Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Provst i Brovst » 4. dec 2015, 17:05

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Gamen

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Gamen » 4. dec 2015, 17:12

Øv, en ellers generelt utroligt dygtig journalist.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af jonas386 » 4. dec 2015, 17:23

"Ekstra Bladet har per dags dato bortvist journalist Michael Qureshi, da hans arbejdsmetoder ikke er forenelige med de standarder Ekstra Bladets sætter for journalistisk arbejde"

Så ved man at man har fucket up.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Kunji » 4. dec 2015, 17:26

Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. dec 2015, 18:00

Kunji skrev:
Det er da godt nok også synd for ham, at der er nogen som vælger at køre en historie om at han som journalist har haft et så lemfældigt forhold til sandheden.

Måske skulle han bare have skruet ned for harmen over at nogen har taget ham i det, og sat sig ned og set indad, uden at hidse sig op over at andre rent faktisk laver journalistisk arbejde uden at opfinde ting...

Gamen

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Gamen » 4. dec 2015, 19:26

Jesper Schmidt skrev:
Det er da godt nok også synd for ham, at der er nogen som vælger at køre en historie om at han som journalist har haft et så lemfældigt forhold til sandheden.

Måske skulle han bare have skruet ned for harmen over at nogen har taget ham i det, og sat sig ned og set indad, uden at hidse sig op over at andre rent faktisk laver journalistisk arbejde uden at opfinde ting...
Han er ellers relativt vellidt blandt sine kolleger, og man kan med en vis rimelighed spekulere i at det er orkestreret af nogle andre. Næppe heller overraskende at det er underlødige Onside der har historien, dét program har de fleste forlængst droppet.

At bruge pseudonym for kilder er næppe at omgås sandheden. Men han burde naturligvis have lavet en faktaboks om det. Han har bedre kilder end så mange andre danske journalister, i spanske fodboldkredse.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. dec 2015, 20:21

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Det er da godt nok også synd for ham, at der er nogen som vælger at køre en historie om at han som journalist har haft et så lemfældigt forhold til sandheden.

Måske skulle han bare have skruet ned for harmen over at nogen har taget ham i det, og sat sig ned og set indad, uden at hidse sig op over at andre rent faktisk laver journalistisk arbejde uden at opfinde ting...
Han er ellers relativt vellidt blandt sine kolleger, og man kan med en vis rimelighed spekulere i at det er orkestreret af nogle andre. Næppe heller overraskende at det er underlødige Onside der har historien, dét program har de fleste forlængst droppet.

At bruge pseudonym for kilder er næppe at omgås sandheden. Men han burde naturligvis have lavet en faktaboks om det. Han har bedre kilder end så mange andre danske journalister, i spanske fodboldkredse.
Det synes jeg bestemt det er. Det er jo alt andet lige udelukkende for at give sine artikler (falsk) seriøsitet, når man opfinder navne på folk som man normalt ville kalde anonyme kilder.

I øvrigt var han vel også manden bag den ekstremt pinlige Napoli historie op mod deres møde med FCM.

Gamen

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Gamen » 5. dec 2015, 20:08

Tjoh, men hvis man følger sporet, og særligt koblingen tilbage til fyringen af Torben Aakjær som scout i Man U., så kan der være et råddent motiv bag. Nogen har i hvert fald villet have ham ned med nakken.

Når en tidl. Brøndby-kontraktspiller f.eks. i dag skriver på Twitter at det var på tide at manden røg samt at han intet har at gøre i branchen, og likes af Aakjær selv og en af hans tro væbnere, så bliver det lidt kvalmende. 1. Brøndbysvinet aner absolut intet om danske journalister, han er knap nok 20 år. 2. Samme Aakjær har hhv. et billede af en spilletrøje med navnet Calandrelli, samt et stort billede af Qureshi som baggrund på sin private facebook.

Mange steder spekuleres der i, at Aakjær for alvor har fået sin hævn, efter Qureshi med en artikel fik ham fyret som scout i Manchester United. Jeg ved ikke hvad der er op og ned, men noget råddent er der i det.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Provst i Brovst » 5. dec 2015, 20:27

Berlingske Media tilbagekalder 23 artikler

Artiklerne er skrevet af journalist Michael Qureshi og bragt i BT, Berlingske og i jyske medier. Artiklerne lever ikke op til de etiske regler.

Artiklerne er i tidsrummet 2002-2014 bragt i BT, Berlingske og i flere jyske medier, der er tidligere kunder hos Berlingske Nyhedsbureau.

Tilbagekaldelsen af de 23 artikler er et foreløbigt resultat af en intern undersøgelse af den tidligere BT-reporter Michael Qureshis journalistiske produktion.Michael Qureshi blev fredag bortvist på grund af uetiske arbejdsmetoder fra Ekstra Bladet, som han skiftede til fra BT for cirka et år siden.

http://www.b.dk/nationalt/berlingske-me ... 3-artikler
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. dec 2015, 11:08

Jeg har ikke sat mig helt ind i denne sag men Quereshi er en af de få sportsjournalister på EB som ikke er 100% dedikerede til FCK og Brøndby. Som bosiddende i Klarup er han ofte at finde på Hornevej, han er sympatisk og har givet AaB en del spalteplads i en Brøndby/FCK-tro avis. Så jeg synes det er ærgerligt at han er fyret fra EB. Omvendt, hvis det på EB af alle steder vurderes at man er gået over grænsen for etiske regler så bør ALLE røde alarmklokker ringe....
Janteloven eksisterer IKKE!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Frygah » 6. dec 2015, 11:26

Køllen I Møllen skrev:Jeg har ikke sat mig helt ind i denne sag men Quereshi er en af de få sportsjournalister på EB som ikke er 100% dedikerede til FCK og Brøndby. Som bosiddende i Klarup er han ofte at finde på Hornevej, han er sympatisk og har givet AaB en del spalteplads i en Brøndby/FCK-tro avis. Så jeg synes det er ærgerligt at han er fyret fra EB. Omvendt, hvis det på EB af alle steder vurderes at man er gået over grænsen for etiske regler så bør ALLE røde alarmklokker ringe....
Enig, men jeg kan heller ikke helt gennemskue hvad det præcis er Quereshi har gjort galt? Havde han ikke "bare" ændret navnene på sine kilder, for at beskytte disse? I min verden ligger det ret lavt på skalaen over tvivlsomme ting journalister kan finde på.

Imponerende at EB tilsyneladende har moral. Jeg glemmer aldrig da de smed en mand sigtet for mord på forsiden med navn, billede og detaljeret beskrivelse af mandens fortid 3 gange(!). DNA-prøver viste så at han var uskyldig, men det var EB sådan set ret ligeglad med. Det var Michael Quereshi dog ikke:
Michael Qureshi
Der må være et eller andet fuldstændig galt med reglerne, når man under ingen omstændigheder må bringe et billede af en tiltalt til og på vej væk fra en retssal, uden at den pågældende giver en klar tilkendegivelse (den regel brød EB så også med somalieren i Kurt Westergaard-sagen) - men at reglerne giver medier lov til at brage en mands ansigt på spisesedler i hele kongeriget, når bare han er sigtet men ikke dømt. Det giver ingen mening overhovedet.

Michael Qureshi, B.T.
Etiske regler på EB får ingen mig til at tro på. Gad vide om der stikker mere under, som Gamen beskriver.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2015, 11:36

Frygah skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg har ikke sat mig helt ind i denne sag men Quereshi er en af de få sportsjournalister på EB som ikke er 100% dedikerede til FCK og Brøndby. Som bosiddende i Klarup er han ofte at finde på Hornevej, han er sympatisk og har givet AaB en del spalteplads i en Brøndby/FCK-tro avis. Så jeg synes det er ærgerligt at han er fyret fra EB. Omvendt, hvis det på EB af alle steder vurderes at man er gået over grænsen for etiske regler så bør ALLE røde alarmklokker ringe....
Enig, men jeg kan heller ikke helt gennemskue hvad det præcis er Quereshi har gjort galt? Havde han ikke "bare" ændret navnene på sine kilder, for at beskytte disse? I min verden ligger det ret lavt på skalaen over tvivlsomme ting journalister kan finde på.

Imponerende at EB tilsyneladende har moral. Jeg glemmer aldrig da de smed en mand sigtet for mord på forsiden med navn, billede og detaljeret beskrivelse af mandens fortid 3 gange(!). DNA-prøver viste så at han var uskyldig, men det var EB sådan set ret ligeglad med. Det var Michael Quereshi dog ikke:
Michael Qureshi
Der må være et eller andet fuldstændig galt med reglerne, når man under ingen omstændigheder må bringe et billede af en tiltalt til og på vej væk fra en retssal, uden at den pågældende giver en klar tilkendegivelse (den regel brød EB så også med somalieren i Kurt Westergaard-sagen) - men at reglerne giver medier lov til at brage en mands ansigt på spisesedler i hele kongeriget, når bare han er sigtet men ikke dømt. Det giver ingen mening overhovedet.

Michael Qureshi, B.T.
Etiske regler på EB får ingen mig til at tro på. Gad vide om der stikker mere under, som Gamen beskriver.
Selvfølgelig har EB et sæt etiske retninglinjer de følger. Det drejer sig dog ikke om indhold men om arbejdsmetoder, og der er ingen tvivl om at Qureshi har trådt ved siden af. Om han er bedre eller værre end andre ved jeg ikke, men han blev opdaget.

Jeg kan ikke vurdere om grunden til han er blevet opdaget er at han har pisset mennesker af undervejs, men HVIS ellers arbejdsmetoderne er i orden, og konklusionerne i historierne holder, så er det et kvalitetsstempel for en journalist at der er nogen der fryder sig, hvis han ryger. Specielt i sportsjournalistik er der alt for få af dem med kant med substans.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Provst i Brovst » 6. dec 2015, 11:45

Jeg tror ikke MQ har nogle kilder i barcelona, jeg tror det er afskrift og spekulation baseret på andre artikler i andre medier. Mon ikke hans arbejdsmetoder blev afsløret ved napoli/fcm affæren.

http://nyhederne.tv2.dk/2015-10-25-avis ... aere-loegn
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2015, 11:51

Provst i Brovst skrev:Jeg tror ikke MQ har nogle kilder i barcelona, jeg tror det er afskrift og spekulation baseret på andre artikler i andre medier. Mon ikke hans arbejdsmetoder blev afsløret ved napoli/fcm affæren.

http://nyhederne.tv2.dk/2015-10-25-avis ... aere-loegn
Det er helt muligt - jeg kender som sagt ikke meget til det specifikke, jeg savner bare sportsjournalister med kant og substans på samme tid. Jeg ved ikke om MQ var én af dem.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Buzz Killington » 6. dec 2015, 13:32

Der er så meget galt med Qureshi her, og jeg har godt nok svært ved at forstå hans matyrium. Hvis jeg var hårdtarbejdende sportsjournalist der cyklede land og rige rundt for at skabe et netværk af værdigfulde relationer, som jeg kan bygge en solid karriere på, så ville jeg satme være pissed hvis en af mine kolleger opdigtede spcifikke kilder fra de mest prestigefyldte klubber og organisationer i verden, specielt hvis som Provst spekulerer, at hele historien bare er copy/pasted fra hans eget kontor. Det er jo en journalists CV vi taler om her, som er snyd og bedrag, og som potentielt har gjort at han er kommet foran i ansættelses/forfremmelseskøen (eller som freelance har kunne sælge en historie foran andre). Derudover er der det nævnte problem med at læseren også bliver vildledt, og tillægger en historien mere substans end den fortjener. En historie med navngivne kilder vil alt andet lige forekommer mere troværdig end det modsatte.

Godt han blev afsløret.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Gamen » 6. dec 2015, 19:41

Provst i Brovst skrev:Jeg tror ikke MQ har nogle kilder i barcelona, jeg tror det er afskrift og spekulation baseret på andre artikler i andre medier. Mon ikke hans arbejdsmetoder blev afsløret ved napoli/fcm affæren.

http://nyhederne.tv2.dk/2015-10-25-avis ... aere-loegn
Det der er spekulation, og virker grebet ud af den blå luft.

En af grundene til at MQ har haft mange historier fra Real Madrid/Barcelona, er at han har boet en længere periode i Madrid, og anses for at være en af de sportsjournalister der har de allerbedste kilder i Spanien, og i særdeleshed i Real Madrid.

At hans netværk herhjemme er godt, vidner dagens forløb med Riddersholm også om - Qureshi meldte allerede tilbage i oktober, at AGF førte snakke med Ridderholm med tanke på at lade ham erstatte Wieghorst. Han har for det meste også altid været først med transfer-nyt - ingen tvivl om, at han er meget kompetent.

Man kan ikke undgå at spekulere i, om ikke det her i virkeligheden handler om at have et horn i siden på ham. Rene Schrøder, chef på Onside, er i øvrigt gammel journalist på Ekstra Bladet (og tidl. Lyngby-spiller)...
Hvornår har et fodboldmagasin som Onside sidst nedværdiget sig til, som en anden tabloid-avis, at bruge en kvart udsendelse på at beskæftige sig med en kollegas arbejdsmetoder?
Vi taler selvfølgelig et "fodboldmagasin" som brugte en halv udsendelse på Lykke May og Nicki Bille tidligere i år...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Buzz Killington » 6. dec 2015, 19:51

Gamen skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg tror ikke MQ har nogle kilder i barcelona, jeg tror det er afskrift og spekulation baseret på andre artikler i andre medier. Mon ikke hans arbejdsmetoder blev afsløret ved napoli/fcm affæren.

http://nyhederne.tv2.dk/2015-10-25-avis ... aere-loegn
Det der er spekulation.

En af grundene til at MQ har haft mange historier fra Real Madrid/Barcelona, er at han har boet en længere periode i Madrid, og anses for at være en af de sportsjournalister der har de allerbedste kilder i Spanien, og i særdeleshed i Real Madrid.

At hans netværk herhjemme er godt, vidner dagens forløb med Riddersholm også om - Qureshi meldte allerede tilbage i oktober, at AGF førte snakke med Ridderholm med tanke på at lade ham erstatte Wieghorst. Han har for det meste også altid været først med transfer-nyt - ingen tvivl om, at han er meget kompetent.

Man kan ikke undgå at spekulere i, om ikke det her i virkeligheden handler om at have et horn i siden på ham. Rene Schrøder, chef på TV3 Sport er i øvrigt gammel journalist på Ekstra Bladet (og tidl. Lyngby-spiller)...
Hvornår har et fodboldmagasin som Onside sidst nedværdiget sig til, som en anden tabloid-avis, at bruge en kvart udsendelse på at beskæftige sig med en kollegas arbejdsmetoder?
Hvilken relevans kan det nogensinde have om nogle har et horn i siden på ham? Det er da muligt nogle ikke kan lide manden, men når nu han bliver fanget med fingrene i kagedåsen, så er han altså stadigvæk skyldig. Det vi ved er at han har benyttet sig af kilder der ikke findes, punktum. Alt andet er spekulation. Dvs. det er spekulation at han bare har brugt pseudonymer, og det er spekulation at han har opdigtet kilder. At vælge den ene frem for den anden mulighed vil være forudindtaget, i.e. det er begge lige plausible.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Gamen » 6. dec 2015, 19:58

Buzz Killington skrev: Hvilken relevans kan det nogensinde have om nogle har et horn i siden på ham? Det er da muligt nogle ikke kan lide manden, men når nu han bliver fanget med fingrene i kagedåsen, så er han altså stadigvæk skyldig. Det vi ved er at han har benyttet sig af kilder der ikke findes, punktum. Alt andet er spekulation. Dvs. det er spekulation at han bare har brugt pseudonymer, og det er spekulation at han har opdigtet kilder. At vælge den ene frem for den anden mulighed vil være forudindtaget, i.e. det er begge lige plausible.
Der står ingen steder, at han har opdigtet noget. Han holder fast i, at han i enkelttilfælde har benyttet sig af navne som ikke findes, om kilder som sagtens kan findes. Andet er ikke bevist, og indtil da så synes jeg det er lidt kvalmende at du forsøger at udlægge det, som om han har opfundet historier.
Helt enig i, at han burde have beskrevet det som en anonym kilde, men det ændrer vel ikke på substansen i hans historie.
Medmindre du har en kilde på det, i det materiale der er kommet frem her inden Onside er begyndt?!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Buzz Killington » 6. dec 2015, 20:16

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Hvilken relevans kan det nogensinde have om nogle har et horn i siden på ham? Det er da muligt nogle ikke kan lide manden, men når nu han bliver fanget med fingrene i kagedåsen, så er han altså stadigvæk skyldig. Det vi ved er at han har benyttet sig af kilder der ikke findes, punktum. Alt andet er spekulation. Dvs. det er spekulation at han bare har brugt pseudonymer, og det er spekulation at han har opdigtet kilder. At vælge den ene frem for den anden mulighed vil være forudindtaget, i.e. det er begge lige plausible.
Der står ingen steder, at han har opdigtet noget. Han holder fast i, at han i enkelttilfælde har benyttet sig af navne som ikke findes, om kilder som sagtens kan findes. Andet er ikke bevist, og indtil da så synes jeg det er lidt kvalmende at du forsøger at udlægge det, som om han har opfundet historier.
Helt enig i, at han burde have beskrevet det som en anonym kilde, men det ændrer vel ikke på substansen i hans historie.
Medmindre du har en kilde på det, i det materiale der er kommet frem her inden Onside er begyndt?!
Er du enig i at det eneste der er dokumenteret her er at han har brugt kilder der ikke findes? Ved vi noget udover det? Det er korrekt at Qureshi påstår at disse personer faktisk findes derude i virkeligheden, men siden han er blevet fanget i en uærlighed er han ikke et relevant sandheds- eller karaktervidne her. Ergo er der to muligheder der er lige plausible. Kilderne findes ikke, eller de findes, begge muligheder er spekulation.

Desuden har jeg ikke skrevet at Qureshi har opdigtet historier, og du kan heller ikke udlede den påstand af hvad jeg har skrevet. Jeg kan sagtens forestille mig at historierne er rigtige nok. Det vi ikke har nogen grund til at tro er rigtigt, er de kilder han bruger til at underbygge historierne. Det er vel lidt ligesom en politimand der af forskellige grunde er 100% sikker på at Ivan er har skudt konen, men han har ikke beviser der holder i retten. Så han planter et mordvåben i Ivans bil. Følgende er spekulation, men måske har Qureshi læst med på et Barca debatforum eller læst andre artikler fra lokale aviser og så skrevet dem om til sin egen. Who knows. Uanset, så kan historierne da sagtens være rigtige.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Michael Qureshi er med øjeblikkelig varsel bortvist fra Ekstra Bladet

Indlæg af Gamen » 6. dec 2015, 20:29

Buzz Killington skrev: Er du enig i at det eneste der er dokumenteret her er at han har brugt kilder der ikke findes? Ved vi noget udover det? Det er korrekt at Qureshi påstår at disse personer faktisk findes derude i virkeligheden, men siden han er blevet fanget i en uærlighed er han ikke et relevant sandheds- eller karaktervidne her. Ergo er der to muligheder der er lige plausible. Kilderne findes ikke, eller de findes, begge muligheder er spekulation.

Desuden har jeg ikke skrevet at Qureshi har opdigtet historier, og du kan heller ikke udlede den påstand af hvad jeg har skrevet. Jeg kan sagtens forestille mig at historierne er rigtige nok. Det vi ikke har nogen grund til at tro er rigtigt, er de kilder han bruger til at underbygge historierne. Det er vel lidt ligesom en politimand der af forskellige grunde er 100% sikker på at Ivan er har skudt konen, men han har ikke beviser der holder i retten. Så han planter et mordvåben i Ivans bil. Følgende er spekulation, men måske har Qureshi læst med på et Barca debatforum eller læst andre artikler fra lokale aviser og så skrevet dem om til sin egen. Who knows. Uanset, så kan historierne da sagtens være rigtige.
Han har brugt navne der ikke findes. Om han har brugt oprindelige kilder der ikke findes ved vi ikke.
Men igen, manden har boet i Madrid i en lang periode og har haft tætte forbindelser til særligt Real Madrid og Barca.

Jeg vil gerne have belyst sagen, før jeg påstår det ene og det andet. Jeg siger bare at der er en forhistorie, der kan forklare hvorfor nogle gerne har villet have ham ned med nakken. Torben Aakjær er ikke hvem som helst, og hans hetz mod MQ særligt på twitter og Facebook har været langt over grænsen.

Jeg forholder mig nøgternt til at manden beskrives som en ekstremt dygtig og vidende journalist (også ifølge hans kolleger som Søren Sorgenfri, Mette Cornelius og Mikkel Davidsen).

I forhold til i hvor stor udstrækning journalister der skriver om dansk politik benytter sig af anonyme kilder, som ligeså vel kan være fri fantasi, så ser jeg ikke den store forskel.

Besvar