Økonomi i dansk fodbold

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Søgaard » 25. okt 2016, 13:31

sulakvelidze skrev:
Frygah skrev:
sulakvelidze skrev:
Pastorius skrev:PT. er der ikke andre rigmænd. I afsnit B6 på side 5, står der ikke andre end Jan Bech som ejer af mere end 5% af aktierne.

Til gengæld kan jeg se at det de kalder institionelle investorer dækker over to Nordjyder (bvadr!). FormueNord som holder hjemme i 9000 og Symmetry Holding ApS som hører til i Hjallerup. Desuden er JM Invest garant for kapitaludvidelsen samt nævnte privatperson.
Når man som nordjyde støtter Brøndby IF, fortjener man at komme frem i lyset. Så FormueNord er dem her:

http://formuenord.dk/wp-content/uploads ... -vokse.pdf

Rasmus Viggers og Thøger Dam Johansen har åbenbart fået 10 velhavende jyske familier til at give dem penge, som de kan lege med. Nu ryger nogle af pengene så til Brøndby IF og er med til at sikre klubbens overforbrug på bekostning af blandt andre AaB. Det er selvfølgelig ikke ulovligt, men var jeg en af de jyske velhavere, ville jeg nok have sagt "tak, men nej tak!", hvis jeg var blevet stillet i udsigt, at mine penge skulle bruges på aktier i Brøndby IF.

Ifølge Børsen (eller ham selv?) har Rasmus Viggers gjort det til et speciale at score hurtige aktiegevinster. Han rammer dog ikke plet hver gang: http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel ... tikel.html


Hvad Symmetri Holding går ud på, kan jeg ikke finde noget om. Udover at der åbenbart er tale om en enmandsvirksomhed med et overskud i 2015 på mindre end 600.000 kroner og en egenkapital, der voksede fra 1 til 14,7 mio. Regnskabskyndige må kunne forklare, hvordan det kan lade sig gøre - og i det hele taget forklare firmaets funktion?

http://www.proff.dk/firma/symmetry-hold ... 5777952-1/
Undskyld mig, men hvem fanden går ud og investerer i en fodboldklub for andres penge? Altså bevares, hvis det er et par forkælede snotnæser der har fået nogle millioner af mor og far + de rige venner, så fred være med det. Men hvis man er en seriøs forvalter af andres penge, så er det mig en kæmpe gåde man smider penge i BIF, af alle fodboldklubber!

Og nåja, så er de jo selvfølgelig dårlige mennesker, for at støtte den klub.
Ja, det undrer også mig meget! Nu kommer jeg nok aldrig til penge på et niveau, at jeg vil bede andre om at investere dem for mig. Men hvis jeg gjorde, ville jeg helt sikkert takke nej tak, hvis jeg fik at vide, at de ville investere dem i fodboldaktier. Om det så var Brøndby eller ej.

Jeg tvivler på, at de folk, der har overladt formuer til FormueNord har vist, at pengene ville blive satset på Brøndby IF.
Investeringer på det niveau vil altid være med investors viden, om ikke før, så senere. Der holdes jævnligt møder mellem forvalter og investor. Der står at de 10 familer er fra hele landet, dog primært Jylland. Så det kan være hvem som helst, der bruger FormueNord til at investere, således de bliver udenfor rampelyset. Tvivler på det er en porteføljeinvestering for alle 10 investorer..
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af troelsh » 26. okt 2016, 12:16

Søgaard skrev:
sulakvelidze skrev:
Frygah skrev:
sulakvelidze skrev:
Pastorius skrev:PT. er der ikke andre rigmænd. I afsnit B6 på side 5, står der ikke andre end Jan Bech som ejer af mere end 5% af aktierne.

Til gengæld kan jeg se at det de kalder institionelle investorer dækker over to Nordjyder (bvadr!). FormueNord som holder hjemme i 9000 og Symmetry Holding ApS som hører til i Hjallerup. Desuden er JM Invest garant for kapitaludvidelsen samt nævnte privatperson.
Når man som nordjyde støtter Brøndby IF, fortjener man at komme frem i lyset. Så FormueNord er dem her:

http://formuenord.dk/wp-content/uploads ... -vokse.pdf

Rasmus Viggers og Thøger Dam Johansen har åbenbart fået 10 velhavende jyske familier til at give dem penge, som de kan lege med. Nu ryger nogle af pengene så til Brøndby IF og er med til at sikre klubbens overforbrug på bekostning af blandt andre AaB. Det er selvfølgelig ikke ulovligt, men var jeg en af de jyske velhavere, ville jeg nok have sagt "tak, men nej tak!", hvis jeg var blevet stillet i udsigt, at mine penge skulle bruges på aktier i Brøndby IF.

Ifølge Børsen (eller ham selv?) har Rasmus Viggers gjort det til et speciale at score hurtige aktiegevinster. Han rammer dog ikke plet hver gang: http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel ... tikel.html


Hvad Symmetri Holding går ud på, kan jeg ikke finde noget om. Udover at der åbenbart er tale om en enmandsvirksomhed med et overskud i 2015 på mindre end 600.000 kroner og en egenkapital, der voksede fra 1 til 14,7 mio. Regnskabskyndige må kunne forklare, hvordan det kan lade sig gøre - og i det hele taget forklare firmaets funktion?

http://www.proff.dk/firma/symmetry-hold ... 5777952-1/
Undskyld mig, men hvem fanden går ud og investerer i en fodboldklub for andres penge? Altså bevares, hvis det er et par forkælede snotnæser der har fået nogle millioner af mor og far + de rige venner, så fred være med det. Men hvis man er en seriøs forvalter af andres penge, så er det mig en kæmpe gåde man smider penge i BIF, af alle fodboldklubber!

Og nåja, så er de jo selvfølgelig dårlige mennesker, for at støtte den klub.
Ja, det undrer også mig meget! Nu kommer jeg nok aldrig til penge på et niveau, at jeg vil bede andre om at investere dem for mig. Men hvis jeg gjorde, ville jeg helt sikkert takke nej tak, hvis jeg fik at vide, at de ville investere dem i fodboldaktier. Om det så var Brøndby eller ej.

Jeg tvivler på, at de folk, der har overladt formuer til FormueNord har vist, at pengene ville blive satset på Brøndby IF.
Investeringer på det niveau vil altid være med investors viden, om ikke før, så senere. Der holdes jævnligt møder mellem forvalter og investor. Der står at de 10 familer er fra hele landet, dog primært Jylland. Så det kan være hvem som helst, der bruger FormueNord til at investere, således de bliver udenfor rampelyset. Tvivler på det er en porteføljeinvestering for alle 10 investorer..

Det er ikke fordi jeg er ekspert i investeringer, men jeg ved da at investering i fodboldklubber er noget man gør med hjertet og ikke hjernen, og specielt en klub som Brøndby der ikke ligefrem tidligere har forvaltet deres penge forsvarligt.
En del af pengene man får ved emissionen skal vel også bruges til at betale gæld, og der går vel ikke meget mere end et år eller to før kassen er tom igen, det ville undre mig meget hvis de investeringsgutter ikke har et tilhørsforhold til de pisgule

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Søgaard » 26. okt 2016, 14:49

troelsh skrev:
Søgaard skrev:
sulakvelidze skrev:
Frygah skrev:
sulakvelidze skrev:
Pastorius skrev:PT. er der ikke andre rigmænd. I afsnit B6 på side 5, står der ikke andre end Jan Bech som ejer af mere end 5% af aktierne.

Til gengæld kan jeg se at det de kalder institionelle investorer dækker over to Nordjyder (bvadr!). FormueNord som holder hjemme i 9000 og Symmetry Holding ApS som hører til i Hjallerup. Desuden er JM Invest garant for kapitaludvidelsen samt nævnte privatperson.
Når man som nordjyde støtter Brøndby IF, fortjener man at komme frem i lyset. Så FormueNord er dem her:

http://formuenord.dk/wp-content/uploads ... -vokse.pdf

Rasmus Viggers og Thøger Dam Johansen har åbenbart fået 10 velhavende jyske familier til at give dem penge, som de kan lege med. Nu ryger nogle af pengene så til Brøndby IF og er med til at sikre klubbens overforbrug på bekostning af blandt andre AaB. Det er selvfølgelig ikke ulovligt, men var jeg en af de jyske velhavere, ville jeg nok have sagt "tak, men nej tak!", hvis jeg var blevet stillet i udsigt, at mine penge skulle bruges på aktier i Brøndby IF.

Ifølge Børsen (eller ham selv?) har Rasmus Viggers gjort det til et speciale at score hurtige aktiegevinster. Han rammer dog ikke plet hver gang: http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel ... tikel.html


Hvad Symmetri Holding går ud på, kan jeg ikke finde noget om. Udover at der åbenbart er tale om en enmandsvirksomhed med et overskud i 2015 på mindre end 600.000 kroner og en egenkapital, der voksede fra 1 til 14,7 mio. Regnskabskyndige må kunne forklare, hvordan det kan lade sig gøre - og i det hele taget forklare firmaets funktion?

http://www.proff.dk/firma/symmetry-hold ... 5777952-1/
Undskyld mig, men hvem fanden går ud og investerer i en fodboldklub for andres penge? Altså bevares, hvis det er et par forkælede snotnæser der har fået nogle millioner af mor og far + de rige venner, så fred være med det. Men hvis man er en seriøs forvalter af andres penge, så er det mig en kæmpe gåde man smider penge i BIF, af alle fodboldklubber!

Og nåja, så er de jo selvfølgelig dårlige mennesker, for at støtte den klub.
Ja, det undrer også mig meget! Nu kommer jeg nok aldrig til penge på et niveau, at jeg vil bede andre om at investere dem for mig. Men hvis jeg gjorde, ville jeg helt sikkert takke nej tak, hvis jeg fik at vide, at de ville investere dem i fodboldaktier. Om det så var Brøndby eller ej.

Jeg tvivler på, at de folk, der har overladt formuer til FormueNord har vist, at pengene ville blive satset på Brøndby IF.
Investeringer på det niveau vil altid være med investors viden, om ikke før, så senere. Der holdes jævnligt møder mellem forvalter og investor. Der står at de 10 familer er fra hele landet, dog primært Jylland. Så det kan være hvem som helst, der bruger FormueNord til at investere, således de bliver udenfor rampelyset. Tvivler på det er en porteføljeinvestering for alle 10 investorer..

Det er ikke fordi jeg er ekspert i investeringer, men jeg ved da at investering i fodboldklubber er noget man gør med hjertet og ikke hjernen, og specielt en klub som Brøndby der ikke ligefrem tidligere har forvaltet deres penge forsvarligt.
En del af pengene man får ved emissionen skal vel også bruges til at betale gæld, og der går vel ikke meget mere end et år eller to før kassen er tom igen, det ville undre mig meget hvis de investeringsgutter ikke har et tilhørsforhold til de pisgule
Ja, det er en investering med hjertet. Og det er derfor jeg siger at det ikke er på 'investeringsgutternes' foranledning alene, at de har investeret i BIF. Det er formentlig enten på direkte ordre eller i hvert fald i samråd med minimum en af de familier, hvis formue de administrerer.
Aalborg BK 1885!

seamann

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af seamann » 26. okt 2016, 15:09

Søgaard skrev:
Ja, det er en investering med hjertet. Og det er derfor jeg siger at det ikke er på 'investeringsgutternes' foranledning alene, at de har investeret i BIF. Det er formentlig enten på direkte ordre eller i hvert fald i samråd med minimum en af de familier, hvis formue de administrerer.
Iflg artikel på Nordjyske er det en almindelig del af deres kapitalforvaltning (i deres "markeds neutral") og ikke relateret til BIF relationer.
Jeg må indrømme, at jeg var en af dem, der tjente penge på BIFs børsintroduktion tilbgae i firserne (dengang købte vi tegningsrettigheder og solgte igen på introduktionsdagen, den var stensikker i flere børsintro'er - uden en krone op ad lommen). Men hvordan der kan være penge i at garantere en udvidelse, kan jeg ikke lige gennemskue og Nordjyske spurgte dem ikke.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af sulakvelidze » 26. okt 2016, 15:12

Mere om dem her, hvor Rasmus Viggers forklarer, at det er helt normal forretning for dem:


http://www.nordjyske.dk/nyheder/nordjyd ... 5/112/1513

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. okt 2016, 16:19

sulakvelidze skrev:Mere om dem her, hvor Rasmus Viggers forklarer, at det er helt normal forretning for dem:


http://www.nordjyske.dk/nyheder/nordjyd ... 5/112/1513
Når man som "seriøst" medie vælger at køre sådan en historie, kan det godt nok undre at man lader den ligge ved "det er helt normalt", og overhovedet ikke graver i hvorfor et investeringsselskab sætter penge i fodboldaktier i en dansk klub. Man kan vel ikke finde andre brancher hvor chancen for at tjene penge på en investering er mindre.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af troelsh » 26. okt 2016, 17:17

