Potentiel Superligastrejke

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Gnu » 18. aug 2014, 09:32

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal mene om den artikel, når vi kun har Divisionsforeningens kommentarer at forholde os til. Jeg mangler stadig at høre Spillerforeningens side af sagen. Det er vel alment kendt at Claus Thomsen og Mads Øland har er ret anstrengt forhold, så Divisionsforeningen har en interesse i at tegne et billede af at Mads Øland er røget ud på et sidespor.

Men har Mads Øland ikke hele tiden holdt sig lidt i baggrunden? Jeg mener, siden det hele røg til forligsen har det været Martin Retov, Patrick Kristensen og til sidst Jeppe Curth, der har stået som forhandlere mens Øland i stedet har haft en mere tilbagetrukket rolle.

Jyllands-Posten havde i øvrigt en interessant pointe: Spillerforeningen har formentlig hele tiden vidst, at de aldrig ville komme igennem med kravet angående de kommercielle rettigheder, men ved at stå stejlt på netop det krav, har de brugt det som løftestang til at komme i gennem med andre ting. Højere mindsteløn til alle, højere pensionsindbetalinger, forsikringer etc. Claus Thomsen har da også sagt, at det var en dyr aftale.

Under alle omstændigheder ville det være en god ide at skifte ud på topposterne i de to foreninger. Claus Thomsen har for mange gange vist sig som inkompetent i modsætning til Mads Øland, som er dygtig, men som har alt for mange fjender i klubberne.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Mr. Larsen » 18. aug 2014, 09:34

BoT skrev:
AaB1978 skrev:Interessant artikel om forhandlingerne og Jeppe Curths rolle

http://www.bt.dk/superligaen/bag-dramae ... a-konflikt" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er yderst interessante oplysninger. Man kan nemt tolke det på den måde, at det er Mads Øland, der stædigt har holdt fast i de for Divisionsforeningen uspiselige krav om kommercielle rettigheder, mens spillerne mere har været optaget af de mere arbejdsmæssige dele som pension, forsikring, arbejdstid og mindsteløn.

Man kunne godt gætte på, at Mads Øland får problemer med at fortsætte som formand - og at det er folk som Retov og især Jeppe Curth, der kommer til at tegne Spillerforeningen i fremtiden.
Jeg er helt enig, Øland har vel groft sagt ikke været sin opgave voksen relativt længe, det kan være der er en kommende stilling til Jeppe Curth som formand for Spillerforeningen når hans karrierer engang ender :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Halil » 18. aug 2014, 10:21

AaB1978 skrev:Interessant artikel om forhandlingerne og Jeppe Curths rolle

http://www.bt.dk/superligaen/bag-dramae ... a-konflikt" onclick="window.open(this.href);return false;
Spændende artikel.

Noget tyder på, at Øland har været en dårlig forhandlingsleder for Spillerforeningen. Godt, at Jeppe kan tage over.

Øland har dog været rigtig fin som den daglige direktør og han "passer" jo godt på spillerne. Derfor tror jeg godt han kan forsætte, men han bliver næppe forhandlingsleder om 5 år, når der skal forhandles igen.

Dog kan han havde vakt så meget antipati, at han bliver udskiftet. Jeg tror det dog ikke.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af BoT » 18. aug 2014, 10:35

Han har i hvert fald ud ad til holdt meget lav profil. Jeg kan ikke huske at have set en eneste udtalelse i medierne fra ham i forbindelse med disse forhandlinger.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Gnu » 18. aug 2014, 11:08

Her er i øvrigt en oversigt over punkterne i overenskomsten. http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 105340.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Nok er de kommercielle rettigheder pillet ud af overenskomsten, men Spillerforeningen har taget sig dyrt betalt. Divisionsforeningen skal fx bidrage med to millioner om året til spillernes kompetencefond.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Eksil » 18. aug 2014, 11:34

Gnu skrev:Her er i øvrigt en oversigt over punkterne i overenskomsten. http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 105340.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Nok er de kommercielle rettigheder pillet ud af overenskomsten, men Spillerforeningen har taget sig dyrt betalt. Divisionsforeningen skal fx bidrage med to millioner om året til spillernes kompetencefond.
Svarer det ikke meget godt til hvad andre virksomheder i dag til betale til efteruddannelse? Desuden er en 10 procents stigning i mindstlønnen over 10 år ikke just imponerede, langt under inflationen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Pastorius » 18. aug 2014, 12:13

Jeg tror - slet - ikke på sensationsvinklen med Meds Øland som den store skurk, og divisionsforeningen (og nogle af spillerne) som de store helte.

Nøglen til at løse konflikter når de har været tæt på at gå i hårdknude er at alle parter kan trække sig tilbage uden at tabe ansigt, og jeg ser mere Ølands tilbagetrukne rolle som en måde for ham at bevare de gode miner, og alligevel give køb på nogle af de krav han har holdt stejlt på tidligere. Om det også er udtryk for en intern magtkamp i spillerforeningen er mere usikkert og det kan i hvert fald slet ikke afgøres på baggrund af udsagn fra modparten i konflikten, og det er nok tvivlsom om vi nogensinde får den anden parts udlægning af sagen.

Hvis Øland forsvinder fra spillerforeningen indenfor de næste måneder er der nok noget om sagen, men ellers tror jeg ikke vil skal regne med at spillerforeningens prioriteter for alvor er ændrede i fremtiden, hvor meget divisionsforeningen (som vel udtaler sig på den måde for at skubbe på en evt. udvikling i den retning) eller vi andre ville ønske det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af astonvilla » 18. aug 2014, 12:23

Pastorius skrev:Jeg tror - slet - ikke på sensationsvinklen med Meds Øland som den store skurk, og divisionsforeningen (og nogle af spillerne) som de store helte.

Nøglen til at løse konflikter når de har været tæt på at gå i hårdknude er at alle parter kan trække sig tilbage uden at tabe ansigt, og jeg ser mere Ølands tilbagetrukne rolle som en måde for ham at bevare de gode miner, og alligevel give køb på nogle af de krav han har holdt stejlt på tidligere. Om det også er udtryk for en intern magtkamp i spillerforeningen er mere usikkert og det kan i hvert fald slet ikke afgøres på baggrund af udsagn fra modparten i konflikten, og det er nok tvivlsom om vi nogensinde får den anden parts udlægning af sagen.

Hvis Øland forsvinder fra spillerforeningen indenfor de næste måneder er der nok noget om sagen, men ellers tror jeg ikke vil skal regne med at spillerforeningens prioriteter for alvor er ændrede i fremtiden, hvor meget divisionsforeningen (som vel udtaler sig på den måde for at skubbe på en evt. udvikling i den retning) eller vi andre ville ønske det.
Enig. Jeg tvivler også på at det forholder sig således. Virker lidt for fantastisk.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Indlæg: 625
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:09
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Frank Buck » 18. aug 2014, 13:23

Pastorius skrev:Jeg tror - slet - ikke på sensationsvinklen med Meds Øland som den store skurk, og divisionsforeningen (og nogle af spillerne) som de store helte.

Nøglen til at løse konflikter når de har været tæt på at gå i hårdknude er at alle parter kan trække sig tilbage uden at tabe ansigt, og jeg ser mere Ølands tilbagetrukne rolle som en måde for ham at bevare de gode miner, og alligevel give køb på nogle af de krav han har holdt stejlt på tidligere. Om det også er udtryk for en intern magtkamp i spillerforeningen er mere usikkert og det kan i hvert fald slet ikke afgøres på baggrund af udsagn fra modparten i konflikten, og det er nok tvivlsom om vi nogensinde får den anden parts udlægning af sagen.

Hvis Øland forsvinder fra spillerforeningen indenfor de næste måneder er der nok noget om sagen, men ellers tror jeg ikke vil skal regne med at spillerforeningens prioriteter for alvor er ændrede i fremtiden, hvor meget divisionsforeningen (som vel udtaler sig på den måde for at skubbe på en evt. udvikling i den retning) eller vi andre ville ønske det.
Samtidig kan man jo også sige, at Ølands insisteren på de oprindelige krav var det der banede vejen for en rigtig god aftale for spillerne. Så han har da været en gevinst for Spillerforeningen i denne forhandling, ingen tvivl om det. Så hvorfor skulle de dog skifte ham ud? At han trækker sig til sidst ser jeg ikke noget odiøst i - når man i en uges tid har stået meget fast på noget krav, så virker det nok lidt utroværdigt hvis man pludselig skifter holdning. Smart taktisk træk at lade andre komme til på dette tidspunkt.

Så tror bestemt ikke dette forhandlingsforløb har gjort Øland mere upopulær hos sine medlemmer - snarere tværtimod. Han har jo været taktisk smart og udnyttet sine trumfer fuldt ud og skaffet dem en rigtig god overenskomst.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Fabbe » 18. aug 2014, 15:54

Frank Buck skrev:Samtidig kan man jo også sige, at Ølands insisteren på de oprindelige krav var det der banede vejen for en rigtig god aftale for spillerne. Så han har da været en gevinst for Spillerforeningen i denne forhandling, ingen tvivl om det.
Langt mere sandsynligt end ønskeskurkefortællingen om den ondskabsfuldt nidkære Mads Øland, der ikke er ansat som direktør af spillerne for at varetage spillernes interesser, men som derimod er en magtfuld feudalherrer, som spillerne frygter og derfor tjener frygtsomt. Det er trættende at høre folk svælge i den myte. Hvis spillerne vil af med Øland, så kan de knipse ham bort på et sekund.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Eksil » 18. aug 2014, 18:23

Forstår ikke helt ideen om at de var så stor en sejer for spillerne? De fik efteruddannelse, hvilket for dem er penge til at komme videre i livet og stigninger i mindstelønnen der var under det halve af inflationen over de sidste år. Spillerne blev klemt af, at deres egne ikke ønskede en konflikt og derfor fik divisionsforeningen hvad de ønskede (1) ingen spillerinteresse i indtægterne, (2) ingen loft over træningstid og (3) ingen begrænsninger for talenter.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Brent » 18. aug 2014, 21:15

Eksil skrev:Forstår ikke helt ideen om at de var så stor en sejer for spillerne? De fik efteruddannelse, hvilket for dem er penge til at komme videre i livet og stigninger i mindstelønnen der var under det halve af inflationen over de sidste år. Spillerne blev klemt af, at deres egne ikke ønskede en konflikt og derfor fik divisionsforeningen hvad de ønskede (1) ingen spillerinteresse i indtægterne, (2) ingen loft over træningstid og (3) ingen begrænsninger for talenter.
Jeg synes du skyder helt ved siden af. Det var i udgangspunktet fuldstændig absurd at en faglig organsiation kunne sætte sig på halvdelen af den omsætning, som klubberne genererer via de kommercielle aftaler.

Nævn en anden branche hvor den faglige organisation sætter sig på en procentdel af virksomhedernes omsætning på den måde?

På plussiden har spillerne fået væsentlig bedre forsikringsvilkår, højere mindsteløn, divisionsforeningen indbetaler til efteruddannelse af spillerne.

Loftet over træningstiden er rigtig nok fjernet, men klubberne må ikke kræve træning, så den kommer i vejen for studier eller andet arbejde. Det vil sige, at der er indført regler til beskyttelse af studier og andet arbejde. Jeg kan ikke helt se hvad problemet så skulle være her overhovedet. Det virker som en fornuftig aftale for begge parter, hvilket i bund og grund er det et kompromis går ud på.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Eksil » 18. aug 2014, 21:44

Brent skrev:
Eksil skrev:Forstår ikke helt ideen om at de var så stor en sejer for spillerne? De fik efteruddannelse, hvilket for dem er penge til at komme videre i livet og stigninger i mindstelønnen der var under det halve af inflationen over de sidste år. Spillerne blev klemt af, at deres egne ikke ønskede en konflikt og derfor fik divisionsforeningen hvad de ønskede (1) ingen spillerinteresse i indtægterne, (2) ingen loft over træningstid og (3) ingen begrænsninger for talenter.
Jeg synes du skyder helt ved siden af. Det var i udgangspunktet fuldstændig absurd at en faglig organsiation kunne sætte sig på halvdelen af den omsætning, som klubberne genererer via de kommercielle aftaler.

Nævn en anden branche hvor den faglige organisation sætter sig på en procentdel af virksomhedernes omsætning på den måde?

På plussiden har spillerne fået væsentlig bedre forsikringsvilkår, højere mindsteløn, divisionsforeningen indbetaler til efteruddannelse af spillerne.

Loftet over træningstiden er rigtig nok fjernet, men klubberne må ikke kræve træning, så den kommer i vejen for studier eller andet arbejde. Det vil sige, at der er indført regler til beskyttelse af studier og andet arbejde. Jeg kan ikke helt se hvad problemet så skulle være her overhovedet. Det virker som en fornuftig aftale for begge parter, hvilket i bund og grund er det et kompromis går ud på.
Jamen er som sådan enig i at spillerne ikke skal ind i de kommercielle aktiviteter, det er sammenrodning af rollerne og kan kun gå galt. Men hvad fik de ud af det?

