Dansk(e) hold i Europa

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Spanky » 1. okt 2020, 09:18

gravballe skrev:
1. okt 2020, 07:42
AaB kommer aldrig der op igen og snuser til et mesterskab med mindre nogle kommer med en stor bunke risiko villig kapital. Havde man haft Inges vision tilbage for 5 år siden havde vi måske ikke været så langt bagud. Men faktum er en lille lorte klub på en mark har overhalet AaB på 10år. Ganske vist med lidt held også, men man kan jo spørge sig selv om hvorfor man gik i panik da cl glippede I 99. Det er skuffende at AaB ikke har magtet at bygge vidre på mesterskaber men konstant falder igennem gang på gang.

Vi kan da håbe de smider pengene væk lige så hurtig som Brøndby gør men jeg tvivler.. AaB har bare været en flok amatører i alt for mange år angående fremtids planer og udvikling. Se bare hele deres talent satsning som blev snakket stort i medierne i 14 men var en omgang varm luft kun pga nød.

Nå in Inge we trust.. Hvis han ikke formår at trække AaB ud af elendigheden så er der sku ikke noget der kan
Uddyb venligst hvad du mener med "panik da cl glippede i 99".

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Kenneth K » 1. okt 2020, 09:20

I øvrigt, helt ekstremt nedtur med FCM i Champions League. Det under jeg dem på ingen måde, og jeg kan slet ikke klare tanken om, at der triller 240 fucking millioner ind på deres konto...

Nu håber jeg bare, at de skal spille uden tilskuere, og at de får en lortegruppe med Zenit, Shakhtar og Krasnodar.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Pastorius » 1. okt 2020, 09:34

Kenneth K skrev:
1. okt 2020, 09:17
Hovedet skrev:
30. sep 2020, 23:00
Det er ikke uden grund, at vi kaldes "Fætter Højben" - klubben.
Hvad?

1) Hvem kalder os det?
2) Du mener det åbenbart også, så du må gerne forklare hvorfor vi skulle være en Fætter Højben-klub.
Jeg kan umiddelbart komme i tanke om noget med en minkpels?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Yankee » 1. okt 2020, 09:40

Pastorius skrev:
1. okt 2020, 09:34
Kenneth K skrev:
1. okt 2020, 09:17
Hovedet skrev:
30. sep 2020, 23:00
Det er ikke uden grund, at vi kaldes "Fætter Højben" - klubben.
Hvad?

1) Hvem kalder os det?
2) Du mener det åbenbart også, så du må gerne forklare hvorfor vi skulle være en Fætter Højben-klub.
Jeg kan umiddelbart komme i tanke om noget med en minkpels?
Ja og så kom vi i CL i 2008 ved at slå Modrica og Kaunas - sidstnævnte lagde sig endda ned i returkampen.

Det er en helt anden hylde af held end FCM's VAR-lotto igår.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Pastorius » 1. okt 2020, 09:47

Yankee skrev:
1. okt 2020, 09:40
Pastorius skrev:
1. okt 2020, 09:34
Kenneth K skrev:
1. okt 2020, 09:17
Hovedet skrev:
30. sep 2020, 23:00
Det er ikke uden grund, at vi kaldes "Fætter Højben" - klubben.
Hvad?

1) Hvem kalder os det?
2) Du mener det åbenbart også, så du må gerne forklare hvorfor vi skulle være en Fætter Højben-klub.
Jeg kan umiddelbart komme i tanke om noget med en minkpels?
Ja og så kom vi i CL i 2008 ved at slå Modrica og Kaunas - sidstnævnte lagde sig endda ned i returkampen.

Det er en helt anden hylde af held end FCM's VAR-lotto igår.
I går svarer vel meget godt - med modsat fortegn - til Opers indlæg der blev dømt ude. Uanset hvordan man drejer det, så er det urimeligt at CM vandt den kamp, og jeg er imponeret over at Slavia Prag ikke råbere højere op om at de blev snydt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Yankee » 1. okt 2020, 10:01

Pastorius skrev:
1. okt 2020, 09:47
I går svarer vel meget godt - med modsat fortegn - til Opers indlæg der blev dømt ude. Uanset hvordan man drejer det, så er det urimeligt at CM vandt den kamp, og jeg er imponeret over at Slavia Prag ikke råbere højere op om at de blev snydt.
Man kan godt forsvare straffesparket og omsparket. Og de havde immervæk verdens bedste dommer på kampen.

