Økonomi i dansk fodbold

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Pastorius » 1. dec 2015, 19:53

DR har spurgt til sundheden i Dansk Økonomi. De har spurgt Rasmus Klarskov Storm som er ny for mig. Han lyder overraskende fornuftig, men man kan da synes det er lidt underligt at AaB ikke trækkes frem som et positivt eksempel:

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/dansk- ... y-oekonomi

En af hans pointer er at Dansk Fodbold som helhed vil have gavn af en mere jævn fordeling af TV-pengene, som jeg er helt enig i. Han taler også om at de amerikanske sportsfranchises i højere grad har en økonomi der minder om planøkonomi end om kapitalisme.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Spanky » 13. jan 2016, 13:54

I Jyllands Posten er der i dag en kreditvurdering af klubberne i de to bedste rækker - den ser således ud:

FCK - AAA
AaB - AAA
FCM - A
SE - C
BIF - AA
RFC - AA
OB - B
FCN - A
AGF - A
VFF - A
EfB - AAA
HIK - ikke rated

Lyngby - C
Vendsyssel - C
Horsens - A
Vejle - C
Silkeborg - AA
Fredericia - AA
Køge - A
Helsingør - ikke rated
Roskilde - A
Næstved - C
Skive - ikke rated
Vestsjælland C(D)

De "ikke rated" offentliggøre ikke regnskabet. Undersøgelsen er foretaget før FCV gik konkurs.

Det kan ikke bruge til så meget, men det er da meget sjovt alligevel - specielt når vi er med i det gode selskab ;)

Og nej, ratingerne kan ikke sammenlignes med alm. kreditvurdering af selskaber. Der er lavet en speciel rating til fodboldselskaber.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Sanchez94 » 13. jan 2016, 18:15

Kan du finde den artikel :)?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Spanky » 13. jan 2016, 18:22

Sanchez94 skrev:Kan du finde den artikel :)?
Hvis du spørg om jeg har online adgang til JP, så er svaret nej. Læste den bare i avisen i dag.

Artiklen handler "selvfølgelig" mest om BIF, men også SE og OB bliver omtalt. Hverken FCK, AaB eller EfB bliver nævnt for det positive. Yderligere var der fokus på 1. div., hvor der virkelig bliver satset for at blive en del af det fine selskab efter sommerpausen.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Sanchez94 » 13. jan 2016, 18:25

Spanky skrev:
Sanchez94 skrev:Kan du finde den artikel :)?
Hvis du spørg om jeg har online adgang til JP, så er svaret nej. Læste den bare i avisen i dag.

Artiklen handler "selvfølgelig" mest om BIF, men også SE og OB bliver omtalt. Hverken FCK, AaB eller EfB bliver nævnt for det positive. Yderligere var der fokus på 1. div., hvor der virkelig bliver satset for at blive en del af det fine selskab efter sommerpausen.
Hvordan beskriver de SE?
Hvis jeg husker nogenlunde rigtigt, så er SE vidst et af de eneste hold/koncerner som har skabt positive resultater igennem en lang periode

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Spanky » 13. jan 2016, 18:36

Sanchez94 skrev:
Spanky skrev:
Sanchez94 skrev:Kan du finde den artikel :)?
Hvis du spørg om jeg har online adgang til JP, så er svaret nej. Læste den bare i avisen i dag.

Artiklen handler "selvfølgelig" mest om BIF, men også SE og OB bliver omtalt. Hverken FCK, AaB eller EfB bliver nævnt for det positive. Yderligere var der fokus på 1. div., hvor der virkelig bliver satset for at blive en del af det fine selskab efter sommerpausen.
Hvordan beskriver de SE?
Hvis jeg husker nogenlunde rigtigt, så er SE vidst et af de eneste hold/koncerner som har skabt positive resultater igennem en lang periode
Fodboldselskabet har negativ egenkapital skriver de. De skrev ikke noget om, hvordan egenkapitalen så ud i overbygningen (hvis der sådan en?)

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Sanchez94 » 13. jan 2016, 19:56

Spanky skrev:
Sanchez94 skrev:
Spanky skrev:
Sanchez94 skrev:Kan du finde den artikel :)?
Hvis du spørg om jeg har online adgang til JP, så er svaret nej. Læste den bare i avisen i dag.

Artiklen handler "selvfølgelig" mest om BIF, men også SE og OB bliver omtalt. Hverken FCK, AaB eller EfB bliver nævnt for det positive. Yderligere var der fokus på 1. div., hvor der virkelig bliver satset for at blive en del af det fine selskab efter sommerpausen.
Hvordan beskriver de SE?
Hvis jeg husker nogenlunde rigtigt, så er SE vidst et af de eneste hold/koncerner som har skabt positive resultater igennem en lang periode
Fodboldselskabet har negativ egenkapital skriver de. De skrev ikke noget om, hvordan egenkapitalen så ud i overbygningen (hvis der sådan en?)
http://www.jv.dk/artikel/1893140:Sport- ... ar-i-traek
Sidste år leverede koncernen et overskud på knap 16 millioner, jeg finder det mærkeligt at JP kreditrater dem til en C'er, som der står i artiklen, så er det 4. år i træk de levere sorte tal.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Elvis lever » 13. jan 2016, 20:48

Sanchez94 skrev:
Spanky skrev:
Sanchez94 skrev:
Spanky skrev:
Sanchez94 skrev:Kan du finde den artikel :)?
Hvis du spørg om jeg har online adgang til JP, så er svaret nej. Læste den bare i avisen i dag.

Artiklen handler "selvfølgelig" mest om BIF, men også SE og OB bliver omtalt. Hverken FCK, AaB eller EfB bliver nævnt for det positive. Yderligere var der fokus på 1. div., hvor der virkelig bliver satset for at blive en del af det fine selskab efter sommerpausen.
Hvordan beskriver de SE?
Hvis jeg husker nogenlunde rigtigt, så er SE vidst et af de eneste hold/koncerner som har skabt positive resultater igennem en lang periode
Fodboldselskabet har negativ egenkapital skriver de. De skrev ikke noget om, hvordan egenkapitalen så ud i overbygningen (hvis der sådan en?)
http://www.jv.dk/artikel/1893140:Sport- ... ar-i-traek
Sidste år leverede koncernen et overskud på knap 16 millioner, jeg finder det mærkeligt at JP kreditrater dem til en C'er, som der står i artiklen, så er det 4. år i træk de levere sorte tal.
Jeg synes ikke det er det eneste mærklige. Klubber med bizart store underskud på driften, bliver rated højt på trods af, at det eneste, som sikrer deres overlevelse er det årlige sugardaddy tilskud. Har kan man bare tænke på Kasi-Jesper, hvis man er i tvivl om, hvor usikkert det er.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Spanky » 14. jan 2016, 08:23

Elvis lever skrev:
Sanchez94 skrev:
Spanky skrev:
Sanchez94 skrev:
Spanky skrev:
Sanchez94 skrev:Kan du finde den artikel :)?
Hvis du spørg om jeg har online adgang til JP, så er svaret nej. Læste den bare i avisen i dag.

Artiklen handler "selvfølgelig" mest om BIF, men også SE og OB bliver omtalt. Hverken FCK, AaB eller EfB bliver nævnt for det positive. Yderligere var der fokus på 1. div., hvor der virkelig bliver satset for at blive en del af det fine selskab efter sommerpausen.
Hvordan beskriver de SE?
Hvis jeg husker nogenlunde rigtigt, så er SE vidst et af de eneste hold/koncerner som har skabt positive resultater igennem en lang periode
Fodboldselskabet har negativ egenkapital skriver de. De skrev ikke noget om, hvordan egenkapitalen så ud i overbygningen (hvis der sådan en?)
http://www.jv.dk/artikel/1893140:Sport- ... ar-i-traek
Sidste år leverede koncernen et overskud på knap 16 millioner, jeg finder det mærkeligt at JP kreditrater dem til en C'er, som der står i artiklen, så er det 4. år i træk de levere sorte tal.
Jeg synes ikke det er det eneste mærklige. Klubber med bizart store underskud på driften, bliver rated højt på trods af, at det eneste, som sikrer deres overlevelse er det årlige sugardaddy tilskud. Har kan man bare tænke på Kasi-Jesper, hvis man er i tvivl om, hvor usikkert det er.
Jeg er helt enig.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 14. jan 2016, 10:10

For 15 år siden havde de en opgørelse i Tipsbladet om hvor længe klubberne havde økonomi til driften baseret på sidste års resultat og pengekassen. Nogle klubber havde ikke til næste uge. De klubber eksisterer så stadig i dag.

