Potentiel Superligastrejke

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Brent » 14. aug 2014, 11:17

Så er der livedækning på EB

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 964272.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB - the Nordic gateway to Europe

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af A_Strandfelt » 14. aug 2014, 11:21

Jeg er rigtig glad for Vesttribunens udmelding. Den dækker på mange måder de tanker, jeg som fan har omkring spillerstrejken. Jeg synes det er en forkælet tilgang spillerne har til dét at være professionel fodboldspiller, når de for så lille en ting vil vælge at gå glip af muligheden for Champions League.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af le Cid » 14. aug 2014, 11:35

Zee skrev:Hvis dette sker og varer en stor del af sæsonen, vil man for første gang kunne snakke om et billigt mesterskab! Men mon ikk, hvis FCK, med en masse spillere der ikke er med i SF vinder, at så bliver det slet ikke nævnt.
Kommer der strejke, så suspenders Superligaen...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af NIN » 14. aug 2014, 11:35

Brent skrev:Så er der livedækning på EB

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 964272.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Gnu » 14. aug 2014, 11:39

Brent skrev:Så er der livedækning på EB

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 964272.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Sort skærm. :D
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Brent » 14. aug 2014, 11:50

http://m.bt.dk/superligaen/i-dag-kan-da ... nes-plan-b" onclick="window.open(this.href);return false;

Helt enig med Ståle, det er rystende at vi i det her lille lorteland overhovedet overvejer om vi vil stille op til en kamp om 150 mio. Fordi de i forvejen velbetalte spillere vil have del i endnu flere at de kommercielle kroner.
AaB - the Nordic gateway to Europe

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af fish » 14. aug 2014, 12:13

Brent skrev: Helt enig med Ståle
Blasfemi!!! :D

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Hanga » 14. aug 2014, 12:30

fish skrev:
Brent skrev: Helt enig med Ståle
Blasfemi!!! :D
Ja man bliver sq helt bange for sit eget mentale helbred, når man tænker "ja fandme ja Ståle!". Dejligt med en der tør sige direkte hvad det er, nemlig vanvittigt!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af thomasjn » 14. aug 2014, 12:52

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/fck-stje ... foreningen" onclick="window.open(this.href);return false;

Håber sgu nogle af vores følger trop.

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Reto » 14. aug 2014, 12:57

http://www.bt.dk/fodbold/kl.-23.59-kan- ... ndlingerne" onclick="window.open(this.href);return false;


Den store hurdle er åbenbart et nyt krav om forsikring i 1 og 2 div, samt kommercielle spm.

Chb9000
Miniput
Miniput
Indlæg: 9
Tilmeldt: 14. aug 2014, 05:24
Favoritspiller: Kasper Risgaard

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Chb9000 » 14. aug 2014, 13:01

Det er jo fuldstændig håbløst det her!

Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold
Indlæg: 961
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:14
Geografisk sted: Fredericia

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Popnizzen » 14. aug 2014, 13:05

Så vi er derhenne nu hvor det drejer sig om en bedre forsikring til de semi-prof. spiller i 1. og 2. div. + at spillerne mener de har ret til en del af klubbernes indtjening FORUDEN deres løn. WTF!!!
„The less you care, the happier you will be.“

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af jensemand57 » 14. aug 2014, 13:06

Spillerforeningen er ved udvikle sig til en direkte ulækker og usmagelig forening, som ønsker konflikt.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af frederikshavneren » 14. aug 2014, 13:08

Brent skrev:http://m.bt.dk/superligaen/i-dag-kan-da ... nes-plan-b

Helt enig med Ståle, det er rystende at vi i det her lille lorteland overhovedet overvejer om vi vil stille op til en kamp om 150 mio. Fordi de i forvejen velbetalte spillere vil have del i endnu flere at de kommercielle kroner.
Enig med Ståle og han er jo ikke engang den der vil blive hårdest ramt (han kan i det mindste stille med et udmærket hold). Konflikten vil ramme Kent og G. Riddersholm langt hårdere.
Tænk sig at klubberne/spillerne er klar til i værste fald at smide ca. 100 mill. kr. ud af vinduet... Det er sgu rystende. Vi er til grin i hele fodbold Europa og A. Nicosia må ikke kunne tro deres egne øjne.

Andet steds kæmper Legia Warszawa med næb og kløer for at kunne deltage i den kommende uges play off mod Maribor. Legia tæskede Celtic sammenlagt 6-1 i 3. kvalrunde, men er siden blevet taberdømt for at have anvendt en ulovlig spiller i returkampen i Skotland (vedkommende blev indskiftet 2 minutter før slut). Legia truer med CAS og hele pibetøjet, mens vi derimod i lille Danmark gør alt for at spolere det hele for os selv!

Godt nok et uheldigt tidspunkt at vi blev mestre på. Dels har Danmark mistet den direkte plads i CL gruppespillet, og så kommer den mulige konflikt oven i. Det er sgu så uheldigt som det overhovedet kan være :(

Brugeravatar
nulle666
1. div
1. div
Indlæg: 459
Tilmeldt: 3. apr 2006, 12:41
Geografisk sted: Støvring

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af nulle666 » 14. aug 2014, 13:09

Det er en generelt lorte situation og jeg har, grundet feriepengesagen, desværre ikke tålmodighed til spillerforeningen i denne sag. Spillerforeningen fremstår igen grådige og uden fokus på det større perspektiv. De krav der bliver stillet er for de små deltidsprofessionelle klubber i DK jo en dødsdom, med højere lønninger, højere forsikringspræmier og flere økonomiske fordele til spillerne.

Til sammenligning gjorde divisionsforeningen det, at da de varslede lockout(tidligere i år), så undtog de holdene som skulle spille i europa, idet konsekvenserne ville blive for store for Dansk fodbold generelt og for klubberne specifikt. Spillerforeningen har ikke en sådan vinkel. Hvis lidt af huset falder sammen, så smadre de hellere det hele.....

Omkring AaB, så synes vores enestående resultater i ligaen, pokalen og i CL kval mod Zagreb at blive overskygget af måden det endte på, i fald vi ryger ud med et u19 hold. Det er synd for de spillere som har knoklet for at opnå drømmen om CL, det er svineri over for sponsorer og fans at porten til mulige 150 mio kr. lukkes og det er katastrofalt at de oplevelser som følger med CL deltagelsen skal afgøres ved en forhandling om mindsteløn for deltidsspillere.

Fordi jeg hader spillerforeningen vil jeg udelukkende give dem skylden for det hele.
DET HANDLER IKKE OM AT VÆRE MED, MEN OM AT VINDE.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af frederikshavneren » 14. aug 2014, 13:12

nulle666 skrev:Det er en generelt lorte situation og jeg har, grundet feriepengesagen, desværre ikke tålmodighed til spillerforeningen i denne sag. Spillerforeningen fremstår igen grådige og uden fokus på det større perspektiv. De krav der bliver stillet er for de små deltidsprofessionelle klubber i DK jo en dødsdom, med højere lønninger, højere forsikringspræmier og flere økonomiske fordele til spillerne.

Til sammenligning gjorde divisionsforeningen det, at da de varslede lockout(tidligere i år), så undtog de holdene som skulle spille i europa, idet konsekvenserne ville blive for store for Dansk fodbold generelt og for klubberne specifikt. Spillerforeningen har ikke en sådan vinkel. Hvis lidt af huset falder sammen, så smadre de hellere det hele.....

Omkring AaB, så synes vores enestående resultater i ligaen, pokalen og i CL kval mod Zagreb at blive overskygget af måden det endte på, i fald vi ryger ud med et u19 hold. Det er synd for de spillere som har knoklet for at opnå drømmen om CL, det er svineri over for sponsorer og fans at porten til mulige 150 mio kr. lukkes og det er katastrofalt at de oplevelser som følger med CL deltagelsen skal afgøres ved en forhandling om mindsteløn for deltidsspillere.

Fordi jeg hader spillerforeningen vil jeg udelukkende give dem skylden for det hele.
Det står vel AaBs spillere frit for at melde sig ud af Spillerforeningen?

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Frygah » 14. aug 2014, 13:14

Angiveligt var det nyt forslag fra Spillerforeningen om forbedring af forsikringer til de deltidsansatte spillere - altså dem i de ikke-fuldtidsprofessionelle 1. og 2. Divisionklubber - der fik uenighederne til at blusse op på ny. Dels fordi det var et helt nyt krav, der blev spillet ind med kun lidt mere end et døgn tilbage af forhandlingerne, dels fordi kravet ifølge klubberne ville ramme de små klubber hårdt, idet bedre forsikringer også betyder højere forsikringspræmier for de klubber, der beskæftiger de halvprofessionelle og i forvejen kører på små budgetter.
Ikke videre sympatisk, og jeg synes altså det forstærker indtrykket af en Spillerforening, der virkelig lukrerer på de kommende CHL-kampe til at få deres krav igennem. Jeg er med på at det hedder forhandling, men i min verden er der også noget der hedder anstændighed. Og at begynde på at opfinde nye krav så sent i forløbet er sgu useriøst. Vil de konflikten eller hvad?

Med hensyn til kommercielle rettigheder, mener jeg stadig at Spillerforeningen er helt blæste. En fagforening der vil have del i indtægterne? What? Hæv kontingentet hvis I absolut skal holde spillerne i hånden når karrieren er slut, og de åbenbart er for fine til at tage uddannelse under SU som os andre. Derudover kan jeg godt se det ironiske i at Spillerforeningen nu snakker om at det har man "givet håndslag på". Den slags døde vist godt og grundigt med feriepengesagen, og det er KUN det juridiske der er gældende nu.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af frederikshavneren » 14. aug 2014, 13:15

Popnizzen skrev:Så vi er derhenne nu hvor det drejer sig om en bedre forsikring til de semi-prof. spiller i 1. og 2. div. + at spillerne mener de har ret til en del af klubbernes indtjening FORUDEN deres løn. WTF!!!
De ender med at save den gren over som de sidder på. Lykkes det for Spillerforeningen at gennemtrumfe deres krav, hvilket betyder øgede udgifter for klubberne så kommer det til at koste arbejdspladser.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Frygah » 14. aug 2014, 13:15

frederikshavneren skrev:
nulle666 skrev:Det er en generelt lorte situation og jeg har, grundet feriepengesagen, desværre ikke tålmodighed til spillerforeningen i denne sag. Spillerforeningen fremstår igen grådige og uden fokus på det større perspektiv. De krav der bliver stillet er for de små deltidsprofessionelle klubber i DK jo en dødsdom, med højere lønninger, højere forsikringspræmier og flere økonomiske fordele til spillerne.

Til sammenligning gjorde divisionsforeningen det, at da de varslede lockout(tidligere i år), så undtog de holdene som skulle spille i europa, idet konsekvenserne ville blive for store for Dansk fodbold generelt og for klubberne specifikt. Spillerforeningen har ikke en sådan vinkel. Hvis lidt af huset falder sammen, så smadre de hellere det hele.....

Omkring AaB, så synes vores enestående resultater i ligaen, pokalen og i CL kval mod Zagreb at blive overskygget af måden det endte på, i fald vi ryger ud med et u19 hold. Det er synd for de spillere som har knoklet for at opnå drømmen om CL, det er svineri over for sponsorer og fans at porten til mulige 150 mio kr. lukkes og det er katastrofalt at de oplevelser som følger med CL deltagelsen skal afgøres ved en forhandling om mindsteløn for deltidsspillere.

Fordi jeg hader spillerforeningen vil jeg udelukkende give dem skylden for det hele.
Det står vel AaBs spillere frit for at melde sig ud af Spillerforeningen?
Ja, hvis man pudser en advokat på dem, eller kan stå imod trusler fra Øland og Lindrup som ung spiller. Nikolaj Jørgensen fra FCK blev jo åbenbart medlem uden at vide det, og måtte bruge advokat for at slippe ud af kløerne på dem. Derudover har FCK's aktive fanscene med direkte kontakter til truppen fået historier fortalt om Thomas Lindrup og Øland der truer unge spillere på karrieren hvis de ikke melder sig ind, og kimer dem ned 3 uger i streg.

Dejlig organisation, ikke?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af gravballe » 14. aug 2014, 13:15

Det er mig en gåde at spillerne tror eller forventer at vi som fans, bare skal støtte op om dem, og hylde dem, hvis denne konfligt ender med de smadre AaB´s cl chance. Det er mig en gåde, at de ikke kan se, at de i den grad er med til at save den gren over de selv sidder på. De udtagelser man høre fra Patrick og andre, er jo uden indehold. "vi kæmper for de små" uden at forholde sig til hvad der er lagt ud, og hvilke tåbelige krav de selv er kommet med.

Min interesse for dansk fodbold vil nok være død i nogle år efter dette..

Besvar