Superligaen 2016/17 - grundspil

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Jakobsen » 2. feb 2017, 09:52

birk skrev:Lidt om evt nye tiltag i Superliga
Skrappere krav kan tvinge Superliga-klubber til at bruge egne talenter
http://www.tipsbladet.dk/node/274346/appview
Tjaeh er det godt eller skidt for os. Det kan også betyde, at der bliver større konkurrence om talentpopulationen og det er ikke godt for en klub der ikke gider bruge penge.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. feb 2017, 10:41

Jakobsen skrev:
birk skrev:Lidt om evt nye tiltag i Superliga
Skrappere krav kan tvinge Superliga-klubber til at bruge egne talenter
http://www.tipsbladet.dk/node/274346/appview
Tjaeh er det godt eller skidt for os. Det kan også betyde, at der bliver større konkurrence om talentpopulationen og det er ikke godt for en klub der ikke gider bruge penge.
Question: Hvis du har en opsparing, og du hver måned vælger ikke at bruge af din opsparing, men bruger hvad du tjener, er det så et tegn på at du ikke gider at bruge dine penge?

Vedr. artiklen om de eventuelle nye krav, så er det vel en direkte udløber af at en meget stor del af klubberne i superligaen med det nye format i en stor del af sæsonen har et spøgelse eller en gulerod foran sig. Vi vil se langt flere klubber gå efter en gevinst på kort bane, og den nemmeste måde at få det, er ved at hente bedre spillere, og det vil ofte være i form af billige udlændinge.

Uden at have noget statistik til at underbygge det, så tror jeg at dette vindue er et af de vinduer hvor vi har set allermest markante indkøb, set over hele spektret af klubber i ligaen, men særligt i den nederste del, hvor klubber som Esbjerg og Viborg vel har hentet 5-6 spillere hver. Det tror jeg vil blive endnu mere markant i de kommende sæsoner, pga. hvor nemt man kan komme i meget overhængende nedrykningsfare, på trods af at man indtil de afgørende slutspilskampe egentlig har haft en fin sæson. Jeg vil overhovedet ikke bliver overrasket hvis vi ser en eller flere af vi lige nu ville forvente var "safe" komme i en situation hvor det overhovedet ikke er sjovt, når vi rammer de sidste knald eller fald kampe, netop fordi der finder nogle lidt unaturlige oprustninger sted. Det samme gælder i og for sig omkring de nederste pladser i mesterskabsslutspillet.

Kan det nævnte forslag afhjælpe de mange nye indkøb af udlændinge? Tja, måske. Men jeg tror at kravene til egne spillere skal være meget markante før det reelt gør en forskel, og så langt tror jeg ikke på man vil gå. Jeg så langt hellere at man opstillede nogle licenskrav som ikke blot tog hensyn til egenkapital, men også havde krav til en eller anden form for lighed mellem indtægter og udgifter, set over et eller andet antal sæsoner. Det tror jeg ville være den rigtige løsning på en masse af de problemer der er med moderne fodbold.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Yankee » 2. feb 2017, 14:00

Jesper Schmidt skrev:
Question: Hvis du har en opsparing, og du hver måned vælger ikke at bruge af din opsparing, men bruger hvad du tjener, er det så et tegn på at du ikke gider at bruge dine penge?
Ja?

Hvis en virksomhed ikke bruger de penge, den har fået stillet til rådighed af sine investorer, så er det et tegn på at virksomheden ikke gider bruge de penge.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. feb 2017, 15:22

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Question: Hvis du har en opsparing, og du hver måned vælger ikke at bruge af din opsparing, men bruger hvad du tjener, er det så et tegn på at du ikke gider at bruge dine penge?
Ja?

Hvis en virksomhed ikke bruger de penge, den har fået stillet til rådighed af sine investorer, så er det et tegn på at virksomheden ikke gider bruge de penge.
Nu stammer de penge man har stående vel for en betragtelig dels vedkommende fra mesterskabet og EL i 2014, og resten vel først og fremmest fra de samme folk som udstikker kursen i AaBs ledelse. Mig bekendt har der derudover aldrig været tale om at indtægterne fra aktieemissionen skulle bruges til at finansiere et overforbrug, tværtimod. Derfor er udtrykket "gider" da totalt malplaceret.

Jeg skal nok revidere min holdning, hvis de salg vi har lavet i 2016 gør at selskabet kommer ud med et millionoverskud, men det kan jeg ikke forestille mig sker. Eftersom vi godt kan blive enige om at der næppe er et stort hul i regnskabet som disse millioner fra transfers er hældt ned i, så må konklusionen vel være at man godt "gider" bruge penge, men at man ikke vil bruge flere penge på forbrug end man tjener. Præcist som i et velfungerende privat forbrug, hvor man ikke spæder til med overførsler fra opsparingen.

Jeg er nu forresten overbevist om at lønbudgettet i AaB er øget ganske markant i løbet af de sidste 4-5 år, hvor man har fulgt den nuværende strategi, og jeg tror også at den kurve fortsat er stigende.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. feb 2017, 15:40

Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Question: Hvis du har en opsparing, og du hver måned vælger ikke at bruge af din opsparing, men bruger hvad du tjener, er det så et tegn på at du ikke gider at bruge dine penge?
Ja?

Hvis en virksomhed ikke bruger de penge, den har fået stillet til rådighed af sine investorer, så er det et tegn på at virksomheden ikke gider bruge de penge.
Nu stammer de penge man har stående vel for en betragtelig dels vedkommende fra mesterskabet og EL i 2014, og resten vel først og fremmest fra de samme folk som udstikker kursen i AaBs ledelse. Mig bekendt har der derudover aldrig været tale om at indtægterne fra aktieemissionen skulle bruges til at finansiere et overforbrug, tværtimod. Derfor er udtrykket "gider" da totalt malplaceret.

Jeg skal nok revidere min holdning, hvis de salg vi har lavet i 2016 gør at selskabet kommer ud med et millionoverskud, men det kan jeg ikke forestille mig sker. Eftersom vi godt kan blive enige om at der næppe er et stort hul i regnskabet som disse millioner fra transfers er hældt ned i, så må konklusionen vel være at man godt "gider" bruge penge, men at man ikke vil bruge flere penge på forbrug end man tjener. Præcist som i et velfungerende privat forbrug, hvor man ikke spæder til med overførsler fra opsparingen.

Jeg er nu forresten overbevist om at lønbudgettet i AaB er øget ganske markant i løbet af de sidste 4-5 år, hvor man har fulgt den nuværende strategi, og jeg tror også at den kurve fortsat er stigende.
Du har sikkert ret. Men underholdningensværdien herinde er højere hvis vi allesammen bare bliver enige om at AaB ikke GIDER bruge deres penge på nye spillere. Det giver også en frygtelig masse debattører ret i deres konspirationsteorier om at Gaarde og co er dovne, ugidelige og nærige samt at de i bund og grund slet ikke ønsker at det går godt for AaB.
Janteloven eksisterer IKKE!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Gnu » 2. feb 2017, 15:40

Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Question: Hvis du har en opsparing, og du hver måned vælger ikke at bruge af din opsparing, men bruger hvad du tjener, er det så et tegn på at du ikke gider at bruge dine penge?
Ja?

Hvis en virksomhed ikke bruger de penge, den har fået stillet til rådighed af sine investorer, så er det et tegn på at virksomheden ikke gider bruge de penge.
Nu stammer de penge man har stående vel for en betragtelig dels vedkommende fra mesterskabet og EL i 2014, og resten vel først og fremmest fra de samme folk som udstikker kursen i AaBs ledelse. Mig bekendt har der derudover aldrig været tale om at indtægterne fra aktieemissionen skulle bruges til at finansiere et overforbrug, tværtimod. Derfor er udtrykket "gider" da totalt malplaceret.
"Ikke gider" er faktisk et meget præcist og dækkende udtryk. Hvis AaB alligevel bare har tænkt sig at sy pengene ind i madrassen i form af obligationer, så synes jeg da, at de skulle betale pengene fra emissionen tilbage til de, der var så flinke at spytte i, da hatten gik rundt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Pastorius » 2. feb 2017, 15:43

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Question: Hvis du har en opsparing, og du hver måned vælger ikke at bruge af din opsparing, men bruger hvad du tjener, er det så et tegn på at du ikke gider at bruge dine penge?
Ja?

Hvis en virksomhed ikke bruger de penge, den har fået stillet til rådighed af sine investorer, så er det et tegn på at virksomheden ikke gider bruge de penge.
Nej, det er ikke. Det er et tegn på at de vil have en solid og likvid reserve, og det er i øvrigt en konsekvens af vi var så tæt på nedrykning den dag i parken. Der findes langt større virksomheder end AaB, der bryder trenden og sørger for at have en stor likvid reserve - Apple er vist den kendeste. Jeg vil gerne være med til at diskutere om obligationer er den korrekte måde at placere dem på.

Der skal være råd til at vi kan overleve en tur i 1. division, uden at skulle ændre vores budget/strategi. Jeg ved godt at det er der så rigeligt.

