Lønninger i fodbold

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af jonas386 » 22. jul 2014, 20:25

Gaarde6 skrev:
hje1980 skrev:2 år virker som det økonomiske AaB kunne tilbyde. Mon ikke de har sagt at de kan betale x og så har Jönsson sagt det er OK, da jeg kan lide byen og klubben, men så skal det også kune være 2 år og så ser vi tiden an.

Uanset hvad er det klasse af AaB at kunne en spiller fra den hylde. Minder meget om Bøgelund. Det var også kun muligt grundet hans skader.

VELKOMMEN JÖNSSON...
Mon ikke det handler om forskerordningen ?
Den gælder vel i 3 år og han har været her 1 år.
Det vil sige han har 2 år på de gode vilkår endnu.
Den gælder 5 år nu. Den er blevet ændret. Dog er vilkårene ikke helt de samme, det er lidt mere i skat man betaler end før. Mener det er 33 istedet for 25. Det er dog frit fra hukommelsen, så tag forbehold for fejl.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af BBS » 22. jul 2014, 20:27

jonas386 skrev:
Gaarde6 skrev:
hje1980 skrev:2 år virker som det økonomiske AaB kunne tilbyde. Mon ikke de har sagt at de kan betale x og så har Jönsson sagt det er OK, da jeg kan lide byen og klubben, men så skal det også kune være 2 år og så ser vi tiden an.

Uanset hvad er det klasse af AaB at kunne en spiller fra den hylde. Minder meget om Bøgelund. Det var også kun muligt grundet hans skader.

VELKOMMEN JÖNSSON...
Mon ikke det handler om forskerordningen ?
Den gælder vel i 3 år og han har været her 1 år.
Det vil sige han har 2 år på de gode vilkår endnu.
Den gælder 5 år nu. Den er blevet ændret. Dog er vilkårene ikke helt de samme, det er lidt mere i skat man betaler end før. Mener det er 33 istedet for 25. Det er dog frit fra hukommelsen, så tag forbehold for fejl.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1788671&vId=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Gaarde6 » 22. jul 2014, 23:15

jonas386 skrev:
Gaarde6 skrev:
hje1980 skrev:2 år virker som det økonomiske AaB kunne tilbyde. Mon ikke de har sagt at de kan betale x og så har Jönsson sagt det er OK, da jeg kan lide byen og klubben, men så skal det også kune være 2 år og så ser vi tiden an.

Uanset hvad er det klasse af AaB at kunne en spiller fra den hylde. Minder meget om Bøgelund. Det var også kun muligt grundet hans skader.

VELKOMMEN JÖNSSON...
Mon ikke det handler om forskerordningen ?
Den gælder vel i 3 år og han har været her 1 år.
Det vil sige han har 2 år på de gode vilkår endnu.
Den gælder 5 år nu. Den er blevet ændret. Dog er vilkårene ikke helt de samme, det er lidt mere i skat man betaler end før. Mener det er 33 istedet for 25. Det er dog frit fra hukommelsen, så tag forbehold for fejl.
Ok. ja så er det jo ikke derfor :thumbsup:

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 09:47

MrBangDK skrev:
AllanPedersen skrev:
MrBangDK skrev:
AllanPedersen skrev:Med en hel klar lineup..

Så synes jeg der er en rigtig god argumentation for at sætte PK på bænken frem for Dalle.

For det første lad os nu ikke glemme hvor god dalsgaard nåede at blive på pladsen, folk begyndte langsomt at snakke landsholdet
og han spillede med liga landsholdet.
Hans hurtighed på den plads.. kan jo nærmest ikke købes for penge.

Og set i forhold til PK.. så er han bare så dejlig at have på bænken (i starten)
fordi så ved vi at ligemeget hvad har vi en kompetent spiller at sætte ind hvor som helst.
Jeg vil vove den påstand at PK er 'ALDRIG en af de dårligste på banen'.

Derfor bør han også være første valg som indskifter på nærmest alle andre pladser end
Center forsvar og angriber.


