Dansk(e) hold i Europa

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af 634 » 18. aug 2019, 22:01

Yankee skrev:
18. aug 2019, 20:30
634 skrev:
17. aug 2019, 16:39
Hvis Bif og FCM var kommet i gruppespil ville det være pay back til deres Sugardaddies.

Når EFB for nogle sæsoner siden kom i gruppespil og klarede sig godt, var det godt for dansk fodbold, fordi EFB løftede sig til en mere mægtig modstander og gav deres netværk af fans og sponsorer payback. VB-SønderjyskE og FCM har nok ikke tabt indtægter på det, men derimod fået en mere attraktiv modstander til deres hjemmekampe.

Det Pastoren mener må være at hvis FCK-BIF og FCM kom i gruppespil ville de kunne lave en bud-krig på Lukas Andersen, og dermed give AaB en overpris, og samtidigt holde deres nye indtægter hjemme i DK, hvor AaB så skulle investere pengene i hjemlige spillere.
Handler det hele virkelig om penge?

Personligt synes jeg det er fedt at der er danske hold, der er stærke nok til at gøre sig gældende internationalt. Det er en god målestok for ligaens styrke og kvalitet, og jeg håber da at Superligaen er så god som mulig, ligesom jeg håber de danske cykelryttere klarer sig godt i Tour de France. Jeg er lidt ligeglad med om klubberne så får X eller Y mio. kr. ud af det - det er for mig totalt sekundært i forhold til de sportslige resultater.

Samtidig har jeg dog så stor en antipati mod visse hold at jeg alligevel håber de taber - sådan er fodbold jo også.
Ja livet handler om at tjene penge. Vi vil jo gerne have mange lommepenge til det søde liv, ligesom Elite-idrætten.
Det er da glædeligt hvis danske hold klarer sig godt, og styrker sig på mange måder.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Pastorius » 29. aug 2019, 20:26

Hvis ikke vi kan finde ud af andet, så viser FCK lige nu, at de slet ikke kan li' der bliver gået til dem fysisk. Det kan være Thelander, Okore, Børsting eller MC skal have det lidt i baghovedet på søndag.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Buzz Killington » 29. aug 2019, 20:27

Åååh ja FCK, sprøjt jeres europæiske tryllestøv udover superligaen, (og mit ansigt).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

V3jgrd
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 23. jul 2017, 00:44

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af V3jgrd » 29. aug 2019, 22:32

634 skrev:
18. aug 2019, 22:01
Yankee skrev:
18. aug 2019, 20:30
634 skrev:
17. aug 2019, 16:39
Hvis Bif og FCM var kommet i gruppespil ville det være pay back til deres Sugardaddies.

Når EFB for nogle sæsoner siden kom i gruppespil og klarede sig godt, var det godt for dansk fodbold, fordi EFB løftede sig til en mere mægtig modstander og gav deres netværk af fans og sponsorer payback. VB-SønderjyskE og FCM har nok ikke tabt indtægter på det, men derimod fået en mere attraktiv modstander til deres hjemmekampe.

Det Pastoren mener må være at hvis FCK-BIF og FCM kom i gruppespil ville de kunne lave en bud-krig på Lukas Andersen, og dermed give AaB en overpris, og samtidigt holde deres nye indtægter hjemme i DK, hvor AaB så skulle investere pengene i hjemlige spillere.
Handler det hele virkelig om penge?

Personligt synes jeg det er fedt at der er danske hold, der er stærke nok til at gøre sig gældende internationalt. Det er en god målestok for ligaens styrke og kvalitet, og jeg håber da at Superligaen er så god som mulig, ligesom jeg håber de danske cykelryttere klarer sig godt i Tour de France. Jeg er lidt ligeglad med om klubberne så får X eller Y mio. kr. ud af det - det er for mig totalt sekundært i forhold til de sportslige resultater.

Samtidig har jeg dog så stor en antipati mod visse hold at jeg alligevel håber de taber - sådan er fodbold jo også.
Ja livet handler om at tjene penge.
Havde alligevel ikke forventet, at jeg skulle finde svaret på det helt store, eksistentielle spørgsmål herinde.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Lindmark » 30. aug 2019, 11:45

V3jgrd skrev:
29. aug 2019, 22:32
634 skrev:
18. aug 2019, 22:01
Yankee skrev:
18. aug 2019, 20:30
634 skrev:
17. aug 2019, 16:39
Hvis Bif og FCM var kommet i gruppespil ville det være pay back til deres Sugardaddies.

Når EFB for nogle sæsoner siden kom i gruppespil og klarede sig godt, var det godt for dansk fodbold, fordi EFB løftede sig til en mere mægtig modstander og gav deres netværk af fans og sponsorer payback. VB-SønderjyskE og FCM har nok ikke tabt indtægter på det, men derimod fået en mere attraktiv modstander til deres hjemmekampe.

Det Pastoren mener må være at hvis FCK-BIF og FCM kom i gruppespil ville de kunne lave en bud-krig på Lukas Andersen, og dermed give AaB en overpris, og samtidigt holde deres nye indtægter hjemme i DK, hvor AaB så skulle investere pengene i hjemlige spillere.
Handler det hele virkelig om penge?

Personligt synes jeg det er fedt at der er danske hold, der er stærke nok til at gøre sig gældende internationalt. Det er en god målestok for ligaens styrke og kvalitet, og jeg håber da at Superligaen er så god som mulig, ligesom jeg håber de danske cykelryttere klarer sig godt i Tour de France. Jeg er lidt ligeglad med om klubberne så får X eller Y mio. kr. ud af det - det er for mig totalt sekundært i forhold til de sportslige resultater.

Samtidig har jeg dog så stor en antipati mod visse hold at jeg alligevel håber de taber - sådan er fodbold jo også.
Ja livet handler om at tjene penge.
Havde alligevel ikke forventet, at jeg skulle finde svaret på det helt store, eksistentielle spørgsmål herinde.
Og jeg der gik og troede at Livet handler om at bruge penge?!? :money:
(der er jo ikke meget ved at have 100 mill i obligationer og et ringe fodboldhold, eksempelvis)
((eller 10 mill på bogen og et ringe liv, for den sags skyld))
Lindmark / Vendelbokartellet

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 12. dec 2019, 04:06

DK er tæt på at få 5 hold med i de europæiske turneringer fra og med 21/22 sæsonen, herunder to hold i CL kvalifikationen, samt tre hold i EL og den nye Conference League.

Respekt til FCK at de nærmest egenhændigt har skaffet DK de meget vigtige koefficient point.

Udsigterne til europæisk bold for en klub som AaB er absolut fornuftige men det er lige så klart at EL er klart at foretrække frem for Conference League (Champions League bliver næppe aktuel). Jeg har dog min tvivl om hvordan europæisk fodbold på 3. klasse bliver modtaget, EL lever i dag en skyggetilværelse og det bliver nok endnu værre med Conference League.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Buzz Killington » 12. dec 2019, 07:33

Aalborg frederikshavner skrev:
12. dec 2019, 04:06
DK er tæt på at få 5 hold med i de europæiske turneringer fra og med 21/22 sæsonen, herunder to hold i CL kvalifikationen, samt tre hold i EL og den nye Conference League.

Respekt til FCK at de nærmest egenhændigt har skaffet DK de meget vigtige koefficient point.

Udsigterne til europæisk bold for en klub som AaB er absolut fornuftige men det er lige så klart at EL er klart at foretrække frem for Conference League (Champions League bliver næppe aktuel). Jeg har dog min tvivl om hvordan europæisk fodbold på 3. klasse bliver modtaget, EL lever i dag en skyggetilværelse og det bliver nok endnu værre med Conference League.
Haha, fuck FCK.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Jakobsen » 12. dec 2019, 20:17

Aalborg frederikshavner skrev:
12. dec 2019, 04:06
DK er tæt på at få 5 hold med i de europæiske turneringer fra og med 21/22 sæsonen, herunder to hold i CL kvalifikationen, samt tre hold i EL og den nye Conference League.

Respekt til FCK at de nærmest egenhændigt har skaffet DK de meget vigtige koefficient point.

Udsigterne til europæisk bold for en klub som AaB er absolut fornuftige men det er lige så klart at EL er klart at foretrække frem for Conference League (Champions League bliver næppe aktuel). Jeg har dog min tvivl om hvordan europæisk fodbold på 3. klasse bliver modtaget, EL lever i dag en skyggetilværelse og det bliver nok endnu værre med Conference League.
Jeg gider ikke EURO League idag medmindre vi selv er med. Eller jo jeg kan da godt tænde for et andet dansk hold, men jeg ville sjældent se en EL kamp mellem et tysk og engelsk hold f.eks. Et C produkt ville jeg slet ikke gide bruge tid på udover vores egen deltagelse.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af AaB1978 » 17. jun 2020, 16:09

Kvalifikationsrunderne til næste sæsons EL-gruppespil vil blive afviklet over en enkelt kamp og ikke to som det plejer.

Relevant for AaB, hvis det skulle ende med en pokalsejr.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/cl- ... -skrottes/

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. jun 2020, 16:51

AaB1978 skrev:
17. jun 2020, 16:09
Kvalifikationsrunderne til næste sæsons EL-gruppespil vil blive afviklet over en enkelt kamp og ikke to som det plejer.

Relevant for AaB, hvis det skulle ende med en pokalsejr.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/cl- ... -skrottes/
Umiddelbart positivt med færre kampe i EL kvalen da kampkalderen i forvejen er godt fyldt med det sammenpressede Superliga program.
På den anden side så bli'r det voldsomt vigtigt at få hjemmebanefordel, hjemmebanefordelen afgøres ved lodtrækning

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Meelsen » 17. jun 2020, 17:10

..på den anden side af den anden side, er det ærgerligt at vi måske går glip af en potentiel udebanetur i Europa. De ture er noget helt specielt.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. jun 2020, 17:16

Meelsen skrev:
17. jun 2020, 17:10
..på den anden side af den anden side, er det ærgerligt at vi måske går glip af en potentiel udebanetur i Europa. De ture er noget helt specielt.
Det er selvfølgelig rigtigt og naturligvis ærgerligt

hundekiks
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 92
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:34

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af hundekiks » 6. aug 2020, 11:52

https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... k2020.html

DK ligger nummer 13 på den europæiske liste - er der ikke noget med at land nummer 13 også får en direkte plads i Champions League, hvis det hold der vinder turneringen allerede er kvalificeret? I så fald er det et meget vigtigt mesterskab næste år - ligesom da FCN vandt får år tilbage. Kom så AaB!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af jonas386 » 6. aug 2020, 11:54

hundekiks skrev:
6. aug 2020, 11:52
https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... k2020.html

DK ligger nummer 13 på den europæiske liste - er der ikke noget med at land nummer 13 også får en direkte plads i Champions League, hvis det hold der vinder turneringen allerede er kvalificeret? I så fald er det et meget vigtigt mesterskab næste år - ligesom da FCN vandt får år tilbage. Kom så AaB!
Mener man skal helt op på 10. pladsen for en direkte kval plads nu. Tidligere var det vist 12. pladsen der var det forjættede land, og hvor FCN nød godt af vores, FCKs og OBs pointhøst.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Pastorius » 6. aug 2020, 11:56

hundekiks skrev:
6. aug 2020, 11:52
https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... k2020.html

DK ligger nummer 13 på den europæiske liste - er der ikke noget med at land nummer 13 også får en direkte plads i Champions League, hvis det hold der vinder turneringen allerede er kvalificeret? I så fald er det et meget vigtigt mesterskab næste år - ligesom da FCN vandt får år tilbage. Kom så AaB!
Direkte plads i kvalrunden, så der er garanteret euroleague gruppespil til mestrene. Mon Ankersen husker at sig pænt tak til Ståle :)
...og ja, så er der en ekstra plads at spille om næste år..

Vi skal nyde det så længe det varer, når vi får flere hold med, så falder koefficienten normalt hurtigt igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Yankee » 6. aug 2020, 17:13

Pastorius skrev:
6. aug 2020, 11:56
hundekiks skrev:
6. aug 2020, 11:52
https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... k2020.html

DK ligger nummer 13 på den europæiske liste - er der ikke noget med at land nummer 13 også får en direkte plads i Champions League, hvis det hold der vinder turneringen allerede er kvalificeret? I så fald er det et meget vigtigt mesterskab næste år - ligesom da FCN vandt får år tilbage. Kom så AaB!
Direkte plads i kvalrunden, så der er garanteret euroleague gruppespil til mestrene. Mon Ankersen husker at sig pænt tak til Ståle :)
...og ja, så er der en ekstra plads at spille om næste år..

Vi skal nyde det så længe det varer, når vi får flere hold med, så falder koefficienten normalt hurtigt igen.
Jah, men til gengæld stiger antallet af hold i gruppespillene jo så.

Generelt skal man lægge mærke til to ændringer i de europæiske turneringer, der har kæmpe betydning:

1) Separate kvalifikationsrunder for mesterhold ("Champions Path") - Blev indført forrige år og har gjort det markant lettere at kvalificere sig for mesterhold. Det gjorde fx at FCK blot skulle slå mesterholdet Riga FC i Europa League-playoff'en sidste år og at hold som Slovan Bratislava, Dudelande og Ferencvaros kunne gå i EL-gruppespil. Det gør omvendt kvalifikationen til EL utroligt svær for ikke-mestre (se eksempel fra 2019: https://en.wikipedia.org/wiki/2019%E2%8 ... -off_round)

2) Etableringen af Conference League - udvider antallet af gruppespilshold fra 80 til 96 og gør det dermed lidt lettere at komme i gruppespil. Til gengæld vil kun 32 hold gå i EL-gruppespil, mens yderligere 32 går i Conference League, der ikke bliver helt så attraktiv finansielt og sportsligt som EL. Til gengæld kan niveauet vise sig at passe lidt bedre til danske hold.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Brodernumsi » 17. sep 2020, 21:02

Det århusianske tog er ved at blive afsporet af nogle slovenske amatører.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Kristian » 17. sep 2020, 21:42

Brodernumsi skrev:
17. sep 2020, 21:02
Det århusianske tog er ved at blive afsporet af nogle slovenske amatører.
Virkelig skidt præstation at Tengstedt indtil videre.
De mangler da vist kul på det damp lokomotiv der:-)
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Hanga » 17. sep 2020, 22:04

Fryyyd :aabfan:
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Dansk(e) hold i Europa

Indlæg af Brodernumsi » 17. sep 2020, 22:07

Så endte det med at blive en ydmygelse.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar