Superliga 2015/16

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10758
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af jonas386 » 14. dec 2015, 23:53

Lyngby er ikke noget dumt bud. De ligger også til at rykke op. Esbjerg kunne måske også være en mulighed.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. dec 2015, 00:33

Udfra det han udtaler, kunne der vel sagtens være tale om en aftale på andre vilkår end dem konsortiet ønskede i Randers... jeg mener, man kunne vel godt forestille sig, at det ikke nødvendigvis drejer sig om at de udelukkende er interesseret i aftaler med en klub. hvor de kan overtage det fulde ejerskab. Hvis man tager det udgangspunkt kunne AaB vel godt være et bud, selv om jeg nu ikke tror det er så realistisk.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af thomasjn » 15. dec 2015, 01:47

Det kan også være, at Benham har skyndt sig at sælge. Det ville i og for sig flugte meget godt med FCMs akademi i Nigeria + identitetsforvirringen på heden i forvejen er enorm så FCM kan vel godt omstille sig til at være en talentudviklingsklub igen på en uge eller to.
EfB har jeg svært ved at tro på det er. Det er vel lidt en klub ala. AaB på nogen måde og jeg tror ikke rigtigt baglandet vil bakke op om det. Derudover har de jo en gammel indspist ledelse, som næppe giver magten fra sig frivilligt. Viborg og SE har jeg svært ved at se skulle være interesserede. Begge klubber har et solidt sportsligt fundament og det er næppe værd at pisse væk pga. et kortsigtet afrikansk eventyr. Det skulle da lige være Ole Nielsen der jo aldrig har tøvet med at hente fra de egne, men omvendt er det ikke hans afgørelse i Viborg. Brøndby skulle da lige, hvis Jan Bech er blevet træt af at gamble sin opsparing væk, men jeg tror omvendt der er for mange aktører der ville stritte imod.
Synes egentlig Randers ville være det mest oplagte bud da klubben lidt mangler indeitet udover, hvad der er forbundet med Colinn Todd som person og de nærmest ikke producerer egne spillere. Så når det ikke er Randers tror jeg nærmere det er i 1. division.
Hvad med HB Køge? De har jo lige ansat Per Rud så de er allerede godt i gang med at gamble med klubbens eksistens + de i forvejen scouter globalt.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10758
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af jonas386 » 15. dec 2015, 02:04

Der er nu sket meget i Randers de sidste par år. Der render et par ret store talenter rundt dernede, flere har også fået debut i superligaen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4472
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af le Cid » 15. dec 2015, 08:49

Hvis jeg var pengemændene, så ville jeg mene, at Lyngby ville være et meget interessant køb.
Stort potentiale - nyt stadion (?) - begrænset pris - kæmpe ungdomsafdeling.

Lyngby kunne potentielt overtage BIF's rolle som PSE's førsteudfordrer i Kbh.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af FlæskeFrank » 15. dec 2015, 10:21

Hvis potentialet i Lyngby var så stort, så var der vel nogen, som på et eller andet tidspunkt var lykkedes.

Det er der ikke.

Jeg ved godt, at de er vidt berømmet, men faktum er, at de ikke har lykkedes med noget som helst i alt for mange år. At de ligger nr. 1 lige nu, er vel ikke nogen overraskelse. De har en rigtig dyr trup. Og har rigtig stort hul i pengekisten.

Nej. Lyngby lyder bedre end de faktisk er.

OB er for mig den eneste anden danske klub og så måske Vejle. OB har basen, næsten eneejer(så skal der ikke forhandles med flere) og et godt talentsetup(som de så ikke tidligere har gjort brug af). De mangler nogle penge.

Vejle har tidligere brændt nallerne på rigmænd og andet tosseheder. De har mange af dyderne, men virker til at hellere være blød mellemvare end tilbage til købmændenes tid. Men de står også på perronen til superligaen og kan se, at der er tre pladser i år og de er nr. 4. Og afgangene til superligaen bliver færre fremover.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af thomasjn » 15. dec 2015, 10:25

Hvad med FCV? Er løbet helt endegyldigt kørt der? Med lidt penge vil man trods alt hurtigt kunne lave et hold der kan rykke op og talenterne ville have tid til at modnes. Umiddelbart tænker jeg dog, at løbet er kørt.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Eksil » 15. dec 2015, 10:31

Alle der gættede på FCN kan vidst tage sig en velforjent klejne

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10758
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af jonas386 » 15. dec 2015, 10:33

Flæske, man kan jo sige det samme med AGF. Hvis der kom folk til Lyngby der var klar på at gøre bedre brug af ungdomsafdelingen og gjorde det muligt at holde på de største talenter så kan jeg sagtens se Lyngby blive et stabilt midterhold i superligaen. Det bliver dog næppe over en enkelt nat, men nu hvor det bliver nemmere at holde sig i superligaen må interessen også være større.

Edit: Hvis det kan lade sig gøre i FCN, som det kan blive, så kan det jo også lade sig gøre i Lyngby
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Buzz Killington » 15. dec 2015, 11:49

Eksil skrev:Alle der gættede på FCN kan vidst tage sig en velforjent klejne
Jamen i lyset af min helgardering hvor naesten halvdelen af alle danske hold var med, kvaerner jeg stolt en norsk klejne.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af FlæskeFrank » 15. dec 2015, 12:19

jonas386 skrev:Flæske, man kan jo sige det samme med AGF. Hvis der kom folk til Lyngby der var klar på at gøre bedre brug af ungdomsafdelingen og gjorde det muligt at holde på de største talenter så kan jeg sagtens se Lyngby blive et stabilt midterhold i superligaen. Det bliver dog næppe over en enkelt nat, men nu hvor det bliver nemmere at holde sig i superligaen må interessen også være større.

Edit: Hvis det kan lade sig gøre i FCN, som det kan blive, så kan det jo også lade sig gøre i Lyngby
Nu foreslog jeg ikke FCN, så jeg tog fejl.

Men jeg mener, at AGF er en helt anden størrelse. Der er for mange meninger om klubben og nok også for dyr. Ingen vil jo affindes sig med, at AGF er en talentklub, så vil Århus Fremad eller Skovbakken jo blive markedsført som eliteklubben af frustrerede investorer.

Randers er stadig imponeret over, hvor godt det går. De lokale har ingen alternativ klub at gå til. De er nye i superligaen endnu(mener de rykkede ned i 2010???!!!). Når jeg nævner OB, så er det fordi de er en lidt mindre klub(som AaB - men en hel del mindre i succes de seneste 10 år) og de mangler penge og kan ikke finde nye storinvestorer. Så for OB kunne det være et sporskifte, hvis Thorborg vil ud af det.

FCN er ikke Lyngby. Allan K. Pedersen har jo netop fået klubben drevet professionelt og økonomisk bæredygtigt. Der er en ejer og ikke for mange at slås med. Lyngby ophørte vel med at være en stærk sportslig klub, økonomisk OK klub, da Don Ø skiftede midt i '90erne. FCN kan godt leve med at dukke op en gang imellem, det kan AGF ikke(at de så aldrig dukker op, er noget andet).

Det er ikke logik, men selvforståelse.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10758
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af jonas386 » 15. dec 2015, 13:22

FlæskeFrank skrev:
jonas386 skrev:Flæske, man kan jo sige det samme med AGF. Hvis der kom folk til Lyngby der var klar på at gøre bedre brug af ungdomsafdelingen og gjorde det muligt at holde på de største talenter så kan jeg sagtens se Lyngby blive et stabilt midterhold i superligaen. Det bliver dog næppe over en enkelt nat, men nu hvor det bliver nemmere at holde sig i superligaen må interessen også være større.

Edit: Hvis det kan lade sig gøre i FCN, som det kan blive, så kan det jo også lade sig gøre i Lyngby
Nu foreslog jeg ikke FCN, så jeg tog fejl.

Men jeg mener, at AGF er en helt anden størrelse. Der er for mange meninger om klubben og nok også for dyr. Ingen vil jo affindes sig med, at AGF er en talentklub, så vil Århus Fremad eller Skovbakken jo blive markedsført som eliteklubben af frustrerede investorer.

Randers er stadig imponeret over, hvor godt det går. De lokale har ingen alternativ klub at gå til. De er nye i superligaen endnu(mener de rykkede ned i 2010???!!!). Når jeg nævner OB, så er det fordi de er en lidt mindre klub(som AaB - men en hel del mindre i succes de seneste 10 år) og de mangler penge og kan ikke finde nye storinvestorer. Så for OB kunne det være et sporskifte, hvis Thorborg vil ud af det.

FCN er ikke Lyngby. Allan K. Pedersen har jo netop fået klubben drevet professionelt og økonomisk bæredygtigt. Der er en ejer og ikke for mange at slås med. Lyngby ophørte vel med at være en stærk sportslig klub, økonomisk OK klub, da Don Ø skiftede midt i '90erne. FCN kan godt leve med at dukke op en gang imellem, det kan AGF ikke(at de så aldrig dukker op, er noget andet).

Det er ikke logik, men selvforståelse.
Det var ikke så meget om det kunne lade sig gøre at investere i klubben, men at det kan lade sig gøre at skabe et solidt superligahold bygget op omkring egne spillere, og talenter udefra (i den her situation fra Afrika) i Lyngby. Her var pointen bare at hvis man kan skabe et sådan projekt i Farum, så bør det også kunne lade sig gøre i Lyngby.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Yankee » 15. dec 2015, 14:25

Hjulmand tager over i FCN - Olafur ryger ud.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af astonvilla » 15. dec 2015, 14:26

Eksil skrev:Alle der gættede på FCN kan vidst tage sig en velforjent klejne
De spiller jo også på plastic underlag i forvejen. Et fundament af plastic med plastic på... mums.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Pastorius » 15. dec 2015, 14:37

Yankee skrev:Hjulmand tager over i FCN - Olafur ryger ud.
...og AKP har solgt sine aktier til en engelsk investorgruppe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Eksil » 15. dec 2015, 14:45

Generelt er det godt for underholdningen i SL, at trænerne er lidt nogle tegninger der repræsenterer deres klubber. Glenn den gale i galehuset, Ståle den opblæste, Lars den underspillede, Todd den britiske, og nu er Hjulmand den fanatiske tilbage. Jo mere klart definerede holdene er, jo sjovere er det at se på, hvis du spørger mig. Nu skal FCM bare fyre kulmulen.

Edit: nå ja, og top 6 bliver et spændende cutoff næste år.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af astonvilla » 15. dec 2015, 14:48

Pastorius skrev:
Yankee skrev:Hjulmand tager over i FCN - Olafur ryger ud.
...og AKP har solgt sine aktier til en engelsk investorgruppe.
Hjulmand + sugar daddy (investor Group) = kan blive farligt.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Provst i Brovst » 15. dec 2015, 14:50

astonvilla skrev:
Pastorius skrev:
Yankee skrev:Hjulmand tager over i FCN - Olafur ryger ud.
...og AKP har solgt sine aktier til en engelsk investorgruppe.
Hjulmand + sugar daddy (investor Group) = kan blive farligt.
vild udvikling. godt det ikke er AaB
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Buzz Killington » 15. dec 2015, 15:18

Kunne godt lugte af at Hjulmand var udset til at vaere chef i Randers hvis de havde koebt den. Han har i hvert fald vaeret i kontakt med Vernon i noget tid. Det ville ogsaa forklare hvorfor Randers ikke har forlaenged med Todd.

Men joesses hvor er Randers godt nok den store taber her. Melder ud at salget er taet paa, og naar lige at fremstille klubben en der ikke kan vokse uden store investeringer udefra. Dernaeste pisser man en af de bedste superligatraenere af, samtidig med en af de mest respekterede sportsdirektoerer kvitter jobbet i forbindelse med overtagelsen. Alt dette mens man ryger ned paa en skuffende sjetteplads i superligaen ved vinterpausen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Buzz Killington » 15. dec 2015, 15:30

Mon Allan Pedersen nu koeber Lyngby i stedet? Han maa da om nogen vide hvad der foregaar i den klub da han har ageret stoevsuger for baade spillere mandskab, og med et bette indskud millioner kan han faa de klub hevet et par niveauer op. Hellerup finans har tidligere brokket sig lidt over deres investering, saa ikke umuligt de vil af med den til en fornuftig penge.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar