Dansk(e) hold i Europa

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af frederikshavneren » 29. jul 2016, 15:59

Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:Hvis man ser på Danmarks placering og score kunne man få det indtryk at vores europæiske præstationer er meget ustabile. Sådan har det ikke været. Vi har de sidste 10 år næsten uafbrudt haft præcis 2 hold i gruppespil hvert år og det vil vi nok blive ved med.

Udsvingene skyldes alene at vi nogle år er trådt ind i 1. og 2. kvalrunde (som i år) og andre år meget senere (endda direkte i CL). Det kan aflæses direkte på koefficienten og det er også derfor man ser en naturlig cyklus, hvor landene mellem 12-25 automatisk skifter rundt hvert 3.-5. år uden at der har været nogle udsving i kvalitet eller præstation. Det handler udelukkende om hvor mange point man scorer i 1., 2. og 3. kvalrunde og hvis man først træder ind i gruppespillet får man simpelthen bare ikke de point.
Meget enig. Der er simpelthen så forholdsvis mange point på spil i kval. kampene mod overkommelige modstandere (ift. playoff og gruppespil), at det næsten er en fordel at være langt nede på listen. Det ville give et mere stabilt og retvisende billede, hvis man f.ek. lavede et system hvor holdene fik koefficientpoint i forhold til modstanderens styrke, uanset hvornår man møder dem.

Anyways, det tegner godt for de danske hold i år, selv om det selvfølgelig sagtens stadig kan ende med at være middelmådigt. Men man give dem at de har samlet mange point sammen allerede nu.
Enig. De danske hold har imponeret mig hidtil, selv Haderslev som ikke har europæisk erfaring har gjort det rigtig godt, senest med en flot udesejr på en svær udebane i Polen. FCK og Herning viste også kvalitet ved at besejre nogle godt organiserede østeuropæiske hold på udebane. Selv Brøndby spillede i store perioder en rigtig flot kamp i Berlin mod en stærk modstander, desværre fik de trods gode muligheder ikke scoret et vigtigt udebanemål. Trænerskiftet ser ud til at ha' gavnet Brøndby, spillere som Hjulsager, Nørgaard og Holst har hævet deres niveau. Returkampen mod Hertha BSC bliver en gyser, det må dog være til tyskernes fordel at de er er én uge længere fremme i deres forberedelser.

Jeg tror at FCK og Herning har gode muligheder for at kvalificere sig til henholdsvis CL og EL gruppespillet. De har kvaliteten og rutinen til at klare sig godt i Europa, samt ikke mindst den defensive organisation og fysik som er så vigtig i Europa.

Mens de danske hold imponerer så har de svenske og norske klubber skuffet fælt. Eksempelvis røg alle de norske hold ud i ELs 2. kvalrunde. I CL kvalen venter der en hed aften for Rosenborg i Nicosia.
Det ser også svært ud for de to resterende svenske hold i Europa.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af FlæskeFrank » 29. jul 2016, 19:11

frederikshavneren skrev:Returkampen mod Hertha BSC bliver en gyser, det må dog være til tyskernes fordel at de er er én uge længere fremme i deres forberedelser.
Jeg tror helt klart, at det gør udfaldet. Hvis Brøndby skulle gøre en forskel var det i kamp 1. På hjemmebane får de højst uafgjort, der er niveauet simpelthen flyttet sig for meget for Hertha.

Jeg havde regnet med at SønderjyskE nok skulle nå langt. Det ser det ud til at de gør.

FCK havde jeg regnet med et gruppespil, det ser også ud til at ske. Jeg er dog ikke sikker på, at de går videre mod Astra.

FCM spiller med den (Europa)selvsikkerhed som vi også fik ind i 2008 efter sidste sæsons gruppespil gav os og nu dem. Så de skal nok nå sidste runde. Tror stadig, at det vil være tvivlsomt om de kommer i gruppespil, men desværre bedste bud efter FCK.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af MrBangDK » 29. jul 2016, 20:13

Håber taber narkomanerne fra Vestegnen ryger ud på røv og albuer! Bare fordi de er klamme!
Ska' vi hak'?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af FlæskeFrank » 2. aug 2016, 21:37

Rosenborg har lige tabt 3-0 til Apoel på Cypern efter 2-1 sejr hjemme på Lerkendal over cyprioterne. Det er åbenbart et svært hold...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1882
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af 634 » 2. aug 2016, 21:44

FlæskeFrank skrev:Rosenborg har lige tabt 3-0 til Apoel på Cypern efter 2-1 sejr hjemme på Lerkendal over cyprioterne. Det er åbenbart et svært hold...
De havde 0-0 efter 90 minutter
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Gamen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Gamen » 2. aug 2016, 22:15

FlæskeFrank skrev:Rosenborg har lige tabt 3-0 til Apoel på Cypern efter 2-1 sejr hjemme på Lerkendal over cyprioterne. Det er åbenbart et svært hold...
De så nu umanerligt ringe ud her til aften, cyprioterne.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af FlæskeFrank » 3. aug 2016, 00:16

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:Rosenborg har lige tabt 3-0 til Apoel på Cypern efter 2-1 sejr hjemme på Lerkendal over cyprioterne. Det er åbenbart et svært hold...
De så nu umanerligt ringe ud her til aften, cyprioterne.
At være umanerlig ringe og alligevel vinde 3-0. Det er sgu ikke helt skidt.
- FlæskeFrank

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af birk » 3. aug 2016, 20:33

Stor klasseforskel i Parken . De er uhyggelige i år ..

Gamen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Gamen » 3. aug 2016, 20:38

FlæskeFrank skrev:
At være umanerlig ringe og alligevel vinde 3-0. Det er sgu ikke helt skidt.
Så du kampen, eller snakker du bare?

De havde et ringere hold end det vi mødte, og skabte 1 stor chance de sidste 45 min. indtil Rosenborg var i gavehjørnet i overtiden. Totalt unødvendigt at tabe den kamp, men nordmændene kan takke klovnen Jonas Svensson.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 650
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Alexis » 3. aug 2016, 20:41

birk skrev:Stor klasseforskel i Parken . De er uhyggelige i år ..
Jeg tror det bliver nu point rekord for suppen i år. De har bare de 11 bedste spillere i ligaen. Og en bredte der er for vild. Man kan lidt håbe Delaney ryger, han er skræmmende god

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af birk » 3. aug 2016, 20:47

Ja meget god , men Morten Olsen kunne vel ikke bruge ham , vil håbe nordmanden vil

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Søgaard » 3. aug 2016, 21:03

Til gengæld holder Werge og Frimann et stabilt lavt niveau.. Shit det er kvalmt at høre på.
Aalborg BK 1885!

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Patmand » 3. aug 2016, 21:28

Det var vildt at Danske Spil gav 1.40 på FCK som danske mestre.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Buzz Killington » 3. aug 2016, 21:32

Patmand skrev:Det var vildt at Danske Spil gav 1.40 på FCK som danske mestre.
Det lyder nu ellers meget passende i mine ører. De var ikke altdominerende sidste år, selvom de endte med at køre den sikkert hjem efter vinterpausen. Og de har før vist at der kun skal en sæson til fra totaldominans til elendighed. Året før FCN f.eks. blev mestre havde FCK vundet ligaen med 24 point ned til OB på andenpladsen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Patmand » 3. aug 2016, 21:37

Buzz Killington skrev:
Patmand skrev:Det var vildt at Danske Spil gav 1.40 på FCK som danske mestre.
Det lyder nu ellers meget passende i mine ører. De var ikke altdominerende sidste år, selvom de endte med at køre den sikkert hjem efter vinterpausen. Og de har før vist at der kun skal en sæson til fra totaldominans til elendighed. Året før FCN f.eks. blev mestre havde FCK vundet ligaen med 24 point ned til OB på andenpladsen.
Jo jo, men deres trups sammensætning....holdt op mod de nærmeste konkurrenter. Jeg syntes det var en foræring med det odds.
Og det er sjældent at Danske Spil har det højeste odds vs. de internationale betting selskaber.

Edit. Hvad sker der??? Du bruger jo danske karakterer :o

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Buzz Killington » 3. aug 2016, 22:17

Patmand skrev:
Buzz Killington skrev:
Patmand skrev:Det var vildt at Danske Spil gav 1.40 på FCK som danske mestre.
Det lyder nu ellers meget passende i mine ører. De var ikke altdominerende sidste år, selvom de endte med at køre den sikkert hjem efter vinterpausen. Og de har før vist at der kun skal en sæson til fra totaldominans til elendighed. Året før FCN f.eks. blev mestre havde FCK vundet ligaen med 24 point ned til OB på andenpladsen.
Jo jo, men deres trups sammensætning....holdt op mod de nærmeste konkurrenter. Jeg syntes det var en foræring med det odds.
Og det er sjældent at Danske Spil har det højeste odds vs. de internationale betting selskaber.

