Superliga 2015/16

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1349
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af white splash » 17. dec 2015, 15:43

frederikshavneren skrev:
Gaarde6 skrev:
Eksil skrev:
Gaarde6 skrev: Hvordan kan man fortsætte dette forbrug af penge ??
Det er som du ikke har fulgt med i dansk fodbold de sidste 10 år. Underskud, kapitaludvidelse, det nye [indsæt klubnavn], øget forbrug, underskud, kapitaludvidelse, det nye [indsæt klubnavn], øget forbrug, underskud, kapitaludvidelse, det nye [indsæt klubnavn], øget forbrug, underskud...

Dansen fortsætter så længe nogen vil betale bandet.
Hmm vil nu sige det er som om AGF ikke har fulgt med!
Nu har man jo netop set, hvad man kan gøre for at vende negativt til positivt. Bla hos os. Men også i Randers.
En ting er ihverfald helt sikkert. De skærer da ikke ned på udgifterne ved at blive ved med at bruge penge!
Man skal bruge penge for at kunne tjene penge. Herning-Ikast eksempelvis bruger mange penge, men det har jo også givet dem nogle meget store indtægter som måske overstiger udgifterne. Alene på Europa tjener de vel på den anden side af 50 mio. kr., i denne sæson, derudover kan de score rigtig mange penge på transfermarkedet.
Mange synes at de ovenspenderer men man kan jo også tolke det som rettidig omhu at investere i truppen for at bevare momentum.
Ja, så længe man altid lige kan låne 60 millioner, når man har brugt for mange penge, så er det ingen problem...
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Elvis lever » 17. dec 2015, 15:59

Dot Bot skrev:For at tråden ikke drukner i gymnasterne fra Århus, Disco-Glen og fusioner, så husk lige at få stemt på Børstings perle imod Esbjerg:

http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... perligaen/
Når man tager opspillet med synes jeg, at Jönssons mål er det bedste.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af hje1980 » 17. dec 2015, 16:18

white splash skrev:
frederikshavneren skrev:
Gaarde6 skrev:
Eksil skrev:
Gaarde6 skrev: Hvordan kan man fortsætte dette forbrug af penge ??
Det er som du ikke har fulgt med i dansk fodbold de sidste 10 år. Underskud, kapitaludvidelse, det nye [indsæt klubnavn], øget forbrug, underskud, kapitaludvidelse, det nye [indsæt klubnavn], øget forbrug, underskud, kapitaludvidelse, det nye [indsæt klubnavn], øget forbrug, underskud...

Dansen fortsætter så længe nogen vil betale bandet.
Hmm vil nu sige det er som om AGF ikke har fulgt med!
Nu har man jo netop set, hvad man kan gøre for at vende negativt til positivt. Bla hos os. Men også i Randers.
En ting er ihverfald helt sikkert. De skærer da ikke ned på udgifterne ved at blive ved med at bruge penge!
Man skal bruge penge for at kunne tjene penge. Herning-Ikast eksempelvis bruger mange penge, men det har jo også givet dem nogle meget store indtægter som måske overstiger udgifterne. Alene på Europa tjener de vel på den anden side af 50 mio. kr., i denne sæson, derudover kan de score rigtig mange penge på transfermarkedet.
Mange synes at de ovenspenderer men man kan jo også tolke det som rettidig omhu at investere i truppen for at bevare momentum.
Ja, så længe man altid lige kan låne 60 millioner, når man har brugt for mange penge, så er det ingen problem...
Ja det er vel det samme som at have snydekode til Manager, så man lige kan tilfører lidt penge til klubben nogle penge når det er nødvendigt og man ikke lige fik vundet Ch. L. med AaB, som det kræves for at lortet løber i rundt...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af FlæskeFrank » 19. dec 2015, 12:08

Stillingen i toppen ved vintertide er:

1. FCK --------- 17 kampe og 35 point
2. AaB --------- 18 kampe og 34 point
3. FCM --------- 17 kampe og 31 point
4. SønderjyskE 18 kampe og 31 point

Men sådan ender det ikke !!!

Vi er aldrig blevet nr. 2 i ligaen og det bliver vi heller ikke. De første måned er kampene i toppen(ikke at forveksle med TV3+ Match of the week kamp): FCM - AaB, FCM - FCK, AaB - FCK. Først efter en måned har SønderjyskE en svær kamp, hvor de skal møde FCM. Altså en masse pointdeling for de tre første hold.

Så slutstillingen bliver(og I hørte det her først):
1. Sønderjyske
2. FCK
3. AaB
4. FCM

"Desværre" bliver vi pokalmestre og FCM får europæisk spil, som nr. 4.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10712
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af jonas386 » 19. dec 2015, 13:21

Sønderjyske som mestre kunne være sjovt, og deres fordel ligger også i at deres profiler er spillere der har nået en alder hvor man ikke kan forvente den store interesse fra større ligaer. Jeg tror dog ikke selv helt på den, men jeg tror på de kan ende i top 4, og jeg tror også de ender foran Brøndby der næppe køber helt vildt ind i pausen, men stadig har store mangler især offensivt.

Den første måned af foråret kan dog blive afgørende da top3 møder hinanden indbyrdes, og det kan enten sætte nogle hold af, eller det kan gøre mesterskabskampen helt lige.

For FCK handler det selvfølgelig om at slå både os og midtjyderne, mens det for Midtjylland i højere grad handler om hvor godt man kommer ud af møderne med United. 2 tætte opgør kan give dem en tro på at det kan lade sig gøre, mens 2 snittere kan ødelægge foråret på samme måde som Napoli har ødelagt deres efterår. Eksempelvis har en spiller som Sviatcenko sagt at de to United kampe kan få ham til at blive foråret ud, men hvor stor er motivationen så efter de to kampe, hvor hverdagen igen byder på mindre sexede modstandere som Randers eller Farum. Det tror jeg på er afgørende.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af FlæskeFrank » 21. dec 2015, 10:13

Så har guldkonkurrenterne fra SønderjyskE oprustet med en kantspiller fra Champions Leagueholdet Malmø.

Spændende hvor langt de kan komme/holde næste år. Marcel Rømer og svensken(meget skadet) er måske ikke imponerende navne, men de svække jo ikke holdet.
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af FlæskeFrank » 21. dec 2015, 13:18

Så er de første tre kampe fastlagt. De snakker om hensyn til FCM for ikke at sætte dem på søndag, men det kan vel også være bortforklaring for ikke at vælge deres kamp mod os som primetime. FCM har kamp torsdag mod United, mandag mod os og torsdag mod FCK, så det bliver uanset hvad et presset program for dem.

Fredagskamp mod OB er mediemæssigt vel lowinterestkamp. Kedeligt at opgør mod OB er nået dertil.

Superligaens 19, 20 og 21. spillerunde:
Fredag 26/2 18.00 OB-AGF
Lørdag 27/2 16.00: Randers-SønderjyskE
Søndag 28/2 13.30: Viborg-FC Nordsjælland
Søndag 28/2 16.00: FC København-Esbjerg
Søndag 29/2 18.00: Brøndby-Hobro
Mandag 29/2 19.00: FC Midtjylland-AaB

Fredag 4/3 18.00: AaB-OB
Lørdag 5/3 16.00: Hobro-Viborg
Søndag 6/3 13.30: Esbjerg-Randers
Søndag 6/3 16.00: SønderjyskE-Brøndby
Søndag 6/3 18.00: AGF-FC København
Mandag 7/3 19.00: FC Nordsjælland-FC Midtjylland

Fredag 11/3 18.00: Esbjerg-AGF
Lørdag 12/3 16.00: Viborg-SønderjyskE
Søndag 13/3 13.30: OB-FC Nordsjælland
Søndag 13/3 16.00: Brøndby-Randers
Søndag 13/3 18.00: FC København-AaB
Mandag 14/3 19.00: FC Midtjylland-Hobro
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. dec 2015, 14:46

FlæskeFrank skrev:Så er de første tre kampe fastlagt. De snakker om hensyn til FCM for ikke at sætte dem på søndag, men det kan vel også være bortforklaring for ikke at vælge deres kamp mod os som primetime. FCM har kamp torsdag mod United, mandag mod os og torsdag mod FCK, så det bliver uanset hvad et presset program for dem.

Fredagskamp mod OB er mediemæssigt vel lowinterestkamp. Kedeligt at opgør mod OB er nået dertil.

Superligaens 19, 20 og 21. spillerunde:
Fredag 26/2 18.00 OB-AGF
Lørdag 27/2 16.00: Randers-SønderjyskE
Søndag 28/2 13.30: Viborg-FC Nordsjælland
Søndag 28/2 16.00: FC København-Esbjerg
Søndag 29/2 18.00: Brøndby-Hobro
Mandag 29/2 19.00: FC Midtjylland-AaB

Fredag 4/3 18.00: AaB-OB
Lørdag 5/3 16.00: Hobro-Viborg
Søndag 6/3 13.30: Esbjerg-Randers
Søndag 6/3 16.00: SønderjyskE-Brøndby
Søndag 6/3 18.00: AGF-FC København
Mandag 7/3 19.00: FC Nordsjælland-FC Midtjylland

Fredag 11/3 18.00: Esbjerg-AGF
Lørdag 12/3 16.00: Viborg-SønderjyskE
Søndag 13/3 13.30: OB-FC Nordsjælland
Søndag 13/3 16.00: Brøndby-Randers
Søndag 13/3 18.00: FC København-AaB
Mandag 14/3 19.00: FC Midtjylland-Hobro
FCM har en udekamp i EL torsdagen før 1. runde i superligaen - selvfølgelig spilles deres kamp om mandagen, sådan synes jeg da altid man lægger kampene i forhold til EL kampe, når det er muligt. Den efterfølgende mandagskamp skal FCM vel være mere end glade for, i det de spiller den udsatte kamp mod FCK torsdagen inden.

Generet ser FCM's startprogram dejligt tætpakket ud, og det skal blive særdeles interessant at se hvordan de største kampe i både spillere og klubs historie kommer til at indvirke på de superligakampe som kommer på en snor for dem i løbet af den efterfølgende uge. Det kan godt ske vi selv har et svært startprogram i foråret, men FCM's 3 første kampe i ligaen (AaB, FCK og FCN) er også en dejligt stor mundfuld.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af FlæskeFrank » 21. dec 2015, 16:23

Jesper Schmidt skrev:FCM har en udekamp i EL torsdagen før 1. runde i superligaen - selvfølgelig spilles deres kamp om mandagen, sådan synes jeg da altid man lægger kampene i forhold til EL kampe, når det er muligt.
Så du siger, at når Brøndby havner i Europaleague, så får de mandagskampe...

Så er det længe siden, at Brøndby har spillet europæisk(kvalkampe er også om torsdagen).

Jeg siger ikke, at det kan være et ønske fra FCM. Konstaterer bare, at det (også) var en praktisk undskyldning for Viasat at fastholde deres verdenssyn.
- FlæskeFrank

dick@darlington
Drenge
Drenge
Indlæg: 31
Tilmeldt: 13. aug 2007, 16:05
Favoritspiller: Ahlmann
Geografisk sted: 9220

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af dick@darlington » 21. dec 2015, 16:41

FCM's kamp mod FCK som blev aflyst var ellers en søndag, selvom det var efter en euroleaguekamp, så det er vist bare en belejlig undskyldning, at AaB skal spille mod dem mandag.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Yankee » 22. dec 2015, 09:12

Lige her vil jeg dog gerne tage Viasat's parti. Brøndby-Hobro var et af de allerbedste og mest underholdende opgør i 2015 og det er en af de kampe jeg glæder mig allermest til i forårssæsonen 2016.




FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af FlæskeFrank » 22. dec 2015, 10:22

Det kan godt være, at de to hold står godt til hinanden(BIF og Hobro). Men det er nr. 5 mod 12, mens nr. 2 og 3 ramler sammen(endda som første kamp i foråret).

Det er der objektiviteten ryger for "vi plejer".

Igen kan FCM have bedt om mandagskamp og det vil jeg respektere fuldt ud.

Men der er intet belæg for at bringe BIF - Hobro. De spillede underholdende, men det mindes jeg nu også FCM - AaB kan være. BIF har flest TV-tilskuere, ja det faktum aner vi jo intet om, da de jo ikke har prøvet at spille andet end søndages to bedste tidspunkter.

Men BIF vil selvfølgelig i vinterpausen have fået en spændende juniorspiller, som kan træde ind på holdet om 5 år, hvorfor de skal vises. Ligesom "Hele Danmark" skal se have muligheden for at se om Hobro igen igen overrasker ved at slå BIF 5 kampe i streg. Vil BIF denne gang scorer mod Hobro.

Vi venter i spænding. PS går lige ud og brækker mig.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af frederikshavneren » 22. dec 2015, 12:24

Det er ikke meget holdene har handlet hidtil. Jeg ved ikke om de forskellige sportsdirektører har valgt at prioritere sommerens transfervindue højere, da det fremover bliver et hundeslagsmål at kvalificere sig til slutspillet hvor pengene og interessen er.

Brugeravatar
Lasse Que
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 7. jun 2005, 16:24
Kontakt:

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Lasse Que » 22. dec 2015, 12:36

frederikshavneren skrev:Det er ikke meget holdene har handlet hidtil. Jeg ved ikke om de forskellige sportsdirektører har valgt at prioritere sommerens transfervindue højere, da det fremover bliver et hundeslagsmål at kvalificere sig til slutspillet hvor pengene og interessen er.
Det åbner jo også først d. 5 januar - så det er meget logisk ;)
Syng for de røde!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af MrBangDK » 25. dec 2015, 08:49

Et hurtigt spørgsmål - hvorfor er der ikke nogen kampe i påsken? Falder det sammen med noget landsholdsgøgl?
Ska' vi hak'?

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Freddie » 25. dec 2015, 13:08

MrBangDK skrev:Et hurtigt spørgsmål - hvorfor er der ikke nogen kampe i påsken? Falder det sammen med noget landsholdsgøgl?
Jeg ved det egentlig ikke, men lugter det ikke af et par pokalsemifinaler?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af MrBangDK » 25. dec 2015, 14:44

Freddie skrev:
MrBangDK skrev:Et hurtigt spørgsmål - hvorfor er der ikke nogen kampe i påsken? Falder det sammen med noget landsholdsgøgl?
Jeg ved det egentlig ikke, men lugter det ikke af et par pokalsemifinaler?
Hmmmm ... 14 dage efter sidste spillerunde i pokalen. Jo, det kan det måske godt være. Man kan ikke se det på DBUs side - amatøragtigt!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Spanky » 25. dec 2015, 15:43

MrBangDK skrev:
Freddie skrev:
MrBangDK skrev:Et hurtigt spørgsmål - hvorfor er der ikke nogen kampe i påsken? Falder det sammen med noget landsholdsgøgl?
Jeg ved det egentlig ikke, men lugter det ikke af et par pokalsemifinaler?
Hmmmm ... 14 dage efter sidste spillerunde i pokalen. Jo, det kan det måske godt være. Man kan ikke se det på DBUs side - amatøragtigt!
Ja, der er landskampe i påsken i det kommende år - http://www.dbu.dk/~/media/Files/DBU_Bro ... ar2016.pdf

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2190
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Sauer » 30. dec 2015, 14:09

Hvem faxer den hér til spillertruppen? Bare sådan til motivation..

http://www.bt.dk/superligaen/18-ekspert ... e-spillere

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af limey » 30. dec 2015, 15:13

Sauer skrev:Hvem faxer den hér til spillertruppen? Bare sådan til motivation..

http://www.bt.dk/superligaen/18-ekspert ... e-spillere
Jeg har aldrig fattet den hype der er omkring Agger. Han må være alletiders mest overvurderede danske fodboldspiller. Alene i dette efterår har han lavet gigabrølere på stribe som har afgjort kampe både hos BIF og landsholdet. Bevares, han havde en flot topniveau i en eller to sæsoner i Liverpool, men hans bundniveau har altid været horribelt lavt. Han er skødesløs i sit spil, laver dumme frispark, lider i udpræget grad af stjernenykker og så er han meget skadet. Jeg er i hvert fald ikke misundelig på at han render rundt derovre.

Besvar