Økonomi i dansk fodbold

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 10. jan 2017, 10:37

Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg er enig i, at der er altid pengemænd til Brøndby, men tendenserne på, at kilderne ikke er uanede, har vel vist sig ret tydeligt med Jan Bechs 40 % ejerskab.

Dog kunne en større investor måske være fristet til at afvikle sin aktiepost til 50 øre eller 45 øre aktien(hvad der nu er tallet). De får vel ikke bedre mulighed for at få indløst en stor sum aktier på en gang. Hvis f.eks. Benny Winther vil ud af projektet, så er det nu. Spørgsmålet er jo, hvad den oprindelig pris for aktierne var og man er klar til at tage tabet.

Men de fleste beholder vel deres aktien som en lotteriseddel og så måske to gratis kampbilletter.
De større aktionærer der stadig er, har enten lige postet flere penge efter deres position til en højere pris end de vil blive budt nu, eller allerede tabt størstedelen af deres investering, som så ikke længere har nogen betydning. Så nej, jeg tror ikke JBA er i fare for at en større mængde aktionærer ville tage imod tilbuddet. Uanset ville de kunne sælge aktierne til højere pris på markedet, end JBA's bud.
Jeg synes 12% er en større andel. Hver femte af de resterende 60 % :cool:
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. jan 2017, 13:16

Tillykke til Brøndby, som på ganske få år er gået fra at være kontrolleret af moderklubben, til at være en rigmands legetøj. Naturligvis sad Oscar i forvejen på magten, men med over 50% er der vel reelt ingen som har nogen som helst form for magt i klubben udover ham.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af doukas » 10. jan 2017, 13:20

Jesper Schmidt skrev:Tillykke til Brøndby, som på ganske få år er gået fra at være kontrolleret af moderklubben, til at være en rigmands legetøj. Naturligvis sad Oscar i forvejen på magten, men med over 50% er der vel reelt ingen som har nogen som helst form for magt i klubben udover ham.
Ja, det har der været tegn til i sol og måne, lige siden man besluttede at ophæve A- og B-aktieklasserne i Brøndby. Gad vide, hvad Per Bjerregaard tænker om den udvikling.

Er der nogen, der har et overblik over, hvad Oscar egentlig har givet for sine 50 % aktierne i alt? Kapital, som i øvrigt er forsvundet som dug for solen igen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 23. jan 2017, 17:41

Med den oprydning Esbjerg er i gang med - Paulsen, Mensah, Casper Nielsen, Stenderup og Ryan Johnson - så tyder det vel også på, at nogle af spillerne har haft rigtig gode kontrakter, som Esbjerg gerne ville ud af.

Men Esbjerg kan jo selvfølgelig også sige, at hellere færre spillere, som kan spille hver gang end mange spillere, som kun kan spille hver anden gang.
- FlæskeFrank

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Since » 23. jan 2017, 18:42

FlæskeFrank skrev:Med den oprydning Esbjerg er i gang med - Paulsen, Mensah, Casper Nielsen, Stenderup og Ryan Johnson - så tyder det vel også på, at nogle af spillerne har haft rigtig gode kontrakter, som Esbjerg gerne ville ud af.

Men Esbjerg kan jo selvfølgelig også sige, at hellere færre spillere, som kan spille hver gang end mange spillere, som kun kan spille hver anden gang.
Ja det er da noget af en oprydning de har gang i. Det er noget af et sats med de ukendte spillere de henter ind i stedet. Jeg tror de får det meget svært i foråret. Har de mon råd til en tur i 1.division? Jeg håber de klarer den men jeg tvivler.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af 9000AA » 23. jan 2017, 19:54

Nogen der ved noget angående Lyngby?? Sidst jeg læste om dem, lød det til at der snart skulle penge i kassen, for at undgå en konkurs. Det er vel en uges tid siden.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af De Fem » 23. jan 2017, 20:15

9000AA skrev:Nogen der ved noget angående Lyngby?? Sidst jeg læste om dem, lød det til at der snart skulle penge i kassen, for at undgå en konkurs. Det er vel en uges tid siden.
Der er penge på vej ind. De køber købt af amerikanere der også smider penge i kassen.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af salling23 » 27. jan 2017, 23:13

De Fem skrev:
9000AA skrev:Nogen der ved noget angående Lyngby?? Sidst jeg læste om dem, lød det til at der snart skulle penge i kassen, for at undgå en konkurs. Det er vel en uges tid siden.
Der er penge på vej ind. De køber købt af amerikanere der også smider penge i kassen.
Nu skriver vi den 27.01. og salget skal være på plads inden udgangen af måneden, hvis aktionærernes accept på købstilbuddet stadig skal være gældende.
Eftersigende har der ingen kontakt været mellem Kommunen og Lyngby/Investorerne.

HF Finans har garanteret lønnen indtil klubben er solgt, men havde ved regnskabsfremlæggelsen i December sølle 200.000 tilbage
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. jan 2017, 01:54

salling23 skrev:
De Fem skrev:
9000AA skrev:Nogen der ved noget angående Lyngby?? Sidst jeg læste om dem, lød det til at der snart skulle penge i kassen, for at undgå en konkurs. Det er vel en uges tid siden.
Der er penge på vej ind. De køber købt af amerikanere der også smider penge i kassen.
Nu skriver vi den 27.01. og salget skal være på plads inden udgangen af måneden, hvis aktionærernes accept på købstilbuddet stadig skal være gældende.
Eftersigende har der ingen kontakt været mellem Kommunen og Lyngby/Investorerne.

HF Finans har garanteret lønnen indtil klubben er solgt, men havde ved regnskabsfremlæggelsen i December sølle 200.000 tilbage
Det virker som om Lyngby lever i en eller anden fantasiverden. Om salget til amerikanerne er en del af den fantasi, skal jeg ikke gøre mig klog på, men det vil ikke overraske mig voldsomt. Jeg tror dog på at de på en eller anden måde får skrumlet sig igennem til sæsonen er slut. Hvad der så sker derefter, det er en anden snak. Udenlandske ejere eller ej, så tror jeg ikke et sekund på at Lyngby kan overleve i længden, hvis de fortsætter af den nuværende kurs.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af De Fem » 28. jan 2017, 08:28

Skal Lyngby gå konkurs må de gerne gøre det før grundspillet er ovre.

FCM er forresten ved at købe tre spillere af SEs start 11 for 5.5 mio kr. Ikke imponerende solgt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. jan 2017, 08:48

De Fem skrev:Skal Lyngby gå konkurs må de gerne gøre det før grundspillet er ovre.

FCM er forresten ved at købe tre spillere af SEs start 11 for 5.5 mio kr. Ikke imponerende solgt.
- Eller købt, for den sags skyld. Det er ikke ligefrem øverste hylde FCM henter spillere på nu. Benhams pengestrøm er helt afgjort aftaget.

Men det er da interessant udfra et AaB synspunkt, at Sønderjyske ser ud til at skulle starte forfra, i en ret stor grad, når foråret starter... Ny og uprøvet træner, ingen Beckmann som joker, og nu tilsyneladende 3 profiler yderligere væk.

Brugeravatar
OlleBruun
2. div
2. div
Indlæg: 209
Tilmeldt: 25. nov 2009, 23:10

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af OlleBruun » 28. jan 2017, 08:50

De Fem skrev:Skal Lyngby gå konkurs må de gerne gøre det før grundspillet er ovre.

FCM er forresten ved at købe tre spillere af SEs start 11 for 5.5 mio kr. Ikke imponerende solgt.
5.5 mio kr. for to spillere som har udløb til sommer og som FCM allerede har skrevet med, samt Simon Kroon vil jeg betragte som en meget god pris. At det ikke giver nogen mening i forhold til deres jagt på top 6, ser jeg som en helt anden sag.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af 9000AA » 28. jan 2017, 09:15

Med de muligheder vores konkurrenter er ved at give os for at komme i top 6 (sønderjyske sælger ud, midtjyllands transfers er lårt.) Kan det undre mig at man ikke går mere benhårdt efter det top 6 slutspil. Jeg mener, at man ikke smider nogle millioner efter en angriber, køber en god forsvarer, og en god målmand, som både kan forstærke os på den korte og lange bane. Man må gå ud fra at der er mange millioner i forskel på at møde København, Brøndby, Herning, end i at møde Silkeborg, Esbjerg, og Odense.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Hovedet » 29. jan 2017, 00:03

9000AA skrev:Med de muligheder vores konkurrenter er ved at give os for at komme i top 6 (sønderjyske sælger ud, midtjyllands transfers er lårt.) Kan det undre mig at man ikke går mere benhårdt efter det top 6 slutspil. Jeg mener, at man ikke smider nogle millioner efter en angriber, køber en god forsvarer, og en god målmand, som både kan forstærke os på den korte og lange bane. Man må gå ud fra at der er mange millioner i forskel på at møde København, Brøndby, Herning, end i at møde Silkeborg, Esbjerg, og Odense.
Det synes jeg ikke nødvendigvis, man kan konkludere. Skulle vi ende i det slutspil, vil vi ligge langt efter de interessante placeringer, og med stor sandsynlighed vil de 10 kampe være mere eller mindre betydningsløse. Bevares, vejret er bedre, hvilket altid lokker flere folk af huse, og Brøndby og FCK trækker da altid lidt ekstra til, men grundlæggende er det sådan, at Aalborg Stadion fyldes, hvis AaB spiller godt og har noget at spille for.

En betydningsløs kamp mod Brøndby bringer ikke meget pis i kog, hvorimod de store nedrykningsdramaer mod f.eks. Lyngby og SønderjyskE tilbage i foråret 2011 nærmest henlagde Aalborg i febertilstand. Dog tror jeg ikke, at vi blot tilnærmelsesvis ville kunne genoplive det scenario, om AaB igen skulle forvilde sig i overhængende nedrykningsfare. Den slags accepteres kun én gang.

Hvis vi overfører det til en "almindelig" sæson, og AaB med 10 runder igen lå nr. 6 med 8-10 point til bronze eller lignende, ville vi jo være stået af og begyndt at beskæftige os med sæsonen efter.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. jan 2017, 00:26

Hovedet skrev:
9000AA skrev:Med de muligheder vores konkurrenter er ved at give os for at komme i top 6 (sønderjyske sælger ud, midtjyllands transfers er lårt.) Kan det undre mig at man ikke går mere benhårdt efter det top 6 slutspil. Jeg mener, at man ikke smider nogle millioner efter en angriber, køber en god forsvarer, og en god målmand, som både kan forstærke os på den korte og lange bane. Man må gå ud fra at der er mange millioner i forskel på at møde København, Brøndby, Herning, end i at møde Silkeborg, Esbjerg, og Odense.
Det synes jeg ikke nødvendigvis, man kan konkludere. Skulle vi ende i det slutspil, vil vi ligge langt efter de interessante placeringer, og med stor sandsynlighed vil de 10 kampe være mere eller mindre betydningsløse. Bevares, vejret er bedre, hvilket altid lokker flere folk af huse, og Brøndby og FCK trækker da altid lidt ekstra til, men grundlæggende er det sådan, at Aalborg Stadion fyldes, hvis AaB spiller godt og har noget at spille for.

En betydningsløs kamp mod Brøndby bringer ikke meget pis i kog, hvorimod de store nedrykningsdramaer mod f.eks. Lyngby og SønderjyskE tilbage i foråret 2011 nærmest henlagde Aalborg i febertilstand. Dog tror jeg ikke, at vi blot tilnærmelsesvis ville kunne genoplive det scenario, om AaB igen skulle forvilde sig i overhængende nedrykningsfare. Den slags accepteres kun én gang.

Hvis vi overfører det til en "almindelig" sæson, og AaB med 10 runder igen lå nr. 6 med 8-10 point til bronze eller lignende, ville vi jo være stået af og begyndt at beskæftige os med sæsonen efter.
Skulle det ende med at vi rammer en stime som gør vi kan ryge med i slutspillet, så tror jeg nu faktisk vi vil være klart indenfor en afstand til bronzen, hvor der stadig kunne være masser at spille for. Der er trods alt kun 6 point der op nu, og de andre hold i sub-toppen/midterfeltet er bestemt heller ikke imponerende. Men jeg er enig i at der tilskuermæssigt næppe er den helt store forskel, hvis man tager udgangspunkt i at vi vil kunne blande os i "den sjove ende" af nedrykningsspillet - det tror jeg vil give ca. samme tilskuertal som vi kan se i slutspillet, medmindre vi skulle ende med at blande os i bronzekampen...hvilket hånden på hjertet ikke er realistisk.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Hovedet » 29. jan 2017, 02:18

Jesper Schmidt skrev:
Hovedet skrev:
9000AA skrev:Med de muligheder vores konkurrenter er ved at give os for at komme i top 6 (sønderjyske sælger ud, midtjyllands transfers er lårt.) Kan det undre mig at man ikke går mere benhårdt efter det top 6 slutspil. Jeg mener, at man ikke smider nogle millioner efter en angriber, køber en god forsvarer, og en god målmand, som både kan forstærke os på den korte og lange bane. Man må gå ud fra at der er mange millioner i forskel på at møde København, Brøndby, Herning, end i at møde Silkeborg, Esbjerg, og Odense.
Det synes jeg ikke nødvendigvis, man kan konkludere. Skulle vi ende i det slutspil, vil vi ligge langt efter de interessante placeringer, og med stor sandsynlighed vil de 10 kampe være mere eller mindre betydningsløse. Bevares, vejret er bedre, hvilket altid lokker flere folk af huse, og Brøndby og FCK trækker da altid lidt ekstra til, men grundlæggende er det sådan, at Aalborg Stadion fyldes, hvis AaB spiller godt og har noget at spille for.

En betydningsløs kamp mod Brøndby bringer ikke meget pis i kog, hvorimod de store nedrykningsdramaer mod f.eks. Lyngby og SønderjyskE tilbage i foråret 2011 nærmest henlagde Aalborg i febertilstand. Dog tror jeg ikke, at vi blot tilnærmelsesvis ville kunne genoplive det scenario, om AaB igen skulle forvilde sig i overhængende nedrykningsfare. Den slags accepteres kun én gang.

Hvis vi overfører det til en "almindelig" sæson, og AaB med 10 runder igen lå nr. 6 med 8-10 point til bronze eller lignende, ville vi jo være stået af og begyndt at beskæftige os med sæsonen efter.
Skulle det ende med at vi rammer en stime som gør vi kan ryge med i slutspillet, så tror jeg nu faktisk vi vil være klart indenfor en afstand til bronzen, hvor der stadig kunne være masser at spille for. Der er trods alt kun 6 point der op nu, og de andre hold i sub-toppen/midterfeltet er bestemt heller ikke imponerende. Men jeg er enig i at der tilskuermæssigt næppe er den helt store forskel, hvis man tager udgangspunkt i at vi vil kunne blande os i "den sjove ende" af nedrykningsspillet - det tror jeg vil give ca. samme tilskuertal som vi kan se i slutspillet, medmindre vi skulle ende med at blande os i bronzekampen...hvilket hånden på hjertet ikke er realistisk.
Må tilstå, at jeg har været meget lidt omkring side 220 på tekst TV i vinterpausen og anede faktisk ikke, at AaB kun har 6 point op til FCM på 3. pladsen. Så ja, hvis vi kommer med i slutspillet, må det alt andet lige betyde, at vi får en mange point i de første 5 kampe og på den måde vil have helt realistiske medaljechancer, skulle det komme dertil. Som et lille kuriosum kan tilføjes, at det må være første gang nogensinde, at vi oplever et hold være isoleret på 2. pladsen, som tilfældet er med Brøndby i år.

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af AMadsen » 29. jan 2017, 11:35

Hmm hvordan er det nu? er der en europa league plads på spil i nedryknings spillet? i såfald kan man begynde at spekulere i om det giver mere mening at gå efter et forventeligt svagere nedryknings spil vs. at slutte på en 6. plads i den øverste halvdel?
Guld? igen, igen...!

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af 9000AA » 29. jan 2017, 13:37

AMadsen skrev:Hmm hvordan er det nu? er der en europa league plads på spil i nedryknings spillet? i såfald kan man begynde at spekulere i om det giver mere mening at gå efter et forventeligt svagere nedryknings spil vs. at slutte på en 6. plads i den øverste halvdel?
Nummer 7, skal møde den i top 6, som ikke har en europæisk plads, enten ved placering i ligaen, eller ved at vinde pokalen, i en play-off kamp om Europa kval.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 29. jan 2017, 13:38

AMadsen skrev:Hmm hvordan er det nu? er der en europa league plads på spil i nedryknings spillet? i såfald kan man begynde at spekulere i om det giver mere mening at gå efter et forventeligt svagere nedryknings spil vs. at slutte på en 6. plads i den øverste halvdel?
Det siger din erfaring omkring AaB og favoritrollen!?

Som der står andetsteds, så er afstanden til 3. pladsen så lille, at nr. 6 sagtens kan være i spil til 3. pladsen med et godt forår.
- FlæskeFrank

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af 9000AA » 29. jan 2017, 13:41

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/6488257
Det er sgu ikke mange store transfers Randers har foretaget sig, hvilket det ellers godt kunne tyde på vi ville se, i forhold til denne artikel.

Besvar