Superliga 2015/16

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2875
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Eksil » 22. maj 2016, 16:58

Var den FCM kamp foregået syd for Alperne var der jo ingen tvivl om den var fixet. :thumbsdown:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af FlæskeFrank » 24. maj 2016, 17:41

Nu hørte jeg kommentatorerne sige, at tacklingen af Viborgs Søren Frederiksens af Agger var til minimum rødt kort.

Efter at have set den, og kan vitterlig ikke se, at der er frispark i situationen. Eller måske frispark, men heller ikke mere. Det er jo ikke en tackling med knopperne forrest eller benlås. Det er kamp om bolden, hvor de støder uheldigt sammen.

Synes faktisk det er uretfærdigt at give Søren Frederiksen prædikatet svinsk spiller for en situation, som vel ikke var mere end uheldig sammenstød.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af thomasjn » 24. maj 2016, 22:33

FlæskeFrank skrev:Nu hørte jeg kommentatorerne sige, at tacklingen af Viborgs Søren Frederiksens af Agger var til minimum rødt kort.

Efter at have set den, og kan vitterlig ikke se, at der er frispark i situationen. Eller måske frispark, men heller ikke mere. Det er jo ikke en tackling med knopperne forrest eller benlås. Det er kamp om bolden, hvor de støder uheldigt sammen.

Synes faktisk det er uretfærdigt at give Søren Frederiksen prædikatet svinsk spiller for en situation, som vel ikke var mere end uheldig sammenstød.
Han tacklede jo hele Viasats Agger. De er vel stadig i denial over at hans exit kan skade seertallene.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2875
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Eksil » 25. maj 2016, 09:11

Emre Mor er smuttet er Dortmund for 1 mio euro. Det var ikke meget for en velhypet teenager (18 år), som indgår i Tyrkiets EM-trup. AaB er vidst ikke den eneste klub der arbejder med dårlige salg og klausuler.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Yankee » 25. maj 2016, 09:23

Eksil skrev:Emre Mor er smuttet er Dortmund for 1 mio euro. Det var ikke meget for en velhypet teenager (18 år), som indgår i Tyrkiets EM-trup. AaB er vidst ikke den eneste klub der arbejder med dårlige salg og klausuler.
Emre bliver solgt for væsentligt mere end 1 mio €. Af hvad jeg har hørt afhænger prisen dog primært af præstationer såsom første landskamp, første ligakamp m.v.

På den måde minder salget meget om vores salg af Lucas Andersen. Den væsentligste forskel er at Emre allerede er fyldt 18, hvilket medfører et lille værditab.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Buzz Killington » 25. maj 2016, 09:33

Yankee skrev:
Eksil skrev:Emre Mor er smuttet er Dortmund for 1 mio euro. Det var ikke meget for en velhypet teenager (18 år), som indgår i Tyrkiets EM-trup. AaB er vidst ikke den eneste klub der arbejder med dårlige salg og klausuler.
Emre bliver solgt for væsentligt mere end 1 mio €. Af hvad jeg har hørt afhænger prisen dog primært af præstationer såsom første landskamp, første ligakamp m.v.

På den måde minder salget meget om vores salg af Lucas Andersen. Den væsentligste forskel er at Emre allerede er fyldt 18, hvilket medfører et lille værditab.
Det er alligevel et utroligt lille basisbeloeb for en ung spiller der allerede er superligaprofil, med over 3 aar tilbage af en nyligt underskrevet kontrakt, i en klub der i modsaetning til hvad vi gjorde med Lucas, slet ikke staar og mangler penge. De fleste herinde var vist ogsaa ret skuffede med Lucas-salget. Men du har nok alligevel ret i at RTD har styr paa hvordan saadan en handel skal skrues sammen mht. praestationer og videresalg.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. maj 2016, 12:20

Yankee skrev:
Eksil skrev:Emre Mor er smuttet er Dortmund for 1 mio euro. Det var ikke meget for en velhypet teenager (18 år), som indgår i Tyrkiets EM-trup. AaB er vidst ikke den eneste klub der arbejder med dårlige salg og klausuler.
Emre bliver solgt for væsentligt mere end 1 mio €. Af hvad jeg har hørt afhænger prisen dog primært af præstationer såsom første landskamp, første ligakamp m.v.

På den måde minder salget meget om vores salg af Lucas Andersen. Den væsentligste forskel er at Emre allerede er fyldt 18, hvilket medfører et lille værditab.
Det kræver vel at han er i stand til at slå sig igennem til førsteholdet, hvilket alt andet lige må siges at være noget af en opgave for en ung spiller som nok har vist glimt af stort talent i superligaen, men også store usynlige perioder og eksempler på en personlighed han nok skal arbejde en del med, hvis han skal slå igennem i Tyskland. Jeg bliver overhovedet ikke forbavset, hvis han forsvinder i mængden uden vi set et gennembrud i Dortmund.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af thomasjn » 27. maj 2016, 11:00

Buzz Killington skrev:
Yankee skrev:
Eksil skrev:Emre Mor er smuttet er Dortmund for 1 mio euro. Det var ikke meget for en velhypet teenager (18 år), som indgår i Tyrkiets EM-trup. AaB er vidst ikke den eneste klub der arbejder med dårlige salg og klausuler.
Emre bliver solgt for væsentligt mere end 1 mio €. Af hvad jeg har hørt afhænger prisen dog primært af præstationer såsom første landskamp, første ligakamp m.v.

På den måde minder salget meget om vores salg af Lucas Andersen. Den væsentligste forskel er at Emre allerede er fyldt 18, hvilket medfører et lille værditab.
Det er alligevel et utroligt lille basisbeloeb for en ung spiller der allerede er superligaprofil, med over 3 aar tilbage af en nyligt underskrevet kontrakt, i en klub der i modsaetning til hvad vi gjorde med Lucas, slet ikke staar og mangler penge. De fleste herinde var vist ogsaa ret skuffede med Lucas-salget. Men du har nok alligevel ret i at RTD har styr paa hvordan saadan en handel skal skrues sammen mht. praestationer og videresalg.
Synes det er voldsomt overdrevet at kalde Mor-drengen for Superliga-profil. Han er hypet som en i h.... fordi han er anerledes og har kant, men han mangler stadig at vise noget slutprodukt. Man er ikke Superliga-profil med to mål i 13 kampe. So far har jeg egentlig bare set en spiller der ikke vil give slip på bolden og som regel mister den igen + en masse teatralske attituder, hvor han smider sig så snart en modstander er så fræk at snuppe bolden. I det lys synes jeg egentlig 1 mio EURO er meget godt.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af dyhrmaN » 29. maj 2016, 17:52

Kom så SE! Please tag den andenplads sådan FCM ikke får den.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Lindmark » 29. maj 2016, 19:55

dyhrmaN skrev:Kom så SE! Please tag den andenplads sådan FCM ikke får den.
Hatten af for det sønderjyderne har præsteret i denne sæson. Velfortjente sølvmedaljer og et skud i Europa. Er faktisk - og overraskende nok - ikke engang bitter (kun på dem der blev hhv. nr. 1, 3 og 4).
Lindmark / Vendelbokartellet

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Hovedet » 31. maj 2016, 13:53

I øvrigt undrer jeg mig noget over de meget høje tilskuertal, der prægede en stort set betydningsløs sidste runde. Således var der knap 19.000 i Brøndby til opgøret mod SønderjyskE eller langt over klubbens normale tilskuertal. Det har da næppe været en marginal chance for bronzemedaljer, der har lokket folk af huse på Vestegnen i det antal?

I Parken var der knap 27.000 til opgøret mod AGF, hvilket også ligger meget langt over FCKs normale snit (16.000 i år). Det kan måske forklares med, at klubben skulle hyldes for mesterskabet, men ikke desto mindre undrer det mig, at den betydningsløse kamp mod AGF tilsyneladende har været langt mere interessant for klubbens fans end pokalfinalen for et par uger siden.

Slutteligt dukkede der over 8500 tilskuere op i Randers til en totalt ligegyldig kamp mod Esbjerg. Randers havde indtil da haft et snit på ca. 5300 tilskuere, og jeg har simpelthen ingen forklaring på det tilskuertal, der vel nærmest udgør sæsonrekord i Randers eller dog tæt på.

Umiddelbart forestiller jeg mig, at der må have været et hav af fribilletter i spil. Eller er der andre, der kan give fornuftige forklaringer på disse tilskuertallenes himmelflugt?

Gamen

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Gamen » 31. maj 2016, 14:01

Hovedet skrev:I øvrigt undrer jeg mig noget over de meget høje tilskuertal, der prægede en stort set betydningsløs sidste runde. Således var der knap 19.000 i Brøndby til opgøret mod SønderjyskE eller langt over klubbens normale tilskuertal. Det har da næppe været en marginal chance for bronzemedaljer, der har lokket folk af huse på Vestegnen i det antal?

I Parken var der knap 27.000 til opgøret mod AGF, hvilket også ligger meget langt over FCKs normale snit (16.000 i år). Det kan måske forklares med, at klubben skulle hyldes for mesterskabet, men ikke desto mindre undrer det mig, at den betydningsløse kamp mod AGF tilsyneladende har været langt mere interessant for klubbens fans end pokalfinalen for et par uger siden.

Slutteligt dukkede der over 8500 tilskuere op i Randers til en totalt ligegyldig kamp mod Esbjerg. Randers havde indtil da haft et snit på ca. 5300 tilskuere, og jeg har simpelthen ingen forklaring på det tilskuertal, der vel nærmest udgør sæsonrekord i Randers eller dog tæt på.

Umiddelbart forestiller jeg mig, at der må have været et hav af fribilletter i spil. Eller er der andre, der kan give fornuftige forklaringer på disse tilskuertallenes himmelflugt?
Alle FCK's billetter til pokalfinalen var da udsolgt.

I Randers kostede det 1 pund (10 kr.) at komme ind, grundet Todd's farvel.

I Brøndby var det vel sommer, sol og mulighed for medaljer der spillede ind. Samtidig kom alle, der dukkede op i en specialdesignet gul t-shirt ind gratis.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Hovedet » 31. maj 2016, 14:14

Gamen skrev:
Hovedet skrev:I øvrigt undrer jeg mig noget over de meget høje tilskuertal, der prægede en stort set betydningsløs sidste runde. Således var der knap 19.000 i Brøndby til opgøret mod SønderjyskE eller langt over klubbens normale tilskuertal. Det har da næppe været en marginal chance for bronzemedaljer, der har lokket folk af huse på Vestegnen i det antal?

I Parken var der knap 27.000 til opgøret mod AGF, hvilket også ligger meget langt over FCKs normale snit (16.000 i år). Det kan måske forklares med, at klubben skulle hyldes for mesterskabet, men ikke desto mindre undrer det mig, at den betydningsløse kamp mod AGF tilsyneladende har været langt mere interessant for klubbens fans end pokalfinalen for et par uger siden.

Slutteligt dukkede der over 8500 tilskuere op i Randers til en totalt ligegyldig kamp mod Esbjerg. Randers havde indtil da haft et snit på ca. 5300 tilskuere, og jeg har simpelthen ingen forklaring på det tilskuertal, der vel nærmest udgør sæsonrekord i Randers eller dog tæt på.

Umiddelbart forestiller jeg mig, at der må have været et hav af fribilletter i spil. Eller er der andre, der kan give fornuftige forklaringer på disse tilskuertallenes himmelflugt?
Alle FCK's billetter til pokalfinalen var da udsolgt.

I Randers kostede det 1 pund (10 kr.) at komme ind, grundet Todd's farvel.

I Brøndby var det vel sommer, sol og mulighed for medaljer der spillede ind. Samtidig kom alle, der dukkede op i en specialdesignet gul t-shirt ind gratis.
Og måske Daniel Aggers farvel, som jeg lige overså - men alligevel? Well, der var 35.000 til Pokalfinalen, og AGF forsømte ikke nogen lejlighed til at gøre Gud og alverden opmærksom på, at de selv havde medbragt 18.000 tilskuere (kan selvfølgelig være det sædvanlige bullshit fra den kant), hvilket vel sådan nogenlunde levner plads til det samme antal FCK-fans. Kan selvfølgelig godt være, at de ikke havde fået flere billetter stillet til rådighed.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Califfen » 1. jun 2016, 11:39

Undervurder ikke det gode vejr. Har en del at sige ift. folks lyst til at tage på stadion.
Plus, det var sidste kamp i sæsonen, så man ved, at der går 2 mdr før den næste kamp kommer.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af birk » 7. jun 2016, 16:45

Fantastisk salg
Klasse af Nordsjælland
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... te/6118294

Tobias83
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 11. jun 2008, 13:33
Geografisk sted: Birkerød

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Tobias83 » 7. jun 2016, 16:56


Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2875
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Eksil » 7. jun 2016, 17:31

Tobias83 skrev:
birk skrev:Fantastisk salg
Klasse af Nordsjælland
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... te/6118294
Nææ. ~90 mil...

http://www.bt.dk/superligaen/afsloering ... nelius-og-
Meget godt for dem der købte klubben. 75 procent af regningen er nu betalt. CV kan fandme sælge spillere

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af birk » 7. jun 2016, 17:45

CV har tjent sin løn i dag
Hold da op , et salg
Men også en klasse spiller

Brugeravatar
Kallerhauge
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 96
Tilmeldt: 31. okt 2008, 14:12
Geografisk sted: 9982 Ålbæk

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Kallerhauge » 7. jun 2016, 18:50

Det var godt nok et vildt beløb. Men hold da op hvor kan FCN finde ud af at sælge deres spillere. Der kunne AaB sgu godt lære noget. Nu har de endda gjort det to gange, hvor spilleren kun har spillet et halvt år for dem.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Hovedet » 7. jun 2016, 22:20

Kallerhauge skrev:Det var godt nok et vildt beløb. Men hold da op hvor kan FCN finde ud af at sælge deres spillere. Der kunne AaB sgu godt lære noget. Nu har de endda gjort det to gange, hvor spilleren kun har spillet et halvt år for dem.
FCK burde simpelthen have opført en statue af den mand efter Corneliussalget, der formentlig er det bedste nogensinde i fodboldens historie. Og tænk sig, han har på et halvt år solgt 2 spillere for 50 millioner kr., der end ikke havde optrådt ret længe i Superligaen. Vi skulle formentlig sælge 10 for at nå det beløb!

Besvar