Slutspil i superligaen

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Califfen » 15. maj 2017, 11:55

634 skrev:
Alexis skrev:
634 skrev:Et forslag til en nem overgang fra denne turnerings model.
Fortsæt med 14 i den bedste række, som spiller hjemme og ude i alt 26 runder. Alle runder på samme tidspunkt, eksempelvis søndag kl.15,30. Hvis nogen spiller europæisk om tirsdagen, dog lørdag eller fredag for den europæiske deltager med liga-modstander. 2 direkte nedrykkere og så kan dem af jer som vil have play-off kampe lave en liga cup til afvikling i midtugerne sammen med landspokal-turneringen. Liga cup vinderen for den sidste UEFA billet
Prøv at spørge samtlige klubber om de vil skære 10 millioner af deres budget?? 10 kampe mindre pr sæson og samme spilletidspunkt? Det bliver en helt anden tv aftale der skal snakke som så.

Meget hellere have noget der ligner Schweiz model. 10 hold og 1 nedrykker. Møder hver modstander 4 gange, altså 36 kampe.
26 liga runder fulgt op med pokalkampe i landspokal og liga-pokal turnering ligesom i England.
Jeg mener det bliver mere attraktion med kampene spillet i samme tidsrum, og jeg er sikker på mange andre synes det samme. Det bliver mere overskueligt at følge med i ligaen, men det kan der jo være delte meninger om.
Men pokalkampene eksisterer jo allerede nu, så det er kun et par ekstra kampe i liga cuppen du tilføjer. Så der vil stadig være for få kampe på et år.

Desuden tror jeg slet ikke en ekstra cup vil appellere til ret mange tilskuere. Kan ikke se det interessante i idéen. Det vil nok komme til at fungere som en reel reserve-turnering som du ser med den engelske liga cup.

Samme spilletidspunkt er en skøn idé, men desværre meget naivt i forhold til markedskræfterne i dag.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af 634 » 15. maj 2017, 12:58

Califfen skrev:
634 skrev:
Alexis skrev:
634 skrev:Et forslag til en nem overgang fra denne turnerings model.
Fortsæt med 14 i den bedste række, som spiller hjemme og ude i alt 26 runder. Alle runder på samme tidspunkt, eksempelvis søndag kl.15,30. Hvis nogen spiller europæisk om tirsdagen, dog lørdag eller fredag for den europæiske deltager med liga-modstander. 2 direkte nedrykkere og så kan dem af jer som vil have play-off kampe lave en liga cup til afvikling i midtugerne sammen med landspokal-turneringen. Liga cup vinderen for den sidste UEFA billet
Prøv at spørge samtlige klubber om de vil skære 10 millioner af deres budget?? 10 kampe mindre pr sæson og samme spilletidspunkt? Det bliver en helt anden tv aftale der skal snakke som så.

Meget hellere have noget der ligner Schweiz model. 10 hold og 1 nedrykker. Møder hver modstander 4 gange, altså 36 kampe.
26 liga runder fulgt op med pokalkampe i landspokal og liga-pokal turnering ligesom i England.
Jeg mener det bliver mere attraktion med kampene spillet i samme tidsrum, og jeg er sikker på mange andre synes det samme. Det bliver mere overskueligt at følge med i ligaen, men det kan der jo være delte meninger om.
Men pokalkampene eksisterer jo allerede nu, så det er kun et par ekstra kampe i liga cuppen du tilføjer. Så der vil stadig være for få kampe på et år.

Desuden tror jeg slet ikke en ekstra cup vil appellere til ret mange tilskuere. Kan ikke se det interessante i idéen. Det vil nok komme til at fungere som en reel reserve-turnering som du ser med den engelske liga cup.

