Dansk(e) hold i Europa

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Stegosaurus » 6. okt 2023, 21:57

BoT skrev:
22. sep 2023, 14:00
Nu skal det jo med til historien, at der kun bor godt 20.000 mennesker i Furesø kommune - 1/10 af Aalborg kommune. I øvrigt i et større geografisk område, der i årtier har været domineret af Brøndby og FCK.
Farum er en villaby, og det er vel også begrænset, hvor mange Bitre Nord-typer, der er rejst med AaB til Villareal, Brügge og lignende.
Alle har en "sob story". FCN har haft gigantisk sportslig succes de seneste 10 år og alle er pisseligeglade, ikke mindst folk i og omkring Farum. De kunne lige så godt flytte til Bornholm.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Maglau » 24. okt 2023, 22:30

Hold kæft hvor er der beundringsværdigt at se fck spille helt op med Man U på udebane den første time Jeg bliver faktisk lidt stolt på dansk fodbolds vegne.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Jakobsen » 25. okt 2023, 05:18

Maglau skrev:Hold kæft hvor er der beundringsværdigt at se fck spille helt op med Man U på udebane den første time Jeg bliver faktisk lidt stolt på dansk fodbolds vegne.
Det nuværende United hold er så piv elendigt at sådan skal en dansk mester kunne præstere i kampen. Den præstation er intet målt imod f.eks. vores egen på Old Trafford i 2008z


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Hanga » 25. okt 2023, 11:10

Jakobsen skrev:
25. okt 2023, 05:18
Maglau skrev:Hold kæft hvor er der beundringsværdigt at se fck spille helt op med Man U på udebane den første time Jeg bliver faktisk lidt stolt på dansk fodbolds vegne.
Det nuværende United hold er så piv elendigt at sådan skal en dansk mester kunne præstere i kampen. Den præstation er intet målt imod f.eks. vores egen på Old Trafford i 2008z


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det er svært at sammenligne.
United var et langt bedre og velfungerende hold da vi mødte dem, omvendt var de allerede så godt som videre fra puljen og holdet var længere fra stærkeste startellever end den var i går. Vi var desuden ikke lige så godt med i kampen som FCK var i går.

Det er slet ikke for at tage noget fra vores præstation som vi kan være pave stolte over. Det er da en af de største præstationer vi har lavet. Jeg husker også stoltheden over hvordan vi bare havde stordomineret lydbilledet. Det formåede FCK også i går. De er godt nok sløje på Old Trafford (og de store engelske stadions generelt) i sådanne kampe.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af jonas386 » 25. okt 2023, 12:06

Jeg har en lille smule ondt af FCKs pointhøst indtil nu. Jeg synes de har spillet tre flotte kampe, og det er småting der gør, at de ikke står med minimum tre point mere i gruppen.

Imod Gala synes jeg egentlig de havde fortjent de tre point, og hvis ikke Jelert havde fået rødt kort, så var det nok også sket.

Imod Bayern tabte de fortjent, men spillede en god kamp. På en anden dag kunne den også godt have givet i hvert fald et enkelt point.

I går synes jeg, at de ganske enkelt var det bedste hold på banen. Jeg så ikke det sidste kvarter, men udover målet og Eriksens afslutning i anden halvleg, var det ikke fordi Grabara var tvunget ud i den helt store kamp, og det havde nok heller ikke været ufortjent, hvis Larsson havde taget et enkelt point med hjem til Danmark.

Gruppen er stadig helt åben for FCK ift. at gå videre, og jeg synes da så absolut at FCK har mulighederne ift at ende over Galatasaray og/eller united, som de stadig har på hjemmebane. Point mod United og en sejr over Galatasaray virker ikke helt urealistisk, og hvis Bayern allerede er videre som 1'er efter næste runde, så virker det da også mere sandsynligt, at der måske kan stjæles et point i Tyskland.

United er helt sikkert ikke hvad de har været, og jeg synes også sagtens man kan se, at det stadig er et uharmonisk hold, hvor der generelt er købt for meget, for dårligt og for dyrt ind over flere år, spillere der er købt til vidt forskellige systemer, eller viser sig slet ikke at kunne spille den slags fodbold på det niveau der er krævet.

Den bagkæde de ruller med i går, er jo ikke ligefrem noget der får en til at tænke på en engelsk top-klub. Det samme kan siges om midtbanen, hvor det vel nærmest kun er Bruno Fernandes, der har det niveau man ville tænke på, når man hørte om United i 00'erne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar