Vendsyssel FF

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af FlæskeFrank » 19. dec 2018, 20:59

Buzz Killington skrev:
19. dec 2018, 20:42
Det havde også været dårlig stil hvis VFF havde opsagt ham efter 2 måneder
Så stopper vi lige!!!

Det ville være dårlig stil at ansætte Glen Riddersholm, men ikke at fyre ham!!!
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Yankee » 19. dec 2018, 21:04

Buzz Killington skrev:
19. dec 2018, 20:42

Det havde også været dårlig stil hvis VFF havde opsagt ham efter 2 måneder for så at ansætte en anden såfremt de havde stillet ham andet i udsigt ved ansættelsen, uagtet hvad legaliteten ved sagen er. Og lad os nu en gang for alle adskille moral og legalitet her. Det er jo ingen der anfægter det lovformlige. Selvfølgelig var Glen i sin gode legale ret til at afbryde samarbejdet, på samme måde som jeg heller ikke får en bøde for at bolle udenom. Men derfor kan man godt anfægte mandens karakter.
Jeg har ikke sagt et ord om legalitet. Jeg synes det er uprofessionelt hvis Vendsyssel ikke kigger indad. Man har tydeligvis ikke været grundig nok og ikke sikret sig godt nok mod den situation man står i. Det er simpelthen elendigt ledelsesarbejde.

At Glen vælger en garanteret 3,5-årig kontrakt over en meget usikker ansættelse i nedrykningstruede Vendsyssel kan jeg virkelig ikke se skulle være moralsk forkert. Han har også en familie at forsørge

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Pastorius » 19. dec 2018, 21:31

Yankee skrev:
19. dec 2018, 20:19
Pastorius skrev:
19. dec 2018, 20:11

Selvfølgelig er det da enhver funktionærs ret at sige sin stilling op, men derfor er det da alligevel mega-dårlig stil at sige op på den måde, til et job han havde sagt han var færdig med. Det vil enhver fremtidig arbejdsgiver selvfølgelig tage med i sine overvejelser.

Det kan ikke overraske. Glen er formatløs.
Glen er altså gået fra en funktionærstilling med kort opsigelse i Vendsyssel til en 3½-årig kontrakt i Sønderjyske. Det er en jobsikkerhed der lige er ganget med 50 og lønnen er sikkert også en pæn slat højere. Det trumfer selvfølgelig alle overvejelser om at han evt. hellere til være sportschef.

Hvis Vendsyssel var usikre på om Glen ville søge et andet job, så skulle de jo have givet ham en 2/3-årig kontrakt i stedet for at ansætte ham med en måneds opsigelse. Den slags går altså begge veje.
Det har du da ret i.

Hvis Glen derimod på noget tidspunkt vil tages alvorligt, skal han ikke stå på mål for en udtalelse, hvor han bliver citeret for at han er færdig med trænergerningen, for at tage imod et jobtilbud netop dér, to måneder senere.

Der helt legalt at gå efter pengene, men det han sælger her, er ikke kun sin arbejdskraft, det er også sin integritet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Buzz Killington » 19. dec 2018, 22:57

Yankee skrev:
19. dec 2018, 21:04
Buzz Killington skrev:
19. dec 2018, 20:42

Det havde også været dårlig stil hvis VFF havde opsagt ham efter 2 måneder for så at ansætte en anden såfremt de havde stillet ham andet i udsigt ved ansættelsen, uagtet hvad legaliteten ved sagen er. Og lad os nu en gang for alle adskille moral og legalitet her. Det er jo ingen der anfægter det lovformlige. Selvfølgelig var Glen i sin gode legale ret til at afbryde samarbejdet, på samme måde som jeg heller ikke får en bøde for at bolle udenom. Men derfor kan man godt anfægte mandens karakter.
Jeg har ikke sagt et ord om legalitet. Jeg synes det er uprofessionelt hvis Vendsyssel ikke kigger indad. Man har tydeligvis ikke været grundig nok og ikke sikret sig godt nok mod den situation man står i. Det er simpelthen elendigt ledelsesarbejde.

At Glen vælger en garanteret 3,5-årig kontrakt over en meget usikker ansættelse i nedrykningstruede Vendsyssel kan jeg virkelig ikke se skulle være moralsk forkert. Han har også en familie at forsørge
Hvis du ikke laver en pointe om legalitet, så kan jeg ikke se hvad VFF kunne have gjort eller ikke kunne have gjort har med sagen at gøre. Selvfølgelig kunne VFF har gjort mere. Jeg kunne også ha' låst min dør. Men man må da ikke stjæle fra mig bare fordi den er ulåst. (principiel sammenligning, ikke gradssammenligning). De har tabt her, men de har tabt pga. en anden mands umoralske adfærd.

Og angående Riddersholms moral, så har han jo tilsyneladende løjet/været uærlig jf. VFF chefens udtalelser. På trods af erklæringer om det modsatte, så var han tilsyneladende mere end klar til at genoptage trænergerningen og ventede tilsyneladende bare på et nogenlunde tilbud. Han tog jobbet under egne falske forudsætninger. Det hele bliver bare mere klart af at det er en lavprofileret klub som SE der kan lokke ham, at han skred på det næsten det værst mulige tidspunkt, og at han skred efter så kort tid.

Manden er vel også arbejdsløshedsforsikret, så hans familie skulle nok ha' klaret den alligevel. Der er ingen fattige i Danmark (har jeg hørt).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Yankee » 20. dec 2018, 10:08

Buzz Killington skrev:
19. dec 2018, 22:57
Hvis du ikke laver en pointe om legalitet, så kan jeg ikke se hvad VFF kunne have gjort eller ikke kunne have gjort har med sagen at gøre.
Prøv at læse mit oprindelige indlæg igen, der var svar til jonas386. Det var svar til et indlæg om en anden arbejdsgivers reaktion på en lignende situation, så jeg forstår ikke hvorfor mit indlæg Vendsyssel som arbejdsgiver er irrelevant?
Buzz Killington skrev:
19. dec 2018, 22:57
Og angående Riddersholms moral, så har han jo tilsyneladende løjet/været uærlig jf. VFF chefens udtalelser. På trods af erklæringer om det modsatte, så var han tilsyneladende mere end klar til at genoptage trænergerningen og ventede tilsyneladende bare på et nogenlunde tilbud. Han tog jobbet under egne falske forudsætninger. Det hele bliver bare mere klart af at det er en lavprofileret klub som SE der kan lokke ham, at han skred på det næsten det værst mulige tidspunkt, og at han skred efter så kort tid.

Manden er vel også arbejdsløshedsforsikret
, så hans familie skulle nok ha' klaret den alligevel. Der er ingen fattige i Danmark (har jeg hørt).
Det er nogle ret vilde præmisser, du sætter op alene baseret på et følelsesmæssigt udbrud fra den ene part i sagen. Vi aner jo ikke hvad Glen reelt har sagt til den jobsamtale eller sidenhen.

Det er i øvrigt helt normal praksis at man smører lidt tykt på til en jobsamtale. Ingen forventer at man lever 100% op til de "løfter" man giver i den situation og det er i min verden bredt accepteret at man sagtens kan smutte til en anden stilling, hvis man får tilbudt noget bedre. Det er efter min mening skudt langt, langt over målet at stemple Glen som amoralsk, uærlig og uden integritet på den her baggrund.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Gnu » 20. dec 2018, 10:46

Det er i øvrigt lidt sjovt, at Vendsyssel stiger op på moralens høje hest og himler op om andres uærlighed. Da Erik Rasmussen blev ansat i samme butik var det som sportschef og assistenttræner og nejnej han skulle skam ikke være cheftræner. Så gik der en måned og Joakim Matsson blev losset u'.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Pastorius » 20. dec 2018, 11:26

Gnu skrev:Det er i øvrigt lidt sjovt, at Vendsyssel stiger op på moralens høje hest og himler op om andres uærlighed. Da Erik Rasmussen blev ansat i samme butik var det som sportschef og assistenttræner og nejnej han skulle skam ikke være cheftræner. Så gik der en måned og Joakim Matsson blev losset u'.
Ja, det er egentlig mærkeligt at det gik så hurtigt. Glen og Hjørring var det perfekte match.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Jakobsen » 20. dec 2018, 12:40

Pastorius skrev:
20. dec 2018, 11:26
Gnu skrev:Det er i øvrigt lidt sjovt, at Vendsyssel stiger op på moralens høje hest og himler op om andres uærlighed. Da Erik Rasmussen blev ansat i samme butik var det som sportschef og assistenttræner og nejnej han skulle skam ikke være cheftræner. Så gik der en måned og Joakim Matsson blev losset u'.
Ja, det er egentlig mærkeligt at det gik så hurtigt. Glen og Hjørring var det perfekte match.
For ikke at tale om alle Vendsyssels alternative lønningsforhold. Skal ikke kunne sige om det stadig er tilfældet, men hele historien med Jesper C der fløj frem og tilbage hver dag handlede eftersigende om transportfradrag og han havde hvis en mere permanent base deroppe. Derudover har jeg en nær ven, som har været kollega med en tidligere Vendsyssel spiller, som skred fordi han var utilfreds med de alternative måder man fik løn på.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af NIN » 20. dec 2018, 14:31

Jakobsen skrev:
20. dec 2018, 12:40
Pastorius skrev:
20. dec 2018, 11:26
Gnu skrev:Det er i øvrigt lidt sjovt, at Vendsyssel stiger op på moralens høje hest og himler op om andres uærlighed. Da Erik Rasmussen blev ansat i samme butik var det som sportschef og assistenttræner og nejnej han skulle skam ikke være cheftræner. Så gik der en måned og Joakim Matsson blev losset u'.
Ja, det er egentlig mærkeligt at det gik så hurtigt. Glen og Hjørring var det perfekte match.
For ikke at tale om alle Vendsyssels alternative lønningsforhold. Skal ikke kunne sige om det stadig er tilfældet, men hele historien med Jesper C der fløj frem og tilbage hver dag handlede eftersigende om transportfradrag og han havde hvis en mere permanent base deroppe. Derudover har jeg en nær ven, som har været kollega med en tidligere Vendsyssel spiller, som skred fordi han var utilfreds med de alternative måder man fik løn på.
Deres feriepenge?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af BassogogsVen » 21. dec 2018, 17:54

Både Glen og Jepsen på et par dage. Det kører godt for dem oppe i Hjørring.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Jakobsen » 21. dec 2018, 18:34

BassogogsVen skrev:Både Glen og Jepsen på et par dage. Det kører godt for dem oppe i Hjørring.
Tjaeh det betyder vel ikke så meget for deres overlevelseschancer. Den ene var ikke startet og den anden er bare trels og nåede kun kort tid i klubben.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af BassogogsVen » 21. dec 2018, 18:46

Jakobsen skrev:
21. dec 2018, 18:34
BassogogsVen skrev:Både Glen og Jepsen på et par dage. Det kører godt for dem oppe i Hjørring.
Tjaeh det betyder vel ikke så meget for deres overlevelseschancer. Den ene var ikke startet og den anden er bare trels og nåede kun kort tid i klubben.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tænkte også mere på deres måde at drive foretagendet på.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Buzz Killington » 21. dec 2018, 22:28

Yankee skrev:
20. dec 2018, 10:08
Buzz Killington skrev:
19. dec 2018, 22:57
Hvis du ikke laver en pointe om legalitet, så kan jeg ikke se hvad VFF kunne have gjort eller ikke kunne have gjort har med sagen at gøre.
Prøv at læse mit oprindelige indlæg igen, der var svar til jonas386. Det var svar til et indlæg om en anden arbejdsgivers reaktion på en lignende situation, så jeg forstår ikke hvorfor mit indlæg Vendsyssel som arbejdsgiver er irrelevant?
Buzz Killington skrev:
19. dec 2018, 22:57
Og angående Riddersholms moral, så har han jo tilsyneladende løjet/været uærlig jf. VFF chefens udtalelser. På trods af erklæringer om det modsatte, så var han tilsyneladende mere end klar til at genoptage trænergerningen og ventede tilsyneladende bare på et nogenlunde tilbud. Han tog jobbet under egne falske forudsætninger. Det hele bliver bare mere klart af at det er en lavprofileret klub som SE der kan lokke ham, at han skred på det næsten det værst mulige tidspunkt, og at han skred efter så kort tid.

Manden er vel også arbejdsløshedsforsikret
, så hans familie skulle nok ha' klaret den alligevel. Der er ingen fattige i Danmark (har jeg hørt).
Det er nogle ret vilde præmisser, du sætter op alene baseret på et følelsesmæssigt udbrud fra den ene part i sagen. Vi aner jo ikke hvad Glen reelt har sagt til den jobsamtale eller sidenhen.

Det er i øvrigt helt normal praksis at man smører lidt tykt på til en jobsamtale. Ingen forventer at man lever 100% op til de "løfter" man giver i den situation og det er i min verden bredt accepteret at man sagtens kan smutte til en anden stilling, hvis man får tilbudt noget bedre. Det er efter min mening skudt langt, langt over målet at stemple Glen som amoralsk, uærlig og uden integritet på den her baggrund.
Det kan sagtens være jeg har overset noget mht. din og Jonas samtale, men jeg gider ikke gå tilbage og kigge nu. Så jeg antager du har ret omkring relevansen.

Angående resten - det er jo ikke kun baseret på den ene part. Det er også baseret på nogle fordomme jeg slæber rundt på overfor Glen i det hele taget, delvist baseret på hans egne tilkendegivelser og hans optræden generelt omkring mesterskabet. Omkring den med at overdrive til en jobsamtale, så er det et spørgsmål om grader. Hvis du er ok med den slags og den grad så tror jeg ikke jeg har resurserne til at overbevise dig om andet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Pastorius » 12. feb 2019, 22:07

Med venlig Hilsen
--
Robert

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 20. maj 2019, 12:29

Politiken skriver at det bliver 'ålen' som skal redde Vendsyssel FFs eksistens i Superligaen

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Dalbjerg » 20. maj 2019, 13:38

Fra anden tråd:

Okay, hvad foregår der oppe i det galehus?

Det er jo helt vanvittigt... Der må jo stikke noget "alvorligt" under, fordi selv hvis man var nået frem til, at man ikke ville fortsætte samarbejdet i næste sæson, lige meget om man blev oppe eller ej, ja så ville man da holde mund i to uger.. Det burde da være muligt for en bestyrelse og en sportsdirektør, at holde det hemmeligt i 14 dage..

Hvor man havde lidt sympati for dem efter Glen-gate, ja så begynder de jo lidt at fremstå som tosserne nu..

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Pastorius » 21. maj 2019, 07:42

Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Buzz Killington » 2. jun 2019, 17:14

Farvel
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 2. jun 2019, 17:19

Buzz Killington skrev:
2. jun 2019, 17:14
Farvel
Fiasko hvis Vendsyssel FF bliver besejret af middelmådige Lyngby BK, det må være en kæmpe bet. Det er rigtig grimt at rykke ned netop nu da der kun er én oprykker næste sæson

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Spanky » 2. jun 2019, 18:30

Ole Nielsen er jo helt til grin 😂 Tak for ingenting til Vendsyssel, de bidrager med absolut intet til superligaen.

Besvar