Samme spilletidspunkt er en skøn idé, men desværre meget naivt i forhold til markedskræfterne i dag.
En ligacup kan jo laves med det antal kampe som der er plads til i forhold til Landsholds slutrunder.
Jeg tror ikke der mange af os som ser mere end en kamp med optakt og reklame indslag, så markedskræfterne ville i min optik være stærkere hvis de havde samme spilletidspunkt. Så er det jo på dette tidspunkt der sker rigtig meget, og er 7 gange mere pirrende end ved forskellige tidspunkter for afvikling af kampene.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Califfen » 15. maj 2017, 20:19

634 skrev:
Califfen skrev:
634 skrev:
Alexis skrev:
634 skrev:Et forslag til en nem overgang fra denne turnerings model.
Fortsæt med 14 i den bedste række, som spiller hjemme og ude i alt 26 runder. Alle runder på samme tidspunkt, eksempelvis søndag kl.15,30. Hvis nogen spiller europæisk om tirsdagen, dog lørdag eller fredag for den europæiske deltager med liga-modstander. 2 direkte nedrykkere og så kan dem af jer som vil have play-off kampe lave en liga cup til afvikling i midtugerne sammen med landspokal-turneringen. Liga cup vinderen for den sidste UEFA billet
Prøv at spørge samtlige klubber om de vil skære 10 millioner af deres budget?? 10 kampe mindre pr sæson og samme spilletidspunkt? Det bliver en helt anden tv aftale der skal snakke som så.

Meget hellere have noget der ligner Schweiz model. 10 hold og 1 nedrykker. Møder hver modstander 4 gange, altså 36 kampe.
26 liga runder fulgt op med pokalkampe i landspokal og liga-pokal turnering ligesom i England.
Jeg mener det bliver mere attraktion med kampene spillet i samme tidsrum, og jeg er sikker på mange andre synes det samme. Det bliver mere overskueligt at følge med i ligaen, men det kan der jo være delte meninger om.
Men pokalkampene eksisterer jo allerede nu, så det er kun et par ekstra kampe i liga cuppen du tilføjer. Så der vil stadig være for få kampe på et år.

Desuden tror jeg slet ikke en ekstra cup vil appellere til ret mange tilskuere. Kan ikke se det interessante i idéen. Det vil nok komme til at fungere som en reel reserve-turnering som du ser med den engelske liga cup.

Samme spilletidspunkt er en skøn idé, men desværre meget naivt i forhold til markedskræfterne i dag.
En ligacup kan jo laves med det antal kampe som der er plads til i forhold til Landsholds slutrunder.
Jeg tror ikke der mange af os som ser mere end en kamp med optakt og reklame indslag, så markedskræfterne ville i min optik være stærkere hvis de havde samme spilletidspunkt. Så er det jo på dette tidspunkt der sker rigtig meget, og er 7 gange mere pirrende end ved forskellige tidspunkter for afvikling af kampene.
Men snakker du ikke om en liga cup med knock-out struktur? Det er jo kun de aller bedste, der vil kunne nå op på et passende antal kampe så. For de fleste klubbers vedkommende vil man højst spille 2-3 kampe før man er slået ud.
Medmindre du påtænker et gruppespil først a la CL-formatet?

Enig i, at der er mange uinteressante kampe i hver runde. Men det virker noget drastisk at gå fra 7 forskellige spilletidspunkter til 1. Får du nok ikke tv-selskaberne med på. Men lad os da mødes på halvvejen, så der er i hvert fald jævnligt er to eller tre kampe der spilles på samme tid :cheers:

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af 634 » 15. maj 2017, 20:41

Califfen skrev:
634 skrev:
Califfen skrev:
634 skrev:
Alexis skrev:
634 skrev:Et forslag til en nem overgang fra denne turnerings model.
Fortsæt med 14 i den bedste række, som spiller hjemme og ude i alt 26 runder. Alle runder på samme tidspunkt, eksempelvis søndag kl.15,30. Hvis nogen spiller europæisk om tirsdagen, dog lørdag eller fredag for den europæiske deltager med liga-modstander. 2 direkte nedrykkere og så kan dem af jer som vil have play-off kampe lave en liga cup til afvikling i midtugerne sammen med landspokal-turneringen. Liga cup vinderen for den sidste UEFA billet
Prøv at spørge samtlige klubber om de vil skære 10 millioner af deres budget?? 10 kampe mindre pr sæson og samme spilletidspunkt? Det bliver en helt anden tv aftale der skal snakke som så.

Meget hellere have noget der ligner Schweiz model. 10 hold og 1 nedrykker. Møder hver modstander 4 gange, altså 36 kampe.
26 liga runder fulgt op med pokalkampe i landspokal og liga-pokal turnering ligesom i England.
Jeg mener det bliver mere attraktion med kampene spillet i samme tidsrum, og jeg er sikker på mange andre synes det samme. Det bliver mere overskueligt at følge med i ligaen, men det kan der jo være delte meninger om.
Men pokalkampene eksisterer jo allerede nu, så det er kun et par ekstra kampe i liga cuppen du tilføjer. Så der vil stadig være for få kampe på et år.

Desuden tror jeg slet ikke en ekstra cup vil appellere til ret mange tilskuere. Kan ikke se det interessante i idéen. Det vil nok komme til at fungere som en reel reserve-turnering som du ser med den engelske liga cup.

Samme spilletidspunkt er en skøn idé, men desværre meget naivt i forhold til markedskræfterne i dag.
En ligacup kan jo laves med det antal kampe som der er plads til i forhold til Landsholds slutrunder.
Jeg tror ikke der mange af os som ser mere end en kamp med optakt og reklame indslag, så markedskræfterne ville i min optik være stærkere hvis de havde samme spilletidspunkt. Så er det jo på dette tidspunkt der sker rigtig meget, og er 7 gange mere pirrende end ved forskellige tidspunkter for afvikling af kampene.
Men snakker du ikke om en liga cup med knock-out struktur? Det er jo kun de aller bedste, der vil kunne nå op på et passende antal kampe så. For de fleste klubbers vedkommende vil man højst spille 2-3 kampe før man er slået ud.
Medmindre du påtænker et gruppespil først a la CL-formatet?

Enig i, at der er mange uinteressante kampe i hver runde. Men det virker noget drastisk at gå fra 7 forskellige spilletidspunkter til 1. Får du nok ikke tv-selskaberne med på. Men lad os da mødes på halvvejen, så der er i hvert fald jævnligt er to eller tre kampe der spilles på samme tid :cheers:
Jeg er faktisk ikke tilhænger af en liga cup, men for at få en nem forbedring af det nuværende med tilstrækkeligt med kampe i kalender året er det et forslag. Klubberne udvikler det selv i forhold til hvor mange der ønsker at være med, og hvor mange kampe de skal forsøge at ligge ind i kalender året.
Vi skal ikke mødes ved halvvejen, hvor nogle hvergang skal have bedste spilletid, før end de tør deltage.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Kempes » 16. maj 2017, 23:30

634 skrev:
Alexis skrev:
634 skrev:Et forslag til en nem overgang fra denne turnerings model.
Fortsæt med 14 i den bedste række, som spiller hjemme og ude i alt 26 runder. Alle runder på samme tidspunkt, eksempelvis søndag kl.15,30. Hvis nogen spiller europæisk om tirsdagen, dog lørdag eller fredag for den europæiske deltager med liga-modstander. 2 direkte nedrykkere og så kan dem af jer som vil have play-off kampe lave en liga cup til afvikling i midtugerne sammen med landspokal-turneringen. Liga cup vinderen for den sidste UEFA billet
Prøv at spørge samtlige klubber om de vil skære 10 millioner af deres budget?? 10 kampe mindre pr sæson og samme spilletidspunkt? Det bliver en helt anden tv aftale der skal snakke som så.

Meget hellere have noget der ligner Schweiz model. 10 hold og 1 nedrykker. Møder hver modstander 4 gange, altså 36 kampe.
26 liga runder fulgt op med pokalkampe i landspokal og liga-pokal turnering ligesom i England.
Jeg mener det bliver mere attraktion med kampene spillet i samme tidsrum, og jeg er sikker på mange andre synes det samme. Det bliver mere overskueligt at følge med i ligaen, men det kan der jo være delte meninger om.
Jeg har tænkt på noget af det samme med tre turneringer.
Superliga med 14 hold =26 kampe
Pokalturneringen som vi kender den

Samt ny liga cup med 16 hold (alle Superligaklub + de 2 bedste fra 1. Division når alle hold har mødt hinanden). 4 grupper a 4 hold = 6 kampe. De 2 bedste fra hver gruppe går videre til knockoutkampe. Vinderen får den Europa cup plads der i den nuværende struktur går til 3/4 plads afhængig af UEFA koefficient.

Ligacuppen skal spilles i perioden medio november til omkring 1. April, hvor der ikke samtidig skal spilles kampe i Superligaen. (Det vil betyde at holdene bruger de bedste spillere)

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af 634 » 17. maj 2017, 14:43

Kempes skrev:
634 skrev:
Alexis skrev:
634 skrev:Et forslag til en nem overgang fra denne turnerings model.
Fortsæt med 14 i den bedste række, som spiller hjemme og ude i alt 26 runder. Alle runder på samme tidspunkt, eksempelvis søndag kl.15,30. Hvis nogen spiller europæisk om tirsdagen, dog lørdag eller fredag for den europæiske deltager med liga-modstander. 2 direkte nedrykkere og så kan dem af jer som vil have play-off kampe lave en liga cup til afvikling i midtugerne sammen med landspokal-turneringen. Liga cup vinderen for den sidste UEFA billet
Prøv at spørge samtlige klubber om de vil skære 10 millioner af deres budget?? 10 kampe mindre pr sæson og samme spilletidspunkt? Det bliver en helt anden tv aftale der skal snakke som så.

Meget hellere have noget der ligner Schweiz model. 10 hold og 1 nedrykker. Møder hver modstander 4 gange, altså 36 kampe.
26 liga runder fulgt op med pokalkampe i landspokal og liga-pokal turnering ligesom i England.
Jeg mener det bliver mere attraktion med kampene spillet i samme tidsrum, og jeg er sikker på mange andre synes det samme. Det bliver mere overskueligt at følge med i ligaen, men det kan der jo være delte meninger om.
Jeg har tænkt på noget af det samme med tre turneringer.
Superliga med 14 hold =26 kampe
Pokalturneringen som vi kender den

Samt ny liga cup med 16 hold (alle Superligaklub + de 2 bedste fra 1. Division når alle hold har mødt hinanden). 4 grupper a 4 hold = 6 kampe. De 2 bedste fra hver gruppe går videre til knockoutkampe. Vinderen får den Europa cup plads der i den nuværende struktur går til 3/4 plads afhængig af UEFA koefficient.

Ligacuppen skal spilles i perioden medio november til omkring 1. April, hvor der ikke samtidig skal spilles kampe i Superligaen. (Det vil betyde at holdene bruger de bedste spillere)

Ikke tosset
Deltager krav til Liga cuppen, skal så være, at de har hjemmebane som har varme i banen til vinterens udfordringer.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af alithebeast » 17. maj 2017, 22:05

Den her struktur er til at lukke op og skide i. Der er så mange spørgsmål, der kræver svar, og jeg håber da, at der skal være en grundig evaluering af fordele og ulemper. Nogle af de spørgsmål man kunne stille er:
- Hvorfor fanden skal nedrykningsspillet deles i to puljer?
- Hvorfor skal der spilles SÅ mange knock-out kampe?
- Hvad er argumentet for at 3 hold ud af 14 skal kunne rykke ned, det er det samme antal som i ligaer med 20 hold?
- Hvorfor har man skabt en struktur, hvor det bedre kan betale sig at tabe end at vinde?
- Hvorfor har man skabt en struktur, hvor man vel principielt kan undgå nedrykning ved kun at score 2 mål over en hel sæson(man kan i princippet tabe samtlige kampe i gruppespillet, samtlige kampe i nedrykningsspillet og så være heldig i play-off)?
- Hvorfor har man skabt så uigennemsigtig en struktur, at det kræver en doktorgrad i sportsvidenskab at forstå den?

Jeg mener at huske, at et af argumenterne for en udvidelse af ligaen var at midterholdene kunne tænke langsigtet pga. at nedrykningen kom længere væk, og at dette skulle gavne specielt talentplejen, da klubberne ville turde at bruge de unge spillere. Som det er nu modarbejder man jo totalt det, da 8 af holdene i ligaen vil være i en eller anden form for nedrykningsfare hver sæson.

Hvis ligaen skal deles efter X runder, hvorfor så ikke dele den på midten og så spille 2x mod hinanden igen, sidstepladsen rykker direkte ned og 13. pladsen spiller playoff. Det giver 26 kampe i gundspillet og 12 kampe i de to slutspil altså 38 kampe i alt over en sæson, og man undgår metaltrætheden ved at have mødt de samme 3 hold (hvad der føles som) 7-8 gange på 2 måneder. Vil man have noget at spille for i den dårlige gruppe for de hold der ikke er i nedrykningsfare, så kan man jo beholde gøgleriet med at den bedste af de dårlige spiller om en EL plads mod den sidste plads fra mesterskabsgruppen.
Hader København!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Brodernumsi » 18. maj 2017, 00:36

alithebeast skrev:
Hvis ligaen skal deles efter X runder, hvorfor så ikke dele den på midten og så spille 2x mod hinanden igen, sidstepladsen rykker direkte ned og 13. pladsen spiller playoff. Det giver 26 kampe i gundspillet og 12 kampe i de to slutspil altså 38 kampe i alt over en sæson, og man undgår metaltrætheden ved at have mødt de samme 3 hold (hvad der føles som) 7-8 gange på 2 måneder. Vil man have noget at spille for i den dårlige gruppe for de hold der ikke er i nedrykningsfare, så kan man jo beholde gøgleriet med at den bedste af de dårlige spiller om en EL plads mod den sidste plads fra mesterskabsgruppen.
Så er der et hold, der skal sidde over hver runde.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af alithebeast » 18. maj 2017, 12:54

Brodernumsi skrev:
alithebeast skrev:
Hvis ligaen skal deles efter X runder, hvorfor så ikke dele den på midten og så spille 2x mod hinanden igen, sidstepladsen rykker direkte ned og 13. pladsen spiller playoff. Det giver 26 kampe i gundspillet og 12 kampe i de to slutspil altså 38 kampe i alt over en sæson, og man undgår metaltrætheden ved at have mødt de samme 3 hold (hvad der føles som) 7-8 gange på 2 måneder. Vil man have noget at spille for i den dårlige gruppe for de hold der ikke er i nedrykningsfare, så kan man jo beholde gøgleriet med at den bedste af de dårlige spiller om en EL plads mod den sidste plads fra mesterskabsgruppen.
Så er der et hold, der skal sidde over hver runde.
Det er vel ikke nødvendigvis en dårlig ting, det kan vel løses med et par midtuge kampe i løbet af sæsonen? Kalenderen er alligvel ryddet for midtugekampe for næsten alle holdene når vi når til marts.
Hader København!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af gravballe » 19. maj 2017, 09:01

http://www.bt.dk/superligaen/struktur-b ... ndres-igen

Så de ønsker at man får halveret sine point inden slutspillet..