Mht. til Jønssons kontrakt, så er der jo nok også en rimelig grund til at tro at sammen med Helenius
Så snakker vi nogle rigtig.. rigtig dyre kontrakter her..
Så derfor tør vi ikke mere end 2 år frem, havde det været thomsen/spalvis kaliber var han nok signet 4-5 år
Gaarde har udtalt, at de har fundet ud af en rigtig fornuftig økonomisk løsning med Jönsson, så jeg tror næppe at den er voldsomt dyr. Også taget I betragtning at vi køber ham uden at vide, hvordan hans fysiske tilstand er om 2-4 måneder. Dermed ikke sagt, at han går til elevløn..
Fornuftig er den sikkert ja.
Men Helenius fik 500k om måneden i Aston Villa, og Jønsson har nok ikke fået meget under.
Så vi skal nok ikke forvente de går her til 80k om måneden.
Hvad bygger du den påstand på?
http://www.bt.dk/fodbold/helenius-tidob ... en-i-villa
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af MrBangDK » 23. jul 2014, 09:50

AllanPedersen skrev:
MrBangDK skrev:
AllanPedersen skrev:
MrBangDK skrev:
AllanPedersen skrev:Med en hel klar lineup..

Så synes jeg der er en rigtig god argumentation for at sætte PK på bænken frem for Dalle.

For det første lad os nu ikke glemme hvor god dalsgaard nåede at blive på pladsen, folk begyndte langsomt at snakke landsholdet
og han spillede med liga landsholdet.
Hans hurtighed på den plads.. kan jo nærmest ikke købes for penge.

Og set i forhold til PK.. så er han bare så dejlig at have på bænken (i starten)
fordi så ved vi at ligemeget hvad har vi en kompetent spiller at sætte ind hvor som helst.
Jeg vil vove den påstand at PK er 'ALDRIG en af de dårligste på banen'.

Derfor bør han også være første valg som indskifter på nærmest alle andre pladser end
Center forsvar og angriber.


Mht. til Jønssons kontrakt, så er der jo nok også en rimelig grund til at tro at sammen med Helenius
Så snakker vi nogle rigtig.. rigtig dyre kontrakter her..
Så derfor tør vi ikke mere end 2 år frem, havde det været thomsen/spalvis kaliber var han nok signet 4-5 år
Gaarde har udtalt, at de har fundet ud af en rigtig fornuftig økonomisk løsning med Jönsson, så jeg tror næppe at den er voldsomt dyr. Også taget I betragtning at vi køber ham uden at vide, hvordan hans fysiske tilstand er om 2-4 måneder. Dermed ikke sagt, at han går til elevløn..
Fornuftig er den sikkert ja.
Men Helenius fik 500k om måneden i Aston Villa, og Jønsson har nok ikke fået meget under.
Så vi skal nok ikke forvente de går her til 80k om måneden.
Hvad bygger du den påstand på?
http://www.bt.dk/fodbold/helenius-tidob ... en-i-villa
Den artikel siger INTET om, hvad Jönsson tjener/har tjent...
Ska' vi hak'?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 10:22

nej det kan jeg da godt se...
Men det giver jeg nu heller ikke udtryk for jeg har en kilde på noget, 'jeg skriver han har nok'
Så træk lige vejret dybt engang.

Nu spillede han i Wolfsburg
En klub der er notorisk for at have kæmpe budget og høje lønninger

http://www.espnfc.com/story/1299291/wol ... -in-report
http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... r-sin-del/

Rasmus Jønsson blev købt fri af sin klausul i Helsingborg i sin tid for 22millioner.
Og så vidt jeg har hørt var andre klubber også efter ham dengang.

Så at tro han ikke rendte rundt til en løn tættere på Helenius end på vores normale løn, må være lidt naivt.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af sulakvelidze » 23. jul 2014, 10:30

9800 skrev:
Pastorius skrev:
9800 skrev:At sige at vi vandt mesterskabet suverænt i sidste sæson er en overdrivelse, selv når jeg tager mine aller rødeste briller på! Jeg føler mig overbevist om at Ikast havde taget den, hvis ikke Izzuna og Zviachenko havde rendt ind i Langtids skader!
Nu er det heldigvis ikke os der skal sige at vi tabte "the double" fordi vi var nødt til at sige farvel til Lasse Nilsson i vinterpausen, fordi Rasmus Jönsson ikke var helt klar og slet ikke kunne spille de sidste afgørende kampe, fordi vores suveræne HB, Dalsgaard, blev skadet efter et par kampe i foråret, fordi KEP blev skadet inden pokalfinalen og vi måtte bruge en midterforsvarer med 4-5 kampe på CV'et.

