Superliga 2015/16

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af jonas386 » 22. aug 2015, 16:09

Hvad er grunden til lørdag så ofte droppes som kampdag?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af FCM » 22. aug 2015, 17:07

jonas386 skrev:Hvad er grunden til lørdag så ofte droppes som kampdag?
Lige i dag er det grundet at EfB-FCM er flyttet til i morgen grundet Europa-kampe.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af 634 » 23. aug 2015, 17:56

FCM skrev:
jonas386 skrev:Hvad er grunden til lørdag så ofte droppes som kampdag?
Lige i dag er det grundet at EfB-FCM er flyttet til i morgen grundet Europa-kampe.
Lørdag er nok den mindst attraktive kampdag, men hvorfor havde man ikke fundet en anden kamp eks FCK-AGF.
Der er sikkert noget med TV udbyder vælger sine foretrukne kampe først, men det er noget rod, at nogle skal spille to kampe på få dage og til med europæiske kampe, mens andre kun spiller en kamp ca om ugen. Anyways Football Club Mulvarp må gerne floppe på torsdag.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af NIN » 23. aug 2015, 22:36

I morgen kan resultatet være en 9. eller 2. plads. Taber vi, er vi næsten sikre på nedrykning og vinder vi, lurer endnu et billigt mesterkab lige om hjørnet. Jeg glæder mig.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af FlæskeFrank » 24. aug 2015, 09:28

634 skrev:
FCM skrev:
jonas386 skrev:Hvad er grunden til lørdag så ofte droppes som kampdag?
Lige i dag er det grundet at EfB-FCM er flyttet til i morgen grundet Europa-kampe.
Lørdag er nok den mindst attraktive kampdag, men hvorfor havde man ikke fundet en anden kamp eks FCK-AGF.
Der er sikkert noget med TV udbyder vælger sine foretrukne kampe først, men det er noget rod, at nogle skal spille to kampe på få dage og til med europæiske kampe, mens andre kun spiller en kamp ca om ugen. Anyways Football Club Mulvarp må gerne floppe på torsdag.
Jeg vil gerne brokke mig. Det er det samme hvert år, åbenbart kommer det bag på Viasat, at holdene spiller europæisk i juli-august og så er der altid kampflytninger. Hvis Viasat havde modet, så valgte de kampe ud fra, at holdene skulle spille de nævnte uger. Mener(helt fra hukommelsen) at der har været eksempler på, at danske hold har fået mandagskamp selvom alle vidste de skulle spille europæisk om torsdagen. Her burde pr. automatik være andre hold, som spillede mandag. Tilsvarende burde hold, som spiller torsdag programsættes til efterfølgende mandag eller søndag.

Det er ikke pylren af holdene, men udelukkende give dem gode europæiske betingelser(især Viasat må have en interesse i det, da de jo har gruppespilsrettighederne). Så Esbjerg-FCM burde alle dage have været søndag. Hvis så FCM skulle spille CL-kval tirsdag-tirsdag, ja så havde der været to kampe lørdag. Nu er der ingen kamp lørdag, det er langt værre.

Enhver kampflytning er en devaluering af Superligaen.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Hovedet » 24. aug 2015, 13:34

FlæskeFrank skrev:
634 skrev:
FCM skrev:
jonas386 skrev:Hvad er grunden til lørdag så ofte droppes som kampdag?
Lige i dag er det grundet at EfB-FCM er flyttet til i morgen grundet Europa-kampe.
Lørdag er nok den mindst attraktive kampdag, men hvorfor havde man ikke fundet en anden kamp eks FCK-AGF.
Der er sikkert noget med TV udbyder vælger sine foretrukne kampe først, men det er noget rod, at nogle skal spille to kampe på få dage og til med europæiske kampe, mens andre kun spiller en kamp ca om ugen. Anyways Football Club Mulvarp må gerne floppe på torsdag.
Jeg vil gerne brokke mig. Det er det samme hvert år, åbenbart kommer det bag på Viasat, at holdene spiller europæisk i juli-august og så er der altid kampflytninger. Hvis Viasat havde modet, så valgte de kampe ud fra, at holdene skulle spille de nævnte uger. Mener(helt fra hukommelsen) at der har været eksempler på, at danske hold har fået mandagskamp selvom alle vidste de skulle spille europæisk om torsdagen. Her burde pr. automatik være andre hold, som spillede mandag. Tilsvarende burde hold, som spiller torsdag programsættes til efterfølgende mandag eller søndag.

Det er ikke pylren af holdene, men udelukkende give dem gode europæiske betingelser(især Viasat må have en interesse i det, da de jo har gruppespilsrettighederne). Så Esbjerg-FCM burde alle dage have været søndag. Hvis så FCM skulle spille CL-kval tirsdag-tirsdag, ja så havde der været to kampe lørdag. Nu er der ingen kamp lørdag, det er langt værre.

Enhver kampflytning er en devaluering af Superligaen.
Vi bør i det hele taget slet ikke spille lørdag eftermiddag. Det er det klart værste tidspunkt i forhold til tilskuertal, der altid viser uforklarlige dyk, når kampene afvikles på det tidspunkt - altså i forhold til øvrige tilskuertal, kampform, vejr osv. Det er faktisk langt bedre at spille kampene om mandagen, selv om denne dag pr. tradition er den mest udskældte. Personligt har jeg også en svaghed for fredag aften.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Eksil » 24. aug 2015, 14:29

FCK med et underskud knap 30 mio kr. for det første halvår og det er endda indregnet det udenfor, som bidragede med +8 mio kr. Det næste mesterskab, om det så ender i Parken eller i Herning, bliver hvert fald ikke historisk billigt. Man kunne spekultere i hvor mange mio kr. et point koster i dag? Nok over 1 mio kr...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af jonas386 » 25. aug 2015, 16:34

Jeg ved ikke om andre spiller superæiga manager på superliga.dk, men Kasper Pedersen kan klart anbefales. 6.5 millioner han lavede 140 point igår (første deltagende runde). Jeg er pludselig glad for jeg købte ham fra start.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af sulakvelidze » 25. aug 2015, 20:37

Den hører måske hjemme i en tråd om pokalturneringen, men FC Nordsjælland med den berømmede Bruninho er lige røget ud efter 0-1 mod Næstved, der er oprykkere og sidst i 1. division. Og det endda selv om Næstved fik to røde kort i første halvleg. Absurd!

http://www.bold.dk/nyt/fcn-roeg-ud-af-p ... d-spillere

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af frederikshavneren » 30. aug 2015, 19:21

Flot mål af AK47. Kusk har spillet dårligt

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af NIN » 31. aug 2015, 21:06

Man må håbe for stadionspeakeren og tilskuerne i Smilets by, at deres nye signing Dzhamaldin Abdukhalitovich Khodzhaniyazov ikke scorer for ofte.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. aug 2015, 21:14

NIN den fromme skrev:Man må håbe for stadionspeakeren og tilskuerne i Smilets by, at deres nye signing Dzhamaldin Abdukhalitovich Khodzhaniyazov ikke scorer for ofte.
Nogle gange er man bare VIRKELIG misundelig over spillere andre klubber har hentet!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Kristian » 31. aug 2015, 21:32

Jesper Schmidt skrev:
NIN den fromme skrev:Man må håbe for stadionspeakeren og tilskuerne i Smilets by, at deres nye signing Dzhamaldin Abdukhalitovich Khodzhaniyazov ikke scorer for ofte.
Nogle gange er man bare VIRKELIG misundelig over spillere andre klubber har hentet!
Det virker til at nogle klubber i ligaen inkl. AGF henter som vinden blæser. Tror ikke altid de helt kender deres strategi.
------------------
mvh Kristian

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af frederikshavneren » 31. aug 2015, 22:31

Jesper Schmidt skrev:
NIN den fromme skrev:Man må håbe for stadionspeakeren og tilskuerne i Smilets by, at deres nye signing Dzhamaldin Abdukhalitovich Khodzhaniyazov ikke scorer for ofte.
Nogle gange er man bare VIRKELIG misundelig over spillere andre klubber har hentet!
AGF kan vel snart stille et hold udelukkende bestående af udlændinge. Jeg har ikke talt efter, men jeg sidder tilbage med indtrykket af at Superliga klubberne har hentet rigtig mange udlændinge i denne transferperiode. Det der med at satse på danske spillere er åbenbart ved at gå af mode.

Det er nok meget symbolsk at de to nye spillere som AaB har hentet er fra henholdsvis Finland og Cameroun. I løbet af et par sæsoner er AaB gået fra nul udlændinge i truppen til seks udlændinge i skrivende stund. Selv i 1. division bliver der hentet en del udlændinge.

Det skal understreges at jeg absolut intet har imod spillere fra udlandet.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. aug 2015, 23:21

Nu var det sådan kun det fantastiske navn jeg forholdte mig til. Jeg er ikke som sådan misundelig over at GF har hentet en eller anden halvbuttet russisk teenager, men det navn sparker eddermaneme røv!

Ellers er det da sådan set interessante betragtninger at der pludselig hentes et stort antal udlændinge til ligaen, helt overordnet set. Er det et tegn på bedre tider for dansk fodbold, eller er danske spillere for ringe eller for dyre? Jeg hælder selv mest til den sidste del, men det vil jo vise sig hvor mange af de, for mig totalt ukendte, nye udlændinge ender som noget som bare nærmer sig status af profiler.

Og så har transfervinduet vel iøvrigt sat et nyt fodboldlandkort i Danmark. Jeg ser FCM som ligaens KLART stærkeste mandskab nu, og selv FCK synes jeg er distanceret i markant grad.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Gnu » 1. sep 2015, 09:01

frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:
NIN den fromme skrev:Man må håbe for stadionspeakeren og tilskuerne i Smilets by, at deres nye signing Dzhamaldin Abdukhalitovich Khodzhaniyazov ikke scorer for ofte.
Nogle gange er man bare VIRKELIG misundelig over spillere andre klubber har hentet!
AGF kan vel snart stille et hold udelukkende bestående af udlændinge. Jeg har ikke talt efter, men jeg sidder tilbage med indtrykket af at Superliga klubberne har hentet rigtig mange udlændinge i denne transferperiode. Det der med at satse på danske spillere er åbenbart ved at gå af mode.

Det er nok meget symbolsk at de to nye spillere som AaB har hentet er fra henholdsvis Finland og Cameroun. I løbet af et par sæsoner er AaB gået fra nul udlændinge i truppen til seks udlændinge i skrivende stund. Selv i 1. division bliver der hentet en del udlændinge.

Det skal understreges at jeg absolut intet har imod spillere fra udlandet.
Det er næsten 20 år siden, vi sidst havde en trup uden udlændinge.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af svendpoulsen » 1. sep 2015, 09:33

Men der vist ikke 20 år siden vi har haft en start-ellever med ene danske spillere. ? eller tager jeg fejl.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Sanchez94 » 1. sep 2015, 09:48

svendpoulsen skrev:Men der vist ikke 20 år siden vi har haft en start-ellever med ene danske spillere. ? eller tager jeg fejl.
Bare et par hurtige klik på AaBsport viser at d. 16 August 2014 havde vi en start 11'er bestående af ene danskere, og hvis ikke jeg tager meget fejl, så var meget af sidste sæson udpræget af ene danskere

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af Yankee » 1. sep 2015, 09:58

frederikshavneren skrev:
AGF kan vel snart stille et hold udelukkende bestående af udlændinge. Jeg har ikke talt efter, men jeg sidder tilbage med indtrykket af at Superliga klubberne har hentet rigtig mange udlændinge i denne transferperiode. Det der med at satse på danske spillere er åbenbart ved at gå af mode.
Denne statistik er næppe opdateret med det nyligt overståede vindue, men det er i hvert fald ikke nogen generel tendens:

http://www.superstats.dk/spillere/udl-aar-for-aar

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superliga 2015/16

Indlæg af frederikshavneren » 1. sep 2015, 11:50

Jesper Schmidt skrev:Nu var det sådan kun det fantastiske navn jeg forholdte mig til. Jeg er ikke som sådan misundelig over at GF har hentet en eller anden halvbuttet russisk teenager, men det navn sparker eddermaneme røv!

Ellers er det da sådan set interessante betragtninger at der pludselig hentes et stort antal udlændinge til ligaen, helt overordnet set. Er det et tegn på bedre tider for dansk fodbold, eller er danske spillere for ringe eller for dyre? Jeg hælder selv mest til den sidste del, men det vil jo vise sig hvor mange af de, for mig totalt ukendte, nye udlændinge ender som noget som bare nærmer sig status af profiler.

Og så har transfervinduet vel iøvrigt sat et nyt fodboldlandkort i Danmark. Jeg ser FCM som ligaens KLART stærkeste mandskab nu, og selv FCK synes jeg er distanceret i markant grad.
Hobro har hentet intet mindre end seks udlændinge i transfervinduet, det er ganske bemærkelsesværdigt. Om det er udtryk for kvalitet kan diskuteres. AGF og Randers har også powershoppet i udlandet.

Besvar