Superliga 2014/2015

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Hovedet » 5. maj 2015, 14:46

jonas386 skrev:Hvis jeg skal se helt objektivt på det så tror jeg ikke vi henter BIF, jeg er overbevist om de tager sig af bronzen for denne gang. Men det burde bestemt være muligt at tage 4. pladsen, Randers har udover FCK kampen ikke været noget specielt på det sidste, og FCN har ligeledes haft deres at se til. Næste runde møder Randers og FCN netop hinanden, og det skulle ikke undre mig at de skulle finde frem til et x, hvilket er helt fint selvom vi skulle gå hen og tabe mod BIF.
Jeg tror selvfølgelig på at vi kan tage alle 3 point med hjem, men er heller ikke blind for det nok nærmere er kampene mod Esbjerg, OB og Silkeborg vi skal hente størstedelen af de sidste point. Derudover har vi FCK og FCN, hvor vi kan være i den heldige(?) situation at FCK ikke har noget at spille for - mesterskabet må være afgjort der - og vi stadig har 3/4 pladsen at spille for.

Alt i alt må man sige spændingen stadig er intakt i suppen. Muligvis ikke i toppen, men i sub-toppen er der åbnet til det helt store kapløb over de sidste 6 runder, ligesom bunden også er gået hen og blevet helt åben, som man siger.
Jeg tror også, at bronzen er røget; i modsat skal vi i hvert fald vinde i Brøndby, hvis det spil skal holdes helt åbent, og under alle omstændigheder have point. 4. pladsen er derimod et helt åbent spørgsmål, og det er kendetegnende for alle bejlerne, at niveauet er utrolig ustabilt.

Vores eget AaB har således ved 2 lejligheder ladet en stime på 3 sejre i rap efterfølge af 1 point i hhv. 3 og 5 kampe. Nu er vi så igen oppe på 2 sejre i træk, og det skal blive spændende at følge, om AaB for første gang i 1 år kan levere på et højt niveau i en længere periode. Jeg synes, forudsætningerne er der; vi har færre skader end længe, og flere synes at være i god form, herunder Helenius.

Randers har godt styr på FCK, men ikke rigtig på andre, og klubben har ikke haft et specielt godt forår. Ydermere er de uden 2 store profiler grundet karantæne i de næste par runder. FCN svinger hele tiden, så de er nærmest umulige at vurdere, ligesom jeg tror, at vi har set det sidste til tapre Hobro i striden om 4. pladsen. Der er trods alt nok grænser for mirakelmageriet på de kanter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Yankee » 5. maj 2015, 16:11

Vi har desværre et rigtig svært slutprogram med nogle kampe, som vi normalt har det svært med.

På udebane skal vi til Parken, hvor vi ikke har vundet i 7 år og til Silkeborg, hvor vi ikke har vundet i 8 år.

På hjemmebane møder vi Esbjerg og Nordsjælland, som vi ikke har slået hjemme i hhv. 7 og 5 år.

Kun ligakampe talt med.

Vi skal derfor nok især satse på sejre ude mod Brøndby og hjemme mod OB. Og det er næppe helt nok, da vi allerede er 6 point bagud.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af jonas386 » 5. maj 2015, 21:08

Interessant hvad der sker i FCK i de her dage. Der oprustes kraftigt i den sportslige sektor med to markante forstærkninger de sidste par dage.

I praksis betyder det vel bare at Ståle er sportschef men er mere over træningen end Gaarde, Steinlein osv. Og selvfølgelig stadig står på sidelinjen under kampen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Kristian » 5. maj 2015, 22:06

Yankee skrev:Vi har desværre et rigtig svært slutprogram med nogle kampe, som vi normalt har det svært med.

På udebane skal vi til Parken, hvor vi ikke har vundet i 7 år og til Silkeborg, hvor vi ikke har vundet i 8 år.

På hjemmebane møder vi Esbjerg og Nordsjælland, som vi ikke har slået hjemme i hhv. 7 og 5 år.

Kun ligakampe talt med.

Vi skal derfor nok især satse på sejre ude mod Brøndby og hjemme mod OB. Og det er næppe helt nok, da vi allerede er 6 point bagud.
Det var da nogle deprimerende facts:-)

Skal vi ikke aftale at vi ændre de statistikker.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af alithebeast » 6. maj 2015, 09:55

jonas386 skrev:Interessant hvad der sker i FCK i de her dage. Der oprustes kraftigt i den sportslige sektor med to markante forstærkninger de sidste par dage.

I praksis betyder det vel bare at Ståle er sportschef men er mere over træningen end Gaarde, Steinlein osv. Og selvfølgelig stadig står på sidelinjen under kampen.
For mange kokke fordærver maden.
Hader København!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Eksil » 7. maj 2015, 16:16

FCK opjusterer transferbudgettet og FCM vil også bruge mere. Godt man fik et af de historisk billige mesterskaber

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Kristian » 7. maj 2015, 19:03

Eksil skrev:FCK opjusterer transferbudgettet og FCM vil også bruge mere. Godt man fik et af de historisk billige mesterskaber
Den sang har vi hørt så tit. FCK har oprustet før og det samme har OB hvor vi har tænkt "dem når vi ikke"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Buzz Killington » 7. maj 2015, 19:18

Kristian skrev:
Eksil skrev:FCK opjusterer transferbudgettet og FCM vil også bruge mere. Godt man fik et af de historisk billige mesterskaber
Den sang har vi hørt så tit. FCK har oprustet før og det samme har OB hvor vi har tænkt "dem når vi ikke"
Det er egentlig ret vildt naar man sammenligner med andre lande. Den klub maa vaere ekstremt daarligt drevet naar de aar efter aar kan se sig slaaet af miniputter.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af thomasjn » 7. maj 2015, 20:47

Det bliver ikke let for FCK at opruste, det kan i princippet ende fuldstændig ligesom Brøndby post-Laudrup. FCM kunne løfte deres hold med en 2-3 køb fordi de i forvejen havde et godt og velfungerende hold + en koncept der virker. Ståle har mærkeligt misk-mask af midtstoppere og ret jævne midtbanespillere + en boldmongol på top. De har ikke noget hold der fungerer eller passer godt sammen og derfor kan de ikke bare lave en 2-3 strategiske indkøb som FCM. Alle der vil bygge et tophold op med Zanka i centerforsvaret vil derudover altid have et kæmpe problem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. maj 2015, 23:16

thomasjn skrev: Alle der vil bygge et tophold op med Zanka i centerforsvaret, Delaney som anfører og William Kvist som et erklæret transfermål vil derudover altid have et kæmpe problem.

seamann

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af seamann » 8. maj 2015, 10:01

2 ekstra dommere i udvalgte opgør - pokalsemifinaler + finale + ca een kamp pr runde.

http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... pg%C3%B8r/

Gad vide hvordan de udvælger kampene, der skal have ekstra dommere. Jeg brækker mig, hvis det betyder ekstra dommere til "store opgør" og dermed ekstra dommere til alle BIF kampe (med enkelte FCK undtagelser).

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Kristian » 8. maj 2015, 20:19

seamann skrev:2 ekstra dommere i udvalgte opgør - pokalsemifinaler + finale + ca een kamp pr runde.

http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... pg%C3%B8r/

Gad vide hvordan de udvælger kampene, der skal have ekstra dommere. Jeg brækker mig, hvis det betyder ekstra dommere til "store opgør" og dermed ekstra dommere til alle BIF kampe (med enkelte FCK undtagelser).
Så må vi jo håbe at Agger, Jørgensenog co. bliver straffet når de skal.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af sulakvelidze » 8. maj 2015, 22:52

seamann skrev:2 ekstra dommere i udvalgte opgør - pokalsemifinaler + finale + ca een kamp pr runde.

http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... pg%C3%B8r/

Gad vide hvordan de udvælger kampene, der skal have ekstra dommere. Jeg brækker mig, hvis det betyder ekstra dommere til "store opgør" og dermed ekstra dommere til alle BIF kampe (med enkelte FCK undtagelser).
Ja, det er en meget underlig måde at indføre det, de selv mener er bedre håndtering af reglerne i udvalgte kampe. Så er nogle kampe altså vigtigere at have styr på reglerne i end andre? Det er fint nok at gå den vej, men vent dog med at tage skridtet, til man er klar til at gøre det fuldt og helt. Det kan umuligt undgå at sende et signal om, at nogle hold er vigtigere end andre - selv når det kommer til fodboldreglerne.

At jeg så ikke ser det som en fordel for hold med spillere som Zanka og Agger, at der kommer en dommer bag målet, er en anden sag. Det er signalværdien i det, der gør det til en dum måde at håndtere udviklingen på.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Yankee » 11. maj 2015, 09:51

Det er vel klubbernes valg. Hvis de vil betale for ekstra-dommere eller fuldtidsprofessionelle forhold, så stiller hverken DBU eller dommerne i vejen for det. På samme måde har det været klubbernes ønske at der kom ekstra-dommere på udvalgte kampe.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af sulakvelidze » 11. maj 2015, 12:39

Yankee skrev:Det er vel klubbernes valg. Hvis de vil betale for ekstra-dommere eller fuldtidsprofessionelle forhold, så stiller hverken DBU eller dommerne i vejen for det. På samme måde har det været klubbernes ønske at der kom ekstra-dommere på udvalgte kampe.
Ja, det er klart, at det er deres eget valg. Men det er stadig et dumt valg. Jeg er tilhænger af dommere bag målet, men det skal først indføres, når man er klar til at gøre det fuldt og helt i en turnering. At gøre det halvt i udvalgte kampe med udvalgte hold er en dum måde at indføre det på.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Forza » 11. maj 2015, 15:32

Efter min mening er det komplet spild af penge med de ekstra dommere til et vist antal kampe.

Jeg synes aldrig jeg ser måldommere have nogen effekt i kampe. Klubberne kunne i min optik med fordel vælge at smide de penge i hovedet på fuldtidsstillinger eller/og mere uddannelse til dommerne så vi slipper for det skræmmende lave niveau i DK vi har. Så vidt jeg ved er Kenn Hansen den højest rangerede dansker og hans niveau så vi senest i går. Alle små frispark bliver fløjtet og generelt skriger niveauet bare af at det ikke er en klasse dommer.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Klaus » 13. maj 2015, 21:53

STORT tillykke til Viborg med oprykningen til superligaen. De har været savnet, og det ikke kun fordi vi plejer at vinde.

:cheers:

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Superliga 2014/2015

Indlæg af 9520AaB » 17. maj 2015, 15:54

FCV er da lige pludselig igang med projekt redning. I de sidste 4 kampe mangler de både Silkeborg, Esbjerg og SønderjydskE, så det kan godt lade sig gøre for dem.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af Hovedet » 17. maj 2015, 19:00

Og endnu et lorteresultat i denne runde. Denne gang i Silkeborg, og vi er nu kun en Randerssejr på mandag fra endegyldigt at kunne afblæse denne sæson, der har været lort med lort på efter miraklet i forrige sæson.

Jeg må tilstå, at jeg ikke ser tegningen til et stort hold i næste sæson, men ikke desto mindre kunne vi anvende de resterende 4 kampe til at forsøge at spille et potent hold sammen til næste år. Her er problemet, at Kent selvfølgelig kan være ligeglad med fremtidsperspektiverne i AaB, men ikke desto mindre er spørgsmålet, hvem vi skal satse på i næste sæson.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af thomasjn » 17. maj 2015, 19:06

Hovedet skrev:Og endnu et lorteresultat i denne runde. Denne gang i Silkeborg, og vi er nu kun en Randerssejr på mandag fra endegyldigt at kunne afblæse denne sæson, der har været lort med lort på efter miraklet i forrige sæson.

Jeg må tilstå, at jeg ikke ser tegningen til et stort hold i næste sæson, men ikke desto mindre kunne vi anvende de resterende 4 kampe til at forsøge at spille et potent hold sammen til næste år. Her er problemet, at Kent selvfølgelig kan være ligeglad med fremtidsperspektiverne i AaB, men ikke desto mindre er spørgsmålet, hvem vi skal satse på i næste sæson.
Vi har to problemer

- Mangel på sult/vilje fra truppen
Det har desværre været det klart største problem i denne sæson, at truppen ikke har været sultne og fokuserede. Vi så det meget tydeligt mod Odense, hvor det største problem var, at AaB var totalt fraværende i første halvleg. Det er direkte utigiveligt og bør give anledning til at overveje om nogle af vores rutinerede skal skiftes ud, da den slags oftest forplanter sig oppefra. Vi kunne have haft mange flere point i den her sæson med den her trup og selvfølgelig har der været skader og formdyk, men den manglende tænding har så afgjort været det største problem. Den eneste plads, hvor denne trup ikke har kvalitet er trods alt højre kant (som afgjort er en nøgleposition i vores system og med Thomsen på venstre side). Problemet må derfor være mentalt, som vi også så mod OB med kæmpe forskel på 1. og 2. halvleg.
- Mangel på kreativitet
Særigt på højre kant er denne mangel udtalt, men egentlig også til dels på den centrale midtbane. Vi har enddog meget svært ved at åbne andre hold helt op. Der er hold med væsentig lavere kreativitet, som klarer det væsentligt bedre end AaB i denne sæson.

Besvar