Vinderhold overkommer modgang, taberhold bruger det som undskyldning!
Tak for et af de eneste indlæg med saglige kommentarer på mit indlæg.
Jeg er bestemt ikke FCM sympatisør, har set de fleste hjemmekampe siden 1987, og 7 pokalfinaler (nok også derfor jeg tudbrølede da Søren F gjorde det til 4-1)

Klart at sol og regn går nogenlunde lige op, men vi var ekstremt heldige i nogen afgørende situationer (Wurtz i Odense feks) samtidig med at FCM fik skader hos nøglespillere på et afgørende tidspunkt.

Jeg er lykkelig for mesterskabet, specielt pga den måde vi spillede, men den kunne nemt ha faldet ud til FCM's fordel! Jeg tror de er et godt bud på DM, de er sammenspillet og har ikke mistet nogen af betydning.
AaB ser styrkede ud, men meget afhænger af skader/form. Vi har Dalsgaard, Thomsen, Wurtz og Jønsson ude med skader, hvem ved hvornår de er på 100% igen? Desuden har vi Enevoldsen og Helenius som først er på vej i form... Jeg frygter lidt at vi er et godt stykke bagefter når der er spillet 6-8 kampe.
At det nemt kunne være faldet anderledes ud, kan man jo sige om hver eneste liga med to hold, der kæmper om titlen til det sidste. Hvis FCM havde vundet guld, kunne man også pege på skader og karantæner hos nøglespillere I AaB. Eller på FCM-kampe, hvor dommerkendelserne hjalp dem til sejr. Marginaler spiller en stor rolle, ingen tvivl om det.

Men det gør det ikke rimeligt at pege på to skader hos FCM som forklaring på AaB's guld. Meget mere spiller ind, især AaB's meget større evner til at føre nye spillere ind på holdet - altså, da vi vandt i Herning, var tre ud af de fire i bagkæden nye i forhold til efteråret. Jeg tror helt ærligt ikke, at Glen har kvaliteten til at løse sådan en udfordring, og derfor er det mere relevant at pege på trænerbænken i stedet for enkelte skader hos FCM, når man skal forklare AaB's guld.

Det gælder også i forhold til evnen til at håndtere et pres. Hvor Kent udstråler ro, ro og atter ro, gør Glen det modsatte og virker nærmest som en mand, der krakelerer under pres. Og som får spillerne til at gøre det samme på banen. Vindertype? Ja, måske mod sine børn i ludo, men ikke i topfodbold.

Jeg tror i øvrigt heller ikke, at du er FCM-fan, og jeg er enig med dig i, at de er et godt bud på mesterskabet. Jeg ser dem faktisk som favoritter oven på tilgangen af engelske millioner og den erfaring, som foråret trods alt har givet dem. Glen er formentlig ikke SÅ dum, at han ikke tager ved lære af sine håbløse fejl fra foråret.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af MrBangDK » 23. jul 2014, 10:30

AllanPedersen skrev:nej det kan jeg da godt se...
Men det giver jeg nu heller ikke udtryk for jeg har en kilde på noget, 'jeg skriver han har nok'
Så træk lige vejret dybt engang.

Nu spillede han i Wolfsburg
En klub der er notorisk for at have kæmpe budget og høje lønninger

http://www.espnfc.com/story/1299291/wol ... -in-report
http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... r-sin-del/

Rasmus Jønsson blev købt fri af sin klausul i Helsingborg i sin tid for 22millioner.
Og så vidt jeg har hørt var andre klubber også efter ham dengang.

Så at tro han ikke rendte rundt til en løn tættere på Helenius end på vores normale løn, må være lidt naivt.
Nå, det er en AllanPedersen konklusion...

