Dansk(e) hold i Europa

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10690
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af jonas386 » 22. okt 2020, 10:40

Jeg synes godt man kunne se, at enkelte spillere er vant til at være på bolden i længere tid. Især Jens Lys virkede en anelse for nonchalant på bolden, og når det fungerer i Superligaen ser det jo mega overskudsagtigt ud. Men når Atalanta kommer blæsende allerede når bolden bliver afleveret fra keeperen, så skal man altså være vågen. Man skal heller ikke lave bløde afleveringer på tværs af banen lige foran feltet, det bliver straffet.

Atalanta er et fedt hold. Der er god fart på, og en masse aggresivetet banen rundt. Ham deres nummer 10, Gomez, er nærmest Lucas og Børsting i samme spiller.

De spiller langt hen af vejen som vi gerne vil, men spiller med to angribere, i stedet for fløjene som vi kører. De har flere folk i boksen og omkring feltet når de angriber. Friis burde kigge lidt mod dem og Lazio
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Pastorius » 22. okt 2020, 10:59

jonas386 skrev:
22. okt 2020, 10:40
Jeg synes godt man kunne se, at enkelte spillere er vant til at være på bolden i længere tid. Især Jens Lys virkede en anelse for nonchalant på bolden, og når det fungerer i Superligaen ser det jo mega overskudsagtigt ud. Men når Atalanta kommer blæsende allerede når bolden bliver afleveret fra keeperen, så skal man altså være vågen. Man skal heller ikke lave bløde afleveringer på tværs af banen lige foran feltet, det bliver straffet.

Atalanta er et fedt hold. Der er god fart på, og en masse aggresivetet banen rundt. Ham deres nummer 10, Gomez, er nærmest Lucas og Børsting i samme spiller.

De spiller langt hen af vejen som vi gerne vil, men spiller med to angribere, i stedet for fløjene som vi kører. De har flere folk i boksen og omkring feltet når de angriber. Friis burde kigge lidt mod dem og Lazio
Det er ikke så forfærdeligt kompliceret. Atalantas spillere er langt bedre end FCM's, og når så FCM insisterer på at spille som de altid gør, og måske tilmed har en lidt dårlig dag, så bliver de kørt over. Det ligner den samme naivitet som FCN stillede med i Europa. Efter et par kampe vænner de sig nok til tempoet og får justeret ind, og så kan vi risikere at de faktisk laver nogle ok resultater.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10690
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af jonas386 » 22. okt 2020, 11:18

Pastorius skrev:
22. okt 2020, 10:59
jonas386 skrev:
22. okt 2020, 10:40
Jeg synes godt man kunne se, at enkelte spillere er vant til at være på bolden i længere tid. Især Jens Lys virkede en anelse for nonchalant på bolden, og når det fungerer i Superligaen ser det jo mega overskudsagtigt ud. Men når Atalanta kommer blæsende allerede når bolden bliver afleveret fra keeperen, så skal man altså være vågen. Man skal heller ikke lave bløde afleveringer på tværs af banen lige foran feltet, det bliver straffet.

Atalanta er et fedt hold. Der er god fart på, og en masse aggresivetet banen rundt. Ham deres nummer 10, Gomez, er nærmest Lucas og Børsting i samme spiller.

De spiller langt hen af vejen som vi gerne vil, men spiller med to angribere, i stedet for fløjene som vi kører. De har flere folk i boksen og omkring feltet når de angriber. Friis burde kigge lidt mod dem og Lazio
Det er ikke så forfærdeligt kompliceret. Atalantas spillere er langt bedre end FCM's, og når så FCM insisterer på at spille som de altid gør, og måske tilmed har en lidt dårlig dag, så bliver de kørt over. Det ligner den samme naivitet som FCN stillede med i Europa. Efter et par kampe vænner de sig nok til tempoet og får justeret ind, og så kan vi risikere at de faktisk laver nogle ok resultater.
Det er måske ikke kompliceret, men det er jo også i den slags kampe at de enkelte spillere skal løfte eget niveau. Når din centrale midtbanespiller er skyld i 3 farlige boldtab i første halvleg, så er det op af bakke. Uanset modstanderen, så er det sjældent en god ide at lave svage afleveringer på tværs lige foran feltet, eller ikke at orientere sig omkring modstanderen, når du modtager en bold fra målmanden. Den sidste fejl kunne Jens Lys lige så godt have lavet imod Frederik Børsting. Gomez er helt i ryggen på Jens Lys, allerede da han tager første berøring, og han ser det ikke før han bliver tacklet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Pastorius » 22. okt 2020, 11:34

