Superliga 2015/16

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af troelsh » 8. dec 2015, 12:53

jonas386 skrev:Det er måske bare mig, men jeg synes ikke der er nogen grund til at se ned på den måde FCN driver deres ungdomsarbejde på. Det er muligt der ikke er kommet verdensstjerner ud af deres ungdomssystem, men hvorfor er det forkert at samle talenter tidligt op og give dem det sidste skub mod udlandet. Spillere som Uffe Bech og Andreas Bjelland havde jeg da hellere end gerne set i AaB fremfor FCN da de skiftede fra Lyngby, og talentarbejde handler jo også om mere, og andet, end bare at udvikle de største talenter, det handler også om at se potentiale hvor andre måske ikke gør det, og udvikle videre på det.
Gjorde vi vel også med spillere som Thelander, AK og Dalsgaard, og det er egentlig en taktik jeg håber man vil blive ved med at bruge, der løber mange gode spillere rundt i 1.division, og et hold som Lyngby vil jeg våge at påstå har flere spændende spillere end Hobro har.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af jonas386 » 8. dec 2015, 13:29

troelsh skrev:
jonas386 skrev:Det er måske bare mig, men jeg synes ikke der er nogen grund til at se ned på den måde FCN driver deres ungdomsarbejde på. Det er muligt der ikke er kommet verdensstjerner ud af deres ungdomssystem, men hvorfor er det forkert at samle talenter tidligt op og give dem det sidste skub mod udlandet. Spillere som Uffe Bech og Andreas Bjelland havde jeg da hellere end gerne set i AaB fremfor FCN da de skiftede fra Lyngby, og talentarbejde handler jo også om mere, og andet, end bare at udvikle de største talenter, det handler også om at se potentiale hvor andre måske ikke gør det, og udvikle videre på det.
Gjorde vi vel også med spillere som Thelander, AK og Dalsgaard, og det er egentlig en taktik jeg håber man vil blive ved med at bruge, der løber mange gode spillere rundt i 1.division, og et hold som Lyngby vil jeg våge at påstå har flere spændende spillere end Hobro har.
Lige præcis. Det er da "sjovere" at se spillere som Lucas, Thomsen og Lasse Nielsen få succes i udlandet, men jeg er også glad for at se en spiller som Thelander have succes eller Nikolai Larsen være så stabil en målmand påtrods af det ikke er egen udviklede spillere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af thomasjn » 8. dec 2015, 17:57

jonas386 skrev:Det er måske bare mig, men jeg synes ikke der er nogen grund til at se ned på den måde FCN driver deres ungdomsarbejde på. Det er muligt der ikke er kommet verdensstjerner ud af deres ungdomssystem, men hvorfor er det forkert at samle talenter tidligt op og give dem det sidste skub mod udlandet. Spillere som Uffe Bech og Andreas Bjelland havde jeg da hellere end gerne set i AaB fremfor FCN da de skiftede fra Lyngby, og talentarbejde handler jo også om mere, og andet, end bare at udvikle de største talenter, det handler også om at se potentiale hvor andre måske ikke gør det, og udvikle videre på det.
Ser heller ikke ned på det de gør. Det jeg opponerer imod er at de udråbes til gode talentudviklere på baggrund af, at de har hentet nogle som regel velkendte talenter sent i deres udvikling og fået credit for noget arbejde der primært er gjort et andet sted. Bare se Bech og Bjelland, ingen var da i tvivl om, at de var kæmpe talenter de kom til FCN og de havde sikkert fået det samme gennembrud i de fleste andre Superliga-klubber.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af FlæskeFrank » 8. dec 2015, 18:46

FCN gør det anderledes end de højt profilerede talentklubber(altså FCM og BIF) De henter ikke børnene mens de stadig går med ble. Derimod udvikler de spillere, som er lidt ældre. Både nogle talenter som er gået i stå, eller som er klar til at tage et niveau op.

Lyngby henvisningen mener jeg ikke er rimelig. Ja, Nordstrand m.fl. havde spillet på deres førstehold og mange tænkte at de kunne blive til noget, men de vælger alligevel FCN. Det er jo netop fordi FCN er gode til at flytte dem et niveau højere. Og det er vel også talentudvikling ?
Tobias Mikkelsen er vel så eksempel på, at man som talent ikke skal tage fra Lyngby til hvilken som helst klub.

FCN har tidligere - f.eks. Niklas Pedersen - været gode til at hente i de lavere rækker yngre spillere, som så kunne gøres til gode navne i superligaen og mere til.

Men selvfølgelig hvis man kun tror, at talentudvikling skal være med 5 årige drenge, så er FCM da førende på området.

Tipsbladet havde i efteråret en artikel omkring talentudvikling og måden klubberne gør det på. Det er meget forskelligt og BIF og FCM vil jo gerne tale om deres måde som den rigtigste - det er dog meget enøjet. Og også derfor AaB og andre klubber til stadighed kan give dem baghjul i visse sammenhænge. Hvis vi havde gjort som FCM, så var Kusk blevet frasorteret for længst. Det havde i mine øjne været dårlig talentudvikling.

I øvrigt skal man omkring BIF jo også bemærke den seneste måneds skriverier omkring prisen for deres talentudvikling er faldet fra de 25 mio kr. om året til 12-15 mio kr. Igen kan aviserne jo tage fejl, men BIf har ikke haft behov for at korrekse de 25 mio kr. med en udtalelse om, at de har nedjusteret til det halve. Det svarer til, at alle tror man stadig kører Audi A4, men man har skiftet til Hyundai Stationscar.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2874
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Eksil » 8. dec 2015, 18:59

FlæskeFrank skrev: I øvrigt skal man omkring BIF jo også bemærke den seneste måneds skriverier omkring prisen for deres talentudvikling er faldet fra de 25 mio kr. om året til 12-15 mio kr. Igen kan aviserne jo tage fejl, men BIf har ikke haft behov for at korrekse de 25 mio kr. med en udtalelse om, at de har nedjusteret til det halve. Det svarer til, at alle tror man stadig kører Audi A4, men man har skiftet til Hyundai Stationscar.
Men AaBs koster omkring 5 mio om året, er det så en ladcykel i den metafor?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af FlæskeFrank » 8. dec 2015, 19:23

Nu var mit behov for at skrive det, blot igen min frustration over at avisernes udtalelser ukritisk tages for gode vare. Og som en klub ikke har behov for at korrekse en salgspris som angives for højt, da de fremstår som nogle helvedes karle i stedet for bondeAaB som giver deres stjerner væk gratis.

Men AaB i min metafor siger, at de kører Hyundai stationscar(måske en brugt) og prøver ikke at gøre den til en Tesla.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Pastorius » 14. dec 2015, 18:15

Hestene må klare sig uden steorider:
http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... -kollapset
Med venlig Hilsen
--
Robert

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2874
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Eksil » 14. dec 2015, 18:23

Pastorius skrev:Hestene må klare sig uden steorider:
http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... -kollapset
Ups og i mellemtiden fik de pisset deres træner og amatørafdelingen af.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Spanky » 14. dec 2015, 21:05

Eksil skrev:
Pastorius skrev:Hestene må klare sig uden steorider:
http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... -kollapset
Ups og i mellemtiden fik de pisset deres træner og amatørafdelingen af.
Ej at forglemme deres sportschef.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af gravballe » 14. dec 2015, 21:59


Gamen

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Gamen » 14. dec 2015, 22:02

Det er næppe Brøndby. AGF, måske? Jeg kan ikke se andre klubber med det potentiale de efterspørger. I OB vil Niels Thorborg næppe afgive magt.
I AaB ville det være et brud med vores egne værdier. Og hvad er der så tilbage?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Buzz Killington » 14. dec 2015, 22:06

Noget af det der gjorde Randers tillokkende var at de havde styr paa oekonomien, saa det udelukker vel ret hurtigt de par klubber. Tror naermere paa FCN, eller en af de gamle "storklubber" i 1.div, saasom Silkeborg eller Lyngby. Lyngby var jo f.eks. ude med en melding for nyligt om at der var kapital paa vej. Og et nyt stadion skader vel heller ikke.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2874
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Eksil » 14. dec 2015, 22:08

Gamen skrev:
Det er næppe Brøndby. AGF, måske? Jeg kan ikke se andre klubber med det potentiale de efterspørger. I OB vil Niels Thorborg næppe afgive magt.
I AaB ville det være et brud med vores egne værdier. Og hvad er der så tilbage?
Esbjerg ville være et god bud. Stort opland, lækkert stadion og mulighed for at komme fremad. Viborg måske, med det ville være et skridt ned for opkøberne. Tilsvarende med Haderslev.

Gamen

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Gamen » 14. dec 2015, 22:18

Buzz Killington skrev: Noget af det der gjorde Randers tillokkende var at de havde styr paa oekonomien, saa det udelukker vel ret hurtigt de par klubber. Tror naermere paa FCN, eller en af de gamle "storklubber" i 1.div, saasom Silkeborg eller Lyngby. Lyngby var jo f.eks. ude med en melding for nyligt om at der var kapital paa vej. Og et nyt stadion skader vel heller ikke.
Altså, når man ser at den primære finansieringskilde bag Vernons projekt er et ghanesisk olieselskab, og i de tidlige år Vodafone, så er det vel også begrænset hvor meget kapital de kan trække med sig.

Når det så er sagt, så har de fostret rigtigt fine spillere som er kommet til Skandinavien. David Accam, tidligere Helsingborg, som blev linket til flere Bundesliga-klubber, inden han blev Designated Player i MLS og hentet til Chicago Fire, og var sublim i Helsingborg. Bismark Adjei Boateng, som har været rigtigt god for Strømsgodset, særligt før hans knæskade. Abdul Majeed Waris, som nu er i Lorient og på det ghanesiske landshold.
De har også en del spillere som er på Manchester Citys akademi, så der er bestemt udmærket kvalitet imellem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Provst i Brovst » 14. dec 2015, 22:37

Bare det ikke er AaB. :'(
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Buzz Killington » 14. dec 2015, 23:00

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Noget af det der gjorde Randers tillokkende var at de havde styr paa oekonomien, saa det udelukker vel ret hurtigt de par klubber. Tror naermere paa FCN, eller en af de gamle "storklubber" i 1.div, saasom Silkeborg eller Lyngby. Lyngby var jo f.eks. ude med en melding for nyligt om at der var kapital paa vej. Og et nyt stadion skader vel heller ikke.
Altså, når man ser at den primære finansieringskilde bag Vernons projekt er et ghanesisk olieselskab, og i de tidlige år Vodafone, så er det vel også begrænset hvor meget kapital de kan trække med sig.

Når det så er sagt, så har de fostret rigtigt fine spillere som er kommet til Skandinavien. David Accam, tidligere Helsingborg, som blev linket til flere Bundesliga-klubber, inden han blev Designated Player i MLS og hentet til Chicago Fire, og var sublim i Helsingborg. Bismark Adjei Boateng, som har været rigtigt god for Strømsgodset, særligt før hans knæskade. Abdul Majeed Waris, som nu er i Lorient og på det ghanesiske landshold.
De har også en del spillere som er på Manchester Citys akademi, så der er bestemt udmærket kvalitet imellem.
Det lyder som om du er uenig med et eller andet jeg har skrevet, men jeg kan ikke lige gennemskue hvad.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Gamen » 14. dec 2015, 23:28

Buzz Killington skrev:
Det lyder som om du er uenig med et eller andet jeg har skrevet, men jeg kan ikke lige gennemskue hvad.
Uenig? Det er vist fordi du er vant til det :-) Det jeg bare prøvede at understrege er, at det er svært at gennemskue hvilken størrelse hele Vernons projekt er. Hovedsponsoren bag Right To Dream-akademiet er et ghanesisk olie-selskab, og en stor del af hans spillere kommer til USA eller formidles videre gennem det eksisterende netværk.
Hvor meget vil han forandre, og i hvor høj grad kræver det ændringer i klubbens eksisterende identitet? Før vi har svar på det, er det svært at forestille sig hvilken klub han vil gå ind i.

Det er i hvert fald nok ikke FCN - AKP vil næppe give afkald på hans eget projekt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Buzz Killington » 14. dec 2015, 23:37

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Det lyder som om du er uenig med et eller andet jeg har skrevet, men jeg kan ikke lige gennemskue hvad.
Uenig? Det er vist fordi du er vant til det :-) Det jeg bare prøvede at understrege er, at det er svært at gennemskue hvilken størrelse hele Vernons projekt er. Hovedsponsoren bag Right To Dream-akademiet er et ghanesisk olie-selskab, og en stor del af hans spillere kommer til USA eller formidles videre gennem det eksisterende netværk.
Hvor meget vil han forandre, og i hvor høj grad kræver det ændringer i klubbens eksisterende identitet? Før vi har svar på det, er det svært at forestille sig hvilken klub han vil gå ind i.

Det er i hvert fald nok ikke FCN - AKP vil næppe give afkald på hans eget projekt.
Ah, ok saa. Og nej, jeg tror du har ret mht. FCN og AKP. Tror egentlig heller ikke det er Silkeborg, som henter deres penge paa bygninger, og ikke paa at fodboldforretningen loeber rundt. De er heller ikke en sikker oprykker, de naeste par aar. Saa hvis raesonementet er det samme som ved Randers, at klubben har oekonomien i orden, saa indsnaevrer det feltet en del. En af Lyngby, SE, EFB og Viborg bliver det nok. Alle andre klubber er for store jf. den stoerrelsesorden investeringen loed paa (under 60 mil).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Pastorius » 14. dec 2015, 23:47

Sønderjyske?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Buzz Killington » 14. dec 2015, 23:49

Pastorius skrev:Sønderjyske?
Jaaaaeeee......? De har da saavidt jeg husker styr paa pengene, de koster ikke en herregaard.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar