Vendsyssel FF

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af FlæskeFrank » 27. aug 2020, 20:44

Det bliver sgu lidt ynkeligt, når I prøver at forklare at andre fantilhørsforhold ikke er rigtige fans.

Altså ynkelig på den måde, at I prøver at forherlige lige specielt jeres egen måde at være tilknyttet et hold.
- FlæskeFrank

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Fromthecradle » 27. aug 2020, 21:15

FlæskeFrank skrev:
27. aug 2020, 20:44
Det bliver sgu lidt ynkeligt, når I prøver at forklare at andre fantilhørsforhold ikke er rigtige fans.

Altså ynkelig på den måde, at I prøver at forherlige lige specielt jeres egen måde at være tilknyttet et hold.
Det var da noget af en melding. Der er da ikke nogen, der forherliger deres måde at være fan på? Der pointeres da blot hykleriet ved at være stærk fan af et hold fra et andet land (hvor disse fans så ofte ikke forstår kulturen mv).

Jeg tror, jeg skimter en liverpool fan.
You pay for this?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af le Cid » 27. aug 2020, 21:21

Det kan sagtens give god mening at være fan af et engelsk hold. Jeg er selv vokset op i en by, hvor det bedste hold oftest spillede i landets tredjebedste række. Den eneste måde at se topfodbold på, var ugens kamp i sportslørdag, så det var naturligvis her man fandt sit favorithold.
Jeg fandt tilfældigvis sympati for Liverpool - måske mest pga. Mølby. Jeg blev først rigtig stor fan, da jeg oplevede horderne af ManU medløberne i midten af 90’erne. Det gav mig så meget kvalme, at jeg kastede endnu mere kærlighed på Liverpool.
Jeg har aldrig oplevet en dansker prøve at være scouser - til gengæld kan jeg sagtens forstå sympatien for jf96!
Der er intet i vejen med de danske LFC-fans, som jeg kender!

Efter at have boet i Aalborg i nogle år måtte jeg dog overgive mig til AaB. I dag vil jeg til hver en tid holde med AaB mod alle hold - inklusiv Liverpool. (Men eksklusiv Holstebro - support your local team :-p)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Gnu » 27. aug 2020, 23:08

FlæskeFrank skrev:
27. aug 2020, 20:44
Det bliver sgu lidt ynkeligt, når I prøver at forklare at andre fantilhørsforhold ikke er rigtige fans.

Altså ynkelig på den måde, at I prøver at forherlige lige specielt jeres egen måde at være tilknyttet et hold.
Du må da holde med hvem du vil. Men venligst drop den der “Justice for the 96... Best fans in the world... European Nights at Anfield... YNWA-bla, bla”-attitude, hvis du er vokset op i Vester Hjermitslev.

Dét er ynkeligt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af FlæskeFrank » 27. aug 2020, 23:58

Fromthecradle skrev:
27. aug 2020, 21:15
FlæskeFrank skrev:
27. aug 2020, 20:44
Det bliver sgu lidt ynkeligt, når I prøver at forklare at andre fantilhørsforhold ikke er rigtige fans.

Altså ynkelig på den måde, at I prøver at forherlige lige specielt jeres egen måde at være tilknyttet et hold.
Det var da noget af en melding. Der er da ikke nogen, der forherliger deres måde at være fan på? Der pointeres da blot hykleriet ved at være stærk fan af et hold fra et andet land (hvor disse fans så ofte ikke forstår kulturen mv).

Jeg tror, jeg skimter en liverpool fan.
Der kommer altid argumenter om, at man skal holde med det hold, som man vokser op i nærheden af, fordi det er mere "rigtigt". Du kan være fan på mange måder og fan af engelske hold kan jo godt lide følelsesmæssigt med klubben ligeså meget som en fan af den lokale klub. Bare spørg danske Leeds-fans...

Hvis man har en dansk omgangskreds, som taler som en scouser og råber det uafbrudt , så er det nok nærmere, fordi man har en forkert omgangskreds end ens venner har det forkerte klubtilhørsforhold.

Så jo, det bilver lidt " den måde jeg er fan på, er den eneste rigtige". Og alle andre er plastikfans. Og det er ynkeligt.
- FlæskeFrank

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af dyhrmaN » 28. aug 2020, 08:55

Nu lyder jeg sikkert som en gammel mand, men jeg synes jeg ser dette koncept særligt blandt unge. De holder med Barcelona, Real Madrid, Juventus og så videre snarere end deres eget lokale hold. Hvorfor det? Fordi de vinder og har store verdensstjerner? Fordi deres kampe bliver vist på kanaler og tidspunkter, hvor man rent faktisk kan blive eksponeret for det, eller fordi det bare er nemmest at holde med dem der altid vinder?
Jeg tænker, at man går glip af utroligt meget glæde omkring det at følge et hold, ved blot at følge et af de store vinder-hold.
Jeg holder ikke med AaB, for de mesterskaber de vinder, men fordi det er der, jeg er fra, det er der folk taler ligesom mig, fordi stadion er et frirum og fordi sejrene man oplever sammen med en flok kammerater bare er meget federe på stadion end på tv, og fordi det har været en positiv del af mit liv, siden jeg var helt lille. Hvad er charmen ved at holde med et hold, hvor du ikke taler dialekten, endsige sproget? Hvor du ikke lige kan tage på stadion med dags varsel eller samle et par kammerater og køre til en away kamp? Hvor man ikke kan sidde på en bodega op til kampen og varme op med med- og modfans? Eller gåturen til stadion med en lunken dåseøl i hånden i marts, og tænker "hvad fanden laver jeg?", indtil man er derinde, og oplevelsen er fed?
Og når AaB taber alt og spiller ligeså lortet som de sidste mange år, dette forår undtaget, så holder jeg ikke op med at holde med AaB og skifter til Barcelona eller Bayern i stedet, men glæder mig blot så meget desto mere over næste sejr. Det er som om, at folk vil have det for nemt - "hvis de ikke vinder og har Ronaldo på holdet, så gider jeg sku' ikke."

Men dette kunne muligvis også have været skrevet for 40 år siden...

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Fromthecradle » 28. aug 2020, 09:22

dyhrmaN skrev:
28. aug 2020, 08:55
Nu lyder jeg sikkert som en gammel mand, men jeg synes jeg ser dette koncept særligt blandt unge. De holder med Barcelona, Real Madrid, Juventus og så videre snarere end deres eget lokale hold. Hvorfor det? Fordi de vinder og har store verdensstjerner? Fordi deres kampe bliver vist på kanaler og tidspunkter, hvor man rent faktisk kan blive eksponeret for det, eller fordi det bare er nemmest at holde med dem der altid vinder?
Jeg tænker, at man går glip af utroligt meget glæde omkring det at følge et hold, ved blot at følge et af de store vinder-hold.
Jeg holder ikke med AaB, for de mesterskaber de vinder, men fordi det er der, jeg er fra, det er der folk taler ligesom mig, fordi stadion er et frirum og fordi sejrene man oplever sammen med en flok kammerater bare er meget federe på stadion end på tv, og fordi det har været en positiv del af mit liv, siden jeg var helt lille. Hvad er charmen ved at holde med et hold, hvor du ikke taler dialekten, endsige sproget? Hvor du ikke lige kan tage på stadion med dags varsel eller samle et par kammerater og køre til en away kamp? Hvor man ikke kan sidde på en bodega op til kampen og varme op med med- og modfans? Eller gåturen til stadion med en lunken dåseøl i hånden i marts, og tænker "hvad fanden laver jeg?", indtil man er derinde, og oplevelsen er fed?
Og når AaB taber alt og spiller ligeså lortet som de sidste mange år, dette forår undtaget, så holder jeg ikke op med at holde med AaB og skifter til Barcelona eller Bayern i stedet, men glæder mig blot så meget desto mere over næste sejr. Det er som om, at folk vil have det for nemt - "hvis de ikke vinder og har Ronaldo på holdet, så gider jeg sku' ikke."