Hvor høj lønning tror du man kan kræve, når man er skadet? Og når man ved, at man ikke kan præstere på topplan? Mit bud er, at kontrakten afspejler hvad det er hvad Jönsson kan præstere, og er der indlagt gode muligheder for videresalg, når han forhåbentligt kommer til at præstere på topplan!

Ellers vil Gaarde heller ikke melde ud, af det er rigtig fornuftig aftale de har fået lavet. Kæmpe lønninger i AaB er et levn fra fortiden, som vi ikke kommer til at se, før vi har vundet CL.
Ska' vi hak'?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 10:42

Nu skal du lige huske der var andre klubber efter ham også

Óg hverken Gaarde, Nielsen eller Jønsson selv for den sagsskyld har svært ved at indrømme han er bedre end det den danske liga kan tilbyde.


Helenius fik 500k om måneden i Villa, han er på en leje aftale så man må regne med Villa stadig betale noget af hans løn.
Jeg vil tro vi slipper med 200k om måneden.
Jønsson vil jeg tro også går til 250k om måneden mindst

Nu har du kritiseret mig for at spekulere.
Så lad mig høre.. Bang... hvad tror du Jønsson tjener?
Eftersom du er dybt uenig må du have noget at komme med.

i 2013 april, spekulerede aviserne meget i klubbernes spiller budgetter, og der blev vores sat til 30-35 millioner om året.
Så synes såmænd ikke det lyder urealistisk at jønsson trækker 2.5mill af dem
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Freddie » 23. jul 2014, 10:58

Pas nu på, at du ikke glemmer feriepengene. Mit bud er, at du er på det dobbelte af, hvad AaB vil betale. Allan Gaarde går ikke på accord med budgettet.
AllanPedersen skrev:Nu skal du lige huske der var andre klubber efter ham også

Óg hverken Gaarde, Nielsen eller Jønsson selv for den sagsskyld har svært ved at indrømme han er bedre end det den danske liga kan tilbyde.


Helenius fik 500k om måneden i Villa, han er på en leje aftale så man må regne med Villa stadig betale noget af hans løn.
Jeg vil tro vi slipper med 200k om måneden.
Jønsson vil jeg tro også går til 250k om måneden mindst

Nu har du kritiseret mig for at spekulere.
Så lad mig høre.. Bang... hvad tror du Jønsson tjener?
Eftersom du er dybt uenig må du have noget at komme med.

i 2013 april, spekulerede aviserne meget i klubbernes spiller budgetter, og der blev vores sat til 30-35 millioner om året.
Så synes såmænd ikke det lyder urealistisk at jønsson trækker 2.5mill af dem

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af MrBangDK » 23. jul 2014, 11:01

AllanPedersen skrev:Nu skal du lige huske der var andre klubber efter ham også

Óg hverken Gaarde, Nielsen eller Jønsson selv for den sagsskyld har svært ved at indrømme han er bedre end det den danske liga kan tilbyde.


Helenius fik 500k om måneden i Villa, han er på en leje aftale så man må regne med Villa stadig betale noget af hans løn.
Jeg vil tro vi slipper med 200k om måneden.
Jønsson vil jeg tro også går til 250k om måneden mindst

Nu har du kritiseret mig for at spekulere.
Så lad mig høre.. Bang... hvad tror du Jønsson tjener?
Eftersom du er dybt uenig må du have noget at komme med.

i 2013 april, spekulerede aviserne meget i klubbernes spiller budgetter, og der blev vores sat til 30-35 millioner om året.
Så synes såmænd ikke det lyder urealistisk at jønsson trækker 2.5mill af dem
Jeg kritiserer dig ikke for at spekulere. Jeg synes bare dine slutninger og sammenligninger med hvad Helenius fik I Villa er tåbelige!

Mit bud er, at Jönssons kontrakt er resultatbetinget og afspejler hvornår han kommer tilbage, og hvor meget han kan præstere. Jeg er 100% sikker på, at han ikke rammer 250.000kr/mdr. I hvert fald ikke I perioden hvor han er skadet.

Og ift. andre klubber, så var det vel kun den svenske? Og lur mig om de havde en masse penge at smide efter ham...
Ska' vi hak'?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 11:11

Bang: i det mindste så ser du ikke mig bruge udtrykket 'jeg er 100% sikker'.. på noget jeg ikke kan være sikker om ;)

jeg tror ikke på vi kunne hive både Enevoldsen, Jønsson og Helenius hvis vi ikke bruger nogle flere penge end i tror.

Vi har også de forventelige 71 millioner om et par uger.
+ Kusk, Due og Curth nok alle 3 var temmelig løntunge at slippe af med.

Da Helenius blev 10 dobblet hos Villa.. fra 50k til 500k sagde han noget i stil til aviserne: 'i skal huske jeg var på ungdomskontrakt i AaB'
hvis vi er startet på 50k med Helenius.. hvad har Kusk så ikke fået på den sidste?

Nej jeg tror ikke vi har en spiller over 300k, men jeg tror godt en af vores nye drenge kan hive over 200k^.

Man kan vende argumentet således og sige.. Hvorfor skulle Villa sende Helenius til AaB hvis vi kun betaler 1/6 af hans løn.
mon ikke de kunne finde et andet sted til ham så eller sige 'så bliver du her'


offtopic:
Nu sad jeg og googlede lidt løn, kan se både AGF, Brøndby og FCK har før været nævnt at
der i spillernes klausuler står at hvis de når champions league gruppespil, får langt de fleste spillere udbetalt 250-300k
så gør der nok også hos os

selvom man får 80mill der.. så er det alligevel 7-8mill der ryger til spillerne.
pænt beløb, men selvfølgelig også en motivator.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Provst i Brovst » 23. jul 2014, 11:20

AllanPedersen skrev: Nu sad jeg og googlede lidt løn
"Gennemsnitslønnen i Superligaen er, baseret på klubbernes regnskaber, cirka 105.000 kr. om måneden hvoraf de bedst lønnede henter 400.000 kroner om måneden. "
http://www.bt.dk/superligaen/sosuer-og- ... ernes-loen" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 11:27

Provst i Brovst skrev:
AllanPedersen skrev: Nu sad jeg og googlede lidt løn
"Gennemsnitslønnen i Superligaen er, baseret på klubbernes regnskaber, cirka 105.000 kr. om måneden hvoraf de bedst lønnede henter 400.000 kroner om måneden. "
http://www.bt.dk/superligaen/sosuer-og- ... ernes-loen" onclick="window.open(this.href);return false;
Synes du 200k til en lejet Helenius, hvor Villa så betaler 300k, lyder urealistisk hvis en gennemsnitslig spiller i superligaen går til 100k?

fra artiklen -> Så toplønnede spillere som AaBs Rasmus Würtz, FCKs Kris Stadsgaard, Brøndbys Martin Albrechtsen og FCMs Jakob Poulsen skal huske at smile...
Det må så betyde Wurtz er tættere på de 400k end de 100k (ikke at jeg ved om det er rigtigt)
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Provst i Brovst » 23. jul 2014, 11:29

AllanPedersen skrev:
Provst i Brovst skrev:
AllanPedersen skrev: Nu sad jeg og googlede lidt løn
"Gennemsnitslønnen i Superligaen er, baseret på klubbernes regnskaber, cirka 105.000 kr. om måneden hvoraf de bedst lønnede henter 400.000 kroner om måneden. "
http://www.bt.dk/superligaen/sosuer-og- ... ernes-loen" onclick="window.open(this.href);return false;
Synes du 200k til en lejet Helenius, hvor Villa så betaler 300k, lyder urealistisk hvis en gennemsnitslig spiller i superligaen går til 100k?
Nej. Det var bare for at give folk en realistisk fornemmelse for lønniveauet i superligaen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af jonas386 » 23. jul 2014, 11:32

Tænk hvis man havde en økonomi som feks i Spanien eller Englandm mht fodboldspillere, det ville være kønt at folk med en rimelig gennemsnittelig løn skulle spytte millioner efter folk som Ronaldo, Toure, ja eller bare en starter i de ligaer, for at de kunne få en bedre overenskomst. Jeg ville nok personligt have det lidt stramt med at så mange penge skulle gå til folk der i forvejen tjener beløb der er fuldstændig udenfor normal fatte evne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af FlæskeFrank » 23. jul 2014, 11:32

Nu er det nemt at skrive 200.000 eller 300.000 kr. om måneden. Det er dog 2,5-3,5 mio kr. om året.

Jeg tror ikke nogle af vores spillere får over 2,5 mio kr. om året. Tror nærmere beløbet ligger på maks. 2 mio kr. ~ 175.000 kr. om måneden. Helenius koster så måske noget leje derudover, men det er jeg faktisk ikke sikker på. Hvis man siger, at man tjener 40.000 kr. om måneden, så kan det jo godt være, at man koster firmaet mere(pension - feriepenge osv.). Men på hverken Jönsson eller Helenius's løncheck tror jeg ikke, at der står mere end 175.000 kr. om måneden alt inklusiv.

Det kan jo være, at lejen for ham er afhængig af gruppespil. Hvorfor udleje ham ? Få en mand på den europæiske scene - det skader sjældent handelsværdien.
- FlæskeFrank

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af dyhrmaN » 23. jul 2014, 11:39

Provst i Brovst skrev:
AllanPedersen skrev:
Provst i Brovst skrev:
AllanPedersen skrev: Nu sad jeg og googlede lidt løn
"Gennemsnitslønnen i Superligaen er, baseret på klubbernes regnskaber, cirka 105.000 kr. om måneden hvoraf de bedst lønnede henter 400.000 kroner om måneden. "
http://www.bt.dk/superligaen/sosuer-og- ... ernes-loen" onclick="window.open(this.href);return false;
Synes du 200k til en lejet Helenius, hvor Villa så betaler 300k, lyder urealistisk hvis en gennemsnitslig spiller i superligaen går til 100k?
Nej. Det var bare for at give folk en realistisk fornemmelse for lønniveauet i superligaen.
I starten mente jeg, at Allan var helt ved siden af, men den artikel overraskede mig. De drenge tjener sku noget mere, end jeg lige havde regnet med.
I det lys virker det ikke helt urealistisk at både Helenius og Jönsson lander mellem 2-300k om måneden. Ene må også være godt med, måske 150-200k?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 11:57

Der er i hvert fald ingen tvivl om de penge vi ikke længere betaler Curth, Kusk og Due de er blevet brugt igen.

men vi var også langt nede i løn budget for 1 år siden.. meget langt nede, men efter et mesterskab har Gaarde jo selv sagt
at man må forvente spillerne skal have lidt mere løn.
Jeg kunne godt se os hive en af de her 3 spillere.. men ikke alle 3 hvis ikke vi tilbyder konkurrence dygtig løn.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Pastorius » 23. jul 2014, 12:15

dyhrmaN skrev:
Provst i Brovst skrev:
AllanPedersen skrev:
Provst i Brovst skrev:
AllanPedersen skrev: Nu sad jeg og googlede lidt løn
"Gennemsnitslønnen i Superligaen er, baseret på klubbernes regnskaber, cirka 105.000 kr. om måneden hvoraf de bedst lønnede henter 400.000 kroner om måneden. "
http://www.bt.dk/superligaen/sosuer-og- ... ernes-loen" onclick="window.open(this.href);return false;
Synes du 200k til en lejet Helenius, hvor Villa så betaler 300k, lyder urealistisk hvis en gennemsnitslig spiller i superligaen går til 100k?
Nej. Det var bare for at give folk en realistisk fornemmelse for lønniveauet i superligaen.
I starten mente jeg, at Allan var helt ved siden af, men den artikel overraskede mig. De drenge tjener sku noget mere, end jeg lige havde regnet med.
I det lys virker det ikke helt urealistisk at både Helenius og Jönsson lander mellem 2-300k om måneden. Ene må også være godt med, måske 150-200k?
Ift. AaB er jeg ret sikker på vi er helt ved siden af. Trækker vi FCB og BIF ud af de tal, vil jeg tro maks-lønningerne kommer på 150.000 og det tror jeg også er det maksimale der bliver udbetalt i AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar