VM 2014

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

VM 2014

Indlæg af frederikshavneren » 11. jun 2014, 14:11

VM står for døren og fortjener naturligvis en tråd. Mesterskabet der afholdes i Brasilien er selvfølgelig en kæmpe begivenhed, men jeg indrømmer gerne at jeg ikke er oppe og ringe af forventning. Det skyldes at Danmark ikke er med (ingen skandinaviske hold er med :( ), det gør selvfølgelig noget for interessen.

Hvad kan man så forvente af det kommende VM?

Jeg forventer ikke et overflødighedshorn af offensiv fodbold, som kommer til at smelte fodboldhjerter verden over. Mange af landsholdsspillerne er præget af det hårde kampprogram i klubberne, hvorfor kontrafodbold og dødbolde sikkert bliver tendensen i Brasilien. Det er ikke så underligt at f.eks. de engelske spillere har svært ved at præstere til slutrunder, det er ikke så mærkeligt hvis de er slidte
(38 Premier League runder, FA Cup, Liga Cup, europæiske kampe samt landskampe i løbet af sæsonen), det er et voldsomt program.
Derudover er der naturligvis den klimatiske faktor i Brasilien, hvor varme og høj luftfugtighed kan gøre at især de europæiske hold må økonomisere med kræfterne.

Desværre er der også faktorer uden for banen som for mig delvist overskygger begivenhederne på banen. Det er besnærende at VM skal afholdes i Brasilien, men at mesterskabet koster et forholdsvis fattigt land et astronomisk beløb og har været præget af kaotiske forberedelser, elendige arbejdsvilkår med dødsfald under konstruktionen af stadions, rydning af favelaer (der har også været rygter om "mordpatruljer" som har ryddet uønskede elementer af vejen) mv. det tegner ikke ligefrem det glansbillede som FIFA så ihærdigt forsøger at bevare.

Hvis jeg vender tilbage til spillet på banen så tror jeg at vinderen kommer fra Sydamerika. Traditionelt klarer de europæiske hold sig skidt når VM afholdes uden for Europa. Hjemmebanefordelen er naturligvis vigtig og jeg tror da også, at enten Brasilien eller Argentina vinder VM.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: VM 2014

Indlæg af Danni » 11. jun 2014, 20:09

Jeg har en helt anden indgangsvinkel. Jeg glæder mig helt vildt. Jeg er til forskel for mange brugere på dette forum godt nok også fortaler for landsholdsbold. Jeg tænker, det ikke kan spilles et federe sted. Brasilien er mega fodboldpassioneret, som vi helt sikkert får at se på lægterne! Mange af de største stjerner ved turneringen mangler dette trofæ, som de vil slås som vanvittige for at få, for at få skrevet dem selv og deres moderland ind i historiebøgerne. Noget af det fedeste ved det er, især for en fodboldromantiker, at de ikke får særlig mange moneter for det. Her bliver bare spillet med hjertet og for sit land. Man kan heller ikke købe sig til et godt hold. Det starter på gaderne og i de små klubber. Som Morten Olsen også udtalte for nyligt, så bliver de største stjerner ofte husket for deres præstationer ved VM. Det kan jeg kun nikke genkendende til. Jeg ved hvem der har vundet alle slutrunderne og hvor de blev spillet, men husker ikke (eller ved ikke), hvem der vandt Europa cuppen bare halvt så langt tilbage, eller hvor langt tilbage man spillede om Europa cuppen. Tag en spiller som Maradona. Han er sandsynligvis den bedste spiller der har været i min tid. Han har lavet 258 mål på klubplan og 34 på landsholdet heraf 8 ved VM-slutrunderne. Jeg ved godt hvilke mål, jeg husker bedst. Det er ærgerligt, Danmark ikke er med, men ser man på slutrunden som helhed tror jeg ikke, jeg har set så meget frem til en slutrunde siden '98. Personligt håber jeg på Argentina og har tænkt mig at spille mine penge på dem, sådan bare for at få lidt ekstra spænding. Jeg ønsker alle en god slutrunde!
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: VM 2014

Indlæg af alithebeast » 11. jun 2014, 20:14

Italien vinder finalen på straffespark mod Brasilien, så er det sagt.
Hader København!

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: VM 2014

Indlæg af birk » 11. jun 2014, 21:01

Grækenland går efter 0 - 0 i hver kamp

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: VM 2014

Indlæg af frederikshavneren » 11. jun 2014, 21:14

Håber på en slutrunde uden de forfærdelige vuvuzelaer

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: VM 2014

Indlæg af Erasmus Montanus » 11. jun 2014, 23:26

Argentinaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Penge lige ned i lommen
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10655
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: VM 2014

Indlæg af jonas386 » 11. jun 2014, 23:46

Det kommer til at blive sådan her. I må gerne hænge mig op på det om en måned.

Gruppespillet - Har kun taget dem der går videre

A
Brasilien
Mexico

B
Spanien
Chile

C
Colombia
Japan

D
Italien
Uruguay

E
Frankrig
Schweiz

F
Argentina
Nigeria

G
Tyskland
Portugal

H
Rusland
Belgien

1/8 delsfinaler - Vinderen skrevet med fed

Brasilien - Chile
Colombia - Uruguay
Spanien - Mexico
Italien - Japan
Frankrig - Nigeria
Tyskland - Belgien
Argentina - Schweiz
Rusland - Portugal

Kvartfinaler - Vinderen skrevet med fed

Frankrig - Tyskland
Brasillien - Uruguay
Argentina - Portugal
Spanien - Italien

Semifinaler - Vinderen skrevet med fed

Brasilien - Portugal
Spanien - Tyskland

Bronzekamp - Vinderen skrevet med fed

Spanien - Portugal

Finale - Vinderen skrevet med fed

Brasilien - Tyskland
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2861
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: VM 2014

Indlæg af Eksil » 12. jun 2014, 09:16

Et X imellem Italien og England er easy money til odds +3. Ingen af de to hold kan tåle at tabe og vil derfor ikke satse særligt meget.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: VM 2014

Indlæg af Califfen » 12. jun 2014, 21:14

Eksil skrev:Et X imellem Italien og England er easy money til odds +3. Ingen af de to hold kan tåle at tabe og vil derfor ikke satse særligt meget.
Plus især Italien har allerede gennemskuet, at de blot skal bruge 2 uafgjorte mod England og Uruguay og så en nem sejr mod Costa Rica for at gå videre. De vil fedte sig videre som de altid gør. Og jeg elsker det. Forza Italia!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: VM 2014

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. jun 2014, 21:32

Califfen skrev:
Eksil skrev:Et X imellem Italien og England er easy money til odds +3. Ingen af de to hold kan tåle at tabe og vil derfor ikke satse særligt meget.
Plus især Italien har allerede gennemskuet, at de blot skal bruge 2 uafgjorte mod England og Uruguay og så en nem sejr mod Costa Rica for at gå videre. De vil fedte sig videre som de altid gør. Og jeg elsker det. Forza Italia!
Hvordan regner du dig frem til det?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: VM 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 12. jun 2014, 21:52

Spanien vinder.

Men som altid:
Forza Azzurri!!!

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: VM 2014

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. jun 2014, 22:15

Jeg holder som altid med neg... Ups, de afrikanske hold. Håber virkelig at der er et afrikansk hold der når langt i år. Og det må meget gerne være Elfenbenskysten!!

Og hvis ikke de afrikanske så alt andet end England.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: VM 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 12. jun 2014, 23:56

Jeg nærer et INTENST had til alt gult lige i øjeblikket! SKANDALE!
Jeg kan f*ndme ikke holde til at høre at Brasilien er åhhh så dygtige.
Billede
Ivica Olić
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: VM 2014

Indlæg af Califfen » 13. jun 2014, 00:12

Køllen I Møllen skrev:
Califfen skrev:
Eksil skrev:Et X imellem Italien og England er easy money til odds +3. Ingen af de to hold kan tåle at tabe og vil derfor ikke satse særligt meget.
Plus især Italien har allerede gennemskuet, at de blot skal bruge 2 uafgjorte mod England og Uruguay og så en nem sejr mod Costa Rica for at gå videre. De vil fedte sig videre som de altid gør. Og jeg elsker det. Forza Italia!
Hvordan regner du dig frem til det?
Det er ikke en matematisk sikkerhed, men 5 points plejer at være nok til at gå videre.

Der er self lige EM 2004, hvor de lavede samme nummer i puljen med Danmark, Sverige og Bulgarien, hvor 3 hold sluttede på 5 points, og Italien røg ud pga færrest scorede mål. Og de klandrede Skandinaverne for aftalt spil :) .. Meeeen det er squ sjældent det blir så tæt.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: VM 2014

Indlæg af Califfen » 13. jun 2014, 00:13

Provst i Brovst skrev:Jeg nærer et INTENST had til alt gult lige i øjeblikket! SKANDALE!
Jeg kan f*ndme ikke holde til at høre at Brasilien er åhhh så dygtige.
Billede
Ivica Olić

Har det på samme måde. Allerede træt af at se og høre på dem.. Og der var da ikke straffe dér. Latterlig kamp. Kroatien skulle have haft point

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: VM 2014

Indlæg af astonvilla » 13. jun 2014, 10:00

Jeg holder som sædvanligt med Italien.
Tror dog ikke at Azzurri får noget stort VM denne gang - men det er dér mit hjerte ligger.
Bienvenu Bassogog!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: VM 2014

Indlæg af frederikshavneren » 13. jun 2014, 23:33

Spanien - Holland 1-5

Sikke en kamp, den har allerede legende status. Holland som alle så som meget undertippet og fyldt med 'nobodies' (MOs betegnelse) spillede rigtig godt og ydmygede de regerende verdens- og dobbelte europamestre. Spanien sejlede totalt, men det var også hollændernes fortjeneste.

Udligningen af 'den flyvende hollænder' (Van Persie) nøj hvor var det smukt :)

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: VM 2014

Indlæg af BoomZ0R » 14. jun 2014, 09:52

Vild kamp, som jeg, på trods af at holde med Holland, havde gættet på spansk sejr.

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: VM 2014

Indlæg af Dissing » 14. jun 2014, 10:21

frederikshavneren skrev:Spanien - Holland 1-5

Sikke en kamp, den har allerede legende status. Holland som alle så som meget undertippet og fyldt med 'nobodies' ( MOs betegnelse) spillede rigtig godt og ydmygede de regerende verdens- og dobbelte europamestre. Spanien sejlede totalt, men det var også hollændernes fortjeneste.
Jeg har været Holland fan siden de uretfærdigt tabte VM-finalerne i 74 og 78. Og har holdt med de orange siden da (bortset fra deres kampe mod Danmark).

Til gengæld har jeg ikke brudt mig om det spanske landshold eller Barcelona - for de spiller uden angribere. Mange synes de er fantastiske fordi de med god teknik spiller bolden rundt og rundt og rundt, uden at modstanderne får bolden. Men de spiller den rundt uden at der rigtig sker noget, og det er kedeligt boldflytteri. Jeg vil langt hellere elske det hurtige kombinationsspil med Kusk, Risgård, Thomsen og de to backs - for det har som ofte det mål at komme til afslutninger. Og minder en del om det spil Holland leverede mod Spanien. Så kan man nedladende kalde AaB og Holland for primitive kontrahold - men det er helt fint, hvis det er måden man vinder over Spanien eller fck på.

BONUS-BROK:
Og igen en dommertrio der ikke var 100% på verdensmesterskabs-niveau: Der blev givet et meget tyndt straffe til Spanien.
Og TV2-kommentatorerne var ikke 100%: Thomas Kristensen begyndte at snakke om håndbold (som han normalt kommenterer). Og så mente Jes Thorup at man ikke måtte røre målmanden inde i det lille felt - den regel er forlængst afskaffet og en målmand skal opfattes som alle andre spillere. Noget pi..... at seerne sikkert tror på de ting folkene inde i tv siger. Brug kun kommentatorer der kender reglerne.
Men brug først og fremmest nogle VM-dommere der kender reglerne, nu har jeg set 2 kampe, hvor dommerne bryder reglerne.

Heja Danmark :danmarkfan:

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: VM 2014

Indlæg af limey » 14. jun 2014, 16:13

Jeg holder med det landshold som alle andre elsker at hade. De underpræsterer gang på gang og forventningerne er altid for høje, selvom alle i landet egentlig godt ved, at de bare ikke er gode nok. Omvendt er stemningen så usammenlignelig vild til slutrunderne når det endelig kører bare lidt, at de fleste andre lande må se misundelig til. Deres fans kan synge alle andre nationer baglæns ud af stadion selv i voldsomt undertal og i Sydafrika kunne de som de eneste overdøve vuvuzela-helvedet. Det ender nok som det plejer igen i år, og de ryger ud enten i gruppespillet eller i først knock-out kamp - men det er en del af pakken og gør det så meget mere vildt hvis det, trods prognoserne, pludseligt begynder at gå godt.

Come on, England. Prove me wrong (for once).

Besvar