Dansk(e) hold i Europa

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Brent » 27. aug 2015, 22:42

Flot af FCM at slå et PL hold ud og fint de ikke kom i CL, men at der alligevel er mulighed for at hente point til DK. Og hatten af for kulissen på MCH, fed opbakning
AaB - the Nordic gateway to Europe

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2015, 22:43

Brent skrev:Flot af FCM at slå et PL hold ud og fint de ikke kom i CL, men at der er mulighed for at hente point til DK
Gud hvor er du forudsigelig.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Kristian » 27. aug 2015, 22:45

Jesper Schmidt skrev:
Brent skrev:Flot af FCM at slå et PL hold ud og fint de ikke kom i CL, men at der er mulighed for at hente point til DK
Gud hvor er du forudsigelig.
Ja nu får de da dækket deres underskud på 50 mio...
------------------
mvh Kristian

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Brent » 27. aug 2015, 22:46

Jesper Schmidt skrev:
Brent skrev:Flot af FCM at slå et PL hold ud og fint de ikke kom i CL, men at der er mulighed for at hente point til DK
Gud hvor er du forudsigelig.
Hvorfor? AaB får jo os glæde af at vi fastholder et eller andet point niveau europæisk, så vi ikk skal igennem 3-4 kvalrunder for at spille europæisk. Derfor baker jeg de danske hold op i Europa - så AaB kan profitere af det og få lettere vej til eropa
AaB - the Nordic gateway to Europe

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af frederikshavneren » 27. aug 2015, 22:55

Brent skrev:Flot af FCM at slå et PL hold ud og fint de ikke kom i CL, men at der alligevel er mulighed for at hente point til DK. Og hatten af for kulissen på MCH, fed opbakning
Imponerende at FCM slog Southampton ud. Set over to kampe er det ikke vildt ufortjent at midtjyderne går videre, det der for mig er mest bemærkelsesværdigt er at FCM stod distancen fysisk.

Når det et sagt så må jeg også sige at Southampton var en enorm skuffelse. Hvis de ikke kan finde et andet niveau så får de det svært i PL.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Alexis » 27. aug 2015, 23:08

Brent skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Brent skrev:Flot af FCM at slå et PL hold ud og fint de ikke kom i CL, men at der er mulighed for at hente point til DK
Gud hvor er du forudsigelig.
Hvorfor? AaB får jo os glæde af at vi fastholder et eller andet point niveau europæisk, så vi ikk skal igennem 3-4 kvalrunder for at spille europæisk. Derfor baker jeg de danske hold op i Europa - så AaB kan profitere af det og få lettere vej til eropa
Men hvad er bedst for AaB. At Midtjylland får 30 millioner, eller at AaB skal gennem en ekstra kval runde mod et hold fra Gibraltar?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2015, 23:41

Brent skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Brent skrev:Flot af FCM at slå et PL hold ud og fint de ikke kom i CL, men at der er mulighed for at hente point til DK
Gud hvor er du forudsigelig.
Hvorfor? AaB får jo os glæde af at vi fastholder et eller andet point niveau europæisk, så vi ikk skal igennem 3-4 kvalrunder for at spille europæisk. Derfor baker jeg de danske hold op i Europa - så AaB kan profitere af det og få lettere vej til eropa
Men vi ved jo begge to godt at du har siddet det meste af den kamp med indlægget skrevet, og fingeren på "opret ny tråd" knappen...

DET var forudsigeligt.

Det andet er for mig lidt ligegyldigt. Omend jeg selvfølgelig er enig i at det var et flot resultat for FCM.

seamann

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af seamann » 18. feb 2016, 17:16

En københavner på DR har forvildet sig ud i lidt rangeringer. Noget bizart.

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/europa ... dby-og-fck

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af troelsh » 18. feb 2016, 17:47

seamann skrev:En københavner på DR har forvildet sig ud i lidt rangeringer. Noget bizart.

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/europa ... dby-og-fck

Journalisten har desuden valgt en billede af Michael Beuchamp som han kalder Jozo Matocav, eller faktisk Jazo Matovac som han mener var en del af 08/09 holdet.
Svært at tage seriøst... :thumbsdown:

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Califfen » 18. feb 2016, 17:50

seamann skrev:En københavner på DR har forvildet sig ud i lidt rangeringer. Noget bizart.

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/europa ... dby-og-fck
Ja super god gennemarbejdet artikel. Man havde jo helt glemt Jazo Matovac fra vores 08/09 sæson :cool:

Edit: Allerede spottet :)

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Califfen » 18. feb 2016, 18:05

Men som de skriver, er det også svært at sammenligne de forskellige epoker, da turneringsformatet og antallet af hold har forandret sig meget. Fx ser det lidt sjovt ud, at man helt frem til slut 80'erne kun skulle igennem 2 runder for at være i kvartfinalen :)

Når det er sagt, synes jeg listen er ok fair. Top 3 er jeg i hvert fald enig i.
Måske burde vores 07/08 hold være højere på listen. Trods alt en kæmpe milepæl at være det første danske hold til at slå et italiensk hold ud.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Pastorius » 18. feb 2016, 18:26

Der er da milevid forskel på cl/mesterhold og så Uefa cup/euro league. Jeg synes den er helt skæv, og mange præstationer ligger alt for højt pga. En enkelt outstanding kamp.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Trickster » 18. feb 2016, 19:57

Det dårligste United hold i min tid, profilfattigt og elendigt spillende, men derfor skal de selvfølgelig alligevel slå fcm.

Det Dynamo Kiev hold vi slog sidste år i Aalborg er fra samme hylde som dette Man United hold.
Hair is not a right: it´s a privilege!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af frederikshavneren » 18. feb 2016, 20:05

Trickster skrev:Det dårligste United hold i min tid, profilfattigt og elendigt spillende, men derfor skal de selvfølgelig alligevel slå fcm.

Det Dynamo Kiev hold vi slog sidste år i Aalborg er fra samme hylde som dette Man United hold.
Helt enig. Napoli som FCM mødte i gruppefasen er klart bedre end det nuværende kriseramte Utd.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Buzz Killington » 18. feb 2016, 20:36

Fuck hvor er ManU dårlige. Deres angrebsspil hænger slet slet ikke sammen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Trickster » 18. feb 2016, 20:41

Jeg har skiftet lidt frem og tilbage mellem Canal 9 og 6'ern, men af hvad jeg har set, så er det en fortjent føring. 0,5 ekstra koefficientpoint til Danmark hvis den holder. Desværre vil fcm og medierne nok kamme helt over pga. navnet, helt uden at skele til kvaliteten på dette Manchester United-hold. Forestil jer Steinlein i studiet efter kampen.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Lindmark » 18. feb 2016, 20:54

Hatten af for både indsatsen og sejren til uldjyderne :oops:
Lindmark / Vendelbokartellet

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af jonas386 » 18. feb 2016, 21:04

Jeg spår desværre Unoacho til at blive det næste storsalg efter Sisto. Det ser specielt ud, men han holder virkelig godt på bolden, er hurtig og sparker som en hest. Derudover er hans fysiske styrke jo bare på et helt andet niveau end andre jeg har set i ligaen. Han bliver et monster.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af MrBangDK » 18. feb 2016, 21:16

jonas386 skrev:Jeg spår desværre Unoacho til at blive det næste storsalg efter Sisto. Det ser specielt ud, men han holder virkelig godt på bolden, er hurtig og sparker som en hest. Derudover er hans fysiske styrke jo bare på et helt andet niveau end andre jeg har set i ligaen. Han bliver et monster.
Han er den nye Erik Bo... Bare lidt større og mørkere..
Ska' vi hak'?

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Sønderhof » 18. feb 2016, 21:35

Buzz Killington skrev:Fuck hvor er ManU dårlige. Deres angrebsspil hænger slet slet ikke sammen.
Ikke for sjovt at de er en af de hold med aller færrest afslutninger i England,og her snakker vi fra PL til conference!

Men hvad fanden tænker de også at ansætte van Gaal efter det VM. Han får jo Drillo til at fremstå som en træner der gør fodbolden mere seværdig.

Besvar