jonas386 skrev:
22. okt 2020, 11:18
Det er måske ikke kompliceret, men det er jo også i den slags kampe at de enkelte spillere skal løfte eget niveau. Når din centrale midtbanespiller er skyld i 3 farlige boldtab i første halvleg, så er det op af bakke. Uanset modstanderen, så er det sjældent en god ide at lave svage afleveringer på tværs lige foran feltet, eller ikke at orientere sig omkring modstanderen, når du modtager en bold fra målmanden. Den sidste fejl kunne Jens Lys lige så godt have lavet imod Frederik Børsting. Gomez er helt i ryggen på Jens Lys, allerede da han tager første berøring, og han ser det ikke før han bliver tacklet.
Det er muligt at man kan finde enkeltfejl der ville være sket i andre kampe også, men mønsteret er bare at når modstanderen er bedre, så stiger presset (også det mentale), man kommer tættere på grænsen og man laver flere fejl.

At spille godt europæisk er ikke et spørgsmål om at hæve sit niveau (*) men om at holde det, også når man møder bedre modstandere og det er bare svært. Det er IKKE tilfældigt at fejlene bliver tydelige i den her kampen, og ikke mod andre hold i superligaen. De er der måske altid, men et dårligere hold end Atalanta formår måske ikke at straffe dem hver gang, og laver man enkelt fejl men scorer selv to mål, så er det jo ikke fejlen der efterfølgende er i fokus.

(*) Jeg tror faktisk slet ikke det er normalt er muligt at hæve sit niveau på motivation alene. Jo, måske i begrænsede aktioner når adrenalinen strømmer rundt, men ikke over hele kampe. Problemet når man møder gode spillere og gode hold er at de svagheder alle har i deres spil bliver udstillet, og sørger man ikke for at kompensere for dem, enten individuelt eller som hold, som bliver de til fejl.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10690
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af jonas386 » 22. okt 2020, 12:25

Pastorius skrev:
22. okt 2020, 11:34
jonas386 skrev:
22. okt 2020, 11:18
Det er måske ikke kompliceret, men det er jo også i den slags kampe at de enkelte spillere skal løfte eget niveau. Når din centrale midtbanespiller er skyld i 3 farlige boldtab i første halvleg, så er det op af bakke. Uanset modstanderen, så er det sjældent en god ide at lave svage afleveringer på tværs lige foran feltet, eller ikke at orientere sig omkring modstanderen, når du modtager en bold fra målmanden. Den sidste fejl kunne Jens Lys lige så godt have lavet imod Frederik Børsting. Gomez er helt i ryggen på Jens Lys, allerede da han tager første berøring, og han ser det ikke før han bliver tacklet.
Det er muligt at man kan finde enkeltfejl der ville være sket i andre kampe også, men mønsteret er bare at når modstanderen er bedre, så stiger presset (også det mentale), man kommer tættere på grænsen og man laver flere fejl.

At spille godt europæisk er ikke et spørgsmål om at hæve sit niveau (*) men om at holde det, også når man møder bedre modstandere og det er bare svært. Det er IKKE tilfældigt at fejlene bliver tydelige i den her kampen, og ikke mod andre hold i superligaen. De er der måske altid, men et dårligere hold end Atalanta formår måske ikke at straffe dem hver gang, og laver man enkelt fejl men scorer selv to mål, så er det jo ikke fejlen der efterfølgende er i fokus.

(*) Jeg tror faktisk slet ikke det er normalt er muligt at hæve sit niveau på motivation alene. Jo, måske i begrænsede aktioner når adrenalinen strømmer rundt, men ikke over hele kampe. Problemet når man møder gode spillere og gode hold er at de svagheder alle har i deres spil bliver udstillet, og sørger man ikke for at kompensere for dem, enten individuelt eller som hold, som bliver de til fejl.
Så hvad er du uenig i? Min oprindelige pointe er, at FCM spillerne er vant til at være længere tid på bolden, og at afleveringer på tværs af banen oftest rammer deres mand, når presset (altså fra Atalanta spillerne) er så intenst som tilfældet var i går, så kommer der bare mange fejl, hvis ikke man kan omstille sig. Jeg vil våge den påstand, at Jens Lys ganske enkelt ikke var koncentreret nok, og normalt ikke er vant til at modstanderens angribere sidder i knæhaserne, når der kommer en bold fra egen målmand. Eller at en svag aflevering bliver opsnappet øjeblikkeligt.