I en kamp uden VAR havde FCM ikke vundet. Men det er jo så også derfor der er VAR til de her helt afgørende kampe.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Pastorius » 1. okt 2020, 10:06

Yankee skrev:
1. okt 2020, 10:01
Pastorius skrev:
1. okt 2020, 09:47
I går svarer vel meget godt - med modsat fortegn - til Opers indlæg der blev dømt ude. Uanset hvordan man drejer det, så er det urimeligt at CM vandt den kamp, og jeg er imponeret over at Slavia Prag ikke råbere højere op om at de blev snydt.
Man kan godt forsvare straffesparket og omsparket. Og de havde immervæk verdens bedste dommer på kampen.

I en kamp uden VAR havde FCM ikke vundet. Men det er jo så også derfor der er VAR til de her helt afgørende kampe.
Jeg er så uenig. Det er fodboldens svar på skrankepaver. At dømme ud fra hvad der lige akkurat kan forsvares (det er jeg nu også uenig i mht til straffesparket) er ødelæggende. Det er fuldstændig urimeligt og ude af proportioner, og så kan reglerne være ligegyldige.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af BoT » 1. okt 2020, 10:09

Pastorius skrev:
1. okt 2020, 10:06
Yankee skrev:
1. okt 2020, 10:01
Pastorius skrev:
1. okt 2020, 09:47
I går svarer vel meget godt - med modsat fortegn - til Opers indlæg der blev dømt ude. Uanset hvordan man drejer det, så er det urimeligt at CM vandt den kamp, og jeg er imponeret over at Slavia Prag ikke råbere højere op om at de blev snydt.
Man kan godt forsvare straffesparket og omsparket. Og de havde immervæk verdens bedste dommer på kampen.

I en kamp uden VAR havde FCM ikke vundet. Men det er jo så også derfor der er VAR til de her helt afgørende kampe.
Jeg er så uenig. Det er fodboldens svar på skrankepaver. At dømme ud fra hvad der lige akkurat kan forsvares (det er jeg nu også uenig i mht til straffesparket) er ødelæggende. Det er fuldstændig urimeligt og ude af proportioner, og så kan reglerne være ligegyldige.
Man kan i hvert fald sige, at debatten om, hvorvidt en uforsætlig hands i straffesparksfeltet måske bare skulle resultere i et indirekte frispark, må være blusset op igen. Slavia Prag må i hvert fald være godt bitre over de meget rigide fortolkninger af fodboldloven.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Yankee » 1. okt 2020, 10:17

Pastorius skrev:
1. okt 2020, 10:06
Yankee skrev:
1. okt 2020, 10:01
Pastorius skrev:
1. okt 2020, 09:47
I går svarer vel meget godt - med modsat fortegn - til Opers indlæg der blev dømt ude. Uanset hvordan man drejer det, så er det urimeligt at CM vandt den kamp, og jeg er imponeret over at Slavia Prag ikke råbere højere op om at de blev snydt.
Man kan godt forsvare straffesparket og omsparket. Og de havde immervæk verdens bedste dommer på kampen.

I en kamp uden VAR havde FCM ikke vundet. Men det er jo så også derfor der er VAR til de her helt afgørende kampe.
Jeg er så uenig. Det er fodboldens svar på skrankepaver. At dømme ud fra hvad der lige akkurat kan forsvares (det er jeg nu også uenig i mht til straffesparket) er ødelæggende. Det er fuldstændig urimeligt og ude af proportioner, og så kan reglerne være ligegyldige.
Der er jeg enig. Men det er nu en gang sådan fodbolden er i dag. Og når man har verdens bedste dommer + videohjælp på sin side, så synes det er en noget anden situation end Kiev-kampen i 99 - og ikke nær så heldigt som at komme i CL ved at slå et litauisk hold der havde solgt returkampen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Pastorius » 1. okt 2020, 10:21

Yankee skrev:
1. okt 2020, 10:17
Pastorius skrev:
1. okt 2020, 10:06
Yankee skrev:
1. okt 2020, 10:01
Pastorius skrev:
1. okt 2020, 09:47
I går svarer vel meget godt - med modsat fortegn - til Opers indlæg der blev dømt ude. Uanset hvordan man drejer det, så er det urimeligt at CM vandt den kamp, og jeg er imponeret over at Slavia Prag ikke råbere højere op om at de blev snydt.
Man kan godt forsvare straffesparket og omsparket. Og de havde immervæk verdens bedste dommer på kampen.

I en kamp uden VAR havde FCM ikke vundet. Men det er jo så også derfor der er VAR til de her helt afgørende kampe.
Jeg er så uenig. Det er fodboldens svar på skrankepaver. At dømme ud fra hvad der lige akkurat kan forsvares (det er jeg nu også uenig i mht til straffesparket) er ødelæggende. Det er fuldstændig urimeligt og ude af proportioner, og så kan reglerne være ligegyldige.
Der er jeg enig. Men det er nu en gang sådan fodbolden er i dag. Og når man har verdens bedste dommer + videohjælp på sin side, så synes det er en noget anden situation end Kiev-kampen i 99 - og ikke nær så heldigt som at komme i CL ved at slå et litauisk hold der havde solgt returkampen.
Det er ikke verdens bedste dommer, der lader det der gå igennem. Det kan maksimalt være datid.

Lidt sjovt at de i Italien har fokus på at der er blevet dømt for mange straffespark, og at de gerne vil holde det nede - også i forbindelse med VAR. Jeg håber Italienerne får held til at brede deres ideer ud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af jonas386 » 1. okt 2020, 10:35

Det eneste absurde ved straffesparket var omsparket. Reglerne er selvfølgelig at keeperen ikke må forlade stregen, men der må også være en bagatelgrænse. Selv på slow er det minimalt hvor langt han kommer ud, og det ligner mere at han kaster sig til den ene side, og ikke bevidst prøver at vinde en halv meter, som det ellers var populært at gøre en overgang.
Nu virkede Slavia spillerne og bænken ikke selv super hysteriske over det, men jeg var godt nok blevet muggen, hvis AaB glippede ChL på baggrund af sådan et spark.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Pastorius » 1. okt 2020, 10:49

jonas386 skrev:
1. okt 2020, 10:35
Det eneste absurde ved straffesparket var omsparket. Reglerne er selvfølgelig at keeperen ikke må forlade stregen, men der må også være en bagatelgrænse. Selv på slow er det minimalt hvor langt han kommer ud, og det ligner mere at han kaster sig til den ene side, og ikke bevidst prøver at vinde en halv meter, som det ellers var populært at gøre en overgang.
Nu virkede Slavia spillerne og bænken ikke selv super hysteriske over det, men jeg var godt nok blevet muggen, hvis AaB glippede ChL på baggrund af sådan et spark.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Pastorius » 1. okt 2020, 11:00

jonas386 skrev:
1. okt 2020, 10:35
Det eneste absurde ved straffesparket var omsparket. Reglerne er selvfølgelig at keeperen ikke må forlade stregen, men der må også være en bagatelgrænse. Selv på slow er det minimalt hvor langt han kommer ud, og det ligner mere at han kaster sig til den ene side, og ikke bevidst prøver at vinde en halv meter, som det ellers var populært at gøre en overgang.
Nu virkede Slavia spillerne og bænken ikke selv super hysteriske over det, men jeg var godt nok blevet muggen, hvis AaB glippede ChL på baggrund af sådan et spark.
De er ikke helt ligeglade...

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... os/8310845
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af jonas386 » 1. okt 2020, 15:07

Og det er netop min pointe. Jeg synes VAR kan være et fint værktøj, men det kan også blive for pedantisk, som de situationer i PL, hvor dommeren står og kigger efter en off-side på få milimeter. Eller som situationen her, hvor der er tale om en ganske minimal forseelse. VAR er jo fint til at udrydde de groveste fejl, men jeg synes det tager overhånd, når det bliver så minutiøst som man har set i efterhånden en række situationer. Min top 5 af groteske situationer i min tid som fodboldfan involverer sjovt nok alle sammen VAR. U21 landsholdets annullerede mål imod Serbien som det klart værste eksempel. Jeg er nærmest imponeret over hvor dårligt det har været implementeret i nærmest samtlige tilfælde.

Det er slet ikke i orden, at spillet sættes igang, Prag er i gang med et nyt angreb, og dommeren først der finder ud af, at keeperen har den ene fod foran stregen. Det er pretty much kun en forsikring for det sparkende hold. Der havde ikke været omspark hvis Kaba havde scoret.

Og så kunne jeg godt tænke mig at man pausede tiden, når der skal tjekkes for VAR. Det kan ikke være rigtigt at dommeren i nogle tilfælde kan bruge op til 10 minutter på en situation, og så kun lægge de 10 minutter til. Uret bør stoppes, da det ikke er en naturlig del af spillet ligesom indkast, frispark, hjørne osv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af gravballe » 1. okt 2020, 16:50

[/quote]

Hvis det er sådan vi skal tolke straffe spark så er der godt nok mange der skal tages om. Det er mig en gåde den dømmes i var. Men fcm har da det held AaB skulle have brugt imod dynamo Kiev, for det 3 mål fra Jens jessens oplæg var en halv meter på den rigtige side af stregen

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Hanga » 1. okt 2020, 17:08

gravballe skrev:
1. okt 2020, 16:50
Hvis det er sådan vi skal tolke straffe spark så er der godt nok mange der skal tages om. Det er mig en gåde den dømmes i var. Men fcm har da det held AaB skulle have brugt imod dynamo Kiev, for det 3 mål fra Jens jessens oplæg var en halv meter på den rigtige side af stregen
Jeg vil ikke høre det mindste piveri over VAR de næste mange år fra deres side. De skal bare holde deres kæft

Det er helt vildt hvad der foregår i fodbolden for tiden. Først den fuldstændigt tåbelige hands regel og nu er man så begyndt at slå benhårdt ned på disse situationer. Jeg er helt enig med Benjamin Leander i at det intet har med fodbold at gøre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af gravballe » 1. okt 2020, 17:10

Hanga skrev:
1. okt 2020, 17:08
gravballe skrev:
1. okt 2020, 16:50
Hvis det er sådan vi skal tolke straffe spark så er der godt nok mange der skal tages om. Det er mig en gåde den dømmes i var. Men fcm har da det held AaB skulle have brugt imod dynamo Kiev, for det 3 mål fra Jens jessens oplæg var en halv meter på den rigtige side af stregen
Jeg vil ikke høre det mindste piveri over VAR de næste mange år fra deres side. De skal bare holde deres kæft

Det er helt vildt hvad der foregår i fodbolden for tiden. Først den fuldstændigt tåbelige hands regel og nu er man så begyndt at slå benhårdt ned på disse situationer. Jeg er helt enig med Benjamin Leander i at det intet har med fodbold at gøre.
Det er næsten som om man bevist overfortolke reglerne og episoder for at dræbe var igen. Var skulle bruges til at fjerne de kæmpe fejl vi så en del af, ikke disse ting.

Fcm må have brugt et årtier var held på den der igår

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Buzz Killington » 1. okt 2020, 17:54

Julgranen skrev:
30. sep 2020, 23:34
Buzz Killington skrev:
30. sep 2020, 23:29
En dejlig sidegevinst er dog at følge med i de selvfede københavneres paniske på en Brøndby-classic hvor man desperat forsøger at klynge sig til fortidens meritter for at understøtte at man altså stadig er ovenpå.
Ja, det er ganske fornøjeligt!

Hold kæft, hvor de rygcrawler - når man har tabt et hav af de seneste indbyrdes opgør, pisset 180 mio. væk på lortespillere som Matic, Santos usw. og i øvrigt demonstreret al form for mangel på klasse, mens magten lige så stille og roligt er gledet dem af hænde, så har de kraftedme godt af det. Ulidelige københavner-svin.
Gad vide om den norske skrigeskinke overvejer at hoppe af nu, hvor han ikke længere kan påstå at FCM ikke kan præstere i Europa. Han skal til at lede meget dybt i posen med undskyldninger for hans egen inkompetence.
FCK har selv har spillet dødssyg kujonfodbold i Europa i et helt årti.
Håber de ryger ud i morgen.
Og så vil jeg lige udnytte muligheden til at tisse på det latterlige udsagn blandt FCC fans om at de har en specielt stærk tiltrækningskraft på spillere fordi det er en über fed by. Man hører det konstant, også når de bliver linket til andre danske spillere. Ja, Herning er skod, men det rykker sgu da ikke noget for spillere som Sviatchenko eller Pisto at der er havnebad på bryggen eller at de kan tage S-toget ud til fisketorvet i et par år før de skal videre til noget større. Sådan tænker professionelle mennesker med ambitioner sgu da ikke.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Kristian » 1. okt 2020, 19:51

Yankee skrev:
1. okt 2020, 10:01
Pastorius skrev:
1. okt 2020, 09:47
I går svarer vel meget godt - med modsat fortegn - til Opers indlæg der blev dømt ude. Uanset hvordan man drejer det, så er det urimeligt at CM vandt den kamp, og jeg er imponeret over at Slavia Prag ikke råbere højere op om at de blev snydt.
Man kan godt forsvare straffesparket og omsparket. Og de havde immervæk verdens bedste dommer på kampen.

I en kamp uden VAR havde FCM ikke vundet. Men det er jo så også derfor der er VAR til de her helt afgørende kampe.
Synes det VAR er en farce...

Hallo, hvis en dommer ikke kan stå 15 meter fra en målmand ved et straffespark og se om hvad han hopper for tidligt, er der sq noget galt.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Buzz Killington » 1. okt 2020, 20:22

Hahaha! Det mål imod FCK siger det hele om hvor FCK er på vej hen!!!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar