Superliga 2015/16

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Pastorius » 5. dec 2015, 13:11

Provst i Brovst skrev:AGF og Glenn Riddersholm? :@
Den ligger til højrebenet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2030
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Superliga 2015/16

Indlæg af 9520AaB » 5. dec 2015, 13:12

Provst i Brovst skrev:AGF og Glenn Riddersholm? :@
Man kan vel argumentere for, at minus og minus giver plusBillede

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13716
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Funky » 5. dec 2015, 13:17

9520AaB skrev:
Provst i Brovst skrev:AGF og Glenn Riddersholm? :@
Man kan vel argumentere for, at minus og minus giver plusBillede
Jeg genvandt faktisk lidt respekt for Riddersholm efter at have læst hans lovprisning af Pylle som dansk fodbolds godfather.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af NIN » 5. dec 2015, 13:19

Jeg tror Glens ego og ambitioner er for store til at ligge og pendle mellem landets to bedste rækker, i en evig nedrykningskamp. Omvendt vil jeg ikke blive overrasket hvis dette shotgun wedding ser dagens lys. AGF ser sig sig selv om landets bedste klub og Glen sig selv om en, hvis ikke gud, så halvgud. match made in heaven.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Danni » 5. dec 2015, 13:58

Det overrasker mig godt nok. Jeg har hele vejen igennem set AGF som særdeles potentiel nedrykker og det er da alt for dårligt, som den eneste store klub i så stor en by (man skal huske, at de reelt kun har spillet sig til 18 point, mens Hobro godt kunne have haft 12, hvis ikke AGF fik skrivebordssejren). Alt i alt er det da alt for dårligt, men se da på truppen! Det er da absolut ikke trænerens skyld efter min mening. Jeg mener, Wieghorst fuldt ud har fået truppen til at leve op til sit potentiale. Den klub ønsker simpelthen ikke arbejdsro for sine ansatte...
Længe leve arbejderklassen!

Gamen

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Gamen » 5. dec 2015, 14:02

Danni skrev:Det overrasker mig godt nok. Jeg har hele vejen igennem set AGF som særdeles potentiel nedrykker og det er da alt for dårligt, som den eneste store klub i så stor en by (man skal huske, at de reelt kun har spillet sig til 18 point, mens Hobro godt kunne have haft 12, hvis ikke AGF fik skrivebordssejren). Alt i alt er det da alt for dårligt, men se da på truppen! Det er da absolut ikke trænerens skyld efter min mening. Jeg mener, Wieghorst fuldt ud har fået truppen til at leve op til sit potentiale. Den klub ønsker simpelthen ikke arbejdsro for sine ansatte...
Altså, det er jo ikke fordi AGF har en markant dårligere trup end f.eks. Sønderjyske. Når man henter en profil i f.eks. Randers, og 2-3 højt profilerede spillere på lejeaftaler, og samtidig spiller det samme røvsyge fodbold, så er der noget galt. Wieghorst er generelt blevet rost lidt for meget herhjemme - hans spillestil har ikke fungeret i AGF og han virker ofte alt for kort for hovedet.

Uanset hvem de henter er det dog dømt til at gå galt, de mangler kvalitet over alt på banen, men særligt i bagkæden.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Buzz Killington » 5. dec 2015, 14:32

Gamen skrev:
Danni skrev:Det overrasker mig godt nok. Jeg har hele vejen igennem set AGF som særdeles potentiel nedrykker og det er da alt for dårligt, som den eneste store klub i så stor en by (man skal huske, at de reelt kun har spillet sig til 18 point, mens Hobro godt kunne have haft 12, hvis ikke AGF fik skrivebordssejren). Alt i alt er det da alt for dårligt, men se da på truppen! Det er da absolut ikke trænerens skyld efter min mening. Jeg mener, Wieghorst fuldt ud har fået truppen til at leve op til sit potentiale. Den klub ønsker simpelthen ikke arbejdsro for sine ansatte...
Altså, det er jo ikke fordi AGF har en markant dårligere trup end f.eks. Sønderjyske. Når man henter en profil i f.eks. Randers, og 2-3 højt profilerede spillere på lejeaftaler, og samtidig spiller det samme røvsyge fodbold, så er der noget galt. Wieghorst er generelt blevet rost lidt for meget herhjemme - hans spillestil har ikke fungeret i AGF og han virker ofte alt for kort for hovedet.

Uanset hvem de henter er det dog dømt til at gå galt, de mangler kvalitet over alt på banen, men særligt i bagkæden.
Det kommer dog næppe bag på AGF hvilken spillestil MW står for, og så kan man ikke klandre ham at han har forsøgt at leve op til den. Men det er sgu svært når angribsesserne hedder Vatsadze og Louise. Derudover har man hentet 8-9 spillere der alle er tiltænkt at skulle konkurerre om en startplads. Det ødelægger al kontinuitet overhovedet på et hold, der dog ret beset ikke var godt nok til at spille superliga med det hold der rykkede op.

Hvis MW er blevet fyret pga. resultaterne, har de tabt sutten i Århus, så den barmhjertige fortolkning er nærmere at der er noget alvorligt galt på de indre linjer, f.eks. i MW's kommunikation, som er blevet nævnt af kilder tæt på klubben.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af jonas386 » 5. dec 2015, 14:35

Gamen skrev: Wieghorst er generelt blevet rost lidt for meget herhjemme - hans spillestil har ikke fungeret i AGF og han virker ofte alt for kort for hovedet.
Helt enig. Han var heller ikke noget specielt i FCN, men blev allerede dengang prist som en kæmpe frelser på trods af hans bedste præstation vel var en 6. plads.

EDIT: Hvorfor bliver Jesper Lange egentlig kaldt Louise? Jeg har hørt det mange gange efterhånden, men aldrig fået historien bag.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Buzz Killington » 5. dec 2015, 14:37

jonas386 skrev:
Gamen skrev: Wieghorst er generelt blevet rost lidt for meget herhjemme - hans spillestil har ikke fungeret i AGF og han virker ofte alt for kort for hovedet.
Helt enig. Han var heller ikke noget specielt i FCN, men blev allerede dengang prist som en kæmpe frelser på trods af hans bedste præstation vel var en 6. plads.

EDIT: Hvorfor bliver Jesper Lange egentlig kaldt Louise? Jeg har hørt det mange gange efterhånden, men aldrig fået historien bag.
Langt hår og hårbøjle tidligere, løber som en pige.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af jonas386 » 5. dec 2015, 14:46

Jeg ser. Tak for forklaringen. Gik udfra det var noget i den stil, men havde selv været ude i noget med hans spillestil, og hans tuderi når han mister bolden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Danni » 5. dec 2015, 15:04

Gamen skrev:
Danni skrev:Det overrasker mig godt nok. Jeg har hele vejen igennem set AGF som særdeles potentiel nedrykker og det er da alt for dårligt, som den eneste store klub i så stor en by (man skal huske, at de reelt kun har spillet sig til 18 point, mens Hobro godt kunne have haft 12, hvis ikke AGF fik skrivebordssejren). Alt i alt er det da alt for dårligt, men se da på truppen! Det er da absolut ikke trænerens skyld efter min mening. Jeg mener, Wieghorst fuldt ud har fået truppen til at leve op til sit potentiale. Den klub ønsker simpelthen ikke arbejdsro for sine ansatte...
Altså, det er jo ikke fordi AGF har en markant dårligere trup end f.eks. Sønderjyske. Når man henter en profil i f.eks. Randers, og 2-3 højt profilerede spillere på lejeaftaler, og samtidig spiller det samme røvsyge fodbold, så er der noget galt. Wieghorst er generelt blevet rost lidt for meget herhjemme - hans spillestil har ikke fungeret i AGF og han virker ofte alt for kort for hovedet.

Uanset hvem de henter er det dog dømt til at gå galt, de mangler kvalitet over alt på banen, men særligt i bagkæden.
Personligt vil jeg foretrække Sønderjyske's trup. Nok mest fordi, jeg vurdere dem til at have 3 angribere, der er bedre end AGF's bedste (Absalonsen, Dalgaard og Bechmann), men du har da ret i, at styrkeforholdet i trupperne ikke er markant forskelligt i niveau. Men det der er afgørende i den sammenligning er jo også, at Sønderjyske netop ikke fyrede deres træner, da de lå og rodede nede i bunden en overgang med Lars Søndergaard.
Længe leve arbejderklassen!

Gamen

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Gamen » 5. dec 2015, 15:31

Danni skrev: Personligt vil jeg foretrække Sønderjyske's trup. Nok mest fordi, jeg vurdere dem til at have 3 angribere, der er bedre end AGF's bedste (Absalonsen, Dalgaard og Bechmann), men du har da ret i, at styrkeforholdet i trupperne ikke er markant forskelligt i niveau. Men det der er afgørende i den sammenligning er jo også, at Sønderjyske netop ikke fyrede deres træner, da de lå og rodede nede i bunden en overgang med Lars Søndergaard.
Det vil jeg da også, men det er ud fra at spillerne er hentet til systemet. Jeg tror ikke nogen kan være i tvivl om Sønderjyske's dyder, og derfor henter de heller ikke spillere med masser af flair, men meget lidt arbejdsomhed.
AGF er én stor rodebutik, og jeg tror ikke det har gjort det bedre med det nationalitetsmix, selvom den gode svenske socialdemokrat Jens Andersson mener at mangfoldighed KUN er en positiv ting.
AGF har brug for en træner der kan noget helt andet. Morten Wieghorst havde også altid tusind undskyldninger klar, når de stadig ikke havde vundet i 10 kampe. Jeg holder fast i at han er dybt overvurderet træner.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Danni » 5. dec 2015, 15:42

Gamen skrev:
Danni skrev: Personligt vil jeg foretrække Sønderjyske's trup. Nok mest fordi, jeg vurdere dem til at have 3 angribere, der er bedre end AGF's bedste (Absalonsen, Dalgaard og Bechmann), men du har da ret i, at styrkeforholdet i trupperne ikke er markant forskelligt i niveau. Men det der er afgørende i den sammenligning er jo også, at Sønderjyske netop ikke fyrede deres træner, da de lå og rodede nede i bunden en overgang med Lars Søndergaard.
Det vil jeg da også, men det er ud fra at spillerne er hentet til systemet. Jeg tror ikke nogen kan være i tvivl om Sønderjyske's dyder, og derfor henter de heller ikke spillere med masser af flair, men meget lidt arbejdsomhed.
AGF er én stor rodebutik, og jeg tror ikke det har gjort det bedre med det nationalitetsmix, selvom den gode svenske socialdemokrat Jens Andersson mener at mangfoldighed KUN er en positiv ting.
AGF har brug for en træner der kan noget helt andet. Morten Wieghorst havde også altid tusind undskyldninger klar, når de stadig ikke havde vundet i 10 kampe. Jeg holder fast i at han er dybt overvurderet træner.
Jeg tror egentlig vi er enige et pænt stykke hen ad vejen..
Længe leve arbejderklassen!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4756
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Maglau » 5. dec 2015, 16:08

Buzz Killington skrev:
Gamen skrev:
Danni skrev:Det overrasker mig godt nok. Jeg har hele vejen igennem set AGF som særdeles potentiel nedrykker og det er da alt for dårligt, som den eneste store klub i så stor en by (man skal huske, at de reelt kun har spillet sig til 18 point, mens Hobro godt kunne have haft 12, hvis ikke AGF fik skrivebordssejren). Alt i alt er det da alt for dårligt, men se da på truppen! Det er da absolut ikke trænerens skyld efter min mening. Jeg mener, Wieghorst fuldt ud har fået truppen til at leve op til sit potentiale. Den klub ønsker simpelthen ikke arbejdsro for sine ansatte...
Altså, det er jo ikke fordi AGF har en markant dårligere trup end f.eks. Sønderjyske. Når man henter en profil i f.eks. Randers, og 2-3 højt profilerede spillere på lejeaftaler, og samtidig spiller det samme røvsyge fodbold, så er der noget galt. Wieghorst er generelt blevet rost lidt for meget herhjemme - hans spillestil har ikke fungeret i AGF og han virker ofte alt for kort for hovedet.

Uanset hvem de henter er det dog dømt til at gå galt, de mangler kvalitet over alt på banen, men særligt i bagkæden.
Det kommer dog næppe bag på AGF hvilken spillestil MW står for, og så kan man ikke klandre ham at han har forsøgt at leve op til den. Men det er sgu svært når angribsesserne hedder Vatsadze og Louise. Derudover har man hentet 8-9 spillere der alle er tiltænkt at skulle konkurerre om en startplads. Det ødelægger al kontinuitet overhovedet på et hold, der dog ret beset ikke var godt nok til at spille superliga med det hold der rykkede op.

Hvis MW er blevet fyret pga. resultaterne, har de tabt sutten i Århus, så den barmhjertige fortolkning er nærmere at der er noget alvorligt galt på de indre linjer, f.eks. i MW's kommunikation, som er blevet nævnt af kilder tæt på klubben.
Fyrede de ikke også deres sidste træner Peter Sørensen pga problemer med kommunikation og spillertruppen.
Virker til at de helt accepterer at det er spillerne der bestemmer.
Men når det er sagt ser jeg heller ikke nogen udvikling i AGF ift da de rykkede ned og de er heldige med at der kun er en nedrykker i år. Det er hele organisationen der er gennemført amatøragtig og de er bla i rekruttering af ungdomsspillere 300 år efter AaB og FCM.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Buzz Killington » 5. dec 2015, 16:58

Maglau skrev:
Buzz Killington skrev:
Gamen skrev:
Danni skrev:Det overrasker mig godt nok. Jeg har hele vejen igennem set AGF som særdeles potentiel nedrykker og det er da alt for dårligt, som den eneste store klub i så stor en by (man skal huske, at de reelt kun har spillet sig til 18 point, mens Hobro godt kunne have haft 12, hvis ikke AGF fik skrivebordssejren). Alt i alt er det da alt for dårligt, men se da på truppen! Det er da absolut ikke trænerens skyld efter min mening. Jeg mener, Wieghorst fuldt ud har fået truppen til at leve op til sit potentiale. Den klub ønsker simpelthen ikke arbejdsro for sine ansatte...
Altså, det er jo ikke fordi AGF har en markant dårligere trup end f.eks. Sønderjyske. Når man henter en profil i f.eks. Randers, og 2-3 højt profilerede spillere på lejeaftaler, og samtidig spiller det samme røvsyge fodbold, så er der noget galt. Wieghorst er generelt blevet rost lidt for meget herhjemme - hans spillestil har ikke fungeret i AGF og han virker ofte alt for kort for hovedet.

Uanset hvem de henter er det dog dømt til at gå galt, de mangler kvalitet over alt på banen, men særligt i bagkæden.
Det kommer dog næppe bag på AGF hvilken spillestil MW står for, og så kan man ikke klandre ham at han har forsøgt at leve op til den. Men det er sgu svært når angribsesserne hedder Vatsadze og Louise. Derudover har man hentet 8-9 spillere der alle er tiltænkt at skulle konkurerre om en startplads. Det ødelægger al kontinuitet overhovedet på et hold, der dog ret beset ikke var godt nok til at spille superliga med det hold der rykkede op.

Hvis MW er blevet fyret pga. resultaterne, har de tabt sutten i Århus, så den barmhjertige fortolkning er nærmere at der er noget alvorligt galt på de indre linjer, f.eks. i MW's kommunikation, som er blevet nævnt af kilder tæt på klubben.
Fyrede de ikke også deres sidste træner Peter Sørensen pga problemer med kommunikation og spillertruppen.
Virker til at de helt accepterer at det er spillerne der bestemmer.
Men når det er sagt ser jeg heller ikke nogen udvikling i AGF ift da de rykkede ned og de er heldige med at der kun er en nedrykker i år. Det er hele organisationen der er gennemført amatøragtig og de er bla i rekruttering af ungdomsspillere 300 år efter AaB og FCM.
Det lyder til at det var i den interne struktur problemerne var.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agf- ... st-fyring/
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Gamen » 5. dec 2015, 17:48

Fint, at Randers ser ud til at tabe point mod Hobro. Så kan vi trække fra dem også. Noget siger mig, at de får en ret urolig sæson med al det her snak om køb/salg af klubben.

Det kan vise sig at blive en ret god weekend for os. Med Midtjyllands nederlag i går kan vi distancere dem med 3 point, noget der lignede en umulig mission for hele sæsonen bare for 2 måneder siden.

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Indlæg: 164
Tilmeldt: 17. maj 2014, 10:15
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Supersystem » 6. dec 2015, 12:58

Så der snart ny arbejdsplads til Guld-Glennie. Velkommen til AGF
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Eksil » 6. dec 2015, 13:03

Supersystem skrev:Så der snart ny arbejdsplads til Guld-Glennie. Velkommen til AGF
Manden taler jo på den måde de kan li det i Århus og han skal nok trække ekstra sponsorkroner til. Tror godt AGF kan være farlige efter sommer.

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Indlæg: 164
Tilmeldt: 17. maj 2014, 10:15
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Supersystem » 6. dec 2015, 13:06

Eksil skrev:
Supersystem skrev:Så der snart ny arbejdsplads til Guld-Glennie. Velkommen til AGF
Manden taler jo på den måde de kan li det i Århus og han skal nok trække ekstra sponsorkroner til. Tror godt AGF kan være farlige efter sommer.
Farlige og farlige :)
I år ser jeg AGF som et bundhold, der næste år skal etablere sig som et midterhold. Jeg betvivler at de bliver et farligere midterhold, end andre midterhold i ligaen.

Med forbehold for at jeg ikke følger med i AGF, så er jeg stadig overrasket over at Morten W ikke fik mere ud at holdet. Jeg har altid set ham som en god træner. Måske er jeg blevet hjernevasket. Men det kan også være de spillere de har bare ikke er bedre.
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af NIN » 6. dec 2015, 13:18

GF banker mod det samme isbjerg igen og igen og... Glens ego i samspil med den nye ledelse og deres kombinerede selvopfattelse? Jeg giver det maks et år.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Besvar