Brøndby har jo et håndtag, som SønderjyskE ikke har. De kan skrue ned for uansvarligheden og den vej hente mange penge. Hvor urimeligt det end er, så har den store klub bare flere muligheder selv, når den bliver drevet uansvarligt.

Når det så er sagt, så mener jeg også SønderjyskEs rating er forkert. Det eneste som måske kan trække dem ned, er deres udvidelse af stadion, som vist binder ret mange midler.
- FlæskeFrank

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 15. jan 2016, 14:48

Problemet er vel at i "fodboldøkonomi" indgår der en vis portion følelser som div kreditratingsbureauer ikke rigtig kan sætte tal på eller forudsige.

Mine AaB aktier blev heller ikke købt i sin tid på at sikre min pension, og mon ikke det trods alt gælder for de fleste der skyder penge i fodbold at der er andre ting end ren forrentning af indskud der tæller, kærlighed til klubben, prestige osv ...

Man går vel også ud fra i rating at BIF f.eks er too big to fall, eller er det ejerskab af stadion der slår igennem? ellers forstår jeg ikke deres rating..
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 8. jun 2016, 23:29

Jeg forstår ikke, at Esbjerg pludselig kan melde ud 14 dage efter sæsonen, at kassen er tom og de i øvrigt har lånt penge af ekstern kreds. Det er ikke ret lang tid siden, at DBU/Divisionsturneringen meldte ud, at alle klubber havde fået licens i de to øverste rækker.

Nu kan jeg ikke se, hvor galt det står til. Brøndby har jo også måtte låne til driften. Men hvis Esbjerg regner med at sælge i sommervinduet for at få nok likvide midler, og man kigger på deres hold så er der ikke mange supersalg i truppen...

Har klubben stadig en masse Europapenge, men blot langtidsbundet dem ? Eller er formuen væk og vi har en af kandidaterne til nedrykning ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Pastorius » 8. jun 2016, 23:37

Det kan være forholdsvis udramtisk, og det kan være tegn på noget der er helt galt.

http://www.jv.dk/artikel/2319084

Det er svært at vide, uden at kende deres regnskab.

I øvrigt er der gået en potentiel debatsidedebatør tabt i en af kommentatorerne (Majse)
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 8. jun 2016, 23:52

Pastorius skrev:I øvrigt er der gået en potentiel debatsidedebatør tabt i en af kommentatorerne (Majse)
Hvis det havde været Brøndby, havde Majse nok været en fra bestyrelsen...

Efter jeg havde skrevet første indlæg så jeg Esbjergs hjemmeside - her ser det ikke dramatisk ud - ligesom lønnen i maj, jo blev udbetalt før TV-pengene. Så måske er det ikke noget.

Men når de skriver, at de ikke køber nyt, så bliver deres angreb spændende: I foråret bestod det af Ronnie Schwartz, Lasse Rise, Mick van Buren, Mohammed Fellah, Søren Andreasen, samt Robin Söder. Alle undtagen Söder har forladt klubben... Jeg ved godt, at de har hentet Brent McGrath, så to angribere, hvoraf Söder jo sjældent spiller to kampe i streg.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Pastorius » 9. jun 2016, 00:09

FlæskeFrank skrev:
Pastorius skrev:I øvrigt er der gået en potentiel debatsidedebatør tabt i en af kommentatorerne (Majse)
Hvis det havde været Brøndby, havde Majse nok været en fra bestyrelsen...

Efter jeg havde skrevet første indlæg så jeg Esbjergs hjemmeside - her ser det ikke dramatisk ud - ligesom lønnen i maj, jo blev udbetalt før TV-pengene. Så måske er det ikke noget.

Men når de skriver, at de ikke køber nyt, så bliver deres angreb spændende: I foråret bestod det af Ronnie Schwartz, Lasse Rise, Mick van Buren, Mohammed Fellah, Søren Andreasen, samt Robin Söder. Alle undtagen Söder har forladt klubben... Jeg ved godt, at de har hentet Brent McGrath, så to angribere, hvoraf Söder jo sjældent spiller to kampe i streg.
Det skal lige med i ligningen at to bestyrelsesmedlemmer (bla formanden) har trukket sig i den forgange uge.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 4. jul 2016, 22:31

Mærkeligt transfervindue eller måske superligaen i nye klæder.

Det er uinteressant hvem FCK henter. For de henter nogle, som alle os andre ikke har råd til.

Men det virker ikke som, der er ret meget debat hverken hos os, AGF, FCM, Brøndby og OB, når de andre henter. "Altså kunne vi ikke have hentet ham, ham ville jeg gerne have set i vores klub...".

Jeg ved godt, at FCMs succeskriterie er bare skal holde på så mange spillere indtil evt. EL-gruppespil. Og Brøndby os luger mest ud i truppen. Men alligevel påfaldende, at der er så lidt liv de forskellige fora, når der hentes spillere til de andre konkurrenter.

Casper Sloth og Emil Larsen burde være navne, som fik alle SL-fans til at ymte sig om, at ham kunne man godt se i vores klub. Mads Hvilsom er der stort set ingen, som har registreret er kommet tilbage til superligaen.

Er vi blevet for økonomisk bevidste eller er navnene blot for kedelige ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Buzz Killington » 4. jul 2016, 22:36

FlæskeFrank skrev:Mærkeligt transfervindue eller måske superligaen i nye klæder.

Det er uinteressant hvem FCK henter. For de henter nogle, som alle os andre ikke har råd til.

Men det virker ikke som, der er ret meget debat hverken hos os, AGF, FCM, Brøndby og OB, når de andre henter. "Altså kunne vi ikke have hentet ham, ham ville jeg gerne have set i vores klub...".

Jeg ved godt, at FCMs succeskriterie er bare skal holde på så mange spillere indtil evt. EL-gruppespil. Og Brøndby os luger mest ud i truppen. Men alligevel påfaldende, at der er så lidt liv de forskellige fora, når der hentes spillere til de andre konkurrenter.

Casper Sloth og Emil Larsen burde være navne, som fik alle SL-fans til at ymte sig om, at ham kunne man godt se i vores klub. Mads Hvilsom er der stort set ingen, som har registreret er kommet tilbage til superligaen.

Er vi blevet for økonomisk bevidste eller er navnene blot for kedelige ?
De tre du naevner er ret kedelige navne. Casper Sloth er glemt og lidt en lotto, Emil Larsen er traels, og har ikke praesteret i lang tid. Og Mads Hvilsom er en tonser. Ingen af dem er specielt sexede for de klubber med den stoerste online fanbase, forstaaet paa den maade at man nok anser markedet som fyldt med spillere paa deres niveau. Men naa ja, der er nok ogsaa mere oekonomisk bevidsthed blandt fans i dag.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af NIN » 4. jul 2016, 23:33

Buzz Killington skrev:
FlæskeFrank skrev:Mærkeligt transfervindue eller måske superligaen i nye klæder.

Det er uinteressant hvem FCK henter. For de henter nogle, som alle os andre ikke har råd til.

Men det virker ikke som, der er ret meget debat hverken hos os, AGF, FCM, Brøndby og OB, når de andre henter. "Altså kunne vi ikke have hentet ham, ham ville jeg gerne have set i vores klub...".

Jeg ved godt, at FCMs succeskriterie er bare skal holde på så mange spillere indtil evt. EL-gruppespil. Og Brøndby os luger mest ud i truppen. Men alligevel påfaldende, at der er så lidt liv de forskellige fora, når der hentes spillere til de andre konkurrenter.

Casper Sloth og Emil Larsen burde være navne, som fik alle SL-fans til at ymte sig om, at ham kunne man godt se i vores klub. Mads Hvilsom er der stort set ingen, som har registreret er kommet tilbage til superligaen.

Er vi blevet for økonomisk bevidste eller er navnene blot for kedelige ?
De tre du naevner er ret kedelige navne. Casper Sloth er glemt og lidt en lotto, Emil Larsen er traels, og har ikke praesteret i lang tid. Og Mads Hvilsom er en tonser. Ingen af dem er specielt sexede for de klubber med den stoerste online fanbase, forstaaet paa den maade at man nok anser markedet som fyldt med spillere paa deres niveau. Men naa ja, der er nok ogsaa mere oekonomisk bevidsthed blandt fans i dag.
Ganske enig. Havde eksempelvis Brøndby eller GF hentet Sloth, ville jeg næppe have løftet et øjenbryn i hverken misundelse eller ærgrelse.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af Yankee » 5. jul 2016, 09:01

NIN skrev:
Buzz Killington skrev:
FlæskeFrank skrev:Mærkeligt transfervindue eller måske superligaen i nye klæder.

Det er uinteressant hvem FCK henter. For de henter nogle, som alle os andre ikke har råd til.

Men det virker ikke som, der er ret meget debat hverken hos os, AGF, FCM, Brøndby og OB, når de andre henter. "Altså kunne vi ikke have hentet ham, ham ville jeg gerne have set i vores klub...".

Jeg ved godt, at FCMs succeskriterie er bare skal holde på så mange spillere indtil evt. EL-gruppespil. Og Brøndby os luger mest ud i truppen. Men alligevel påfaldende, at der er så lidt liv de forskellige fora, når der hentes spillere til de andre konkurrenter.

Casper Sloth og Emil Larsen burde være navne, som fik alle SL-fans til at ymte sig om, at ham kunne man godt se i vores klub. Mads Hvilsom er der stort set ingen, som har registreret er kommet tilbage til superligaen.

Er vi blevet for økonomisk bevidste eller er navnene blot for kedelige ?
De tre du naevner er ret kedelige navne. Casper Sloth er glemt og lidt en lotto, Emil Larsen er traels, og har ikke praesteret i lang tid. Og Mads Hvilsom er en tonser. Ingen af dem er specielt sexede for de klubber med den stoerste online fanbase, forstaaet paa den maade at man nok anser markedet som fyldt med spillere paa deres niveau. Men naa ja, der er nok ogsaa mere oekonomisk bevidsthed blandt fans i dag.
Ganske enig. Havde eksempelvis Brøndby eller GF hentet Sloth, ville jeg næppe have løftet et øjenbryn i hverken misundelse eller ærgrelse.
Men du havde heller ikke løftet et øjenbryn hvis Brøndby eller FC Midtjylland havde købt ham - fordi han er et stærkt anvn. Det samme gør sig gældende for Meilinger og Holgersson, selvom vi selvfølgelig slet ikke kender deres reelle niveau.

Til gengæld havde jeg været pænt overrasket hvis Brøndby eller FC Midtjylland havde hentet Emil Larsen, Mustafa Amini, Mads Hvilsom eller Mathias Thrane. Jeg synes vi henter spillere på en noget anden hylde end hold som FCN, Esbjerg, AGF og OB og det er selvfølgelig et rigtig godt tegn.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomi i dansk fodbold

Indlæg af FlæskeFrank » 5. jul 2016, 09:44

Yankee skrev:Til gengæld havde jeg været pænt overrasket hvis Brøndby eller FC Midtjylland havde hentet Emil Larsen, Mustafa Amini, Mads Hvilsom eller Mathias Thrane. Jeg synes vi henter spillere på en noget anden hylde end hold som FCN, Esbjerg, AGF og OB og det er selvfølgelig et rigtig godt tegn.
Enig. Selvom Holgersson og Meilinger objektivt er meget ukendte størrelser, så føler jeg, at vi henter spillere med noget mere perspektiv end de nævnte klubber(selvom OBs hang til AaB-spillere er fuldt forståelig).

Randers-indkøb er altid anderledes og en svær størrelse. Men de seneste måneder har det været svært at være misundelig på dem.
- FlæskeFrank

Besvar