som at sige; Godt nok spiller jeg i den her klub og der kommer tusindvis af fans og støtter den hver anden søndag, men den betyder faktisk ikke så meget for mig. I hvert fald ikke mere end politik ang. nogle semiproffer. Jeg kan mærke, at disse udtalelser kommer til at tage lang tid at komme mig over. Selv hvis de bliver enige, ændrer det jo ikke på at de ville have gjort det. Her tænker jeg godt nok om disse spillere er værd at hylde.. Jeg kan simpelthen mærke, at en del af min lyst til at gå til fodbold forsvinder med det her. Jeg er nok bare en gammel fodboldromantiker, men jeg troede faktisk, at spillerne havde mere klubfølelse end det der bliver vist.
Ahhh... Når du står til CL eller EL gruppespil og AaB banker modstanderne, så lur mig om du ikke jubler og klapper taktfast af spillerne!! :D

Det der er så forpulet trist med det her konflikt halløj er, som du skriver, at der er rigtigt mange følelser i spil. Jeg synes blot, at man skal lade være med at lægge alt for meget i hvad der bliver sagt og skrevet i medierne. Selvfølgelig siger Patrick som han gør. Han sidder i forhandlingsudvalget, og har en forpligtelse over for SF og alle de som er medlem. Hvor god en forhandlingssituation ville SF have, hvis Patrick sagde "vi tænker rigtigt meget på vores fans og vil selvfølgelig gerne spille kampene mod Apoel, men vi bliver nødt til at gøre det her, selvom vi allerhelst vil spille kampene"...

I min ydmyge optik, så er der lort og lagkage på begge sider af bordet. Som andre også skriver, så tror jeg problemet er, at Thomsen og Øland har så meget modstand mod hinanden, at det er svært for dem at finde fælles fodslag. Og hvor er det trist. Ikke kun for AaB, alle os som fans, CL kampene, etc., men for ALLE i dansk fodbold. For det kommer til at skabe en masse uro, som vi kunne have været foruden, hvis begge parter havde grebet situationen mere voksent an.

Og husk nu - vi skal også være venner efter en evt. konflikt!!
Det vil ske med overvejende sandsynlighed. Men jeg mener også bundærligt, at hvis det her ryger i vasken og vi skal stille med et U-19 hold og bliver til grin og ingen vælger at gå mod spillerforeningen og spille alligevel, så klipper jeg simpelthen mit sæsonkort over. Så gider jeg ikke mere. Og det er ikke noget, jeg vil gøre i protest mod strejken eller i arrigskab eller lign. Jeg vil simpelthen bare miste lysten til at komme på stadion.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5092
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af MrBangDK » 13. aug 2014, 21:04

nik skrev:Strejker lastbilchaufførene rammes stort set hele befolkningen meget hurtigt, så hvis en strejke skal give mening skal den kunne mærkes
Tåbelig sammenligning af faggrupper.. De varer lastbilen skal bringe ud, kan bringes ud senere eller erstattes af nye... En kamp mod Apoel kan IKKE spilles igen!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
bøllemis
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 30. maj 2007, 19:22
Favoritspiller: CR7
Geografisk sted: 9200

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af bøllemis » 13. aug 2014, 21:10

Ved ikke om det står andre steder, men hvad er holdningen til at vi på lørdag holder mund hele kampen, eller mindst 1 halvleg? HVIS det ender i strejke!
JA DAAAAAAAAA!!!!

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af PeterS » 13. aug 2014, 21:32

Det er uden tvivl fans, tilskuere og sponsorer som bliver holdt for nar. Uden nogen af os, ville de være foruden at skulle snakke konflikter, overenskomst osv. Jeg kunne virkelig godt tænke mig og hører hvad spillerne og divisionsforeningen har af holdning til den påstand. Jeg føler mig trådt på, da vi hverken kan gøre fra eller til, de regner bare med vi bakker op på stadion, bruger penge på billetter eller som sponsor uanset om de strejker eller ej.

Brugeravatar
AaB4tehwin
Allstar
Allstar
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 23. jul 2006, 21:07

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af AaB4tehwin » 13. aug 2014, 22:20

PeterS skrev:Det er uden tvivl fans, tilskuere og sponsorer som bliver holdt for nar. Uden nogen af os, ville de være foruden at skulle snakke konflikter, overenskomst osv. Jeg kunne virkelig godt tænke mig og hører hvad spillerne og divisionsforeningen har af holdning til den påstand. Jeg føler mig trådt på, da vi hverken kan gøre fra eller til, de regner bare med vi bakker op på stadion, bruger penge på billetter eller som sponsor uanset om de strejker eller ej.
Jeg er færdig med at tage på stadion, hvis det her ender ud i at ødelægge AaB's CL-drøm!
Hvis der ikke bliver taget hensyn til Europa kampene, vil jeg føle mig trådt på!
Håber der vil komme en stor og lang strejke blandt tilskuerne hos de respektive hold i superligaen! Så de måske kan fatte at det er os tilskuer der betaler for deres velbetalte hobby!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4244
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Klaus » 13. aug 2014, 22:22

