Overraskelser i europæisk bold

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Overraskelser i europæisk bold

Indlæg af Brent » 25. jul 2014, 18:22

Det er sgu altid dejligt når de små hold sætter nogle af de større på plads. Denne tråd er tilegnet davids sejre over goliat. Vi starter med et dejligt klip fra det nordatlantiske, hvor den lille færøske klub slog tromsø ud af Europa League kvalen

http://mobil.nordlys.no/sporten/til/art ... e&ns_fee=0" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB - the Nordic gateway to Europe

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Overraskelser i europæisk bold

Indlæg af jonas386 » 25. jul 2014, 18:34

Ligeledes slog Stjarnan (Island) , med Rolf Toft som målscorer, Motherwell ud igår. Rimelig imponerende.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Overraskelser i europæisk bold

Indlæg af Fabbe » 6. aug 2014, 09:20

Rigtige store overraskelser får vi ikke mere. Vi får ikke en CL-vinder igen som Røde Stjerne i 1991 eller Ajax i 1995 eller Porto 2004. Vi får ikke længere et hold som Malmö FF i finalen. Lad mig henlede opmærksomheden på dette forslag:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 953223.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er noget om snakken, selv om det kommer fra en ussel kant af som B 1903: UEFA's struktur for klubturneringer tryner mellemlaget og styrker giganterne. Hvis ikke giganterne fik det, som de ville, var de selv brudt ud og havde dannet deres egen europæiske superliga, så det bør det europæiske mellemlag gøre nu. Vi bør i hvert fald bruge truslen som pressionsmiddel, som der her er lagt op til. Vi er inde i ond og selvforstærkende spiral, hvor gigantklubberne cementerer deres styrkeposition. Det er alt for forudsigeligt, at semifinalen nok bliver noget med Real Madrid, Manchester United, Bayern München og Chelsea eller Barcelona. På en heldig sæson bliver det måske et italiensk hold.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Overraskelser i europæisk bold

Indlæg af NIN » 6. aug 2014, 14:36

Fabbe skrev:Rigtige store overraskelser får vi ikke mere. Vi får ikke en CL-vinder igen som Røde Stjerne i 1991 eller Ajax i 1995 eller Porto 2004. Vi får ikke længere et hold som Malmö FF i finalen. Lad mig henlede opmærksomheden på dette forslag:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 953223.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er noget om snakken, selv om det kommer fra en ussel kant af som B 1903: UEFA's struktur for klubturneringer tryner mellemlaget og styrker giganterne. Hvis ikke giganterne fik det, som de ville, var de selv brudt ud og havde dannet deres egen europæiske superliga, så det bør det europæiske mellemlag gøre nu. Vi bør i hvert fald bruge truslen som pressionsmiddel, som der her er lagt op til. Vi er inde i ond og selvforstærkende spiral, hvor gigantklubberne cementerer deres styrkeposition. Det er alt for forudsigeligt, at semifinalen nok bliver noget med Real Madrid, Manchester United, Bayern München og Chelsea eller Barcelona. På en heldig sæson bliver det måske et italiensk hold.
Idéen er sådan set både sympatisk og god, men er problemet (eller udfordringen om man vil) ikke lidt det samme som med Europe Leauge, at man skal være en del af legen for det rigtig fænger? Personligt ser jeg CL, men der skal da noget helt ekstraordinært til, før jeg tænder for en EL kamp. Med det format der er i dag i CL - med så mange hold der deltager, er det vanskeligt for mindre turneringer at konkurrere. Både i henhold til mediernes og seernes opmærksomhed. Molde mod Malmø, det er lidt for en Belgier, som vi herhjemme skal tænde for Fredericia mod Skive en sommerdag. Desuden er CL ikke den eneste konkurrent. I dag bliver vi bliver bombarderet med fodbold fra øverste hylde. Folk kan se samtlige kampe fra England, Italien, Spanien osv. hvor stjernerne står i kø. Jeg tror det bliver et vanskeligt projekt at plads og succes med.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Overraskelser i europæisk bold

Indlæg af Fabbe » 6. aug 2014, 23:26

Toplaget fik deres vilje ved at sætte klemme på og true. Det skete på bekostning af mellemlaget. Så jeg tænker, at det er på tide at slå igen.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Overraskelser i europæisk bold

Indlæg af Fabbe » 7. aug 2014, 23:01

Stjarnan FC med Rolf Toft sendte Lech Poznan ud af Europa League.

Vanvittigt!
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Besvar