Bedste mål nogensinde!

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Bedste mål nogensinde!

Indlæg af Sønderhof » 7. sep 2015, 08:50

Smukke mål, er noget enhver fodboldfan værdsætter. Bidrag med jeres favoritscoringer gennem tiden.

Jeg blev inspireret til denne tråd, da jeg faldt over flg. mål:
Det er på den anden side af det fysisk mulige!

Tror den gode Carsten Kammlotts mål overgå min gamle favorit, som Roberto Carlos stod for:

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Bedste mål nogensinde!

Indlæg af Califfen » 7. sep 2015, 11:00



[youtube][/youtube]

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Indlæg: 372
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:54
Geografisk sted: 2000

Re: Bedste mål nogensinde!

Indlæg af 556 » 11. sep 2015, 22:01

Uden tvivl dette: http://youtu.be/UAfjO4gsGr8
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Bedste mål nogensinde!

Indlæg af Arendt » 12. sep 2015, 00:42

Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Bedste mål nogensinde!

Indlæg af BoomZ0R » 14. sep 2015, 16:18


Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Bedste mål nogensinde!

Indlæg af NIN » 14. sep 2015, 19:19

I afstemninger om bl.a. årets mål, undrer jeg mig ofte over hvorfor det stort set altid er et langskud, frispark, saksespark, eller lignende mål der nomineres og kåres? Og aldrig et flot gennemspillet angreb der ender med en scoring. Jeg synes f.eks. i vores mesterskabssæson at Kusk og Thomsens sammenspil og mål til 4-2 mod FCN var forrygende godt. Ikke blot den blærede afslutning af Kusk, men at han driver bolden frem helt fra egen banehalvdel, spiller Thomsen som glider flot af på en tackling og Kusk der er løbet i fri position og scorer. Det er langt fra verdens bedste mål, men et godt eksempel på, at det ikke altid er langskudsmål eller helflugtere der er de bedste.

https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Bedste mål nogensinde!

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. sep 2015, 19:51

For mig kan det bedste mål nogensinde kun være dette



- Iøvrigt helt enig med NIN, og selv om Kusk/Thomsen målet selvfølgelig ikke er det bedste nogensinde, alene modstanden gør det aldrig kan komme op i de luftlag, så fortjener det en plads i denne tråd... jeg bliver aldrig træt af at se det mål, det er til gengæld i mine øjne det bedste mål nogensinde i dansk fodbold.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Bedste mål nogensinde!

Indlæg af Kunji » 14. sep 2015, 20:47

Apropos...

Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Bedste mål nogensinde!

Indlæg af Pastorius » 14. sep 2015, 20:55

NIN den fromme skrev:I afstemninger om bl.a. årets mål, undrer jeg mig ofte over hvorfor det stort set altid er et langskud, frispark, saksespark, eller lignende mål der nomineres og kåres? Og aldrig et flot gennemspillet angreb der ender med en scoring. Jeg synes f.eks. i vores mesterskabssæson at Kusk og Thomsens sammenspil og mål til 4-2 mod FCN var forrygende godt. Ikke blot den blærede afslutning af Kusk, men at han driver bolden frem helt fra egen banehalvdel, spiller Thomsen som glider flot af på en tackling og Kusk der er løbet i fri position og scorer. Det er langt fra verdens bedste mål, men et godt eksempel på, at det ikke altid er langskudsmål eller helflugtere der er de bedste.

Jeg er også enig i din pointe, men jeg synes faktisk AaB har scoret et mål der understreger din pointe bedre end det her:

https://www.youtube.com/watch?v=VVaBiAtvNAc

Et godt gennemspillet angreb, mod en modstander der er på plads, og bliver skilt fuldstændig af. Vel at mærke en modstander der burde være langt over vores niveau.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Bedste mål nogensinde!

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. sep 2015, 22:59

Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev:I afstemninger om bl.a. årets mål, undrer jeg mig ofte over hvorfor det stort set altid er et langskud, frispark, saksespark, eller lignende mål der nomineres og kåres? Og aldrig et flot gennemspillet angreb der ender med en scoring. Jeg synes f.eks. i vores mesterskabssæson at Kusk og Thomsens sammenspil og mål til 4-2 mod FCN var forrygende godt. Ikke blot den blærede afslutning af Kusk, men at han driver bolden frem helt fra egen banehalvdel, spiller Thomsen som glider flot af på en tackling og Kusk der er løbet i fri position og scorer. Det er langt fra verdens bedste mål, men et godt eksempel på, at det ikke altid er langskudsmål eller helflugtere der er de bedste.

Jeg er også enig i din pointe, men jeg synes faktisk AaB har scoret et mål der understreger din pointe bedre end det her:

https://www.youtube.com/watch?v=VVaBiAtvNAc

Et godt gennemspillet angreb, mod en modstander der er på plads, og bliver skilt fuldstændig af. Vel at mærke en modstander der burde være langt over vores niveau.
Dejligt gensyn, det er godt nok også et fantastisk mål. Dog synes jeg der kan sættes spørgsmålstegn ved Deportivos evne/vilje til at forsvare sig i den situation må jeg sige.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Bedste mål nogensinde!

Indlæg af NIN » 14. sep 2015, 23:17

Jesper Schmidt skrev:
Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev:I afstemninger om bl.a. årets mål, undrer jeg mig ofte over hvorfor det stort set altid er et langskud, frispark, saksespark, eller lignende mål der nomineres og kåres? Og aldrig et flot gennemspillet angreb der ender med en scoring. Jeg synes f.eks. i vores mesterskabssæson at Kusk og Thomsens sammenspil og mål til 4-2 mod FCN var forrygende godt. Ikke blot den blærede afslutning af Kusk, men at han driver bolden frem helt fra egen banehalvdel, spiller Thomsen som glider flot af på en tackling og Kusk der er løbet i fri position og scorer. Det er langt fra verdens bedste mål, men et godt eksempel på, at det ikke altid er langskudsmål eller helflugtere der er de bedste.

Jeg er også enig i din pointe, men jeg synes faktisk AaB har scoret et mål der understreger din pointe bedre end det her:

https://www.youtube.com/watch?v=VVaBiAtvNAc

Et godt gennemspillet angreb, mod en modstander der er på plads, og bliver skilt fuldstændig af. Vel at mærke en modstander der burde være langt over vores niveau.
Dejligt gensyn, det er godt nok også et fantastisk mål. Dog synes jeg der kan sættes spørgsmålstegn ved Deportivos evne/vilje til at forsvare sig i den situation må jeg sige.
Har du læst Stephen Kings IT? Grunden til Deportivo spillerne helt passivt kigger på, er de stirrer ind i AaB's deadlights ;)

Ang. det andet, enig. Helt uvirkeligt mål og den største slutrunde i mit lille univers nogensinde. Selvfølgelig fordi det var vores første VM og med det bedste spillede danske fodboldhold i nyere tid også ham-der Maradona som sidegevinst der (næsten) alene vandt et VM. Han var fantastisk.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Bedste mål nogensinde!

Indlæg af Lindmark » 2. okt 2015, 05:32

Arendt skrev:Det her er det vildeste!

https://www.youtube.com/watch?v=yzvQCbdAIZQ
Meget enig. Det eneste der trækker ned er at det blev scoret i en træningskamp, og ikke i en EM-semifinale eller lignende. Men målt på ren æstetik er der ingen over og få ved siden af Zlatans langdistancesaksesparkslob.
Lindmark / Vendelbokartellet

Besvar