Som tidligere skrevet er det paradoksalt, at FCK skal slippe "billigst" fordi de har en del spillere, der er uorganiserede. I AaB, hvor spillerforeningen har hele truppen med, må man stille med et rent sekundahold. Hvem bliver ramt hårdest???? TRAdaaaaaaaaaaa, det gør vi fordi vores spillere er organiserede. Spillerne er på en måde også gidsler i denne sag. Vores spillere vil for det første miste muligheden for en fantastisk sportslig oplevelse i Champions League, de kan skyde en hvid pil efter muligheden for at vinde en fed bonus (inklusive feriepenge). De vil få tilskuerne på nakken og deres klub/arbejdsgiver vil miste en mulighed for at sikre sin økonomi og dermed også arbejdspladserne på længere sigt.

Det er med andre ord fuldstændig vanvittigt, at SF ikke ville dispensere for europacupklubberne. Og det er mit håb, at man i det mindste kommer så meget til fornuft, at man dispenserer for FCK, FCM og os...

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 13. aug 2014, 22:26

Selvfølgelig skal superligaspillere være solidariske med de andre i deres "fagforbund"? Jeg forstår virkelig ikke at noget så basalt kan forarge, eller gøre at nogle føler sig trådt på? Uden at tage stilling til grundlaget for konflikten, så er man nødt til at acceptere at ligesom man kan mærke det når alle ansatte i SAS strejker, så kan man mærke det nr danske fodboldspillere strejker. Kritiser dem for at strejke på et tyndt grundlag (hvis der da er nogen herinde som har sat sig nok ind i sagen til det) men man kan ikke rigtigt kritisere dem for at strejke, med mindre man mener det ikke længere skal være den måde arbejdsmarkedet er skruet sammen på.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Pastorius » 13. aug 2014, 22:28

jonas386 skrev:
Pastorius skrev:
doukas skrev:
Pastorius skrev:
doukas skrev: Jeg forstår det stadigvæk ikke. Er det rigtig forstået, som du lægger op til, at hvis AaB bare meldte sig ud af DF, så behøver spillerne ikke at strejke?
Mjae, det gør det ikke. Så skulle AaB selvstændigt lave overenskomst med spillerforeningen også, før det ville have en effekt.
Lød ellers til at være en genial plan "som ved trylleslag kunne få AaB-spillerne berettiget til at spille" fremlagt af JS.
Lidt som Baldricks "i have a cunning plan"?
Haha. Scenen hvor Blackadder er mistænkt for at være heks, og de slipper ud fra rets salen er forrygende. Stærk plan.
Det er fuldstændig vanvittigt at Rowan Atkinsson har spildt sin tid med at lave mister Bean, når han kan lave så skarpe formuleringer som han kan som Blackadder.

Jeg forestiller mig at det gik nogenlunde sådan her til, da Mads Øland blev valgt til formand for spillerforeningen, og Claus Thomsen blev direktør for divisionsforeningen:
Blackadder: Right. Now all we have to do is fill in this MP application form. Name: Baldrick. First name...?
Baldrick: Er, I'm not sure.
Blackadder: Well, you must have some idea...
Baldrick: Well, it might be Sod off.
Blackadder: What?
Baldrick: Well, when I used to play in the gutter, I used to say to the other snipes, "Hello, my name's Baldrick," and they'd say, "Yes, we know. Sod off, Baldrick."
Blackadder: All right, right right right right, Mr. S. Baldrick. Now; distinguishing features... None.
Baldrick: Well, I've got this big growth in the middle of my face.
Blackadder: That's your nose, Baldrick. Now; any history of insanity in the family? Tell you what, I'll cross out the in. Any history of *sanity* in the family? None whatsoever. Now then; criminal record...
Baldrick: Absolutely not.
Blackadder: Oh, come on, Baldrick, you're going to be an MP, for God's sake! I'll just put fraud and sexual deviancy. Now; minimum bribe level...
Baldrick: One turnip. Oh, hang on, I don't want to price myself out of the market.
Blackadder: Baldrick, I've always been meaning to ask: Do you have any ambitions in life apart from the acquisition of turnips?
Baldrick: Er, no.
Blackadder: So what would you do if I gave you a thousand pounds?
Baldrick: I'd get a little turnip of my own.
Blackadder: So what would you do if I gave you a million pounds?
Baldrick: Oh, that's different. I'd get a great big turnip in the country.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar