Dansk(e) hold i Europa

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Pastorius » 29. jul 2021, 21:01

Det er jo nemt nok, og det må alle de andre superligahold også snart have luret.

Lad AGF have bolden, så er de fuldstændig ufarlige. 0 mål scoret i åbent spil mod Larne. De skaber intet som helst.
Med venlig Hilsen
--
Robert

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af raekkeettre » 29. jul 2021, 21:03

Det er jo så en klub, som nogle siger har et budget og et hold langt bedre end vores. Vi har brug for langt flere penge for at kunne leve op til denne klub og dette hold ;)

Nå tilbage til virkelighed. Hold kæft de har et ringe hold GF, det bliver også spændende at se om PO kan koble 2 gode sæsoner sammen i samme klub. Ellers vil jeg sige, at de er godt nok piv ringe!!!

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 945
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Salle17 » 29. jul 2021, 21:04

AGF er og bliver en tegneserie klub. Jubler bronzepladser, som var det et mesterskab. Håber fandme de ryger ned med et brag til NBL.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5203
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Jakobsen » 29. jul 2021, 22:55

Jeg tror vi havde gjort det bedre mod Larne. Vi har et koncept der begynder at være kørt ind og på trods af en dårlig FCM kamp ser jeg egentlig AaBs kurve som stigende plus vi kan spille hurtigere og klogere end Larne.
AGF er et pølehold som har det svært mod andre pølehold. Derudover er David jo en motviationsmester der presser alt ud af middelmådige spillere i en tid. Den slags lederes resultater forsvinder som regel over tid og David har været i Århus længe. Det kommer ikke bag på mig, hvis AGF er dem der overrasket negativt i denne sæson udover at de lige har tabt til "Vejgaard".
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Pastorius » 29. jul 2021, 22:58

Jakobsen skrev:
29. jul 2021, 22:55
Jeg tror vi havde gjort det bedre mod Larne. Vi har et koncept der begynder at være kørt ind og på trods af en dårlig FCM kamp ser jeg egentlig AaBs kurve som stigende plus vi kan spille hurtigere og klogere end Larne.
AGF er et pølehold som har det svært mod andre pølehold. Derudover er David jo en motviationsmester der presser alt ud af middelmådige spillere i en tid. Den slags lederes resultater forsvinder som regel over tid og David har været i Århus længe. Det kommer ikke bag på mig, hvis AGF er dem der overrasket negativt i denne sæson udover at de lige har tabt til "Vejgaard".
Det er mere simpelt end det.

AGF har aldrig rigtig været gode under David Nielsen hvis de skal være spilstyrende. Der har de (haft) ét våben, at losse den op på Patrick Mortensen og så slås om nedfaldsboldene.
Med venlig Hilsen
--
Robert

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af OmkringAarhus » 30. jul 2021, 13:27

Pastorius skrev:
29. jul 2021, 22:58
Jakobsen skrev:
29. jul 2021, 22:55
Jeg tror vi havde gjort det bedre mod Larne. Vi har et koncept der begynder at være kørt ind og på trods af en dårlig FCM kamp ser jeg egentlig AaBs kurve som stigende plus vi kan spille hurtigere og klogere end Larne.
AGF er et pølehold som har det svært mod andre pølehold. Derudover er David jo en motviationsmester der presser alt ud af middelmådige spillere i en tid. Den slags lederes resultater forsvinder som regel over tid og David har været i Århus længe. Det kommer ikke bag på mig, hvis AGF er dem der overrasket negativt i denne sæson udover at de lige har tabt til "Vejgaard".
Det er mere simpelt end det.

AGF har aldrig rigtig været gode under David Nielsen hvis de skal være spilstyrende. Der har de (haft) ét våben, at losse den op på Patrick Mortensen og så slås om nedfaldsboldene.
Vores egen sæson kan stadig gå i mange retninger. Optimalt bliver vi nummer 4 og spiller Europa playoff mod nummer 7, worst case er vel en 9. plads.
Men lad os lige nu glæde os over, at vi hverken er AGF, Esbjerg - eller FCK, som jo virkelig også mangler meget ift. vanlig standard:) andres elendigheder er lige nu langt større end vores:)

Brugeravatar
LarsNor
2. div
2. div
Indlæg: 106
Tilmeldt: 26. jul 2005, 12:36
Geografisk sted: 9000

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af LarsNor » 30. jul 2021, 15:58

Nogen der ved hvor jeg kan se højdepunkter af AGF’s kamp?🍿

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af DenGamleMand » 30. jul 2021, 16:33

LarsNor skrev:
30. jul 2021, 15:58
Nogen der ved hvor jeg kan se højdepunkter af AGF’s kamp?🍿
Set fra et AGF synspunkt så findes der nok ikke højdepunkter fra kampen :cool: Kæft, de var ringe. Det er helt perfekt.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

RufusTheDog

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af RufusTheDog » 30. jul 2021, 18:27

LarsNor skrev:
30. jul 2021, 15:58
Nogen der ved hvor jeg kan se højdepunkter af AGF’s kamp?🍿
TV2 Sport 18.30

Brugeravatar
BongasBingoaften
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 24
Tilmeldt: 18. jan 2017, 10:24
Favoritspiller: Bo Tim Rade Tiger Prica
Geografisk sted: 2300

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af BongasBingoaften » 30. jul 2021, 19:58

LarsNor skrev:
30. jul 2021, 15:58
Nogen der ved hvor jeg kan se højdepunkter af AGF’s kamp?🍿
https://sport.tv2.dk/fodbold/2021-07-29 ... til-europa
"Jeg føler bare lidt, at det er en legeplads for folk, der gerne vil svine truppen og spillerne til. Jeg synes bare, det er meget usagligt meget af det."
- Martin P. om debatside.dk

Brugeravatar
LarsNor
2. div
2. div
Indlæg: 106
Tilmeldt: 26. jul 2005, 12:36
Geografisk sted: 9000

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af LarsNor » 31. jul 2021, 11:27

Der er desværre kun 2 korte klip.

donk
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 30. apr 2021, 17:15

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af donk » 31. jul 2021, 11:59

Der ligger mere fyldige highlights fra begge kampe på Larnes youtube-kanal.

1. kamp: https://www.youtube.com/watch?v=M2EWlVWox9s
2. kamp: https://www.youtube.com/watch?v=lAH1egW9fgA

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3262
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Brodernumsi » 3. aug 2021, 20:21

Nogle rød og hvid stribede spillere, kører rundt med FCM, nok det tætteste vi kommer i et stykke tid.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af DenGamleMand » 3. aug 2021, 20:51

Brodernumsi skrev:
3. aug 2021, 20:21
Nogle rød og hvid stribede spillere, kører rundt med FCM, nok det tætteste vi kommer i et stykke tid.
‘Herligt’ må være ordet for dette.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5203
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Jakobsen » 3. aug 2021, 23:22

Kan også kun glæde mig over, at en konkurrent stækkes. Vi skal ikke have FC Muuh til at blive så stærke, at de kan køre rundt uden Benham bistand.
For AaB er det klart bedre, at der sker en normalisering af FCM så vi kan sætte os på Jylland igen en dag.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Pastorius » 3. aug 2021, 23:26

Jakobsen skrev:
3. aug 2021, 23:22
Kan også kun glæde mig over, at en konkurrent stækkes. Vi skal ikke have FC Muuh til at blive så stærke, at de kan køre rundt uden Benham bistand.
For AaB er det klart bedre, at der sker en normalisering af FCM så vi kan sætte os på Jylland igen en dag.
Dér er det sgu nok vigtigere hvad der sker i AaB end det der sker i FCM. Lidt ærgerligt at PSV ikke bankede speederen i bund og gav dem en ordentlig røvfuld.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 945
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Salle17 » 3. aug 2021, 23:56

Jakobsen skrev:
3. aug 2021, 23:22
Kan også kun glæde mig over, at en konkurrent stækkes. Vi skal ikke have FC Muuh til at blive så stærke, at de kan køre rundt uden Benham bistand.
For AaB er det klart bedre, at der sker en normalisering af FCM så vi kan sætte os på Jylland igen en dag.
FCM er desværre allerede alt for stærke - Deres ejere med Benham og Anders Holch Povlsen er desværre noget, som vi kun kan drømme om i det bitre nord.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Yankee » 4. aug 2021, 09:11

Salle17 skrev:
3. aug 2021, 23:56
Jakobsen skrev:
3. aug 2021, 23:22
Kan også kun glæde mig over, at en konkurrent stækkes. Vi skal ikke have FC Muuh til at blive så stærke, at de kan køre rundt uden Benham bistand.
For AaB er det klart bedre, at der sker en normalisering af FCM så vi kan sætte os på Jylland igen en dag.
FCM er desværre allerede alt for stærke - Deres ejere med Benham og Anders Holch Povlsen er desværre noget, som vi kun kan drømme om i det bitre nord.
Deres ejere ja - men også deres kompetencer og know-how i den sportslige og kommercielle ledelse. De havde jo ikke Benham og Bestseller i 00'erne, hvor de byggede deres akademi og begyndte at overhale AaB sportsligt.

Jeg er tit blevet latterliggjort for at sige det, men AaB bør lære af FCM på alle parametre og det burde man allerede havde gjort i slut-00'erne, da man år efter år (bort set fra 2008) fik baghjul af dem. Desværre har man i klubber som AaB, OB og AGF været alt for arrogante og bagstræberiske til at lære af de fremadstormende FC-klubber og det betaler man prisen for i disse år.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5203
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Jakobsen » 4. aug 2021, 16:06

Yankee skrev:
4. aug 2021, 09:11
Salle17 skrev:
3. aug 2021, 23:56
Jakobsen skrev:
3. aug 2021, 23:22
Kan også kun glæde mig over, at en konkurrent stækkes. Vi skal ikke have FC Muuh til at blive så stærke, at de kan køre rundt uden Benham bistand.
For AaB er det klart bedre, at der sker en normalisering af FCM så vi kan sætte os på Jylland igen en dag.
FCM er desværre allerede alt for stærke - Deres ejere med Benham og Anders Holch Povlsen er desværre noget, som vi kun kan drømme om i det bitre nord.
Deres ejere ja - men også deres kompetencer og know-how i den sportslige og kommercielle ledelse. De havde jo ikke Benham og Bestseller i 00'erne, hvor de byggede deres akademi og begyndte at overhale AaB sportsligt.

Jeg er tit blevet latterliggjort for at sige det, men AaB bør lære af FCM på alle parametre og det burde man allerede havde gjort i slut-00'erne, da man år efter år (bort set fra 2008) fik baghjul af dem. Desværre har man i klubber som AaB, OB og AGF været alt for arrogante og bagstræberiske til at lære af de fremadstormende FC-klubber og det betaler man prisen for i disse år.
Det er vi helt enige om. AaB trænger til en større modernisering, hvad de ting angår. De er en fodboldklub og de rødder skal vi ikke væk fra, men fodboldbranchen er et hyperkompetitivt sted og det må man indse og geare op. Man kan jo sagtens gøre mange af de ting som FCM har gjort på en klubmåde. Det er jo pinligt, at AaB der snakker så meget talentudvikling ikke har et meget bedre akademi f.eks. og, at det hele i mange år var båret af en mand i PEA. Jeg synes vi ser en del komericielle tiltag fra Bælum kom til, men det med landsdelens fyrtårn osv. er jo slet ikke udnyttet optimalt endnu til at generere indtægter. Det skal malkes endnu mere.

Der trænger virkelig til noget mere progressivt i bestyrelsen, som kan være med til at rykke klubben og her tænker jeg både sportsligt og kommericielt. Jeg hørte "Tørre Torben" i Radio 4s Fire på foden på et tidspunkt, hvor han talte fodboldbestyrelse i en udsendelse, hvor Dan Hammer også var med. Det kom bl.a. frem, at der ikke er nogen fodboldkompetence i bestyrelsen, hvilket er skræmmende og man kan spørge sig selv om det ikke har manglet i lang tid. Det er da en mand med lidt trænererfaring fra breddefodbolden i moderklubben, men næppe noget der batter i en professionel kontekst.
Det er i hvert fald tankevækkende, hvordan vi år efter år har haft en ambition om flot fodbold og samtidig har haft en pølertrup. Derudover skal vi da have rejst midlerne til at lave et rigtigt akademi fremfor bare at have nogle ungdomshold. Man kan håbe, at det kommer bl.a. med Søren Kroghs indtog i klubben.

Jeg savner da klart noget fra klubben der handler om vækst og fremgang fremfor bare nogle ambitioner og der mangler nogen der kan sætte en kurs entydigt. Vi gik fra Villareal, til "Red Bull" under Friis og nu "Cruyff" under CIfuentes selvom vi ikke entydigt spiller sådan. Det er jo noget rod ifht. spiller rekruttering.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14770
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Hanga » 4. aug 2021, 16:39

Jakobsen skrev:
4. aug 2021, 16:06

Der trænger virkelig til noget mere progressivt i bestyrelsen, som kan være med til at rykke klubben og her tænker jeg både sportsligt og kommericielt. Jeg hørte "Tørre Torben" i Radio 4s Fire på foden på et tidspunkt, hvor han talte fodboldbestyrelse i en udsendelse, hvor Dan Hammer også var med. Det kom bl.a. frem, at der ikke er nogen fodboldkompetence i bestyrelsen, hvilket er skræmmende og man kan spørge sig selv om det ikke har manglet i lang tid. Det er da en mand med lidt trænererfaring fra breddefodbolden i moderklubben, men næppe noget der batter i en professionel kontekst.
Lynge har jo indtil for nyligt været en del af bestyrelsen, så det er ikke korrekt, at vi ikke har haft fodboldkompetence her. Man kan så være bekymret for, hvem der kommer med de input nu hvor han er stoppet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar