Dansk(e) hold i Europa

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Provst i Brovst » 4. aug 2016, 21:48

Brent skrev:
doukas skrev:
Brent skrev:Superflot af Haderslev! Og bønderne også videre i skrivende stund gør BIF det også flot, kom så BIF vi all have alle hold videre til playoff!
Du er simpelthen fantastisk Brent.

Tror aldrig jeg har oplevet nogle trolle så vildt.
Jeg troller ikke

Når det gælder Europa holder jeg altid med de danske hold, det kommer forhåbentlig også AaB til gode, at de danske hold får skrabet nogle point sammen :aabfan:

BIF på 3-1 sådan!
Sensi.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Brent » 4. aug 2016, 22:05

JAAAAAAAAAAAAH alle hold videre, fantastisk aften, Brøndby satte kronen på værket
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Kristian » 4. aug 2016, 22:08

Sq vildt det dansk fodbold har gang i...

Vigtigt med alle de point vi kan få!!
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. aug 2016, 22:18

Brent skrev:JAAAAAAAAAAAAH alle hold videre, fantastisk aften, Brøndby satte kronen på værket
Sådan noget der får du nok ikke meget ros for herinde. Jeg brækker mig...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Brent » 4. aug 2016, 22:22

Køllen I Møllen skrev:
Brent skrev:JAAAAAAAAAAAAH alle hold videre, fantastisk aften, Brøndby satte kronen på værket
Sådan noget der får du nok ikke meget ros for herinde. Jeg brækker mig...
Men det er da ret vildt at alle de danske hold er klar til payoff mens Belgien kun har to hold videre, det der skide slutspiller holder åbenbart ikke alligevel. Jeg mindes ikke at vi har haft 4 hold med så langt nogensinde før.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af NIN » 4. aug 2016, 22:25

Brent skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Brent skrev:JAAAAAAAAAAAAH alle hold videre, fantastisk aften, Brøndby satte kronen på værket
Sådan noget der får du nok ikke meget ros for herinde. Jeg brækker mig...
Men det er da ret vildt at alle de danske hold er klar til payoff mens Belgien kun har to hold videre, det der skide slutspiller holder åbenbart ikke alligevel. Jeg mindes ikke at vi har haft 4 hold med så langt nogensinde før.
Vi har jo netop slutspil. Det du ser er effekten.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

seamann

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af seamann » 4. aug 2016, 22:27

Luk øjne og ører de næste dage. Undgå alle usikre medier.

Det bliver absurd/vammelt/grotesk/...

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Danni » 4. aug 2016, 23:06

Fine ord et par af Sønderjyderne fik med på vejen af kommentatoren. Champen fra Tønder og krigeren fra Give :-)
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Dot Bot » 8. aug 2016, 12:47

Må alle danske hold ryge ud i næste runde og København kun ramme EL-gruppespillet. Det ville være det mest optimale for AaB!

Derudover må der krydses fingre for at Vestegnen også får en røvfuld uden for banen.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af 9000AA » 8. aug 2016, 14:01

Dot Bot skrev:Må alle danske hold ryge ud i næste runde og København kun ramme EL-gruppespillet. Det ville være det mest optimale for AaB!

Derudover må der krydses fingre for at Vestegnen også får en røvfuld uden for banen.
Haderslev kunne jeg nu godt unde at komme videre. Men enig i at de andre skal køres ud på røv og albuer. Tvivler sgu på Brøndby tør byde op til dans i Grækenland - men gør de, ja så er de sgu os selv ude om det.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Dot Bot » 8. aug 2016, 15:19

9000AA skrev:
Dot Bot skrev:Må alle danske hold ryge ud i næste runde og København kun ramme EL-gruppespillet. Det ville være det mest optimale for AaB!

Derudover må der krydses fingre for at Vestegnen også får en røvfuld uden for banen.
Haderslev kunne jeg nu godt unde at komme videre. Men enig i at de andre skal køres ud på røv og albuer. Tvivler sgu på Brøndby tør byde op til dans i Grækenland - men gør de, ja så er de sgu os selv ude om det.
Sønderjyske er det hold jeg ser mindst negative ting ved at skulle i et gruppespil, ja. Men det er mest fordi at jeg ikke regner med at de, i det lange løb, kan true AaB på nogen måde. De andre skal bare ryge ud, desto hurtigere desto bedre.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Kokkefar » 8. aug 2016, 17:31

Dot Bot skrev:
9000AA skrev:
Dot Bot skrev:Må alle danske hold ryge ud i næste runde og København kun ramme EL-gruppespillet. Det ville være det mest optimale for AaB!

Derudover må der krydses fingre for at Vestegnen også får en røvfuld uden for banen.
Haderslev kunne jeg nu godt unde at komme videre. Men enig i at de andre skal køres ud på røv og albuer. Tvivler sgu på Brøndby tør byde op til dans i Grækenland - men gør de, ja så er de sgu os selv ude om det.
Sønderjyske er det hold jeg ser mindst negative ting ved at skulle i et gruppespil, ja. Men det er mest fordi at jeg ikke regner med at de, i det lange løb, kan true AaB på nogen måde. De andre skal bare ryge ud, desto hurtigere desto bedre.
Hvad er det for en mentalitet? Selvfølgelig håber vi at alle danske hold ryger i gruppespil. Det kommer da os til fordel at vi får skrabet nogle koefficient-point sammen til Danmark. Come on!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. aug 2016, 21:09

Kokkefar skrev:
Dot Bot skrev:
9000AA skrev:
Dot Bot skrev:Må alle danske hold ryge ud i næste runde og København kun ramme EL-gruppespillet. Det ville være det mest optimale for AaB!

Derudover må der krydses fingre for at Vestegnen også får en røvfuld uden for banen.
Haderslev kunne jeg nu godt unde at komme videre. Men enig i at de andre skal køres ud på røv og albuer. Tvivler sgu på Brøndby tør byde op til dans i Grækenland - men gør de, ja så er de sgu os selv ude om det.
Sønderjyske er det hold jeg ser mindst negative ting ved at skulle i et gruppespil, ja. Men det er mest fordi at jeg ikke regner med at de, i det lange løb, kan true AaB på nogen måde. De andre skal bare ryge ud, desto hurtigere desto bedre.
Hvad er det for en mentalitet? Selvfølgelig håber vi at alle danske hold ryger i gruppespil. Det kommer da os til fordel at vi får skrabet nogle koefficient-point sammen til Danmark. Come on!
Åh ja, for vi håber allesammen det bedste for dansk fodbold. Vi sejler op ad åen osv.... Suk.
Janteloven eksisterer IKKE!

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af 9000AA » 8. aug 2016, 22:25

Kokkefar skrev:
Dot Bot skrev:
9000AA skrev:
Dot Bot skrev:Må alle danske hold ryge ud i næste runde og København kun ramme EL-gruppespillet. Det ville være det mest optimale for AaB!

Derudover må der krydses fingre for at Vestegnen også får en røvfuld uden for banen.
Haderslev kunne jeg nu godt unde at komme videre. Men enig i at de andre skal køres ud på røv og albuer. Tvivler sgu på Brøndby tør byde op til dans i Grækenland - men gør de, ja så er de sgu os selv ude om det.
Sønderjyske er det hold jeg ser mindst negative ting ved at skulle i et gruppespil, ja. Men det er mest fordi at jeg ikke regner med at de, i det lange løb, kan true AaB på nogen måde. De andre skal bare ryge ud, desto hurtigere desto bedre.
Hvad er det for en mentalitet? Selvfølgelig håber vi at alle danske hold ryger i gruppespil. Det kommer da os til fordel at vi får skrabet nogle koefficient-point sammen til Danmark. Come on!
Selvfølgelig håber jeg da ikk at de aber i Brøndby eller eller Herning kommer ud og får erfaring, selvtillid og ikk mindst penge i Europa, er du da fuldkommen sindssyg?! Og København i CL - ja det vil da være perfekt at de tjener kassen, og gør det endnu mere umuligt for andre hold at komme op på siden af dem. Eller noget.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Kristian » 8. aug 2016, 22:42

9000AA skrev:
Kokkefar skrev:
Dot Bot skrev:
9000AA skrev:
Dot Bot skrev:Må alle danske hold ryge ud i næste runde og København kun ramme EL-gruppespillet. Det ville være det mest optimale for AaB!

Derudover må der krydses fingre for at Vestegnen også får en røvfuld uden for banen.
Haderslev kunne jeg nu godt unde at komme videre. Men enig i at de andre skal køres ud på røv og albuer. Tvivler sgu på Brøndby tør byde op til dans i Grækenland - men gør de, ja så er de sgu os selv ude om det.
Sønderjyske er det hold jeg ser mindst negative ting ved at skulle i et gruppespil, ja. Men det er mest fordi at jeg ikke regner med at de, i det lange løb, kan true AaB på nogen måde. De andre skal bare ryge ud, desto hurtigere desto bedre.
Hvad er det for en mentalitet? Selvfølgelig håber vi at alle danske hold ryger i gruppespil. Det kommer da os til fordel at vi får skrabet nogle koefficient-point sammen til Danmark. Come on!
Selvfølgelig håber jeg da ikk at de aber i Brøndby eller eller Herning kommer ud og får erfaring, selvtillid og ikk mindst penge i Europa, er du da fuldkommen sindssyg?! Og København i CL - ja det vil da være perfekt at de tjener kassen, og gør det endnu mere umuligt for andre hold at komme op på siden af dem. Eller noget.
Ja for FCK styre jo bare superligaen hvert år.

Er sq ikke en skid bekymret for at de alle fire kommer videre.

FCM smider pengene i et hul og som de handler ind, er jeg ikke misundelig. Van der vaart, hmmmmmm "se vi spiller med musklerne og køber en afdanket hollænder", bevares han skal nok gøre det godt. Men en spiller gør det ikke og han får svært ved at motivere sig på Silkeborg stadion.

Brøndby har underskud på underskud. De sejler rundt og har gjort det i 10 år.

Lad dem da bare komme videre, så vi kan få nogle point til DK.

Og nej er ikke sindssyg, har bare en anden mening .
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Yankee » 9. aug 2016, 11:11

9000AA skrev:
Selvfølgelig håber jeg da ikk at de aber i Brøndby eller eller Herning kommer ud og får erfaring, selvtillid og ikk mindst penge i Europa, er du da fuldkommen sindssyg?!
FCN var i gruppespil i 2013 - siden da er de blevet 6, 6 og 9.

OB var i gruppespil i 2010 og 2011 - siden da er de blevet 10, 10, 8, 9, 7

AaB var i gruppespil i 2014 - siden er vi blevet 5, 5

Esbjerg var i gruppespil i 2013 - siden da er de blevet 8, 11

Brøndby var i gruppespil i 2006 - and the rest is history...

Jeg kan ikke helt finde evidens for den teori omkring at et gruppespil skulle være så stort et boost for danske klubber.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Eksil » 9. aug 2016, 11:28

AaB er blevet danske mestre, og hver gang er det faldet tilbage i feltet, det betyder vel ikke, at de er skidt for klubben? En indskydning på 40-100 mio kr. kan aldrig være dårligt, men naturligvis kan det ikke direkte oversættes i placeringer. Kontrafaktisk kan man argumentere for, at var de klubber ikke kommet et gruppespil, så var det gået dem langt værre.

seamann

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af seamann » 9. aug 2016, 11:49

Eksil skrev:AaB er blevet danske mestre, og hver gang er det faldet tilbage i feltet, det betyder vel ikke, at de er skidt for klubben? En indskydning på 40-100 mio kr. kan aldrig være dårligt, men naturligvis kan det ikke direkte oversættes i placeringer. Kontrafaktisk kan man argumentere for, at var de klubber ikke kommet et gruppespil, så var det gået dem langt værre.
Nu påstår Yankee vist heller ikke, at det er skidt for klubben. Han påpeger blot, at man ikke umiddelbart kan læse det i placeringerne de efterfølgende år.
Og det er måske lidt overraskende, at klubberne ikke er bedre til at slå sportslig mønt af den økonomiske mønt. Forklaringer er vel dels problemet med smalle trupper samt udsalget, der sker, hver gang en dansk klub præsterer noget som helst.

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Kristian60 » 9. aug 2016, 13:03

Det handler ikke om økonomisk eller sportsligt boost.
Det handler om at det gør fysisk ondt på mig at se BIF og FCM vinde i fodbold. Desto mere de taber desto bedre har jeg det.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af le Cid » 9. aug 2016, 13:10

På den anden side kan et gruppespil også koste point i ligaen. Det finder jeg meget positivt, omend jeg ALDRIG kan holde med møgjyderne!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Besvar