Lønninger i fodbold

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4423
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af doukas » 23. jul 2014, 19:55

AllanPedersen skrev:Doukas der er da en kæmpe forskel.. da Helenius forlængede var han 18-19 år gammel og havde fået superliga debut
han trænede fast med superliga holdet. han havde vidst ligefrem scoret i superligaen?

Da Ahlmann og blåbjerg forlængede i 2012, var de langt fra superligaen.. og spillede ren u19..
De var også 2 år yngre.. altså 16 og 17 år gamle.

en 16 årig der får 50k om måneden i AaB?
Tilgengæld blev Helenius slet ikke betragtet som et ligeså stort talent som V. Ahlmann. Som Provesten skriver, så var Helenius lige blevet rykket op i a-truppen da han forlængede. Og havde på det tidspunkt 0 U21-landskampe.

Er godt nok stadigvæk ikke overbevist om at talenter i AaB ikke kan tjene den slags penge.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 20:31

Synes du ignorerer nogle kæmpe forskelle

1: Den kontrakt der tjente Helenius 50.000kr om måneden var IKKE! hans første i AaB.
Mange af de unge er på deres første kontrakter

2: Helenius var 19 år gammel
De fleste unge skrev kontrakt som 16 eller 17 årige

3: Helenius skrev under i 2010, hvor vi stadig bulrede derud af økonomisk
De unge skrev i 2012, hvor vi var en måned 48 timer fra ikke at kunne udbetale løn

4: Helenius spillede på superliga holdet!
De unge i dag var 2 år fra superliga holdet


Alle de forskelle stryger du væk ved at sige Helenius åbenbart ikke var lige så stort et talent
som Rye, Ahlmann, børsting, blåbjerg og alle de der i gymnasiet er startet i AaB på 50.000kr om måneden.

Det er jeg ikke enig i ->

Nicklas Helenius har også fået forlænget kontrakten med AaB. Den unge angriber fik 16. maj sin officielle debut på AaB’s bedste mandskab. Han har i U/19 Liga-sæsonen scoret 22 gange

- Nicklas er en dygtig angriber, som vi skal have store forventninger til. Han skal nu vise, at han gennem hårdt arbejde og en cocktail af en ung spillers ydmyghed og en angribers naturlige frækhed kan fortsætte i et positivt spor, lyder fra Lynge Jakobsen om Nicklas Helenius, der har forlænget sin aftale med AaB indtil 30. juni 2014.


Det du refererer til med Helenius ikke var et stort talent var i de helt unge dage, men da han skrev hans anden kontrakt havde han lige hamret 22 mål ind i u19 ligaen.
og var rykket op til superligaen.

Igen

Scenarie 1: 19 årig angriber spiller på superliga holdet, skriver hans anden kontrakt!
Scenarie 2: 16 årig u spiller, der ikke er i nærheden af superliga holdet, på første kontrakt

Tror ikke engang FCK eller BIF ville give scenarie 2 en 50k kontrakt
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4423
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af doukas » 23. jul 2014, 21:00

Da Helenius forlængede sin kontrakt i 2010 havde han spillet 109 minutters Superligabold og scoret 1 mål. Dertil han havde 0 kampe for noget ungdomslandshold. Det tror du simpelthen har gjort at AaB forhøjede hans løn med 100-200 %

Jeg siger ikke V. Ahlmann tjente 50 af de lange fra da 1 da han underskrev kontrakten. Det kan ligeså vel være der er indbygget en lønstige i kontrakten og en klausul der giver en væsentlig lønforhøjelse da han blev rykket op i A-truppen og derved landet på Helenius lønniveau i dag.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 21:10

doukas skrev:Da Helenius forlængede sin kontrakt i 2010 havde han spillet 109 minutters Superligabold og scoret 1 mål. Dertil han havde 0 kampe for noget ungdomslandshold. Det tror du simpelthen har gjort at AaB forhøjede hans løn med 100-200 %

Jeg siger ikke V. Ahlmann tjente 50 af de lange fra da 1 da han underskrev kontrakten. Det kan ligeså vel være der er indbygget en lønstigning i kontrakten og en klausul der giver en væsentlig lønforhøjelse da han blev rykket op i A-truppen og derved landet på Helenius lønniveau i dag.
Men alt det der bygger du også på ingenting, hvorfor skulle Ahlmann få 50k om måneden? Det er en vanvittig høj løn.
Hvorfor skulle de ikke bare give ham 25k?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af Provst i Brovst » 23. jul 2014, 21:15

AaB hiver fire spillere op i A-truppen ved udgangen af 09/10 sæsonen.

Nicklas Helenius
16.05 2010 debut - runde 33 - AaB-HBK 13 minutter. Spilletid til ny kontrakt 13 minutter!
15.06 2010 Fultidskontrakt kontrakt @ 50.000,- Det er 30 dage efter debut! Kilde til dato

Mathias Wichmann
12.03.2010 - Fuldtidkontrakt til 2013 - 30 dage FØR debut.
14.04 2010 - runde 27 - 119 minutter i 2009/2010 sæson.

Denis Dedovic får aldrig vekslet sin 2008 ungdomskontrakt til fuldtid.
Tobias Ørtoft får aldrig vekslet sin 2008 ungdomskontrakt til fuldtid.
Nicklas Helenius og Mathias Wichmann får en ungdomskontrakt i 2008 som de to andre.

Det er væsentligt om vi snakker om ungdomskontrakter eller fuldtids senior kontrakter.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4423
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af doukas » 23. jul 2014, 21:16

AllanPedersen skrev:
doukas skrev:Da Helenius forlængede sin kontrakt i 2010 havde han spillet 109 minutters Superligabold og scoret 1 mål. Dertil han havde 0 kampe for noget ungdomslandshold. Det tror du simpelthen har gjort at AaB forhøjede hans løn med 100-200 %

Jeg siger ikke V. Ahlmann tjente 50 af de lange fra da 1 da han underskrev kontrakten. Det kan ligeså vel være der er indbygget en lønstigning i kontrakten og en klausul der giver en væsentlig lønforhøjelse da han blev rykket op i A-truppen og derved landet på Helenius lønniveau i dag.
Men alt det der bygger du også på ingenting, hvorfor skulle Ahlmann få 50k om måneden? Det er en vanvittig høj løn.
Hvorfor skulle de ikke bare give ham 25k?
Ja, det er herligt at debattere med en der bygger sine argumenter på ingenting.

Du synes det er en høj løn, og derfor kan det ikke være rigtigt?

Ja hvorfor skulle de ikke det? Fordi det så kunne være f.eks FCM fik lyst til at skrive kontrakt med ham. Talenter er jo ikke kun en udgift, men ligeså meget en investering.

Jeg tror bare ikke at Helenius fik en voldsomt lønstigning da han underskrev anden gang og derfor tror jeg Arendt muligvis har ret i, at de yngste spillere i A-truppen godt kan tjene de der 40-50 k han snakkede om tidligere.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af Provst i Brovst » 23. jul 2014, 21:17

doukas skrev:Da Helenius forlængede sin kontrakt i 2010 havde han spillet 109 minutters Superligabold og scoret 1 mål. Dertil han havde 0 kampe for noget ungdomslandshold. Det tror du simpelthen har gjort at AaB forhøjede hans løn med 100-200 %

Jeg tror kun det var 13 minutter og 0 mål.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4423
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af doukas » 23. jul 2014, 21:19

Provst i Brovst skrev:
doukas skrev:Da Helenius forlængede sin kontrakt i 2010 havde han spillet 109 minutters Superligabold og scoret 1 mål. Dertil han havde 0 kampe for noget ungdomslandshold. Det tror du simpelthen har gjort at AaB forhøjede hans løn med 100-200 %

Jeg tror kun det var 13 minutter og 0 mål.
Det link AllanPedersen linkede til omkring kontraktforlængelser var en nyhed dateret d.20.9.10 så det var bare den dato jeg gik udfra.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 21:19

jeg kan stadig ikke forstå

du tror en spiller allerede rykket op i superligaen, scorede 22 mål på u19 holdet, og er 19 år gammel
han får det samme på sin kontrakt nr 2..

Som vi giver til vores 16 årige på deres første kontrakt..

½ million om året.
Seriøst det virker bare som om du vil være på tværs nu, tror du seriøst vi giver ½ million kontrakter til konfirmander?
Så kan jeg da godt forstå vi er på røven
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af Provst i Brovst » 23. jul 2014, 21:21

AllanPedersen skrev:jeg kan stadig ikke forstå

du tror en spiller allerede rykket op i superligaen, scorede 22 mål på u19 holdet, og er 19 år gammel
han får det samme på sin kontrakt nr 2..

Som vi giver til vores 16 årige på deres første kontrakt..

½ million om året.
Seriøst det virker bare som om du vil være på tværs nu, tror du seriøst vi giver ½ million kontrakter til konfirmander?
16 årige er jo ikke i førsteholdstruppen og på fuldtid.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2014, 21:23

Provst i Brovst skrev:
AllanPedersen skrev:jeg kan stadig ikke forstå

du tror en spiller allerede rykket op i superligaen, scorede 22 mål på u19 holdet, og er 19 år gammel
han får det samme på sin kontrakt nr 2..

Som vi giver til vores 16 årige på deres første kontrakt..

½ million om året.
Seriøst det virker bare som om du vil være på tværs nu, tror du seriøst vi giver ½ million kontrakter til konfirmander?
16 årige er jo ikke i førsteholdstruppen og på fuldtid.
Nej nemlig, men Ahlmann, og blåbjerg, de løber rundt på de kontrakter de skrev i 2012.
De får da sikkert 50k om måneden næste gang de forlænger.. hvilket bliver snart må man gå ud fra.
For de udløber vidst begge i 2015..

Men nægter at tro på de er startet i AaB i den alder på 50k om måneden
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4423
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af doukas » 23. jul 2014, 21:29

AllanPedersen skrev:
Provst i Brovst skrev:
AllanPedersen skrev:jeg kan stadig ikke forstå

du tror en spiller allerede rykket op i superligaen, scorede 22 mål på u19 holdet, og er 19 år gammel
han får det samme på sin kontrakt nr 2..

Som vi giver til vores 16 årige på deres første kontrakt..

½ million om året.
Seriøst det virker bare som om du vil være på tværs nu, tror du seriøst vi giver ½ million kontrakter til konfirmander?
16 årige er jo ikke i førsteholdstruppen og på fuldtid.
Nej nemlig, men Ahlmann, og blåbjerg, de løber rundt på de kontrakter de skrev i 2012.
De får da sikkert 50k om måneden næste gang de forlænger.. hvilket bliver snart må man gå ud fra.
For de udløber vidst begge i 2015..

Men nægter at tro på de er startet i AaB i den alder på 50k om måneden
Jeg prøver lige igen. Nej, jeg tror ikke V. Ahlmann tjente 50 k. som 16-årig, og det har jeg aldrig påstået. Han tjener det muligvis nu hvor han er fuldtid og i A-truppen.

Vi ved jo ikke hvad de kontrakter indeholder, men det er nok naivt at tro de ikke indeholder en lønstige eller klausul der gør at lønnen stiger når man bliver fuldtid og rykkes op i A-truppen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af Provst i Brovst » 23. jul 2014, 21:35

AllanPedersen skrev:
Provst i Brovst skrev:
AllanPedersen skrev:jeg kan stadig ikke forstå

du tror en spiller allerede rykket op i superligaen, scorede 22 mål på u19 holdet, og er 19 år gammel
han får det samme på sin kontrakt nr 2..

Som vi giver til vores 16 årige på deres første kontrakt..

½ million om året.
Seriøst det virker bare som om du vil være på tværs nu, tror du seriøst vi giver ½ million kontrakter til konfirmander?
16 årige er jo ikke i førsteholdstruppen og på fuldtid.
Nej nemlig, men Ahlmann, og blåbjerg, de løber rundt på de kontrakter de skrev i 2012.
De får da sikkert 50k om måneden næste gang de forlænger.. hvilket bliver snart må man gå ud fra.
For de udløber vidst begge i 2015..

Men nægter at tro på de er startet i AaB i den alder på 50k om måneden
Jeg tror både Blåbjergs og Ahlmanns kontrakter tager højde for at de bliver fuldtids.

Nyheden omkring Blåbjeg nævner specifikt en fuldtidskontrakt. Så den er ganske sikkert kontrakt nr. to for Blåbjerg (indtil 31. december 2015).
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... alent.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Mogens » 23. jul 2014, 21:45

AllanPedersen skrev:
jonas386 skrev:
no way de løber rundt for mere end 50k om måneden
Så meget tror jeg virkelig ikke de får. Nu kender jeg dem ikke, men 50k for at være i den yderste periferi af truppen lyder for sindsygt. Nok nærmere 10 - 20, max. Lynge snakkede indimellem om bankelevløn, nu ved jeg ikke hvad man tjener i en bank, men jeg er ret sikker på de fleste bankelever aldrig ville skifte job såfremt de fik 50 k om måneden.
Jonas jeg er enig, jeg tror reservere som spiller engang i mellem
altså Frederiksen, måske pedersen og Carsten de får 50k.

Men de unge der bliver hevet op, blåbjerg, ahlmann, rye, bruhn..
de får 20-25k om måneden nok.
Jeg tror, at du har glemt Ene i din "ligning". Derudover tror jeg også, at du tager gruelig fejl vedr. Kasper P. og Carsten C. Jeg er ganske sikker på, at de ikke får så meget. Det er muligt, at Søren F. kunne ligge i nærheden, selvom jeg ikke tror det.

Wurtz er topscoreren blandt de faste. Nikolaj, KEP og Risgaard er formentlig de næste. Derudover er Helenius og Jønsson topscorerne og Ene ligger lidt/noget under.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af Mogens » 23. jul 2014, 21:55

AllanPedersen skrev:Doukas, ærligt...

Så tror jeg simpelthen Lynge er for nordjyde til at joke med nogen får elev løn.
Hvis sandheden er personen tjener lige så meget om måneden som en uddannet advokat.

Tror du ikke?

50k om måneden er da en vanvittig flot løn som langt de fleste danskere ville være misundelig på.

Under alle omstændigheder må vi sige at hvis du har ret og Lynge omtaler 50k om måneden som elev løn.
I så fald er der godt nok højt til loftet.. hvad får de største så ikke?
Der er godt nok mange, der bringer Lynges udtale om elevløn frem. Kunne det tænkes, at det blot er ment som en fin hentydning til, at den pågældende spiller får en lav løn i forhold til de andre i truppen? Jeg er ikke sikker på, at I behøver diskutere, hvad en bankelev tjener.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af Provst i Brovst » 23. jul 2014, 21:58

Mogens skrev:
AllanPedersen skrev:Doukas, ærligt...

Så tror jeg simpelthen Lynge er for nordjyde til at joke med nogen får elev løn.
Hvis sandheden er personen tjener lige så meget om måneden som en uddannet advokat.

Tror du ikke?

50k om måneden er da en vanvittig flot løn som langt de fleste danskere ville være misundelig på.

Under alle omstændigheder må vi sige at hvis du har ret og Lynge omtaler 50k om måneden som elev løn.
I så fald er der godt nok højt til loftet.. hvad får de største så ikke?
Der er godt nok mange, der bringer Lynges udtale om elevløn frem. Kunne det tænkes, at det blot er ment som en fin hentydning til, at den pågældende spiller får en lav løn i forhold til de andre i truppen? Jeg er ikke sikker på, at I behøver diskutere, hvad en bankelev tjener.
Selvfølgelig!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af Mogens » 23. jul 2014, 22:01

jonas386 skrev:Men det er Jo nok med starting bonus, og de fleste af talenterne har højst sandsynligt klausuler i deres kontrakter der siger at efter x antal kampe stiger lønnen til så og så meget.

Helenius tjente nok betydeligt mere da han rejste fra AaB end da han skrev sin første kontrakt under.

Det virker sindsygt at give 50.000 for endda helt usikre talenter. Ørgaard og Dedovic render rundt i divisionerne et sted. Jeg nægter at tro på de på noget tidspunkt i karrieren har tjent det der ligner 50k om måneden.

Jeg gik iøvrigt i klasse med en fyr hvis storebror fik tilbudt kontrakt i AaB fordi han hellere ville tage en uddannelse, og han vidste nok også godt han måske ikke helt havde det der skulle til. Havde han fået noget der ligner 50k om måneden tør jeg godt sige han nok godt kunne leve med at spille lidt bold et par år og så bare tage noget uddannelse halvt ved siden af, eller vente et par år.

Han fik iøvrigt slet ikke tilbudt 50k, tror nærmere det var 8.5 eller sådan, og det er altså lidt noget andet.
Han fik tilbudt en kontrakt fordi han hellere ville tage en uddannelse? Det lyder eddermame mærkeligt.

Når det er sagt, så tror jeg også, at det beløb er langt mere realistisk end 50.000 kr, selvom det nu også lyder pænt lavt.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10649
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af jonas386 » 23. jul 2014, 22:09

Hov. Der skulle selvfølgelig stå at han afviste pga uddannelse
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af A_Strandfelt » 23. jul 2014, 23:18

doukas skrev:Jeg prøver lige igen. Nej, jeg tror ikke V. Ahlmann tjente 50 k. som 16-årig, og det har jeg aldrig påstået. Han tjener det muligvis nu hvor han er fuldtid og i A-truppen.

Vi ved jo ikke hvad de kontrakter indeholder, men det er nok naivt at tro de ikke indeholder en lønstige eller klausul der gør at lønnen stiger når man bliver fuldtid og rykkes op i A-truppen.
Jeg tror ikke, at spillere som Viktor Ahlmann tjener 50.000 kr. allerede nu. Lønningerne er meget præget af præstationsbonusser, og her kan man næppe forvente, at han kommer helt op at ringe endnu. Jeg fik for 1-2 års tid siden indblik i én af spillernes løn, og her udgjorde kampbonusser ca. halvdelen af de udbetalte ~40k om måneden, og det var en spiller, der på daværende tidspunkt havde vist en hel del mere end Viktor Ahlmann har på nuværende tidspunkt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13640
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lønninger i fodbold

Indlæg af Funky » 27. jul 2014, 14:47

Nu hedder tråden "lønninger i fodbold".

Nedenstående artikel beretter, at charmetrolden N. Bendtner under forhandlinger med Frankfurt krævede kr. 370.000 OM UGEN! + kr. 300.000 pr. point klubben skulle opnå!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar