Slutspil i superligaen

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10703
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af jonas386 » 6. mar 2015, 20:11

Så det er kun den her ene sæson der har så mange nedrykkere?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Yankee » 8. mar 2015, 12:07

jonas386 skrev:Så det er kun den her ene sæson der har så mange nedrykkere?
Ja. Fremover går man over til et slutspilssystem "3x8+2x12". Tre regionale rækker i efteråret, der fordeles til en oprykningsrække og en nedrykningsrække. Man møder ikke sine regionale kolleger i forårsturneringen, men tager til gengæld pointene fra de kampe med over i forårsturneringen. Det er en rigtig fin turneringsstruktur til 2. division, som jeg personligt har rigtig store forventninger til.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af 634 » 8. mar 2015, 12:50

Yankee skrev:
jonas386 skrev:Så det er kun den her ene sæson der har så mange nedrykkere?
Ja. Fremover går man over til et slutspilssystem "3x8+2x12". Tre regionale rækker i efteråret, der fordeles til en oprykningsrække og en nedrykningsrække. Man møder ikke sine regionale kolleger i forårsturneringen, men tager til gengæld pointene fra de kampe med over i forårsturneringen. Det er en rigtig fin turneringsstruktur til 2. division, som jeg personligt har rigtig store forventninger til.
Ja det er perfekt til 2 division, og så undgår Thisted og Jetsmark også at skulle til KBH i grundspillet, og KBH den anden vej.
Det har taget nogle sæsoner, at bringe 2 division ned til dette 3x8+3x12, det er derfor forsent at ændre superliga og 1 division fra 12 deltagere
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af jernskjorten » 10. mar 2015, 08:22

Claus Thomsen fra divisionsforeningen savner dynamik og sportsligt højere niveau i Superligaen. Han mener samtidig, at den nuværende model er udtryk for høj grad af retfærdighed og enkelthed. Hvordan kan man udtale sig sådan om en model med ulige antal ude- og hjemmekampe?
Men det lugter for mig mere og mere af et slutspil.

http://www.bold.dk/nyt/thomsen-mangler- ... liga-model

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af gravballe » 10. mar 2015, 08:47

jeg tror i den grad det kommer til at koste på folks interesse for ligaen.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af sulakvelidze » 10. mar 2015, 17:12

jernskjorten skrev:Claus Thomsen fra divisionsforeningen savner dynamik og sportsligt højere niveau i Superligaen. Han mener samtidig, at den nuværende model er udtryk for høj grad af retfærdighed og enkelthed. Hvordan kan man udtale sig sådan om en model med ulige antal ude- og hjemmekampe?
Men det lugter for mig mere og mere af et slutspil.

http://www.bold.dk/nyt/thomsen-mangler- ... liga-model

Det pisser mig så uendeligt meget af, at han får lov til at sige noget så åbenlyst faktuelt forkert og alligevel slippe af sted med det uden at få buksevand. Kæft hvor er det dog ringe at bruge "høj grad af retfærdighed" som beskrivelse af en liga med ulige antal hjemme- og udekampe. Der findes jo nærmest ikke en liga med mere uretfærdig struktur end den danske, og så tillader han sig at kalde den retfærdig! Hvor har manden dog sit hoved henne, når han siger sådan?

Og så er det her jo bare en omgang tom snak uden reelt indhold: "En dynamik, der presser det sportslige niveau op, men hvor sjælen og aktørerne samtidig følger med."

Sjælen og aktørerne?!? For helvede da... Er det spillerne? Sponsorerne? Eller er det også tilskuerne? Hvis det også er tilskuerne, undrer det mig, hvis de danske fanklubber ikke bliver taget med på råd i overvejelserne om en ny struktur. Det burde de, for ingen går mere op i det end dem. Men det ville ikke undre mig, hvis de høje herrer endnu engang træffer drastiske beslutninger hen over hovedet på ligaens mest trofaste brugere.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af FCM » 10. mar 2015, 18:07

sulakvelidze skrev:Hvis det også er tilskuerne, undrer det mig, hvis de danske fanklubber ikke bliver taget med på råd i overvejelserne om en ny struktur. Det burde de, for ingen går mere op i det end dem. Men det ville ikke undre mig, hvis de høje herrer endnu engang træffer drastiske beslutninger hen over hovedet på ligaens mest trofaste brugere.
"Hypercube vil medtage blandt andet trænere, spillere, sponsorer, politi, fans, DBU Elite og Bredde samt eksperter og journalister i sin proces."
http://www.bold.dk/nyt/ny-superliga-str ... ges-i-juni

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af sulakvelidze » 10. mar 2015, 18:21

FCM skrev:
sulakvelidze skrev:Hvis det også er tilskuerne, undrer det mig, hvis de danske fanklubber ikke bliver taget med på råd i overvejelserne om en ny struktur. Det burde de, for ingen går mere op i det end dem. Men det ville ikke undre mig, hvis de høje herrer endnu engang træffer drastiske beslutninger hen over hovedet på ligaens mest trofaste brugere.
"Hypercube vil medtage blandt andet trænere, spillere, sponsorer, politi, fans, DBU Elite og Bredde samt eksperter og journalister i sin proces."
http://www.bold.dk/nyt/ny-superliga-str ... ges-i-juni
Det glæder mig! Hvis de da ellers kan leve op til løfterne, og det ikke bare er tom snak i stil med den om dynamik og sjæl. Bekymringen er desværre stor, for når dem, der skal træffe den endelige beslutning, i ramme alvor kan finde på at karakterisere den nuværende struktur som retfærdig, så har jeg ikke tillid til, at de træffer deres beslutning i sober tilstand. Jeg gad godt se ham give et eksempel på en mere uretfærdig ligastruktur end den danske.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Buzz Killington » 10. mar 2015, 20:11

sulakvelidze skrev:
FCM skrev:
sulakvelidze skrev:Hvis det også er tilskuerne, undrer det mig, hvis de danske fanklubber ikke bliver taget med på råd i overvejelserne om en ny struktur. Det burde de, for ingen går mere op i det end dem. Men det ville ikke undre mig, hvis de høje herrer endnu engang træffer drastiske beslutninger hen over hovedet på ligaens mest trofaste brugere.
"Hypercube vil medtage blandt andet trænere, spillere, sponsorer, politi, fans, DBU Elite og Bredde samt eksperter og journalister i sin proces."
http://www.bold.dk/nyt/ny-superliga-str ... ges-i-juni
Det glæder mig! Hvis de da ellers kan leve op til løfterne, og det ikke bare er tom snak i stil med den om dynamik og sjæl. Bekymringen er desværre stor, for når dem, der skal træffe den endelige beslutning, i ramme alvor kan finde på at karakterisere den nuværende struktur som retfærdig, så har jeg ikke tillid til, at de træffer deres beslutning i sober tilstand. Jeg gad godt se ham give et eksempel på en mere uretfærdig ligastruktur end den danske.
Heh, Sulla, jeg kan forstå du er blevet lidt harm over udtalelsen om retfærdighed her i lyset af ulige ude-/hjemmkampe. Jeg må indrømme at jeg aldrig har set det store problem i dette, ja da ikke sammenlignet med mere saliente ulighedsfaktorer med hvor den altoverskyggende er økonomien, som for de allerflestes vedkomne bestemt ikke er udtryk for præstationer på banen. Og klubbernes økonomiske formåen er en langt bedre forudsiger af superligaplacering og præstationer på banen end antallet af indbyrdes ude-/hjemmekampe. Ikke at jeg syntes det er fantastisk med ulige kampe - slet ikke, men hvis man har en ligakonstruktion der på anden vis tilgodeser en mere retfærdig konkurence, så syntes jeg et trekampssystem er en ubetydelig pris at betale. Så kan vi diskutere om den nuværende konstruktion overhovedet udligner disse forskelle tilstrækkeligt i forhold til alternativerne, og det er satme svært at vurdere. Men jeg undrer mig over at 12*33 modellen skulle være bedre i forhold til dette end alternativerne, omend den danske liga virker umiddelbart mere dynamisk* end mange andre landes.

Og når vi nu taler retfærdighed, så syntes jeg at fokus burde være på indtægtssiden for klubberne, hvor man måske indførte en mere solidarisk fordeling af præmiepenge, (både i DK og i de internationale turneringer), tilskuerindtægter, sponsorere, og TV-penge. Ikke fuldstændigt solidarisk da det ville undergrave initiativ, og risikovillighed, men langt bedre end det er i dag.

dynamisk = større udskiftning i top og bund. De rigeste klubber er ikke altdominerende.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af sulakvelidze » 10. mar 2015, 20:38

Buzz Killington skrev:
sulakvelidze skrev:
FCM skrev:
sulakvelidze skrev:Hvis det også er tilskuerne, undrer det mig, hvis de danske fanklubber ikke bliver taget med på råd i overvejelserne om en ny struktur. Det burde de, for ingen går mere op i det end dem. Men det ville ikke undre mig, hvis de høje herrer endnu engang træffer drastiske beslutninger hen over hovedet på ligaens mest trofaste brugere.
"Hypercube vil medtage blandt andet trænere, spillere, sponsorer, politi, fans, DBU Elite og Bredde samt eksperter og journalister i sin proces."
http://www.bold.dk/nyt/ny-superliga-str ... ges-i-juni
Det glæder mig! Hvis de da ellers kan leve op til løfterne, og det ikke bare er tom snak i stil med den om dynamik og sjæl. Bekymringen er desværre stor, for når dem, der skal træffe den endelige beslutning, i ramme alvor kan finde på at karakterisere den nuværende struktur som retfærdig, så har jeg ikke tillid til, at de træffer deres beslutning i sober tilstand. Jeg gad godt se ham give et eksempel på en mere uretfærdig ligastruktur end den danske.
Heh, Sulla, jeg kan forstå du er blevet lidt harm over udtalelsen om retfærdighed her i lyset af ulige ude-/hjemmkampe. Jeg må indrømme at jeg aldrig har set det store problem i dette, ja da ikke sammenlignet med mere saliente ulighedsfaktorer med hvor den altoverskyggende er økonomien, som for de allerflestes vedkomne bestemt ikke er udtryk for præstationer på banen. Og klubbernes økonomiske formåen er en langt bedre forudsiger af superligaplacering og præstationer på banen end antallet af indbyrdes ude-/hjemmekampe. Ikke at jeg syntes det er fantastisk med ulige kampe - slet ikke, men hvis man har en ligakonstruktion der på anden vis tilgodeser en mere retfærdig konkurence, så syntes jeg et trekampssystem er en ubetydelig pris at betale. Så kan vi diskutere om den nuværende konstruktion overhovedet udligner disse forskelle tilstrækkeligt i forhold til alternativerne, og det er satme svært at vurdere. Men jeg undrer mig over at 12*33 modellen skulle være bedre i forhold til dette end alternativerne, omend den danske liga virker umiddelbart mere dynamisk* end mange andre landes.

Og når vi nu taler retfærdighed, så syntes jeg at fokus burde være på indtægtssiden for klubberne, hvor man måske indførte en mere solidarisk fordeling af præmiepenge, (både i DK og i de internationale turneringer), tilskuerindtægter, sponsorere, og TV-penge. Ikke fuldstændigt solidarisk da det ville undergrave initiativ, og risikovillighed, men langt bedre end det er i dag.

dynamisk = større udskiftning i top og bund. De rigeste klubber er ikke altdominerende.
Det har du selvfølgelig 100 procent ret i. Jeg ser også fordelingen af tv-penge som et meget, meget større problem end den med ulige hjemme-/udekampe. Det glæder mig derfor, at man i Spanien åbenbart har fået øjnene op for det skadelige i en usolidarisk fordeling af tv-penge. (Jeg så en artikel forleden om, at selv FC Barcelona og Real Madrid har fattet, at det ikke er vejen frem, hvilket diverse Brøndby-tosser, der blinde af dumhed forsvarede Aldos psykotiske egotrip så kan tænke lidt over).

Mit udbrud er også mest en reaktion på, at direktøren for Divisionsforeningen beskriver den nuværende struktur som retfærdig. Jeg gad som sagt godt se ham vise en liga, der er mindre retfærdig i sin struktur. Er vi så ude i noget med, at nogle hold har fire kampe ekstra at skrabe point sammen i?

Når det er sagt, er jeg ikke blind for, at den nuværende struktur også kan vise sig nyttig for AaB. I sidste sæson havde vi hjemmebane i seks af ni kampe mod de tre andre i top 4. Man ved selvfølgelig ikke på forhånd, hvem top fire bliver, og jeg tror såmænd nok, at vi havde vundet mesterskabet med 5/4 eller 4/5. Men jeg tvivler på, at vi havde gjort det, hvis vi kun havde haft tre hjemmekampe i alt mod FCK, FCM og BIF. Og jeg ville hade som i H-A-D-E smagen af sølv, hvis AaB en dag blev nummer to med tre hjemmekampe og seks udekampe mod top 4, mens et andet hold kunne fejre guldet på bedre målscore end AaB med den modsatte fordeling. Bare for at skitsere problemet i sin værst tænkelige form...

Hvis den situation en dag skulle opstå, og jeg dagen efter hører direktøren for Divisionsforeningen kalde strukturen for retfærdig, vil der ikke være psykologer nok i verden til at tale mit raseri ned.

Men jo, jeg er enig i, at fordelingen af tv-penge er at større problem for dansk fodbold.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10703
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af jonas386 » 10. mar 2015, 23:13

Når der snakkes 16 hold, ser folk så helst 3 direkte nedrykkere, 2 direkte nedrykkere og en 3. Via play-off? Personligt er det det eneste sted jeg ser ideen i olay-off, bedst af 2 (ude og hjemme) mellem nummer 14 fra Superligaen og nummer 3 fra 1. Division. Det kunne også gå hen og give nogle intense kampe sidst på sæsonen for de nederste del af ligaen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Provst i Brovst » 10. mar 2015, 23:26

jonas386 skrev:Når der snakkes 16 hold, ser folk så helst 3 direkte nedrykkere, 2 direkte nedrykkere og en 3. Via play-off? Personligt er det det eneste sted jeg ser ideen i olay-off, bedst af 2 (ude og hjemme) mellem nummer 14 fra Superligaen og nummer 3 fra 1. Division. Det kunne også gå hen og give nogle intense kampe sidst på sæsonen for de nederste del af ligaen.
Det er en god ide!

Muligvis play-off med en tredje tie breaker på et neutralt stadion hvis de vinder en kamp hver.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10703
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af jonas386 » 10. mar 2015, 23:35

Provst i Brovst skrev:
jonas386 skrev:Når der snakkes 16 hold, ser folk så helst 3 direkte nedrykkere, 2 direkte nedrykkere og en 3. Via play-off? Personligt er det det eneste sted jeg ser ideen i olay-off, bedst af 2 (ude og hjemme) mellem nummer 14 fra Superligaen og nummer 3 fra 1. Division. Det kunne også gå hen og give nogle intense kampe sidst på sæsonen for de nederste del af ligaen.
Det er en god ide!

Muligvis play-off med en tredje tie breaker på et neutralt stadion hvis de vinder en kamp hver.
Naturligvis ikke. Det bliver målscore som man kender det i Champions league. Eller måske bare en kamp på national stadionet ala pokalfinalen.

Pointen er jeg synes 3 oprykkere/nedrykkere i en liga med 16 hold er for mange, og 2 hold for lidt. Så man får en udskiftning, men vi undgår al for stor en udskiftnign, og man må forvente at nummer 14 i suppen vil kunne slå nummer 3 i 1. Division
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Provst i Brovst » 10. mar 2015, 23:51

jonas386 skrev:
Provst i Brovst skrev:
jonas386 skrev:Når der snakkes 16 hold, ser folk så helst 3 direkte nedrykkere, 2 direkte nedrykkere og en 3. Via play-off? Personligt er det det eneste sted jeg ser ideen i olay-off, bedst af 2 (ude og hjemme) mellem nummer 14 fra Superligaen og nummer 3 fra 1. Division. Det kunne også gå hen og give nogle intense kampe sidst på sæsonen for de nederste del af ligaen.
Det er en god ide!

Muligvis play-off med en tredje tie breaker på et neutralt stadion hvis de vinder en kamp hver.
Naturligvis ikke. Det bliver målscore som man kender det i Champions league. Eller måske bare en kamp på national stadionet ala pokalfinalen.

Pointen er jeg synes 3 oprykkere/nedrykkere i en liga med 16 hold er for mange, og 2 hold for lidt. Så man får en udskiftning, men vi undgår al for stor en udskiftnign, og man må forvente at nummer 14 i suppen vil kunne slå nummer 3 i 1. Division

Selvfølgelig skal det være det. Denne struktur giver maksimalt pres i to eller tre kampe. Hold der vil fedte sig igennem på målforskel eller udebanemål skal straffes. Her vil vi se på evnen til at vinde kampe og vinde under stort pres.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10703
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af jonas386 » 10. mar 2015, 23:59

Jeg indrømmer gerne du er min ynglingstroll herinde, provst :)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Provst i Brovst » 11. mar 2015, 07:42

jonas386 skrev:Jeg indrømmer gerne du er min ynglingstroll herinde, provst :)
Så sødt. Jeg foretrækker også dig på ulvegraven. :)
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af frederikshavneren » 11. mar 2015, 08:32

De danske klubber underpræsterer europæisk. Der er selvfølgelig mange faktorer som gør sig gældende, men hvis man isoleret ser på fodbold økonomien så burde Superligaen ligge på en europæisk 15. plads
http://m.bt.dk/superligaen/dansk-fodbol ... urde-vaere

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2874
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Eksil » 11. mar 2015, 08:44

frederikshavneren skrev:De danske klubber underpræsterer europæisk. Der er selvfølgelig mange faktorer som gør sig gældende, men hvis man isoleret ser på fodbold økonomien så burde Superligaen ligge på en europæisk 15. plads
http://m.bt.dk/superligaen/dansk-fodbol ... urde-vaere
Vil gerne se beregningen bag det, for det lyder lidt af bullshit. Lige nu tuder fodbold Danmark over de seks hurtige lussinger fra Belgien, men husk at Belgien har dobbelt så mange indbygere og ligger i et område hvor de er meget bedre bundet ind i den mellemeuropæiske fodbold økonomi. Der flyder langt flere penge ind fra Tyskland, Holland osv.

I min optik burde man holde ved nuværende struktur og så lave den ene eller begge nedrykningspladser til playoff af to runder.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af frederikshavneren » 11. mar 2015, 10:19

Eksil skrev:
frederikshavneren skrev:De danske klubber underpræsterer europæisk. Der er selvfølgelig mange faktorer som gør sig gældende, men hvis man isoleret ser på fodbold økonomien så burde Superligaen ligge på en europæisk 15. plads
http://m.bt.dk/superligaen/dansk-fodbol ... urde-vaere
Vil gerne se beregningen bag det, for det lyder lidt af bullshit. Lige nu tuder fodbold Danmark over de seks hurtige lussinger fra Belgien, men husk at Belgien har dobbelt så mange indbygere og ligger i et område hvor de er meget bedre bundet ind i den mellemeuropæiske fodbold økonomi. Der flyder langt flere penge ind fra Tyskland, Holland osv.

I min optik burde man holde ved nuværende struktur og så lave den ene eller begge nedrykningspladser til playoff af to runder.
Jeg synes nu at en dansk 15. plads udelukkende baseret på fodbold økonomi lyder realistisk. Jeg havde undret mig noget hvis de var kommet frem til f.eks. en 10. plads, men pladsen længere nede matcher nok meget godt Danmarks potentiale.

Med forbehold for fejl og mangler så kan den europæiske fodbold økonomiske rangliste f.eks. indeholde følgende lande:

England
Spanien
Tyskland
Italien
Frankrig

Rusland
Ukraine
Holland
Belgien
Tyrkiet

Schweiz
Rumænien
Portugal
Grækenland
Danmark?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2874
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Eksil » 11. mar 2015, 10:35

frederikshavneren skrev:
Eksil skrev:
frederikshavneren skrev:De danske klubber underpræsterer europæisk. Der er selvfølgelig mange faktorer som gør sig gældende, men hvis man isoleret ser på fodbold økonomien så burde Superligaen ligge på en europæisk 15. plads
http://m.bt.dk/superligaen/dansk-fodbol ... urde-vaere
Vil gerne se beregningen bag det, for det lyder lidt af bullshit. Lige nu tuder fodbold Danmark over de seks hurtige lussinger fra Belgien, men husk at Belgien har dobbelt så mange indbygere og ligger i et område hvor de er meget bedre bundet ind i den mellemeuropæiske fodbold økonomi. Der flyder langt flere penge ind fra Tyskland, Holland osv.

I min optik burde man holde ved nuværende struktur og så lave den ene eller begge nedrykningspladser til playoff af to runder.
Jeg synes nu at en dansk 15. plads udelukkende baseret på fodbold økonomi lyder realistisk. Jeg havde undret mig noget hvis de var kommet frem til f.eks. en 10. plads, men pladsen længere nede matcher nok meget godt Danmarks potentiale.

Med forbehold for fejl og mangler så kan den europæiske fodbold økonomiske rangliste f.eks. indeholde følgende lande:

England
Spanien
Tyskland
Italien
Frankrig

Rusland
Ukraine
Holland
Belgien
Tyrkiet

Schweiz
Rumænien
Østrig
Grækenland
Danmark?
Lande som Portugal, Tjekkiet, Serbien, Polen, Sverige, Norge og Rumænien ligger også over eller omkring Danmark. At Danmark skulle være den 20. største nation ser jeg helt ærligt som meget passende.

Besvar