Allsvenskan

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Allsvenskan

Indlæg af frederikshavneren » 5. jan 2015, 08:15

Selv om Malmö FF sensationelt kvalificerede sig til CL gruppespillet i efteråret 2014 så vil jeg alligevel vurdere Superligaen som værende lidt bedre end Allsvenskan. Hvad de svenske klubber måtte mangle i kvalitet i forhold til danske klubber, så har de store svenske klubber til gengæld nogle meget passionerede fans. Der er naturligvis også fesne svenske klubber såsom Mjallby, Gefle, Halmstad mv., men sådanne er der jo også rigeligt af i suppen (Hobro, Haderslev, Farum mv.).

Eksempelvis mødte ca. 2.000 fans op da AIK Stockholm i går indledte træningen til den nye sæson: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... ng/5383046" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er godt nok imponerende!

Tippeligaen siger mig ikke noget, men jeg følger gerne med i Allsvenskan. Den nye sæson bliver endnu bedre da Hammarby vender tilbage til det gode selskab efter 5 års fravær, Stockholm klubben havde flere gange i sidste sæson 30.000 tilskuere til deres hjemmekampe i Superettan. Det er helt uhørt efter Skandinaviske forhold.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Allsvenskan

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. jan 2015, 10:40

frederikshavneren skrev:Selv om Malmö FF sensationelt kvalificerede sig til CL gruppespillet i efteråret 2014 så vil jeg alligevel vurdere Superligaen som værende lidt bedre end Allsvenskan. Hvad de svenske klubber måtte mangle i kvalitet i forhold til danske klubber, så har de store svenske klubber til gengæld nogle meget passionerede fans. Der er naturligvis også fesne svenske klubber såsom Mjallby, Gefle, Halmstad mv., men sådanne er der jo også rigeligt af i suppen (Hobro, Haderslev, Farum mv.).

Eksempelvis mødte ca. 2.000 fans op da AIK Stockholm i går indledte træningen til den nye sæson: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... ng/5383046" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er godt nok imponerende!

Tippeligaen siger mig ikke noget, men jeg følger gerne med i Allsvenskan. Den nye sæson bliver endnu bedre da Hammarby vender tilbage til det gode selskab efter 5 års fravær, Stockholm klubben havde flere gange i sidste sæson 30.000 tilskuere til deres hjemmekampe i Superettan. Det er helt uhørt efter Skandinaviske forhold.
Vi har jo alle forskellige kriterier der gør sig gældende når vi vurdere hvad der er interessant. Jeg synes at Tippeligaen og Allsvenskan er meget mere interessant end Premier League, landshold og Serie A. Fordi Norge og Sverige minder så meget om DK og fordi de to ligaer er meget mere relevante i forhold til mit primære fokus som er AaB og superligaen. Niveauet er for mig ikke så interessant som spændingen i det hele. Hellere end spændende norsk bundkamp med nerve end en flot spillet spansk topkamp hvor ingen af holdene siger mig nogetsomhelst.

Men de dedikerede fans i Sverige trækker bestemt op på produktet :) Har selv haft fornøjelsen at være med Djurgården på et par udebaneture og det kan bestemt anbefales.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Allsvenskan

Indlæg af limey » 5. jan 2015, 11:24

Svenskerne er jo generelt et meget mere dedikeret folkefærd. Se bare på hvor meget de støtter op om musik og koncerter.

Når det er sagt, synes jeg, at mit liv er for kort til at følge med i de svenske og norske ligaer.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Allsvenskan

Indlæg af frederikshavneren » 2. feb 2015, 12:04

Så er Jakob Ankersens skifte til IFK Göteborg bekræftet:
http://sporten.tv2.dk/fodbold/2015-02-0 ... nsker-klub

Det kan godt være at Jakob Ankersen har et stort ego, men det er en dygtig kantspiller som svenskerne nu har købt. Selv om Lasse Vibe iflg. rygter er på vej væk fra IFK Göteborg så et det en meget ambitiøs klub. De har som målsætning senest at kvalificere sig til Europa League gruppespillet i 2016, samt senest at kvalificere sig til Champions League gruppespillet i 2021.
De går naturligvis også efter det svenske mesterskab i den kommende sæson.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Allsvenskan

Indlæg af frederikshavneren » 3. apr 2015, 09:31

Allsvenskan quiz http://m.gp.se/sport/fotboll/1.2674555- ... -kunskaper

Selv om jeg følger en del med i Allsvenskan svarede jeg kun rigtigt på 5 ud af de 24 spørgsmål. Især spørgsmålene der går længere tilbage havde jeg svært ved. Mit resultat var så ringe at jeg iflg. quizzen rykkede ud.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Allsvenskan

Indlæg af Fabbe » 14. apr 2015, 15:43

Min hjerne er helt blæst over gårsdagens derby. Hammarby-Djurgården 2-1 i en trykkoger af en arena og et afgørende mål med hælen.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Allsvenskan

Indlæg af PeterS » 14. apr 2015, 16:57

Fabbe skrev:Min hjerne er helt blæst over gårsdagens derby. Hammarby-Djurgården 2-1 i en trykkoger af en arena og et afgørende mål med hælen.
Hold kæft hvor er det også svært at stå den ene dag på et halvdødt stadion i Aalborg med få tilskuere selvom kampen er imellem de kommende og de forsvarende mestre, og så se på kampen igår. Ikke at jeg var i tvivl om det inden, men hold da op hvor er det imponerende.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Allsvenskan

Indlæg af frederikshavneren » 26. maj 2015, 12:43

Til information hvis der er nogen der er i Göteborg næste
mandag d. 1. juni. Der er gratis entré for danske tilskuere til IFK Göteborgs hjemmekamp mod
Djurgårdens IF

http://www.ifkgoteborg.se/Superugen/

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Allsvenskan

Indlæg af frederikshavneren » 21. jul 2015, 13:18

Bemærkelsesværdigt billede af nordmanden Tor Øjvind Hovda fra gårsdagens kamp ml. Djurgårdens IF og Åtvidaberg. Av!
http://www.vg.no/sport/fotball/svensk-f ... /23492255/

Besvar