Edit. Hvad sker der??? Du bruger jo danske karakterer :o
På ferie i DK og låner en comp, så det går desværre nok over igen :'(


Om 1,40 (DS) eller 1,50 (bet365) havde er det mest korrekte estimat ved sæsonstart har jeg svært ved at vurdere på mavefornemmeren alene, selvom jeg bare mente at jeg syntes det skulle ligge deromkring. Og jeg er enig i den med FCK-truppen, som i forhold til bredden ser skræmmende ud. De har dog også mistet deres ubetinget største profil inden sæsonstart, og har også nogle nye spillere der kunne blive både guld eller lirekassemand (som Lynge vist sagde engang). Falk og de to nye østeuropæere var/er f.eks. åbne spørgsmål. Og Verbic har også stadig at vise han kan vise noget særligt. Til sammenligning var FCM f.eks. nogenlunde ligeså stærke ved sæsonstart som de var i deres guldsæson, så det var ikke helt umuligt at de kunne true, hvis FCK kom dårligt i gang.

ÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØ
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. aug 2016, 23:11

Buzz Killington skrev:
Patmand skrev:
Buzz Killington skrev:
Patmand skrev:Det var vildt at Danske Spil gav 1.40 på FCK som danske mestre.
Det lyder nu ellers meget passende i mine ører. De var ikke altdominerende sidste år, selvom de endte med at køre den sikkert hjem efter vinterpausen. Og de har før vist at der kun skal en sæson til fra totaldominans til elendighed. Året før FCN f.eks. blev mestre havde FCK vundet ligaen med 24 point ned til OB på andenpladsen.
Jo jo, men deres trups sammensætning....holdt op mod de nærmeste konkurrenter. Jeg syntes det var en foræring med det odds.
Og det er sjældent at Danske Spil har det højeste odds vs. de internationale betting selskaber.

Edit. Hvad sker der??? Du bruger jo danske karakterer :o
På ferie i DK og låner en comp, så det går desværre nok over igen :'(


Om 1,40 (DS) eller 1,50 (bet365) havde er det mest korrekte estimat ved sæsonstart har jeg svært ved at vurdere på mavefornemmeren alene, selvom jeg bare mente at jeg syntes det skulle ligge deromkring. Og jeg er enig i den med FCK-truppen, som i forhold til bredden ser skræmmende ud. De har dog også mistet deres ubetinget største profil inden sæsonstart, og har også nogle nye spillere der kunne blive både guld eller lirekassemand (som Lynge vist sagde engang). Falk og de to nye østeuropæere var/er f.eks. åbne spørgsmål. Og Verbic har også stadig at vise han kan vise noget særligt. Til sammenligning var FCM f.eks. nogenlunde ligeså stærke ved sæsonstart som de var i deres guldsæson, så det var ikke helt umuligt at de kunne true, hvis FCK kom dårligt i gang.

ÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÅÆØÆÅÆØ
Lidt off-topic, men snarere en servicemeddelse... du kan altså sagtens skifte til dansk tastatur, på en windows maskine i hvert fald, selv om du rent fysisk har et engelsk keyboard. Det fungerer glimrende, og du kan nemt lige skifte mellem de to forskellige tastatur layouts i windows, hvis du skal bruge specialtegn osv. eller bare skrive på engelsk.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Brent » 4. aug 2016, 21:12

Superflot af Haderslev! Og bønderne også videre i skrivende stund gør BIF det også flot, kom så BIF vi all have alle hold videre til playoff!
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4446
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af doukas » 4. aug 2016, 21:21

Brent skrev:Superflot af Haderslev! Og bønderne også videre i skrivende stund gør BIF det også flot, kom så BIF vi all have alle hold videre til playoff!
Du er simpelthen fantastisk Brent.

Tror aldrig jeg har oplevet nogle trolle så vildt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Brent » 4. aug 2016, 21:36

doukas skrev:
Brent skrev:Superflot af Haderslev! Og bønderne også videre i skrivende stund gør BIF det også flot, kom så BIF vi all have alle hold videre til playoff!
Du er simpelthen fantastisk Brent.

Tror aldrig jeg har oplevet nogle trolle så vildt.
Jeg troller ikke

Når det gælder Europa holder jeg altid med de danske hold, det kommer forhåbentlig også AaB til gode, at de danske hold får skrabet nogle point sammen :aabfan:

BIF på 3-1 sådan!
AaB - the Nordic gateway to Europe

Besvar