Jesper Schmidt skrev:
sulakvelidze skrev:Mere om dem her, hvor Rasmus Viggers forklarer, at det er helt normal forretning for dem:


http://www.nordjyske.dk/nyheder/nordjyd ... 5/112/1513
Når man som "seriøst" medie vælger at køre sådan en historie, kan det godt nok undre at man lader den ligge ved "det er helt normalt", og overhovedet ikke graver i hvorfor et investeringsselskab sætter penge i fodboldaktier i en dansk klub. Man kan vel ikke finde andre brancher hvor chancen for at tjene penge på en investering er mindre.
Havde jeg haft så mange penge, at jeg havde nogle til at investere dem for mig, ville i hvert fald ikke være tilfreds hvis de blev kastet ned i det sorte hul de kalder brøndby

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 3. nov 2016, 15:23

Udenfor det gode selskab

Med placeringen som nummer 13 og 14 får OB og Esbjerg efter de nye tv-aftaler ikke del i de penge, der direkte er hængt op på klubbernes placering og heller ikke ekstra penge efter hvilke tv-stationer, der vælger deres kampe.

Der er øremærket 17 million kroner til nummer 13 og 14, der i løbet af sæsonen altså er ude af det gode selskab, men tildeles altså 3,2 og 2,5 millioner pr. gang

Det betyder, at de penge, som uddeles afhængigt af hvilken prioritet OB's kamp har hos tv-stationerne bortfalder for nummer 13 og 14.

OB's kampe mod Brøndby og FCK i de første 13 runder indbragte hver 325.000 kroner og altså i alt 750.000 kroner, men det beløb bortfaldt sammen med de øvrige penge fra den såkaldte markedspulje, fordi OB blev nummer 13 og altså spises af med et engangsbeløb på de 3,2 millioner.

For nylig spillede OB igen mod FCK og blev sendt som andenprioritet på Canal 9, men de 325.000 kroner indkasserer OB senere kun, hvis klubben efter grundspillet ligger i top 12.
Dette er sakset fra en artikel på Fyens.dk.

Hvis det er sandt, så bliver det rigtig dyrt at være nr. 13 og 14.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Yankee » 3. nov 2016, 19:37

FlæskeFrank skrev:
Udenfor det gode selskab

Med placeringen som nummer 13 og 14 får OB og Esbjerg efter de nye tv-aftaler ikke del i de penge, der direkte er hængt op på klubbernes placering og heller ikke ekstra penge efter hvilke tv-stationer, der vælger deres kampe.

Der er øremærket 17 million kroner til nummer 13 og 14, der i løbet af sæsonen altså er ude af det gode selskab, men tildeles altså 3,2 og 2,5 millioner pr. gang

Det betyder, at de penge, som uddeles afhængigt af hvilken prioritet OB's kamp har hos tv-stationerne bortfalder for nummer 13 og 14.

OB's kampe mod Brøndby og FCK i de første 13 runder indbragte hver 325.000 kroner og altså i alt 750.000 kroner, men det beløb bortfaldt sammen med de øvrige penge fra den såkaldte markedspulje, fordi OB blev nummer 13 og altså spises af med et engangsbeløb på de 3,2 millioner.

For nylig spillede OB igen mod FCK og blev sendt som andenprioritet på Canal 9, men de 325.000 kroner indkasserer OB senere kun, hvis klubben efter grundspillet ligger i top 12.
Dette er sakset fra en artikel på Fyens.dk.

Hvis det er sandt, så bliver det rigtig dyrt at være nr. 13 og 14.
Det er sindssygt dårligt skrevet, men det lyder sådan, ja. Jeg ville dog ikke stole for meget på en journalist der knapt nok kan sætte to sætninger sammen uden at modsige sig selv.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Hovedet » 4. nov 2016, 11:18

Yankee skrev:
FlæskeFrank skrev:
Udenfor det gode selskab

Med placeringen som nummer 13 og 14 får OB og Esbjerg efter de nye tv-aftaler ikke del i de penge, der direkte er hængt op på klubbernes placering og heller ikke ekstra penge efter hvilke tv-stationer, der vælger deres kampe.

Der er øremærket 17 million kroner til nummer 13 og 14, der i løbet af sæsonen altså er ude af det gode selskab, men tildeles altså 3,2 og 2,5 millioner pr. gang

Det betyder, at de penge, som uddeles afhængigt af hvilken prioritet OB's kamp har hos tv-stationerne bortfalder for nummer 13 og 14.

OB's kampe mod Brøndby og FCK i de første 13 runder indbragte hver 325.000 kroner og altså i alt 750.000 kroner, men det beløb bortfaldt sammen med de øvrige penge fra den såkaldte markedspulje, fordi OB blev nummer 13 og altså spises af med et engangsbeløb på de 3,2 millioner.

For nylig spillede OB igen mod FCK og blev sendt som andenprioritet på Canal 9, men de 325.000 kroner indkasserer OB senere kun, hvis klubben efter grundspillet ligger i top 12.
Dette er sakset fra en artikel på Fyens.dk.

Hvis det er sandt, så bliver det rigtig dyrt at være nr. 13 og 14.
Det er sindssygt dårligt skrevet, men det lyder sådan, ja. Jeg ville dog ikke stole for meget på en journalist der knapt nok kan sætte to sætninger sammen uden at modsige sig selv.
Det er jo sindssygt kringlet skrevet, og jeg skal være ærlig og sige, at jeg dårligt havde fattet pointen, hvis ikke I havde oversat artiklen til dansk for mig. Men vi kan da konstatere, at det er en god idé at få nogen point, så vi undgår at skulle beskæftige os med den spegede situation i praksis...

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af troelsh » 14. nov 2016, 15:07

Det er lykkedes Brøndby at skabe 100 mil sammen via emissionen, hvilket nok er noget mindre end man havde håbet på.

Med en rentebærende gæld på knap 80 mil. er der altså "kun" 20 mil på kontoen, hvilket vel må siges at være små penge på vestegnen, og JBA kan vel allerede nu planlægge næste "rednings aktion" for klubben

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/emis ... 00-mio-kr/

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af gravballe » 14. nov 2016, 15:26

troelsh skrev:Det er lykkedes Brøndby at skabe 100 mil sammen via emissionen, hvilket nok er noget mindre end man havde håbet på.

Med en rentebærende gæld på knap 80 mil. er der altså "kun" 20 mil på kontoen, hvilket vel må siges at være små penge på vestegnen, og JBA kan vel allerede nu planlægge næste "rednings aktion" for klubben

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/emis ... 00-mio-kr/
Hvor har de fået 80m gæld fra? Jeg Jan Bech havde lånt klubben penge, men vidste ikke de havde så meget gæld? Tvivler dog på det får Brøndby til at ændre stil, de er blevet van til at nogle bare betaler regningen for dem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Yankee » 14. nov 2016, 15:34

gravballe skrev:
troelsh skrev:Det er lykkedes Brøndby at skabe 100 mil sammen via emissionen, hvilket nok er noget mindre end man havde håbet på.

Med en rentebærende gæld på knap 80 mil. er der altså "kun" 20 mil på kontoen, hvilket vel må siges at være små penge på vestegnen, og JBA kan vel allerede nu planlægge næste "rednings aktion" for klubben

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/emis ... 00-mio-kr/
Hvor har de fået 80m gæld fra? Jeg Jan Bech havde lånt klubben penge, men vidste ikke de havde så meget gæld? Tvivler dog på det får Brøndby til at ændre stil, de er blevet van til at nogle bare betaler regningen for dem.
De låner vel jævnligt penge til at betale lønninger og andre regninger. Derudover har Jan Bech lånt klubben en del penge - og dem tilbagebetaler han nu til sig selv via aktier.

"Fodbold er for dig og mig - ikke en rig mands leg" - som Brøndby-fansene engang proklamerede.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Søgaard » 14. nov 2016, 16:46

Yankee skrev:
gravballe skrev:
troelsh skrev:Det er lykkedes Brøndby at skabe 100 mil sammen via emissionen, hvilket nok er noget mindre end man havde håbet på.

Med en rentebærende gæld på knap 80 mil. er der altså "kun" 20 mil på kontoen, hvilket vel må siges at være små penge på vestegnen, og JBA kan vel allerede nu planlægge næste "rednings aktion" for klubben

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/emis ... 00-mio-kr/
Hvor har de fået 80m gæld fra? Jeg Jan Bech havde lånt klubben penge, men vidste ikke de havde så meget gæld? Tvivler dog på det får Brøndby til at ændre stil, de er blevet van til at nogle bare betaler regningen for dem.
De låner vel jævnligt penge til at betale lønninger og andre regninger. Derudover har Jan Bech lånt klubben en del penge - og dem tilbagebetaler han nu til sig selv via aktier.

"Fodbold er for dig og mig - ikke en rig mands leg" - som Brøndby-fansene engang proklamerede.
Går ud fra det, udover de ca. 30 mio. til Oscar og 6 mio. for indfrielse af et renteswap, gælder noget mere langsigtet gæld der står tilbage fra stadionudviddelserne og forbedringer. Tja, efter indfrielse af gæld står BIF tilbage med ca. 20 mio. i likvider og en kassekredit på 6-7 millioner - og laver i år et hul på 26-31 millioner, efter et pænt salg af Riza Durmizi. Derudover har man igen næste sommer hele 10 kontraktudløb, hvoraf mange skal erstattes eller formentlig forlænges med nogle gode lønstigninger (Albrechtsen, Holst, Kahlenberg, Nørgaard, Phiri, Hjulsager, Austin, Mukhtar, Kliment). Mon ikke likviditeten er helt i bund igen til september '17. Vi må se, hvor længe Oscar holder ved, men mon ikke han har masser af penge på kontoen til BIF. Han har trods alt lidt større tilknytning til klubben, end Benham i midtjylland.
Aalborg BK 1885!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 14. nov 2016, 17:28

Jeg er imponeret over de 100 mio kr. selvom de jo var garanteret, så er det stadig et meget stort beløb.

De prøver at sælge det som en sejr, men de fik ikke 140 mio kr. som de havde mulighed, i stedet fik de en "eneejer", som nu ejer 40 % af klubben og forpligtiget til at købe andres aktier. Det betyder vel, at han ender over 40 %

Værre endnu er, at de rent faktisk ingen penge får at lege med. De nedbringe noget gæld og dermed en meget stor gældspost, men har stadig ingen penge til køb af storspillere, ingen tydelige tegn på, at driften kan løbe rundt. Det er den samme klub som vel for 3 år siden fik tilført omkring 250 mio kr. som er gået op i røg.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Jakobsen » 14. nov 2016, 19:41

De 20 millioner får de hurtigt brændt af, hvis de vil hente Mukthar. Det er vel 10 millioner bare i frikøbsklausul og han er vel næppe billig i løn. I øvrigt var Mukthar åbenbart rygtet til Aalborg i sommer http://www.holdnyt.dk/transfer-rygter/AaB
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Pastorius » 14. nov 2016, 22:09

For at forstå Brøndbys vej mod verdenstoppen er man nok nødt til at forstå folkesjælen på vestegnen.

Den her udsendelse kan måske hjælpe jer et skridt på vejen - det er på eget ansvar, det er stærke sager.
https://www.dr.dk/tv/se/prinsesser-fra- ... lokken-1-4#!/
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af seamann » 14. nov 2016, 23:23

Pastorius skrev:For at forstå Brøndbys vej mod verdenstoppen er man nok nødt til at forstå folkesjælen på vestegnen.

Den her udsendelse kan måske hjælpe jer et skridt på vejen - det er på eget ansvar, det er stærke sager.
https://www.dr.dk/tv/se/prinsesser-fra- ... lokken-1-4#!/
Holy shit. Er det sikker afstand, at bo i Sorø?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Pastorius » 14. nov 2016, 23:27

seamann skrev:
Pastorius skrev:For at forstå Brøndbys vej mod verdenstoppen er man nok nødt til at forstå folkesjælen på vestegnen.

Den her udsendelse kan måske hjælpe jer et skridt på vejen - det er på eget ansvar, det er stærke sager.
https://www.dr.dk/tv/se/prinsesser-fra- ... lokken-1-4#!/
Holy shit. Er det sikker afstand, at bo i Sorø?
Mentalt er det så langt væk, at jeg ikke ville tro på det, om det skete hos naboen.

Jeg postede det egentlig som en joke, da jeg havde set en smule af det - men det er jo ikke i nærheden af at være sjovt. Bare helt vildt sørgeligt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Yankee » 15. nov 2016, 08:03

Det her billede kan ikke postes ofte nok:

Billede

Besvar