Slutspil i superligaen

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Brodernumsi » 25. mar 2018, 15:22

limey skrev:Jeg har efterhånden accepteret, at professionel dansk fodbold er i færd med at begå selvmord ved kvælning. Og at denne kvælning sker noget hurtigere end jeg selv havde regnet med.

Nu har jeg holdt med AaB siden midten af firserne, fulgt med i op- og nedture, og jeg har betragtet mit engagement for klubben som en stor del af mit liv. Alt dette er væk nu. Jeg tvang mig sig til at se den sidste kamp i grundspillet imod AGF, og jeg følte ingen glæde ved resultatet. Det er bare blevet ligegyldigt.
At du ingen glæde har, er det slutspillets skyld? Bobler du normalt over i eufori, over en 0-0 kamp i Århus, hvor AaB konsoliderer en 5. plads?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Hanga » 25. mar 2018, 15:23

limey skrev:Jeg har efterhånden accepteret, at professionel dansk fodbold er i færd med at begå selvmord ved kvælning. Og at denne kvælning sker noget hurtigere end jeg selv havde regnet med.

Nu har jeg holdt med AaB siden midten af firserne, fulgt med i op- og nedture, og jeg har betragtet mit engagement for klubben som en stor del af mit liv. Alt dette er væk nu. Jeg tvang mig sig til at se den sidste kamp i grundspillet imod AGF, og jeg følte ingen glæde ved resultatet. Det er bare blevet ligegyldigt.
Havde du fundet glæde ved 0-0 i Århus hvis det bare var en alm. kamp om en midterplacering da?

Jeg er langt fra fan af strukturen og ønsker en almindelig liga igen, men netop de sidste kampe i gruppespillet kan sætte lidt på spil, hvor der ellers ikke var noget. For os ville foråret jo have været en stor ligegyldighed hvis ikke der havde været kapløbet om top6.

Dine symptomer kan jeg dog sagtens genkende. Det har efterhånden længe været noget svært at finde begejstring omkring AaB og dansk fodbold generelt. Har sagt det mange gange, men siger det gerne igen. De har ikke fat om problemets rod, men forsøger sig med en række "quick fixes".
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Uldahl » 25. mar 2018, 15:31

limey skrev:Jeg har efterhånden accepteret, at professionel dansk fodbold er i færd med at begå selvmord ved kvælning. Og at denne kvælning sker noget hurtigere end jeg selv havde regnet med.

Nu har jeg holdt med AaB siden midten af firserne, fulgt med i op- og nedture, og jeg har betragtet mit engagement for klubben som en stor del af mit liv. Alt dette er væk nu. Jeg tvang mig sig til at se den sidste kamp i grundspillet imod AGF, og jeg følte ingen glæde ved resultatet. Det er bare blevet ligegyldigt.
Er jeg ikke langt fra. Jeg er sgu så forbandet over alt det gøgl og cirkus der skal til for at lokke folk på stadion. Men det jo nødvendigt når nu man smadre det sportslige ved en uhensigtsmæssig tunering form.

Sportslige hensyn bliver til side sat for at please tv selskaberne, der betaler dyrt for rettighedrene. Så det hele plastres til i reklamer og åndsvage spille tidspunkter, for at lokke så mange seere til som muligt. Selv optakt nedtakt osv. gider jeg ikke mere eller hvad de ellers viser om ligaen.

Der bliver sat focus på BIF og FCK for det der reklame pengene ligger, resten er bare det tynde øl. og fyld. Det bedste der kan ske er nok at droppe via pjat og de andre. Og give klubberne tv rettigheden over deres egen hjemme kampe Og så stream kampene, Så kan man nøjes med at købe de kampe man gider se. Det animere også klubberne til at spille noget bold folk rent faktisk gider se. :cheers:

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af limey » 25. mar 2018, 15:32

Brodernumsi skrev: At du ingen glæde har, er det slutspillets skyld? Bobler du normalt over i eufori, over en 0-0 kamp i Århus, hvor AaB konsoliderer en 5. plads?
Ja, min manglende glæde skyldes udelukkende slutspillet. Og ja, jeg blev meget mere glad for point i den gamle liga, også når det gjalt midterplaceringer.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af limey » 25. mar 2018, 15:38

Hanga skrev:For os ville foråret jo have været en stor ligegyldighed hvis ikke der havde været kapløbet om top6.
Netop den der sætning har jeg svært ved at genkende. Der var da altid kæmpestor ære i at kunne ende foran direkte arvekonkurrenter som eksempelvis OB og AGF. Nu har de jo ikke muligheden for at hente os, om de så vandt alle deres sidste kampe.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Hovedet » 25. mar 2018, 16:32

limey skrev:
Hanga skrev:For os ville foråret jo have været en stor ligegyldighed hvis ikke der havde været kapløbet om top6.
Netop den der sætning har jeg svært ved at genkende. Der var da altid kæmpestor ære i at kunne ende foran direkte arvekonkurrenter som eksempelvis OB og AGF. Nu har de jo ikke muligheden for at hente os, om de så vandt alle deres sidste kampe.
Det sætter trods alt ikke ligefrem Aalborg og omegn på den anden ende, at vi med et mulehår vinder konkurrencen om midterplaceringer med OB og AGF. Så bliver det sgu for søgt.

Mesterskabsslutspillet kan jeg godt se noget ræson i, og nedrykningsspillet ville fungere langt bedre, hvis der kun var 12 hold i rækken, og de nederste 6 hold spillede efter samme princip som mesterskabsspillet. Det nuværende gedemarked, hvor nr. 8 og 9 stort set kan finde badetøjet frem, mens nr. 7 er i overhængende nedrykningsfare er helt uholdbart og uværdigt.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Brodernumsi » 25. mar 2018, 16:39

limey skrev:
Brodernumsi skrev: At du ingen glæde har, er det slutspillets skyld? Bobler du normalt over i eufori, over en 0-0 kamp i Århus, hvor AaB konsoliderer en 5. plads?
Ja, min manglende glæde skyldes udelukkende slutspillet. Og ja, jeg blev meget mere glad for point i den gamle liga, også når det gjalt midterplaceringer.
Ok, det synes jeg, lyder ret irrationelt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af FlæskeFrank » 25. mar 2018, 21:16

Hovedet skrev:Det sætter trods alt ikke ligefrem Aalborg og omegn på den anden ende, at vi med et mulehår vinder konkurrencen om midterplaceringer med OB og AGF. Så bliver det sgu for søgt.
Jeg er ret sikker på, at når forårets tilskuertal gøres op, så vil du lige præcis se, at Aalborg og omegn sætter pris på, at vi endte et mulehår foran de andre klubber.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Kristian » 26. mar 2018, 19:30

FlæskeFrank skrev:
Hovedet skrev:Det sætter trods alt ikke ligefrem Aalborg og omegn på den anden ende, at vi med et mulehår vinder konkurrencen om midterplaceringer med OB og AGF. Så bliver det sgu for søgt.
Jeg er ret sikker på, at når forårets tilskuertal gøres op, så vil du lige præcis se, at Aalborg og omegn sætter pris på, at vi endte et mulehår foran de andre klubber.
Det er mig virkelig en gåde, at det hele skal være så negativt hos nogle, at man selv ved Top 6, kan finde negative ting.

Nu er det så tilskuertallet der står for tur:-) hehe
------------------
mvh Kristian

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Hovedet » 26. mar 2018, 21:24

FlæskeFrank skrev:
Hovedet skrev:Det sætter trods alt ikke ligefrem Aalborg og omegn på den anden ende, at vi med et mulehår vinder konkurrencen om midterplaceringer med OB og AGF. Så bliver det sgu for søgt.
Jeg er ret sikker på, at når forårets tilskuertal gøres op, så vil du lige præcis se, at Aalborg og omegn sætter pris på, at vi endte et mulehår foran de andre klubber.
I forhold til slutspillet har du selvfølgelig helt ret. Jeg mente sådan generelt :-)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. mar 2018, 05:59

limey skrev:Jeg har efterhånden accepteret, at professionel dansk fodbold er i færd med at begå selvmord ved kvælning. Og at denne kvælning sker noget hurtigere end jeg selv havde regnet med.

Nu har jeg holdt med AaB siden midten af firserne, fulgt med i op- og nedture, og jeg har betragtet mit engagement for klubben som en stor del af mit liv. Alt dette er væk nu. Jeg tvang mig sig til at se den sidste kamp i grundspillet imod AGF, og jeg følte ingen glæde ved resultatet. Det er bare blevet ligegyldigt.
Jeg må sige at jeg er samme sted. Jeg vil da altid ønske og håbe at AaB vinder hver eneste kamp de deltager i, men superligaen kan simpelthen ikke hidse mig op nu, og jeg havde det på samme måde ved den sidste kamp mod AGF, for hvad er det man skal glædes over? At vi vandt retten til at spille 10 træningskampe i resten af sæsonen, hvor den eneste gulerod reelt er om vi kan slutte over Horsens eller blive en reel prygelknabe i et slutspil hvor det vil forbavse mig hvis spillerne er i stand til at sætte sig op til en max præstation her gang? Den eneste snert af glæde der kan komme frem er da at den nedrykningsfare som havde været meget reel med en 7. plads, pga. den håbløse struktur, er væk nu... men følelsen er langt mere bare lettelse end glæde.

Derudover kan man se frem til en sidste "næsten-tredjedel" af turneringen, hvor incitamentet for at se andre superligakampe er pist forsvundet, som tv-seer der ser superligaen med udgangspunkt i at man holder med et enkelt hold. For med AaB briller, vil stort set ingen kampe være interessante i foråret... jo jeg kan da sidde og nyde Horsens dødbolde hvor spillerunde og håbe det ikke lykkes for dem at hive point i hus, så de ikke overhaler os, men det vil for de flestes kampes vedkommende være mod klubber som jeg altid vil håbe det værste for, så der er no way det bliver interessant.

Jeg kan simpelthen på ingen måde se hvordan der nogensinde kunne komme andre scenarier, hvor næsten en tredjedel af turneringen kan blive så ligegyldig, og have så lille betydning for AaB, som dette slutspil vil have. Det eneste interessante ved kampene i resten af foråret er for mig om vi får at se en fortsat udvikling af holdet, men det ville være lige så interessant i mine øjne med 10 "rigtige" træningskampe som med det vi har at se frem til her.

Jeg er efterhånden mere overbevist om, end bange for, at man er ved at bombe dansk fodbold tilbage til stenalderen, fordi ingen tilsyneladende har blik for de mange uønskede konsekvenser den nye struktur skaber. Det er i mine øjne fuldstændigt vanvittigt, hvis man virkelig når frem til at konkludere de VOLDSOMT faldende tilskuertal og seertal skyldes at ligaen er udvidet med to hold, som det åbenbart tyder på. Og det er lige så vanvittigt at man ikke kan se hvordan strukturens konstante fokus på spænding, gør at klubberne nu har endnu mere fokus på ikke at tabe kampe end tidligere. Jeg har også fulgt dansk fodbold indgående siden 80'erne, og jeg har aldrig set så mange elendige fodboldkampe, og så skræmmende ringe offensivt niveau, som i denne sæson - med ganske få undtagelser. Der er for mig at se tale om rigtigt store skridt i en fuldstændig forkert retning, og jeg synes virkelig det er rystende at man fatter hat af at folk vil underholdes når de tænder for en dansk fodboldkamp eller går på stadion - få dog fokus over på den del, fremfor at skabe en eller anden form for falsk spænding i løbet af sæsonen, som i langt højere grad får klubberne til at være bange for at tabe end det modsatte... præcist som det sker i stort set alle andre finaler. Jeg savner at man får fokus på at man skal underholde folk, hvis dansk fodbold skal have en berettigelse som den store tilskuersport i fremtiden, og jeg synes at man i langt højere grad burde have fokus på at belønne klubberne for den del, men jeg synes samtidig også at klubberne samlet set burde være fremsynede nok til at sætte sig ned og sige til hinanden "vi har en forpligtelse for dansk fodbolds fremtid - lad os have en samlet intention om at kampene bliver mere underholdende, og at turde give mere slip på de snærende taktiske bånd".

I dag drejer dansk fodbold sig mere og mere omkring et enkelt ord; "organisation", og man skaber mere og mere en virkelighed hvor det er det allervigtigste for danske klubber. Men det har mig bekendt aldrig fået en eneste ekstra tilskuer eller tv-seer til at dukke op, hvis et hold står godt på banen.

Det er mine øjne dansk fodbolds altoverskyggende problem i disse år, og den nuværende stuktur er kun med til at trække lortet endnu mere i den forkerte retning.

- Dette er iøvrigt bare et holdningsindspark fra min side, og ikke noget oplæg til at jeg har lyst til at indgå i en debat. Debatsiden er for mig ca. lige så interessant og medrivende som Superligaen i den seneste tid.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af FlæskeFrank » 27. mar 2018, 10:16

Det er sjovt, at der skal hakkes så meget på slutspillet allerede inden det er gået i gang. Sidste år var frustrationen stor, da vi ikke nåede med i slutspillet - hvis vi havde gjort, var situationen vel næsten endnu mere ligegyldig end i år - men vi fik i stedet et forår med absurde skuffelser.

Jeg er stadig varm fortaler af 14 hold og tre kampe mod hinanden, så dette er ikke et indspark for den nuværende struktur. Man er dog nød til at give strukturen en chance.

I øvrigt tror jeg ikke, at spillet er blevet dårligere pga. strukturen. Hvis strukturen skal have skyld for noget, så er det lige præcis ikke dette. I denne struktur system vil du kunne implementere et underholdende spilsystem de første 32 runder og så "blot" vinde de to sidste runder.

Så den nosseløse fodbold, som spilles her, skyldes andre ting. Det skyldes vel nærmere at Brøndbys indianerfodbold har vist sig succesfuld og andre "energi"-holds indsats, så har man hældt mere over til den form.

Når hold som FCN får givet et af de hold en røvfuld, så skifter trenden forhåbentlig. Her håber jeg, at Flores, Rolim og Kusk kan medvirke til, at der er to hold i mesterskabsslutspillet, som viser mere af det tekniske spil, som man som tilskuere vil se.

Og nej, det er røvsygt at se Brøndby spille som modstanderhold. Mens man ikke kan undlade at blive lidt imponeret, når man ser FCN folde sig ud, selvom man tilhører modstanderholdet.
- FlæskeFrank

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af BassogogsVen » 27. mar 2018, 20:30

Kristian skrev:
FlæskeFrank skrev:
Hovedet skrev:Det sætter trods alt ikke ligefrem Aalborg og omegn på den anden ende, at vi med et mulehår vinder konkurrencen om midterplaceringer med OB og AGF. Så bliver det sgu for søgt.
Jeg er ret sikker på, at når forårets tilskuertal gøres op, så vil du lige præcis se, at Aalborg og omegn sætter pris på, at vi endte et mulehår foran de andre klubber.
Det er mig virkelig en gåde, at det hele skal være så negativt hos nogle, at man selv ved Top 6, kan finde negative ting.

Nu er det så tilskuertallet der står for tur:-) hehe
Altså, vi skal bare være lykkelige og klappe i takt over, at AaB (ja, AaB!) er kommet i top 6? Er det sådan, det skal forstås?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Brodernumsi » 27. mar 2018, 22:56

BassogogsVen skrev:
Kristian skrev:
FlæskeFrank skrev:
Hovedet skrev:Det sætter trods alt ikke ligefrem Aalborg og omegn på den anden ende, at vi med et mulehår vinder konkurrencen om midterplaceringer med OB og AGF. Så bliver det sgu for søgt.
Jeg er ret sikker på, at når forårets tilskuertal gøres op, så vil du lige præcis se, at Aalborg og omegn sætter pris på, at vi endte et mulehår foran de andre klubber.
Det er mig virkelig en gåde, at det hele skal være så negativt hos nogle, at man selv ved Top 6, kan finde negative ting.

Nu er det så tilskuertallet der står for tur:-) hehe
Altså, vi skal bare være lykkelige og klappe i takt over, at AaB (ja, AaB!) er kommet i top 6? Er det sådan, det skal forstås?
Jeg tror, at det står dig frit for. Du må gerne være bitter og mavesur, hvis du har det bedre med det.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af BassogogsVen » 28. mar 2018, 00:47

Brodernumsi skrev:
BassogogsVen skrev:
Kristian skrev:
FlæskeFrank skrev:
Hovedet skrev:Det sætter trods alt ikke ligefrem Aalborg og omegn på den anden ende, at vi med et mulehår vinder konkurrencen om midterplaceringer med OB og AGF. Så bliver det sgu for søgt.
Jeg er ret sikker på, at når forårets tilskuertal gøres op, så vil du lige præcis se, at Aalborg og omegn sætter pris på, at vi endte et mulehår foran de andre klubber.
Det er mig virkelig en gåde, at det hele skal være så negativt hos nogle, at man selv ved Top 6, kan finde negative ting.

Nu er det så tilskuertallet der står for tur:-) hehe
Altså, vi skal bare være lykkelige og klappe i takt over, at AaB (ja, AaB!) er kommet i top 6? Er det sådan, det skal forstås?
Jeg tror, at det står dig frit for. Du må gerne være bitter og mavesur, hvis du har det bedre med det.
Ej, må jeg? Tak!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Hovedet » 28. mar 2018, 15:34

Jesper Schmidt skrev:
limey skrev:Jeg har efterhånden accepteret, at professionel dansk fodbold er i færd med at begå selvmord ved kvælning. Og at denne kvælning sker noget hurtigere end jeg selv havde regnet med.

Nu har jeg holdt med AaB siden midten af firserne, fulgt med i op- og nedture, og jeg har betragtet mit engagement for klubben som en stor del af mit liv. Alt dette er væk nu. Jeg tvang mig sig til at se den sidste kamp i grundspillet imod AGF, og jeg følte ingen glæde ved resultatet. Det er bare blevet ligegyldigt.
Jeg må sige at jeg er samme sted. Jeg vil da altid ønske og håbe at AaB vinder hver eneste kamp de deltager i, men superligaen kan simpelthen ikke hidse mig op nu, og jeg havde det på samme måde ved den sidste kamp mod AGF, for hvad er det man skal glædes over? At vi vandt retten til at spille 10 træningskampe i resten af sæsonen, hvor den eneste gulerod reelt er om vi kan slutte over Horsens eller blive en reel prygelknabe i et slutspil hvor det vil forbavse mig hvis spillerne er i stand til at sætte sig op til en max præstation her gang? Den eneste snert af glæde der kan komme frem er da at den nedrykningsfare som havde været meget reel med en 7. plads, pga. den håbløse struktur, er væk nu... men følelsen er langt mere bare lettelse end glæde.

Derudover kan man se frem til en sidste "næsten-tredjedel" af turneringen, hvor incitamentet for at se andre superligakampe er pist forsvundet, som tv-seer der ser superligaen med udgangspunkt i at man holder med et enkelt hold. For med AaB briller, vil stort set ingen kampe være interessante i foråret... jo jeg kan da sidde og nyde Horsens dødbolde hvor spillerunde og håbe det ikke lykkes for dem at hive point i hus, så de ikke overhaler os, men det vil for de flestes kampes vedkommende være mod klubber som jeg altid vil håbe det værste for, så der er no way det bliver interessant.

Jeg kan simpelthen på ingen måde se hvordan der nogensinde kunne komme andre scenarier, hvor næsten en tredjedel af turneringen kan blive så ligegyldig, og have så lille betydning for AaB, som dette slutspil vil have. Det eneste interessante ved kampene i resten af foråret er for mig om vi får at se en fortsat udvikling af holdet, men det ville være lige så interessant i mine øjne med 10 "rigtige" træningskampe som med det vi har at se frem til her.

Jeg er efterhånden mere overbevist om, end bange for, at man er ved at bombe dansk fodbold tilbage til stenalderen, fordi ingen tilsyneladende har blik for de mange uønskede konsekvenser den nye struktur skaber. Det er i mine øjne fuldstændigt vanvittigt, hvis man virkelig når frem til at konkludere de VOLDSOMT faldende tilskuertal og seertal skyldes at ligaen er udvidet med to hold, som det åbenbart tyder på. Og det er lige så vanvittigt at man ikke kan se hvordan strukturens konstante fokus på spænding, gør at klubberne nu har endnu mere fokus på ikke at tabe kampe end tidligere. Jeg har også fulgt dansk fodbold indgående siden 80'erne, og jeg har aldrig set så mange elendige fodboldkampe, og så skræmmende ringe offensivt niveau, som i denne sæson - med ganske få undtagelser. Der er for mig at se tale om rigtigt store skridt i en fuldstændig forkert retning, og jeg synes virkelig det er rystende at man fatter hat af at folk vil underholdes når de tænder for en dansk fodboldkamp eller går på stadion - få dog fokus over på den del, fremfor at skabe en eller anden form for falsk spænding i løbet af sæsonen, som i langt højere grad får klubberne til at være bange for at tabe end det modsatte... præcist som det sker i stort set alle andre finaler. Jeg savner at man får fokus på at man skal underholde folk, hvis dansk fodbold skal have en berettigelse som den store tilskuersport i fremtiden, og jeg synes at man i langt højere grad burde have fokus på at belønne klubberne for den del, men jeg synes samtidig også at klubberne samlet set burde være fremsynede nok til at sætte sig ned og sige til hinanden "vi har en forpligtelse for dansk fodbolds fremtid - lad os have en samlet intention om at kampene bliver mere underholdende, og at turde give mere slip på de snærende taktiske bånd".

I dag drejer dansk fodbold sig mere og mere omkring et enkelt ord; "organisation", og man skaber mere og mere en virkelighed hvor det er det allervigtigste for danske klubber. Men det har mig bekendt aldrig fået en eneste ekstra tilskuer eller tv-seer til at dukke op, hvis et hold står godt på banen.

Det er mine øjne dansk fodbolds altoverskyggende problem i disse år, og den nuværende stuktur er kun med til at trække lortet endnu mere i den forkerte retning.

- Dette er iøvrigt bare et holdningsindspark fra min side, og ikke noget oplæg til at jeg har lyst til at indgå i en debat. Debatsiden er for mig ca. lige så interessant og medrivende som Superligaen i den seneste tid.
Generelt enig i alle betragtninger. Hvorfor dog alt det pjank, pop og gøgl? Vi kender jo erfaringerne fra Superligaens fødsel, hvor det stak helt af i forhold til idiotisk turneringsafvikling; dér er vi ikke helt endnu, skønt panikken over stadigt faldende tilskuertal allerede er sat ind, og det dyrt betalte hollandske firma, som stod bag den nye struktur, allerede har foreslået en halvering af pointantallet til slutspillet, hvilket ville være den endegyldige falliterklæring. Og se også i øvrigt lige på, hvor meget vores 2. division er blevet voldtaget og i dag er komplet umulig at danne sig et overblik over. Jeg undlader her helt at beskæftige mig med kvindernes 3F - liga og konstaterer undrende, hvordan man kan blive ved med at bilde sig selv ind, at ulogiske, komplicerede og undertiden sågar direkte usportslige turneringsstrukturer lokker flere tilskuere til eller forbedrer de danske holds niveau i Europa!

Alene det faktum, at nr. 7 befinder sig i regulær nedrykningsfare, mens nr. 8 og sågar 9 kan pakke badetøjet for i år, burde jo sende den struktur direkte til tulipanlandet med besked om at returnere de millioner, de har fået for at udarbejde samme!

Dog: Hovedproblemet i den nye struktur består i antallet af hold. Hvis Superligaen igen bestod af 12 hold, kunne de 6 fortsætte i mesterskabsspillet (som fungerer helt fint), mens de nederste kunne fortsætte i et strukturelt helt identisk nedrykningsslutspil, hvor nr. 12 rykkede direkte ned, mens nr. 11 og 10 skulle spille play mod nr. 2 og 3 fra 1. division. Så kunne man godt lade nr. 7 spille mod 3 eller 4 om en Europa Cup - plads, hvilket ville give et uhyre intenst slutspil, hvor kun plads 8 og 9 var betydningsløs og samtidig være sportsligt helt korrekt afviklet.

Det skal dog ikke skjule, at jeg foretrækker en række på 16 hold, der møder hinanden ude og hjemme. Og ja; det er selvfølgelig at rette bager for smed at beskylde de to ekstra hold i rækken for dramatiske tilskuerfald over hele linjen! Kom nu ind i kampen for pokker da.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Kristian » 28. mar 2018, 17:36

BassogogsVen skrev:
Brodernumsi skrev:
BassogogsVen skrev:
Kristian skrev:
FlæskeFrank skrev:
Hovedet skrev:Det sætter trods alt ikke ligefrem Aalborg og omegn på den anden ende, at vi med et mulehår vinder konkurrencen om midterplaceringer med OB og AGF. Så bliver det sgu for søgt.
Jeg er ret sikker på, at når forårets tilskuertal gøres op, så vil du lige præcis se, at Aalborg og omegn sætter pris på, at vi endte et mulehår foran de andre klubber.
Det er mig virkelig en gåde, at det hele skal være så negativt hos nogle, at man selv ved Top 6, kan finde negative ting.

Nu er det så tilskuertallet der står for tur:-) hehe
Altså, vi skal bare være lykkelige og klappe i takt over, at AaB (ja, AaB!) er kommet i top 6? Er det sådan, det skal forstås?
Jeg tror, at det står dig frit for. Du må gerne være bitter og mavesur, hvis du har det bedre med det.
Ej, må jeg? Tak!
Det er jo negativt konstant fra dig..

Om vi så ender på 4 pladsen, finder du sikkert noget negativt.
Jeg siger ikke at alle burde klappe over top 6. Men vi kan vel for fanden godt blive enige om, at det er positivt fremfor uden for top 6.

Pointen er egentlig bare, at du finder bare noget nyt hver gang, at være negativ over.
------------------
mvh Kristian

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af BassogogsVen » 28. mar 2018, 18:18

Kristian skrev:
BassogogsVen skrev:
Brodernumsi skrev:
BassogogsVen skrev:
Kristian skrev:
FlæskeFrank skrev:
Jeg er ret sikker på, at når forårets tilskuertal gøres op, så vil du lige præcis se, at Aalborg og omegn sætter pris på, at vi endte et mulehår foran de andre klubber.
Det er mig virkelig en gåde, at det hele skal være så negativt hos nogle, at man selv ved Top 6, kan finde negative ting.

Nu er det så tilskuertallet der står for tur:-) hehe
Altså, vi skal bare være lykkelige og klappe i takt over, at AaB (ja, AaB!) er kommet i top 6? Er det sådan, det skal forstås?
Jeg tror, at det står dig frit for. Du må gerne være bitter og mavesur, hvis du har det bedre med det.
Ej, må jeg? Tak!
Det er jo negativt konstant fra dig..

Om vi så ender på 4 pladsen, finder du sikkert noget negativt.
Jeg siger ikke at alle burde klappe over top 6. Men vi kan vel for fanden godt blive enige om, at det er positivt fremfor uden for top 6.

Pointen er egentlig bare, at du finder bare noget nyt hver gang, at være negativ over.
Jeg kunne jo også skrive en længere smøre om middelmådighed, lalleglad klappepølseattitude eller et ambitionsniveau, der tenderer ikke at eksistere. Men jeg synes, det er mere relevant at diskutere AaB, da din person ikke interesserer mig det mindste. Så lad os gøre det.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Pastorius » 28. mar 2018, 18:33

Kristian skrev: Det er jo negativt konstant fra dig..

Om vi så ender på 4 pladsen, finder du sikkert noget negativt.
Jeg siger ikke at alle burde klappe over top 6. Men vi kan vel for fanden godt blive enige om, at det er positivt fremfor uden for top 6.

Pointen er egentlig bare, at du finder bare noget nyt hver gang, at være negativ over.
Ignore-funktionen kan anbefales - bortset fra den detalje at hver gang nogen svarer dem, så dukker trollene op af æsken igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Kristian » 28. mar 2018, 18:46

BassogogsVen skrev:
Kristian skrev:
BassogogsVen skrev:
Brodernumsi skrev:
BassogogsVen skrev:
Kristian skrev:
Det er mig virkelig en gåde, at det hele skal være så negativt hos nogle, at man selv ved Top 6, kan finde negative ting.

Nu er det så tilskuertallet der står for tur:-) hehe
Altså, vi skal bare være lykkelige og klappe i takt over, at AaB (ja, AaB!) er kommet i top 6? Er det sådan, det skal forstås?
Jeg tror, at det står dig frit for. Du må gerne være bitter og mavesur, hvis du har det bedre med det.
Ej, må jeg? Tak!
Det er jo negativt konstant fra dig..

Om vi så ender på 4 pladsen, finder du sikkert noget negativt.
Jeg siger ikke at alle burde klappe over top 6. Men vi kan vel for fanden godt blive enige om, at det er positivt fremfor uden for top 6.

Pointen er egentlig bare, at du finder bare noget nyt hver gang, at være negativ over.
Jeg kunne jo også skrive en længere smøre om middelmådighed, lalleglad klappepølseattitude eller et ambitionsniveau, der tenderer ikke at eksistere. Men jeg synes, det er mere relevant at diskutere AaB, da din person ikke interesserer mig det mindste. Så lad os gøre det.
Vi diskutere hverken din eller min person.
Men når du vælger at køre den negative stil omkring AaB, så har du fortjent lidt modgang herinde af og til. Alt er sq ikke negativt..rigtig mange ting er også positivt for tiden.
------------------
mvh Kristian

Besvar