Så du kampen? En del af opspilsfejlene er bare no-go i europæisk fodbold.

Det er ikke for at tage noget fra FCM. Atalanta er et stærkt hold, og FCM betalte prisen for ikke at vise dem den respekt (på banen), som var nødvendigt.

Jeg ved ikke om det er muligt at hæve sit niveau på motivation, og det har jeg heller ikke påstået. Til gengæld synes jeg ikke, at det er videre kontroversielt, at man bare skal være mere koncentreret på det niveau, og have et bedre overblik over både med og modspillere, end i superligaen. Et par usikre afleveringer fra defensiven og midtbanen kan ødelægge roen hos resten af holdet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Pastorius » 22. okt 2020, 12:57

jonas386 skrev:
22. okt 2020, 12:25
Pastorius skrev:
22. okt 2020, 11:34
jonas386 skrev:
22. okt 2020, 11:18
Det er måske ikke kompliceret, men det er jo også i den slags kampe at de enkelte spillere skal løfte eget niveau. Når din centrale midtbanespiller er skyld i 3 farlige boldtab i første halvleg, så er det op af bakke. Uanset modstanderen, så er det sjældent en god ide at lave svage afleveringer på tværs lige foran feltet, eller ikke at orientere sig omkring modstanderen, når du modtager en bold fra målmanden. Den sidste fejl kunne Jens Lys lige så godt have lavet imod Frederik Børsting. Gomez er helt i ryggen på Jens Lys, allerede da han tager første berøring, og han ser det ikke før han bliver tacklet.
Det er muligt at man kan finde enkeltfejl der ville være sket i andre kampe også, men mønsteret er bare at når modstanderen er bedre, så stiger presset (også det mentale), man kommer tættere på grænsen og man laver flere fejl.

At spille godt europæisk er ikke et spørgsmål om at hæve sit niveau (*) men om at holde det, også når man møder bedre modstandere og det er bare svært. Det er IKKE tilfældigt at fejlene bliver tydelige i den her kampen, og ikke mod andre hold i superligaen. De er der måske altid, men et dårligere hold end Atalanta formår måske ikke at straffe dem hver gang, og laver man enkelt fejl men scorer selv to mål, så er det jo ikke fejlen der efterfølgende er i fokus.

(*) Jeg tror faktisk slet ikke det er normalt er muligt at hæve sit niveau på motivation alene. Jo, måske i begrænsede aktioner når adrenalinen strømmer rundt, men ikke over hele kampe. Problemet når man møder gode spillere og gode hold er at de svagheder alle har i deres spil bliver udstillet, og sørger man ikke for at kompensere for dem, enten individuelt eller som hold, som bliver de til fejl.
Så hvad er du uenig i? Min oprindelige pointe er, at FCM spillerne er vant til at være længere tid på bolden, og at afleveringer på tværs af banen oftest rammer deres mand, når presset (altså fra Atalanta spillerne) er så intenst som tilfældet var i går, så kommer der bare mange fejl, hvis ikke man kan omstille sig. Jeg vil våge den påstand, at Jens Lys ganske enkelt ikke var koncentreret nok, og normalt ikke er vant til at modstanderens angribere sidder i knæhaserne, når der kommer en bold fra egen målmand. Eller at en svag aflevering bliver opsnappet øjeblikkeligt.

Så du kampen? En del af opspilsfejlene er bare no-go i europæisk fodbold.

Det er ikke for at tage noget fra FCM. Atalanta er et stærkt hold, og FCM betalte prisen for ikke at vise dem den respekt (på banen), som var nødvendigt.

Jeg ved ikke om det er muligt at hæve sit niveau på motivation, og det har jeg heller ikke påstået. Til gengæld synes jeg ikke, at det er videre kontroversielt, at man bare skal være mere koncentreret på det niveau, og have et bedre overblik over både med og modspillere, end i superligaen. Et par usikre afleveringer fra defensiven og midtbanen kan ødelægge roen hos resten af holdet.
Jeg er uenig i at det er et koncentrationsspørgsmål for Cajuste fx. Vi har bare ikke set ham presset til sin grænse tidligere, det så vi igår, og så kommer fejlene. Dem kan man ikke koncentrere sig ud af, men man kan træne, og justere på taktikken, så man ikke kommer i de situationer hvor fejlene opstår.
Med venlig Hilsen
--
Robert

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af TK-allez » 3. nov 2020, 21:04

Midtjylland er da en fantastisk repræsentant for Danmark i Champions League...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Pastorius » 3. nov 2020, 21:18

TK-allez skrev:
3. nov 2020, 21:04
Midtjylland er da en fantastisk repræsentant for Danmark i Champions League...
Don't jinx!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Legum Magister » 3. nov 2020, 21:21

Pastorius skrev:
3. nov 2020, 21:18
TK-allez skrev:
3. nov 2020, 21:04
Midtjylland er da en fantastisk repræsentant for Danmark i Champions League...
Don't jinx!
Præcis, nu fik de sgu scoret :thumbsdown:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Buzz Killington » 3. nov 2020, 22:54

Ahh, lækkert. Halvvejs gennem gruppespillet, den "letteste" kamp mod et Corona-træt Ajax-mandskab overstået, og stadig et stort rundt 0 på pointkontoen. Glæder mig til de også taber i weekenden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Buzz Killington » 20. jul 2021, 21:57

Christ hvor er FCM's trøjer grimme. Ligner en plastikpose.

edit: og nu rødt kort for diving til Deyer hahaha.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 771
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af bedstefar » 22. jul 2021, 19:41

De er godt nok ringe FCK, ikke mange chancer de kommer til mod et hold som vil være et midterhold i 1 division. Superligaen er åben i år, de ser i hvert fald ikke skræmmende ud nogle af topholdene.

zadion
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 79
Tilmeldt: 8. nov 2018, 08:55
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af zadion » 22. jul 2021, 21:05

Efter lidt mere end 30 min. spillet er GF bagud 2-0 mod Larne.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Brodernumsi » 22. jul 2021, 21:05

Toget fra Århus er igen en god repræsentant for Danmark i Europa...
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14743
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Hanga » 22. jul 2021, 21:07

zadion skrev:
22. jul 2021, 21:05
Efter lidt mere end 30 min. spillet er GF bagud 2-0 mod Larne.
Man var trist og led da Conference League kvalen blev revet fra os med det latterlige straffespark i de døende minutter, men der er nu også noget over at se gymnastikpigerne fucke op igen igen igen... De Nordirer kommer da lige fra pubben og alligevel rykker dem rundt. Fryd.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

zadion
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 79
Tilmeldt: 8. nov 2018, 08:55
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af zadion » 22. jul 2021, 21:11

Hanga skrev:
22. jul 2021, 21:07
zadion skrev:
22. jul 2021, 21:05
Efter lidt mere end 30 min. spillet er GF bagud 2-0 mod Larne.
Man var trist og led da Conference League kvalen blev revet fra os med det latterlige straffespark i de døende minutter, men der er nu også noget over at se gymnastikpigerne fucke op igen igen igen... De Nordirer kommer da lige fra pubben og alligevel rykker dem rundt. Fryd.
Det der foregår lige nu, er i hvert fald ganske underholdende :thumbsup:

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Lyfe » 22. jul 2021, 22:09

Når man ser kampen med gymnasterne så virker AaBs socialer medier pludselig som om at det er verdens bedste kameramand AaB har ansat..
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Brent » 28. jul 2021, 21:06

Kæmpe respekt for FCM, de spiller fanme godt mod Celtic. Dalsgaard gør det også hammer godt. Fedt for dk fodbold :aabfan: :danmarkfan: :aabfan: :danmarkfan:
AaB - the Nordic gateway to Europe

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Frygah » 28. jul 2021, 21:09

Mener du det? Dalsgaard har da sejlet rundt defensivt og i boldomgang. Og han har jo ingen offensive aktioner, som vi husker ham for i AaB.

Tror det var et fornuftigt valg han ikke tog med i Premier League...
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Brent » 28. jul 2021, 21:28

Frygah skrev:
28. jul 2021, 21:09
Mener du det? Dalsgaard har da sejlet rundt defensivt og i boldomgang. Og han har jo ingen offensive aktioner, som vi husker ham for i AaB.

Tror det var et fornuftigt valg han ikke tog med i Premier League...
Jeg synes han har været solid og fortjent kåret til man of the match af fansene
AaB - the Nordic gateway to Europe

Besvar