Deres mindsteløn er steget 10 procent, men ifølge dansk statistik har inflationen været cirka 22 procent i samme periode. Desuden vokser lønninger normalt mere end priser så mindstelønnen er reelt faldet langt ned, selv efter stigningen. At klubberne skal betale 3 mio ind, ud af så enorm en tv-aftale kan jeg simpelthen ikke se om andet end symbolsk, men jeg håber da at det kan hjælpe nogen 2-div spillere videre i tilværelsen. Det er muligvis en fair aftale, men i min optik tipper den rigtigt meget i klubbernes favør. Det er muligvis bare en konsekvens af at tegne overenskomst efter 2008/10 krisen, men at sælge det som et nederlag til klubberne er helt ved siden af.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Brent » 18. aug 2014, 22:01

Eksil skrev:
Brent skrev:
Eksil skrev:Forstår ikke helt ideen om at de var så stor en sejer for spillerne? De fik efteruddannelse, hvilket for dem er penge til at komme videre i livet og stigninger i mindstelønnen der var under det halve af inflationen over de sidste år. Spillerne blev klemt af, at deres egne ikke ønskede en konflikt og derfor fik divisionsforeningen hvad de ønskede (1) ingen spillerinteresse i indtægterne, (2) ingen loft over træningstid og (3) ingen begrænsninger for talenter.
Jeg synes du skyder helt ved siden af. Det var i udgangspunktet fuldstændig absurd at en faglig organsiation kunne sætte sig på halvdelen af den omsætning, som klubberne genererer via de kommercielle aftaler.

Nævn en anden branche hvor den faglige organisation sætter sig på en procentdel af virksomhedernes omsætning på den måde?

På plussiden har spillerne fået væsentlig bedre forsikringsvilkår, højere mindsteløn, divisionsforeningen indbetaler til efteruddannelse af spillerne.

Loftet over træningstiden er rigtig nok fjernet, men klubberne må ikke kræve træning, så den kommer i vejen for studier eller andet arbejde. Det vil sige, at der er indført regler til beskyttelse af studier og andet arbejde. Jeg kan ikke helt se hvad problemet så skulle være her overhovedet. Det virker som en fornuftig aftale for begge parter, hvilket i bund og grund er det et kompromis går ud på.
Jamen er som sådan enig i at spillerne ikke skal ind i de kommercielle aktiviteter, det er sammenrodning af rollerne og kan kun gå galt. Men hvad fik de ud af det?

Deres mindsteløn er steget 10 procent, men ifølge dansk statistik har inflationen været cirka 22 procent i samme periode. Desuden vokser lønninger normalt mere end priser så mindstelønnen er reelt faldet langt ned, selv efter stigningen. At klubberne skal betale 3 mio ind, ud af så enorm en tv-aftale kan jeg simpelthen ikke se om andet end symbolsk, men jeg håber da at det kan hjælpe nogen 2-div spillere videre i tilværelsen. Det er muligvis en fair aftale, men i min optik tipper den rigtigt meget i klubbernes favør. Det er muligvis bare en konsekvens af at tegne overenskomst efter 2008/10 krisen, men at sælge det som et nederlag til klubberne er helt ved siden af.
Jeg tror det er de færreste spillere der arbejder til mindstelønen, ligesom det er de færreste industriarbejdere eller slagteriarbejdere der arbejder til mindstelønen, så at denne stiger med 10% tror jeg reelt set ikke får den store betydning. Som sagt jeg tror begge parter har fået en aftale de kan leve med, det er jo give and take. spillerne har fået bedre pensionsvilkår og bedre forsikringer. Divisionsforeningen havde jo et ønske om at ophæve de kategorier vedr. deltidsspillere mv. der opereres med i den gamle overenskomst, den kom de heller ikke igennem med.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af BoT » 19. aug 2014, 10:22

Brent skrev: Jeg tror det er de færreste spillere der arbejder til mindstelønen, ligesom det er de færreste industriarbejdere eller slagteriarbejdere der arbejder til mindstelønen, så at denne stiger med 10% tror jeg reelt set ikke får den store betydning. Som sagt jeg tror begge parter har fået en aftale de kan leve med, det er jo give and take. spillerne har fået bedre pensionsvilkår og bedre forsikringer. Divisionsforeningen havde jo et ønske om at ophæve de kategorier vedr. deltidsspillere mv. der opereres med i den gamle overenskomst, den kom de heller ikke igennem med.
Helt enig. Den rygende pistol i form af en konflikt på et - for især AaB, FCK og FCM - MEGET uhensigtsmæssigt tidspunkt, kan selvfølgelig godt have presset begge parter til at indgå en aftale, de ikke er 100% tilfreds med, men overordnet set virker den indgåede aftale som et kompromis, begge parter kan leve fint med.

Det fine ved den danske model er jo netop, at begge parter må løsne lidt på deres krav og indgå et kompromis, mens de så til gengæld får nogle ting igennem, der er vigtige for dem. Klubberne får fuld råderet over de kommercielle indtægter, og spillerne får en række forbedringer af de arbejdsmæssige forhold. I mine øjne et godt kompromis!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af alithebeast » 19. aug 2014, 11:16

BoT skrev:Det fine ved den danske model er jo netop, at begge parter må løsne lidt på deres krav og indgå et kompromis, mens de så til gengæld får nogle ting igennem, der er vigtige for dem
Medmindre den ene part har indgået en aftale med finansministeren selvfølgelig. ;)
Hader København!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af BoT » 19. aug 2014, 11:21

alithebeast skrev:
BoT skrev:Det fine ved den danske model er jo netop, at begge parter må løsne lidt på deres krav og indgå et kompromis, mens de så til gengæld får nogle ting igennem, der er vigtige for dem
Medmindre den ene part har indgået en aftale med finansministeren selvfølgelig. ;)
Tjek!!!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Frygah » 2. apr 2015, 12:18

Hiver lige den her op til toppen.

http://www.bold.dk/nyt/ob-savner-fleksi ... foreningen

En talentfuld OB-spiller, som ikke må træne med om formiddagen, fordi han ikke går på en SU-berettiget uddannelse. Det giver ingen mening for mig, men er netop en af de konsekvenser der er kommet ved overenskomsten. Og Mads Øland slipper naturligvis bare afsted med et standard-svar og henvisning til den indgåede aftale.

Det irriterer mig hvor vag den danske sportspresse er, på nær når de kan stille flabede spørgsmål til en træner der lige har tabt en fodboldkamp.

Ja, jeg synes stadig Mads Øland er et problem for dansk fodbold, uagtet at han har mandat fra spillerne.

EDIT: Er så en mere uddybende artikel i BT her: http://www.bt.dk/fodbold/ob-talent-drop ... ormiddagen

Der kommer lidt mere fra Mads Øland, men reglerne er åbenbart klokkeklare. Enten er det uddannelse, eller også er det fuldtidskontrakt. Og som Vilfort nævner, er man i tvivl om talentet og spilleren ikke har boglige evner, så ryger han ud. Det kan da på ingen måde være optimalt for nogen. Den anden problematik er så dem der går ud før de bliver 18 år... Håbløs situation i mine øjne.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior
Indlæg: 70
Tilmeldt: 21. jul 2011, 11:33

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 5. apr 2015, 08:07

Frygah skrev:Hiver lige den her op til toppen.

http://www.bold.dk/nyt/ob-savner-fleksi ... foreningen

En talentfuld OB-spiller, som ikke må træne med om formiddagen, fordi han ikke går på en SU-berettiget uddannelse.
Det er en flot vinkling OB fik lavet på den.

Det drejer sig om en spiller som er på en U-kontrakt der udløber til sommer, de kontrakter er normalt skruet sammen for at beskytte den unge mand imod kreative arbejdsgivere.

Hvis OB vil spilleren det bedste så tegner de nok en rigtig voksen fuldtidskontrakt med ham og så må han træne til han falder om.
Kom så de Hviie

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Potentiel Superligastrejke

Indlæg af Yankee » 5. apr 2015, 10:31

Peder V Mikkelsen skrev:Det er en flot vinkling OB fik lavet på den.

Det drejer sig om en spiller som er på en U-kontrakt der udløber til sommer, de kontrakter er normalt skruet sammen for at beskytte den unge mand imod kreative arbejdsgivere.

Hvis OB vil spilleren det bedste så tegner de nok en rigtig voksen fuldtidskontrakt med ham og så må han træne til han falder om.
Du har helt ret. Hvis klubben mener han er god nok til at træne fast med førsteholdet, så må klubben give ham en fuldtidskontrakt.

Du ville heller ikke forvente at en ungmedarbejder i Fakta skulle arbejde fuld tid uden at få tilsvarende løn bare fordi han er droppet ud af skolen.

Besvar