Men dette kunne muligvis også have været skrevet for 40 år siden...
:thumbsup:
Sådan!
You pay for this?

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Gnu » 28. aug 2020, 09:33

FlæskeFrank skrev:
27. aug 2020, 23:58
Fromthecradle skrev:
27. aug 2020, 21:15
FlæskeFrank skrev:
27. aug 2020, 20:44
Det bliver sgu lidt ynkeligt, når I prøver at forklare at andre fantilhørsforhold ikke er rigtige fans.

Altså ynkelig på den måde, at I prøver at forherlige lige specielt jeres egen måde at være tilknyttet et hold.
Det var da noget af en melding. Der er da ikke nogen, der forherliger deres måde at være fan på? Der pointeres da blot hykleriet ved at være stærk fan af et hold fra et andet land (hvor disse fans så ofte ikke forstår kulturen mv).

Jeg tror, jeg skimter en liverpool fan.
Der kommer altid argumenter om, at man skal holde med det hold, som man vokser op i nærheden af, fordi det er mere "rigtigt". Du kan være fan på mange måder og fan af engelske hold kan jo godt lide følelsesmæssigt med klubben ligeså meget som en fan af den lokale klub. Bare spørg danske Leeds-fans...

Hvis man har en dansk omgangskreds, som taler som en scouser og råber det uafbrudt , så er det nok nærmere, fordi man har en forkert omgangskreds end ens venner har det forkerte klubtilhørsforhold.

Så jo, det bilver lidt " den måde jeg er fan på, er den eneste rigtige". Og alle andre er plastikfans. Og det er ynkeligt.
Du sprang da vist behændigt mit indlæg over, hva? Jeg har da ikke sagt, at den måde, jeg er fan på, er den eneste rigtige, eller at du skal holde med dit lokale hold. Jeg har endda sagt, at du er frit til at holde med hvem, du vil.

Det er den påtagede Merseyside-mentalitet, som bliver påpeget, og det er noget ganske andet.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Frygah » 28. aug 2020, 10:59

Gnu skrev:
28. aug 2020, 09:33
FlæskeFrank skrev:
27. aug 2020, 23:58
Fromthecradle skrev:
27. aug 2020, 21:15
FlæskeFrank skrev:
27. aug 2020, 20:44
Det bliver sgu lidt ynkeligt, når I prøver at forklare at andre fantilhørsforhold ikke er rigtige fans.

Altså ynkelig på den måde, at I prøver at forherlige lige specielt jeres egen måde at være tilknyttet et hold.
Det var da noget af en melding. Der er da ikke nogen, der forherliger deres måde at være fan på? Der pointeres da blot hykleriet ved at være stærk fan af et hold fra et andet land (hvor disse fans så ofte ikke forstår kulturen mv).

Jeg tror, jeg skimter en liverpool fan.
Der kommer altid argumenter om, at man skal holde med det hold, som man vokser op i nærheden af, fordi det er mere "rigtigt". Du kan være fan på mange måder og fan af engelske hold kan jo godt lide følelsesmæssigt med klubben ligeså meget som en fan af den lokale klub. Bare spørg danske Leeds-fans...

Hvis man har en dansk omgangskreds, som taler som en scouser og råber det uafbrudt , så er det nok nærmere, fordi man har en forkert omgangskreds end ens venner har det forkerte klubtilhørsforhold.

Så jo, det bilver lidt " den måde jeg er fan på, er den eneste rigtige". Og alle andre er plastikfans. Og det er ynkeligt.
Du sprang da vist behændigt mit indlæg over, hva? Jeg har da ikke sagt, at den måde, jeg er fan på, er den eneste rigtige, eller at du skal holde med dit lokale hold. Jeg har endda sagt, at du er frit til at holde med hvem, du vil.