Jeg syntes bare man skal droppe det pjat og gå tilbage til en liga.. Det har været død sygt, og jeg tror det forsætter ned af bakke tilskuer mæssigt de næste par år, hvis det her forsætter.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af 634 » 19. maj 2017, 09:19

Det vigtigste for dansk fodbold lige, nu må være at få opsagt aftalen med det hollandske firma, og nok også få renset ud i divisions foreningen.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Yankee » 19. maj 2017, 09:36

Ift. tilskuerantal så bliver der altså begået nogle basale matematiske fejl og fejlslutninger.

1) Det samlede tilskuerantal er steget i modsætning til hvad BT siger. Når de sidste 17 kampe er spillet vil vi formentlig lande på det bedste eller næstbedste niveau siden 2010.

2) Det gennemsnitlige tilskuerantal er faldet 19%, men man har altså også udvidet antallet af hold med 17%.

3) De tre oprykkere ligger med de tre dårligste snit i Ligaen.

Kort fortalt har man med udvidelsen "smurt" tilskuermassen ud på lidt flere kampe og klubber. Udvidelsen af antal hold er altså suverænt den største bidragsyder til det faldende tilskuersnit, men til gengæld har udvidelsen også medført at der er blevet indløst flere billetter til Superliga-kampe end der blev sidste år.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Hanga » 19. maj 2017, 09:48

gravballe skrev:http://www.bt.dk/superligaen/struktur-b ... ndres-igen

Så de ønsker at man får halveret sine point inden slutspillet..

Jeg syntes bare man skal droppe det pjat og gå tilbage til en liga.. Det har været død sygt, og jeg tror det forsætter ned af bakke tilskuer mæssigt de næste par år, hvis det her forsætter.
Ja lad os da endelig gå længere ned ad den vej, for de første skridt har jo været så vellykkede... :@

Stop nu med at appellere til håndboldtilskuerne og familien danmark - det er ikke vejen til større kvalitet eller interesse for Superligaen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Sanchez94 » 19. maj 2017, 09:58

Vi kan lige så godt bare trækkelod om mesterskabet, det er der fandme større spænding i, og den neutrale tilskuer vil da forstå det...

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Søgaard » 19. maj 2017, 10:09

Indfør lønloft hvis i vil have en lige liga. Ellers, luk bærret og stop alt det fis.
Ift. tilskuerantal så bliver der altså begået nogle basale matematiske fejl og fejlslutninger.
Nu bruger du jo selv tilskuertallene, som du lyster Yankee.

1) Ja, det er fint der måske kommer samlet set flere tilskuere til ligaen, men du har altså også taget 2 ekstra hold ind. Men at stige 17% i antal hold, plus flere kampe og samtidig holde det samlede tilskuertal på status quo, det er sku ikke imponerende.

2) Hvad har pct.-stigningen i hold med snittet at gøre? Er enig i de -19% i gns. tilskuertal ikke kan bruges, med nye hold i ligaen. Men, hvis du til gengæld ser på snittet på hjemmebane, er det raslet ned. 8 klubber har et fald på mindst 10% mens 7 af dem har på mindst 15%. Kun Gjææf har en stigning i snittet på hjemmebane over 1 %. Det er sku da foruroligende, de fleste af os der ikke røg i slutspil, burde jo have haft sindssyge tilskuertal, fordi nedrykningsspillet er mega spændende: http://www.superstats.dk/tilskuere/?aar ... vis=hjemme

3) Nærdsjælland ligger faktisk pt. under Silkeborg. Men hvad så? Ja, det underbygger, at snittet ikke burde stige jævt med stigningen i antal hold (17%), men have stort set samme tilskuertal som sidste sæson, med markant flere kampe, det er sku spin af en anden verden at gøre til noget positivt. Så kig igen på hjemmebanegns. for alle de hold, der var i ligaen sidste år. Vi har endda været i en lokal slutspilspulje, alligevel er vi nede 18,9%. Så kan man sige, "puha, vi har også spillet ringe, det er nok derfor". Sønderjyske og Nordsjælland, nede med hhv. 17% og 19%.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af limey » 19. maj 2017, 10:12

634 skrev:Det vigtigste for dansk fodbold lige, nu må være at få opsagt aftalen med det hollandske firma, og nok også få renset ud i divisions foreningen.
Hørt! Hvorfor fa'en bliver man ved med at høre på de idioter, der totalt har splittet superligaen ad. Hvem skaffer tjære og fjer?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 19. maj 2017, 10:35

Yankee skrev:Ift. tilskuerantal så bliver der altså begået nogle basale matematiske fejl og fejlslutninger.

1) Det samlede tilskuerantal er steget i modsætning til hvad BT siger. Når de sidste 17 kampe er spillet vil vi formentlig lande på det bedste eller næstbedste niveau siden 2010.

2) Det gennemsnitlige tilskuerantal er faldet 19%, men man har altså også udvidet antallet af hold med 17%.

3) De tre oprykkere ligger med de tre dårligste snit i Ligaen.
1) Fordi man har øget antallet af kampe med 20 %. Fandme ikke imponerende. Hvis Superligaen holder snittet på 5.865 i de sidste 13 kampe ender det samlede antal på 1.472.144. Det er kun nok til det 9. bedste samlede tilskuerantal i Superligaens historie!

2) Ja, og antallet af congolesere steg med 27 % i Gistrup i 2016!

3) Horsens, Lyngby og FC Nordsjælland ligger med de dårligste snit
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af De Fem » 19. maj 2017, 10:46

Der er ikke den model i verden der kan løse det problem at SL, som mange andre ligaer, er så skæve at spændingen reelt er væk. Med mindre FCK ansætter CV igen til at pisse penge ud på norske angribere, så kan AaB og alle andre klubber ikke komme nær dem i lang lang tid.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af Yankee » 19. maj 2017, 10:54

De Fem skrev:Der er ikke den model i verden der kan løse det problem at SL, som mange andre ligaer, er så skæve at spændingen reelt er væk. Med mindre FCK ansætter CV igen til at pisse penge ud på norske angribere, så kan AaB og alle andre klubber ikke komme nær dem i lang lang tid.
Jo, det er der. Jeg foreslog tidligere en model hvor man spillede grundspil og derefter gik over til et helt reelt slutspil lidt ligesom i Champions League eller NFL. Det ville bevare spændingen om topplaceringer hele vejen igennem og give nogle fantastiske kampe her i april og maj måned. Det ville også lære de unge danske spillere at spille knald-eller-fald-kampe, hvilket er rigtig godt for deres udvikling. Det er hamrende uretfærdigt, men det er jo tydeligvis ikke noget man går op i i stort set alle andre sportsturneringer, der afgøres på lignende måder.

Nå, det er nok alligevel for radikal en idé. Jeg synes heller ikke den nye SL-struktur har været en succes, men jeg synes man skal give innovationen og nytænkningen en chance. Vi har sjosket rundt i den samme struktur i over 20 år og det er rigtig sundt at prøve noget nyt. Giv den et år eller to mere og lad være med at tro at en ny struktur er svaret på alle Superligaens problemer. Det er der ingen, der har påstået og det er rene stråmandsargumenter.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Slutspil i superligaen

Indlæg af doukas » 19. maj 2017, 11:06

Derudover er den nye struktur en kommerciel katastrofe for Superligaen. Selvom alle kampe tilrettelægges med fokus på tv-seeren, så flygter de i kæmpe stil.

Hvis snittet holder i de sidste 13 kampe, har Superligaen mistet 1.500.000 seere i forhold til sidste sæson.

Det gennemsnitlige seerantal vil være faldet med 28 %!

Det burde være noget de kan forstå selv inde i Divisionsforeningen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar