Superligaen 2016/17 - grundspil

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Pastorius » 7. aug 2016, 19:54

Klaus skrev:Vel et tilfredsstillende resultat i Herning. En skam, der ikke blev skadet et par spillere eller fem på begge hold :cheers:
...og voldsomme salgsmål mellem tilskuere. rommerlys, og afbrudt kamp. Måske endda strafpoint til begge hold. Det er hårdt at måtte nøjes.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Klaus » 8. aug 2016, 21:19

Dommerne i Danmark er godt nok pinligt ringe. Så smider de en Esbjergspiller ud, mens Spellmann kun får gult. Det er ubegribeligt, men godt for os,, hvis han også får karantæne. Og med DBUs sædvanlige lettere åndssvage linje vil han sikkert få det :cool:

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. aug 2016, 21:42

Klaus skrev:Dommerne i Danmark er godt nok pinligt ringe. Så smider de en Esbjergspiller ud, mens Spellmann kun får gult. Det er ubegribeligt, men godt for os,, hvis han også får karantæne. Og med DBUs sædvanlige lettere åndssvage linje vil han sikkert få det :cool:
Hmm, jeg er ikke meget for at forsvare hverken psyko-Spellmann eller de danske dommere, men jeg synes faktisk det var ok dømt. Jeg synes ikke at Spellmann slår, men skubber med sin arm og albue, hvorimod Esbjergspilleren både sparker og slår ud efter Spellmann. To gule kort havde måske været ok, to røde havde været for meget. Men eftersom der skelnes kraftigt mellem slag/spark og skub i fodboldloven, mener jeg altså sagtens det kan forsvares at dømme som han gjorde. At der så åbenbart havde været en tilsvarende episode fra Spellmann mod samme spiller tidligere, som dommren ikke så er selvfølgelig skidt, og det havde været helt på sin plads hvis han i så fald var røget ud for kort nr. 2.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Danni » 8. aug 2016, 21:43

Hvor er Spelmann da bare irriterende at se på. Han forsøger jo nærmest fra første fløjt, at provokere en uskyldig mand, som bare gerne vil spille fodbold. At der så står en fjerdedommer og mener, at det skal han da belønnes for, er bare nederen!
Længe leve arbejderklassen!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 8. aug 2016, 22:50

Så er de første 4 runder spillet. Det har givet ligaen et lille knæk, hvor 7 hold har 7-10 point, mens nr. 8 ligger med kun 4 point. Intet afgørende men dejligt at vi er med blandt de 7 første, mens SønderjyskE og OB må ærgrer sig med henholdsvis 2 og 4 point - pludselig har de ikke plads til mange skæverter den kommende tid.

[img]1. FC København 4 3 1 0 12 - 1 10
2. FC Midtjylland 4 2 2 0 12 - 5 8
3. Brøndby IF 4 2 2 0 11 - 5 8
4. AaB 4 2 2 0 6 - 4 8
5. Lyngby 4 2 1 1 7 - 5 7
6. AGF 4 2 1 1 7 - 6 7
---------
7. Randers FC 4 2 1 1 5 - 4 7
8. OB 4 0 4 0 4 - 4 4
9. Viborg 4 1 1 2 3 - 7 4
10. AC Horsens 4 0 3 1 4 - 5 3
11. FC Nordsjælland 4 1 0 3 5 - 10 3
12. SønderjyskE 4 0 2 2 3 - 5 2
13. Esbjerg fB 4 0 1 3 3 - 12 1
14. Silkeborg 4 0 1 3 0 - 9 1
[/img]
- FlæskeFrank

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af jernskjorten » 9. aug 2016, 10:06

FlæskeFrank skrev:Så er de første 4 runder spillet. Det har givet ligaen et lille knæk, hvor 7 hold har 7-10 point, mens nr. 8 ligger med kun 4 point. Intet afgørende men dejligt at vi er med blandt de 7 første, mens SønderjyskE og OB må ærgrer sig med henholdsvis 2 og 4 point - pludselig har de ikke plads til mange skæverter den kommende tid.

[img]1. FC København 4 3 1 0 12 - 1 10
2. FC Midtjylland 4 2 2 0 12 - 5 8
3. Brøndby IF 4 2 2 0 11 - 5 8
4. AaB 4 2 2 0 6 - 4 8
5. Lyngby 4 2 1 1 7 - 5 7
6. AGF 4 2 1 1 7 - 6 7
---------
7. Randers FC 4 2 1 1 5 - 4 7
8. OB 4 0 4 0 4 - 4 4
9. Viborg 4 1 1 2 3 - 7 4
10. AC Horsens 4 0 3 1 4 - 5 3
11. FC Nordsjælland 4 1 0 3 5 - 10 3
12. SønderjyskE 4 0 2 2 3 - 5 2
13. Esbjerg fB 4 0 1 3 3 - 12 1
14. Silkeborg 4 0 1 3 0 - 9 1
[/img]
Selv om jeg faktisk synes, at det er lidt journalist-agtigt at trække nogle overordnede linjer allerede, så tænker jeg dog, at "knækket" er et andet sted. FCK og FCM lader til at være uden for rækkevidde. Deres trupper er omfattende, og det virker til, at de bare buldrer derudaf. BIF har jeg lidt sværere ved at tolke. Zorniger har uden tvivl gjort et eller andet, men om det er langtidsholdbart, er nok det gode spørgsmål. Man mangler lidt at se dem i modgang. Men jeg tror på, at de har fundet opskriften og kan bejle til titlen som førsteudfordrer til FCK.

Herefter er det mere åben slagudveksling. Jeg synes ikke, at der er nogen af holdene bag os, der virker skræmmende overhovedet. Før sæsonen ville jeg have peget på FCN, Randers og OB som oplagte top 6-bejlere, men FCN er åbenbart startet helt fra scratch igen. Randers er i en mærkelig tilstand efter Gravgaard er kommet til. Jeg havde også forventet, at Kent Nielsen var kommet længere i projekt få-OB-til-at-spille-som-AaB, men sjovt nok er det største tab for AaB (Jönsson) indtil videre faldet helt igennem, og i stedet er det Thrane, der efter sigende får de største roser dernede. AGF har jeg ikke rigtig set, men umiddelbart tænker jeg ikke, at de er skræmmende.

Vi har ikke spillet godt på hjemmebane og har skrabet et par småheldige udebanesejre hjem, men alligevel sidder jeg med fornemmelsen af, at vi sagtens kan være bedste bud på nærmeste forfølger til FCK, FCM og BIF.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 9. aug 2016, 10:31

Jeg tror lakmusprøven på Brøndby kommer her de sidste 14 dage af august. Her vil det vise sig om de har trænet for meget/for smal trup. Falder de igennem her, tror jeg vi ikke behøver at frygte noget.

Midterfeltet synes meget bredt. AGF og OB ligner pt måske ikke så store trusler, som de selv opfatter sig som.

På trænerfyringsrampen: Ingen. Resultaterne er vel stort set alle ingen for rammen.
- FlæskeFrank

seamann

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af seamann » 9. aug 2016, 10:40

FlæskeFrank skrev:Jeg tror lakmusprøven på Brøndby kommer her de sidste 14 dage af august. Her vil det vise sig om de har trænet for meget/for smal trup. Falder de igennem her, tror jeg vi ikke behøver at frygte noget.

Midterfeltet synes meget bredt. AGF og OB ligner pt måske ikke så store trusler, som de selv opfatter sig som.

På trænerfyringsrampen: Ingen. Resultaterne er vel stort set alle ingen for rammen.
Rygterne - og det er kun rygter - siger at Kent ikke har nogen stor stjerne på ledelsesgangene i Ådalen (bortset fra hos JH). Han bliver gjort medansvarlig for fejlindkøb af Jønsson og Izunna specielt. Han har nok noget snor endnu, men alt for mange skæverter mere, og så risikerer han at Leasy taber tålmodigheden (er jo absolut set før dernede).

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af alithebeast » 9. aug 2016, 10:48

seamann skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg tror lakmusprøven på Brøndby kommer her de sidste 14 dage af august. Her vil det vise sig om de har trænet for meget/for smal trup. Falder de igennem her, tror jeg vi ikke behøver at frygte noget.

Midterfeltet synes meget bredt. AGF og OB ligner pt måske ikke så store trusler, som de selv opfatter sig som.

På trænerfyringsrampen: Ingen. Resultaterne er vel stort set alle ingen for rammen.
Rygterne - og det er kun rygter - siger at Kent ikke har nogen stor stjerne på ledelsesgangene i Ådalen (bortset fra hos JH). Han bliver gjort medansvarlig for fejlindkøb af Jønsson og Izunna specielt. Han har nok noget snor endnu, men alt for mange skæverter mere, og så risikerer han at Leasy taber tålmodigheden (er jo absolut set før dernede).
De har heller ikke vist imponerende takter, så det er vel meget naturligt. De har et stort budget og et stort potentiale, men de spiller som en pose nødder. Nu har Kent haft noget tid til at sætte holdet og taktikken, så det skal vel være i denne sæson, at han skal vise om succesen i AaB var grundet folkene i baggrunden, eller fordi han selv er genial. Tiden i Brøndby, starten i OB og hans afslutning i Horsens taler vel mest for, at succesen i AaB ikke udelukkende var Kents fortjeneste.
Hader København!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af jernskjorten » 9. aug 2016, 10:51

seamann skrev:Rygterne - og det er kun rygter - siger at Kent ikke har nogen stor stjerne på ledelsesgangene i Ådalen (bortset fra hos JH). Han bliver gjort medansvarlig for fejlindkøb af Jønsson og Izunna specielt. Han har nok noget snor endnu, men alt for mange skæverter mere, og så risikerer han at Leasy taber tålmodigheden (er jo absolut set før dernede).
Det er nok lige en postgang for tidligt at dømme Jönsson som fejlindkøb, men pilen peger da helt sikkert direkte mod Kent, hvis AaB-indkøbene ikke slår til (i hvert fald KEP og Jönsson), men det bidrager da til fiaskoen, hvis Thrane (og AK) heller ikke slår til.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 9. aug 2016, 10:53

Da jeg løb klubberne igennem var Kent og Thorup nok de to øverste på listen.

Thorup blev ikke fyret efter sidste sæson, så jeg tror, at han har længere snor. De spiller faktisk bedre bold nu end i foråret. Han står i spidsen, sålænge de er i Europa.

Kent. Ja, faktisk er han vel den største "skuffelse". Men de fire uafgjorte kampe kan jo blive succesfulde, hvis de bliver fuldt op med to sejre(ubesejret i 6 kampe), taber de de to næste, så er det uden sejr i 6 kampe og krise. Så han er vel den mest uafklaret.

Men spillerindkøbene Jönsson og KEP har ikke gjort livet nemmere for Kent.
- FlæskeFrank

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Since » 9. aug 2016, 21:10

seamann skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg tror lakmusprøven på Brøndby kommer her de sidste 14 dage af august. Her vil det vise sig om de har trænet for meget/for smal trup. Falder de igennem her, tror jeg vi ikke behøver at frygte noget.

Midterfeltet synes meget bredt. AGF og OB ligner pt måske ikke så store trusler, som de selv opfatter sig som.

På trænerfyringsrampen: Ingen. Resultaterne er vel stort set alle ingen for rammen.
Rygterne - og det er kun rygter - siger at Kent ikke har nogen stor stjerne på ledelsesgangene i Ådalen (bortset fra hos JH). Han bliver gjort medansvarlig for fejlindkøb af Jønsson og Izunna specielt. Han har nok noget snor endnu, men alt for mange skæverter mere, og så risikerer han at Leasy taber tålmodigheden (er jo absolut set før dernede).
Problemet med Kent Nielsen er at han holder fast i nogle spillere og opstillinger, som alle kan se ikke fungerer. Han er pisse stædig. Tror det kan blive hans store problem. Vil ikke blive overrasket hvis han ryger hvis top 6 glipper.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. aug 2016, 21:55

Since skrev:
seamann skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg tror lakmusprøven på Brøndby kommer her de sidste 14 dage af august. Her vil det vise sig om de har trænet for meget/for smal trup. Falder de igennem her, tror jeg vi ikke behøver at frygte noget.

Midterfeltet synes meget bredt. AGF og OB ligner pt måske ikke så store trusler, som de selv opfatter sig som.

På trænerfyringsrampen: Ingen. Resultaterne er vel stort set alle ingen for rammen.
Rygterne - og det er kun rygter - siger at Kent ikke har nogen stor stjerne på ledelsesgangene i Ådalen (bortset fra hos JH). Han bliver gjort medansvarlig for fejlindkøb af Jønsson og Izunna specielt. Han har nok noget snor endnu, men alt for mange skæverter mere, og så risikerer han at Leasy taber tålmodigheden (er jo absolut set før dernede).
Problemet med Kent Nielsen er at han holder fast i nogle spillere og opstillinger, som alle kan se ikke fungerer. Han er pisse stædig. Tror det kan blive hans store problem. Vil ikke blive overrasket hvis han ryger hvis top 6 glipper.
Uden at forholde mig til Kent Nielsen vil jeg sige at det der er sagt om ualmindelig mange trænere gennem tiden. Og mange af dem endte alligevel med at have "ret" og få succes som ingen andre havde set komme... Erik Hamren i AaB er blot en af dem.
Janteloven eksisterer IKKE!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af jonas386 » 9. aug 2016, 22:06

Køllen I Møllen skrev:
Since skrev:
seamann skrev:
FlæskeFrank skrev:Jeg tror lakmusprøven på Brøndby kommer her de sidste 14 dage af august. Her vil det vise sig om de har trænet for meget/for smal trup. Falder de igennem her, tror jeg vi ikke behøver at frygte noget.

Midterfeltet synes meget bredt. AGF og OB ligner pt måske ikke så store trusler, som de selv opfatter sig som.

På trænerfyringsrampen: Ingen. Resultaterne er vel stort set alle ingen for rammen.
Rygterne - og det er kun rygter - siger at Kent ikke har nogen stor stjerne på ledelsesgangene i Ådalen (bortset fra hos JH). Han bliver gjort medansvarlig for fejlindkøb af Jønsson og Izunna specielt. Han har nok noget snor endnu, men alt for mange skæverter mere, og så risikerer han at Leasy taber tålmodigheden (er jo absolut set før dernede).
Problemet med Kent Nielsen er at han holder fast i nogle spillere og opstillinger, som alle kan se ikke fungerer. Han er pisse stædig. Tror det kan blive hans store problem. Vil ikke blive overrasket hvis han ryger hvis top 6 glipper.
Uden at forholde mig til Kent Nielsen vil jeg sige at det der er sagt om ualmindelig mange trænere gennem tiden. Og mange af dem endte alligevel med at have "ret" og få succes som ingen andre havde set komme... Erik Hamren i AaB er blot en af dem.
Man skal heller ikke undervurdere det at spille med de samme 11 flere kampe i træk. Kontinuailtet gør altså bare noget for fodboldhold, især i en liga som den danske hvor klubberne sjældent har 16 kvalitets spillere til rådighed.
Jeg har dog ikke set OBs kampe denne sæson, så skal heller ikke kunne sige noget videre om Kents præstation i denne sæson. Jeg kan dog notere mig at flere eksperter mente at nu skulle det være for OB, da man havde købt godt ind, og fået noget rutine på vigtige pladser.
Jeg tror dog ikke helt på den for at være ærlig. Offensivt er det på papiret helt fornuftigt, men defensiven mangler stadig noget kvalitet før vi snakker europa, eller medaljer.
Truppen virker også noget smal, men der er også enkelte spillere jeg ikke helt ved hvor står.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 12. aug 2016, 08:17

Randers har nu hentet Mayron George og Marvin Pourie, mens Lundberg og Ishak stadig er i truppen. Det lugter af salg af Ishak, selvom han ikke nåede at imponerer ved OL.

Sæt i gang Gaarde. Giv gerne en videresalgs klausul.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Eksil » 12. aug 2016, 08:29

FlæskeFrank skrev:Randers har nu hentet Mayron George og Marvin Pourie, mens Lundberg og Ishak stadig er i truppen. Det lugter af salg af Ishak, selvom han ikke nåede at imponerer ved OL.

Sæt i gang Gaarde. Giv gerne en videresalgs klausul.
Nu er det her ikke transfertråden, men (1) tror ikke Ishak gider til Aalborg, da det ikke er et stridt opad, (2) tror end ikke at Gravgaard ville sælge AaB et æbleskrov for tiden, (3) tror ikke vi har råd. Mit bud ville være en pris omkring en mio euro (eller to hvis Gaarde spørger).

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Hanga » 12. aug 2016, 08:59

FlæskeFrank skrev:Randers har nu hentet Mayron George og Marvin Pourie, mens Lundberg og Ishak stadig er i truppen. Det lugter af salg af Ishak, selvom han ikke nåede at imponerer ved OL.

Sæt i gang Gaarde. Giv gerne en videresalgs klausul.
Med købet af Flores er der ingen tvivl om, at vi har brugt det meste af vores budget. No way har vi penge tilbage til at købe en mand som Ishak! Det tror jeg ikke engang vi havde før Flores købet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Hinrup85 » 12. aug 2016, 09:10

Hanga skrev:
FlæskeFrank skrev:Randers har nu hentet Mayron George og Marvin Pourie, mens Lundberg og Ishak stadig er i truppen. Det lugter af salg af Ishak, selvom han ikke nåede at imponerer ved OL.

Sæt i gang Gaarde. Giv gerne en videresalgs klausul.
Med købet af Flores er der ingen tvivl om, at vi har brugt det meste af vores budget. No way har vi penge tilbage til at købe en mand som Ishak! Det tror jeg ikke engang vi havde før Flores købet.
Hvis Ishak ryger til udlandet - så bliver det til omkring 8 mio. Hvis han derimod skulle sælges til os, så vil det blive dyrere end dette.
Det har vi på intet tidspunkt haft budget til.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af BoT » 12. aug 2016, 11:09

Man kan godt nogle gange undres over den naivitet, der hersker både her og hos fans af andre klubber mht. hvor let det er hente topspillere i konkurrerende superligaklubber. Det er nærmest så snart, en klub, som man selv mener er dårligere end ens egen klub, har spillere, der klarer sig godt, mener man, at ens egen klub bør hente dem. Fx Ishak og Kanstrup, eller bif-fans der ville hente Thomsen og Spalvis.

Det er altså MEGET sjældent, at der er helt rene klubskifter (køb) af profiler i superligaen. FCK er undtagelsen, FCM har gjort det et par gange. Men ellers er det altså meget svært at vriste en konkurrerende klubs profiler fri af en kontrakt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 12. aug 2016, 12:12

BoT skrev:Man kan godt nogle gange undres over den naivitet, der hersker både her og hos fans af andre klubber mht. hvor let det er hente topspillere i konkurrerende superligaklubber.
Nu var Ishak en drøm. Jeg forventer, at Randers vil gøre alt for at afsætte deres spillere til udlandet. Det kan vi fans jo også bedst lide, at vores egne spillere ikke tager til andre klubber i DK.
- FlæskeFrank

Besvar