Det er den påtagede Merseyside-mentalitet, som bliver påpeget, og det er noget ganske andet.
Gælder det sammen en påtaget "Bajen" attitude? 😉
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Mogens » 28. aug 2020, 11:22

Jeg aner en antipati for min dreng på 8 år, som holder med AaB. Ikke fordi han holder med AaB, men fordi han er født og opvokset på Frederiksberg. Således støtter han ikke det lokale hold, ej heller de tidligere AaB-spillere, som træner i vores baghave.
Jeg havde altid den holdning, at man støtter det hold, hvor man er opvokset - den holdning er jeg vokset fra...
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 959
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af gwailo » 28. aug 2020, 11:40

Mogens skrev:
28. aug 2020, 11:22
Jeg aner en antipati for min dreng på 8 år, som holder med AaB. Ikke fordi han holder med AaB, men fordi han er født og opvokset på Frederiksberg. Således støtter han ikke det lokale hold, ej heller de tidligere AaB-spillere, som træner i vores baghave.
Jeg havde altid den holdning, at man støtter det hold, hvor man er opvokset - den holdning er jeg vokset fra...
Samme historie med drengen her - blot i Aarhus :)
Jeg har heldigvis gået min egen vej på trods af at mine barnesko er trådt i Ikast/fcm territorie i Thy.
// gwailo

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 28. aug 2020, 12:23

Julgranen skrev:
27. aug 2020, 16:39
KlaskmyggenNoah skrev:
27. aug 2020, 16:03
Men bottom line: fodbold er ulogisk kærlighed og skal ikke retfærdiggøres eller forklares, hverken til Liverpool eller AaB.
Det skal det, når det er så påtaget som det er hos visse danske (og særligt norske) fans af engelske klubber.
Det er totalt ulogisk.
Og jo, det er udtalt hos nogle af de bøvehoveder, der plastrer deres Facebook-feed til med deres påtagede identitet, og skriger “you twat” som de var vokset op sammen med Jamie Carragher efter modstanderfans der formaster sig ind på John Bull.
Det er rædselsfuldt at overvære.
Identitetsforvirring anno 2020. Der er ikke meget scouser over en 27-årig pædagog fra Klokkerholm der knokler sig ned i sin Salah-trøje der er et nummer for lille, og sine Asics-sko der er trådt skævt på 2. år.
Stop nu. Fair nok, at man har sympati for nogen, men det der er bare skrækkeligt.
Jeg elsker AaB, det er også påtaget og ulogisk, ville min kone og mor sige, Men de skal sgu bare blande sig udenom :). Jeg burde holde med Hobro da jeg er opvokset der, men nu har mit knudrede sind altså bestemt sig for at holde med AaB, og det synes jeg sgu alle andre har ret til...I har selvfølgelig også ret til at hade dem for det, og nu vil jeg så ikke mudre Vendsyssel tråden yderligere til :)
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Yankee » 28. aug 2020, 12:56

Mogens skrev:
28. aug 2020, 11:22
Jeg aner en antipati for min dreng på 8 år, som holder med AaB. Ikke fordi han holder med AaB, men fordi han er født og opvokset på Frederiksberg. Således støtter han ikke det lokale hold, ej heller de tidligere AaB-spillere, som træner i vores baghave.
Jeg havde altid den holdning, at man støtter det hold, hvor man er opvokset - den holdning er jeg vokset fra...
Sådan har jeg også selv haft det - opvokset på Frederiksberg og holdt med AaB fordi Champions League-kampene i 1995 var nogle af de første fodboldkampe, jeg så. Jeg synes egentlig det er (og var) ret naturligt at der på Frederiksberg blev set skævt til at jeg holdt med AaB, ligesom der blev set skævt til dem der holdt med Brøndby. Og jeg står da gerne ved at jeg aldrig har været lige så meget fan som de, der har AaB som den lokale klub. Som københavner kan jeg jo ikke leve mig i ind i rivaliseringen mellem Aalborg og Aarhus eller Frederikshavn, for eksempel. Det ville være skabet og påtaget.

Det er jo en personlig ting, men det naturlige må og skal selvfølgelig være at man holder med det lokale hold. Nogle af os ender så med at være afvigere og så må man leve med at der bliver kigget lidt skævt til én.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Hanga » 28. aug 2020, 13:51

Yankee skrev:
28. aug 2020, 12:56
Mogens skrev:
28. aug 2020, 11:22
Jeg aner en antipati for min dreng på 8 år, som holder med AaB. Ikke fordi han holder med AaB, men fordi han er født og opvokset på Frederiksberg. Således støtter han ikke det lokale hold, ej heller de tidligere AaB-spillere, som træner i vores baghave.
Jeg havde altid den holdning, at man støtter det hold, hvor man er opvokset - den holdning er jeg vokset fra...
Sådan har jeg også selv haft det - opvokset på Frederiksberg og holdt med AaB fordi Champions League-kampene i 1995 var nogle af de første fodboldkampe, jeg så. Jeg synes egentlig det er (og var) ret naturligt at der på Frederiksberg blev set skævt til at jeg holdt med AaB, ligesom der blev set skævt til dem der holdt med Brøndby. Og jeg står da gerne ved at jeg aldrig har været lige så meget fan som de, der har AaB som den lokale klub. Som københavner kan jeg jo ikke leve mig i ind i rivaliseringen mellem Aalborg og Aarhus eller Frederikshavn, for eksempel. Det ville være skabet og påtaget.

Det er jo en personlig ting, men det naturlige må og skal selvfølgelig være at man holder med det lokale hold. Nogle af os ender så med at være afvigere og så må man leve med at der bliver kigget lidt skævt til én.
Jeg synes da ellers dit had til AGF er ret åbenlyst :thumbsup:

Jeg er ikke Aalborggenser men har alle dage haft Aalborg som min anden hjemby og er kommet der meget. Lokal er jeg derfor ikke, men min passion og loyalitet for AaB vil ingen der kender mig betvivle. Samtlige vil nævne AaB som noget af det første hvis der skal sættes ord på mig. Min kærlighed startede da min far, der også er AaB'er, hev mig med på stadion i 95 mod AGF.

Af alle jeg kender her i området (Grindsted/Billund), foruden Hinrup her fra siden, er den klart mest fanatiske en Brøndby fan. Han har slet ingen lokal tilknytning til klubben, en klassisk jyde fan i den forstand. Men han er langt mere fan end alle de andre, der holder med de "lokale" hold (FCM, Esbjerg, Vejle).

Kærligheden til en fodboldklub kan opstå på mange måder og jeg har det stramt med at alt der ikke stammer fra lokal tilknytning skal tales ned. Det må være hvordan og hvor meget man støtter sit hold, der er det afgørende.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af FlæskeFrank » 28. aug 2020, 16:28

Gnu skrev:
28. aug 2020, 09:33
Du sprang da vist behændigt mit indlæg over, hva? Jeg har da ikke sagt, at den måde, jeg er fan på, er den eneste rigtige, eller at du skal holde med dit lokale hold. Jeg har endda sagt, at du er frit til at holde med hvem, du vil.

Det er den påtagede Merseyside-mentalitet, som bliver påpeget, og det er noget ganske andet.
Nu var mit indlæg udelukkende om, at fantilhørsforholdet nok var lidt bredere end bare hvordan en selv var fan.

Jeg måtte google "Justice of 96" for at finde ud af hvad det betyder. Det til trods for, at jeg netop så engelsk fodbold den dag. Hvis der er nogle danskere, som går rundt og skrigeer det ud, så lyder det, som nogle der er født efter 1996. Og enig så er det noget gøgl.

Jeg kan sagtens forstå, at der er nogle som bliver fan af udenlandske hold af forskellige årsager - f.eks. kan jo godt blive besnæret af den måde Barcelona spillede på en gang, eller Ajax-skolen eller det forrygende spil, som Liverpool har lagt for dagen i den forgangne sæson. St. Pauli tilbyder jo også noget andet end så mange andre klubber.

Kendte en som var helt vild med italiensk fodbold og deres evne til at køre 1-0 hjem. Det var hans kærlighed.

AaB er helt urimelig stor del af mit liv. Jeg mindes stadig med opgivenheden nederlaget i Parken, hvor kun scoringen fra Tim Janssen redder AaB fra glemsel og ruin. Ligesom pokalgevinsten i 2014 er et ekstremt højdepunkter og regnvejret mod Deportivo, hvor Thorst sørger for sejren. Og den efterfølgende nedslagtning i radiokampen fra Deportivo.

Men andre kan jo godt lide med deres respektive hold, selvom de ikke lige bor dør om dør med træningsanlægget.
- FlæskeFrank

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af 9520AaB » 28. aug 2020, 21:18

Tror ikke man kan definere hvordan man er rigtig fan. Jeg holder med AaB, da jeg aldrig har boet væk fra Nordjylland. Er kommet på stadion siden midten af 70’erne(ja, jeg er gammel). Jeg var med ned i 3. division og op igen. For mig er AaB det samme som Nordjyllands bedste fodboldhold. Vendsyssel/Hjørring ville jeg aldrig kunne holde med, det ligger for langt væk til at jeg kunne have et tilhørsforhold. Hobro ligger tættere på min bopæl, men de siger mig intet. Tror man er fan af det hold, der giver en nogle tidlige oplevelser, hvor man får følelser for klubben samtidig.
Et af de første stadions jeg var på som barn var Villa Park, og stemningen og atmosfæren gjorde et enormt indtryk på mig som barn. Den følelse søger man selvfølgelig at få igen og derfor har jeg været der en del siden og ja, jeg er stor Aston Villa fan, men det ville tage hårdere på mig hvis AaB rykkede ud, end da Villa gjorde det for nogle år siden, men jeg er satme stadig Villa fan.
Det sidste hold jeg er “fan” af er St. Pauli, der kommer jeg også gerne tit, men det har ikke en skid med fodbolden at gøre, det er i stedet hele stemningen, holdningen blandt fansene, festen hver gang og kulturen. Og ja, jeg er St. Pauli fan, men det rager mig langsomt om de vinder eller taber.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Julgranen » 28. aug 2020, 21:46

Frygah skrev:
28. aug 2020, 10:59
Gælder det sammen en påtaget "Bajen" attitude? 😉
Var den til Gnu? Og hvem har en påtaget Bajen-attitude?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Julgranen » 28. aug 2020, 21:53

Jeg har ikke tænkt mig at betvivle hverken Yankees, Hangas eller andres beskrivelser. De har helt sikkert AaB i hjertet.
Min yndlingshistorie herinde er Klaus, der rask væk kører flere timer ud og hjem til hver hjemmekamp.

Men det var heller ikke dér tråden startede.
Den handlede om den yderst påtagede attitude som danske fans af engelske klubber har.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af Hovedet » 29. aug 2020, 16:05

Julgranen skrev:
28. aug 2020, 21:53
Jeg har ikke tænkt mig at betvivle hverken Yankees, Hangas eller andres beskrivelser. De har helt sikkert AaB i hjertet.
Min yndlingshistorie herinde er Klaus, der rask væk kører flere timer ud og hjem til hver hjemmekamp.

Men det var heller ikke dér tråden startede.
Den handlede om den yderst påtagede attitude som danske fans af engelske klubber har.
Åh, det minder mig om den snothvalp, som DR valgte at bruge flere minutter på at interviewe før AaBs kamp mod Manchester United i CL i 2008. Han stod arrogant og forventede "klar sejr til OS", og "VI skal have gang i Wayne" osv. Ligeså forarget var jeg på DR om alene at fokusere på nogle danske Manchester United - fans før kampen. Det var simpelthen så pinligt, at man tror, det er løgn.

Ikke at jeg i øvrigt har noget mod, at man som dansker kan have et favorithold i udlandet. Men ovenstående var fandeme pinligt at høre på. Og en kæmpe tommefinger nedad til DR. Helt ærligt!

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Vendsyssel FF

Indlæg af FlemmingG » 7. okt 2020, 20:58

Vendsyssel led et meget pinligt 5-0 pokal nederlag til Aarhus Fremad fra 2. div. De har generelt fået en elendig start på livet i første division og Steensgaard må være en presset mand. Har mere end svært ved at se dem rykke op igen de næste mange år - gad vide hvor længe deres nye udenlandske investorer gider være med i der cirkus

Besvar