Pengene får ben at gå på, i det øjeblik vi kan se en forretningsmæssig investering der kan betale sig (og det bliver ikke indkøb af en spiller udenfor budgettet), og som har en solid business case. Det skal også være en investering som relaterer til det sportslige.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. feb 2017, 15:45

Køllen I Møllen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Question: Hvis du har en opsparing, og du hver måned vælger ikke at bruge af din opsparing, men bruger hvad du tjener, er det så et tegn på at du ikke gider at bruge dine penge?
Ja?

Hvis en virksomhed ikke bruger de penge, den har fået stillet til rådighed af sine investorer, så er det et tegn på at virksomheden ikke gider bruge de penge.
Nu stammer de penge man har stående vel for en betragtelig dels vedkommende fra mesterskabet og EL i 2014, og resten vel først og fremmest fra de samme folk som udstikker kursen i AaBs ledelse. Mig bekendt har der derudover aldrig været tale om at indtægterne fra aktieemissionen skulle bruges til at finansiere et overforbrug, tværtimod. Derfor er udtrykket "gider" da totalt malplaceret.

Jeg skal nok revidere min holdning, hvis de salg vi har lavet i 2016 gør at selskabet kommer ud med et millionoverskud, men det kan jeg ikke forestille mig sker. Eftersom vi godt kan blive enige om at der næppe er et stort hul i regnskabet som disse millioner fra transfers er hældt ned i, så må konklusionen vel være at man godt "gider" bruge penge, men at man ikke vil bruge flere penge på forbrug end man tjener. Præcist som i et velfungerende privat forbrug, hvor man ikke spæder til med overførsler fra opsparingen.

Jeg er nu forresten overbevist om at lønbudgettet i AaB er øget ganske markant i løbet af de sidste 4-5 år, hvor man har fulgt den nuværende strategi, og jeg tror også at den kurve fortsat er stigende.
Du har sikkert ret. Men underholdningensværdien herinde er højere hvis vi allesammen bare bliver enige om at AaB ikke GIDER bruge deres penge på nye spillere. Det giver også en frygtelig masse debattører ret i deres konspirationsteorier om at Gaarde og co er dovne, ugidelige og nærige samt at de i bund og grund slet ikke ønsker at det går godt for AaB.
Det har du ret i, jeg stopper med den slags med det fluks!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Yankee » 2. feb 2017, 16:16

Pastorius skrev: Nej, det er ikke. Det er et tegn på at de vil have en solid og likvid reserve, og det er i øvrigt en konsekvens af vi var så tæt på nedrykning den dag i parken. Der findes langt større virksomheder end AaB, der bryder trenden og sørger for at have en stor likvid reserve - Apple er vist den kendeste. Jeg vil gerne være med til at diskutere om obligationer er den korrekte måde at placere dem på.

Der skal være råd til at vi kan overleve en tur i 1. division, uden at skulle ændre vores budget/strategi. Jeg ved godt at det er der så rigeligt.

Pengene får ben at gå på, i det øjeblik vi kan se en forretningsmæssig investering der kan betale sig (og det bliver ikke indkøb af en spiller udenfor budgettet), og som har en solid business case. Det skal også være en investering som relaterer til det sportslige.
= at man ikke gider bruge penge i den nuværende situation. Hvilket er helt fair - det er jo i fin tråd med klubbens strategi.

Jeg synes bare det er enormt ærgerligt at man har en strategi, der ikke stiler højere end en midterplacering i Ligaen når nu man har så gode finansielle muligheder. Jeg synes det er uambitiøst at man ikke skulle kunne etablere en bæredygtig forretning omkring et tophold i Aalborg.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. feb 2017, 18:18

Yankee skrev:
Pastorius skrev: Nej, det er ikke. Det er et tegn på at de vil have en solid og likvid reserve, og det er i øvrigt en konsekvens af vi var så tæt på nedrykning den dag i parken. Der findes langt større virksomheder end AaB, der bryder trenden og sørger for at have en stor likvid reserve - Apple er vist den kendeste. Jeg vil gerne være med til at diskutere om obligationer er den korrekte måde at placere dem på.

Der skal være råd til at vi kan overleve en tur i 1. division, uden at skulle ændre vores budget/strategi. Jeg ved godt at det er der så rigeligt.

Pengene får ben at gå på, i det øjeblik vi kan se en forretningsmæssig investering der kan betale sig (og det bliver ikke indkøb af en spiller udenfor budgettet), og som har en solid business case. Det skal også være en investering som relaterer til det sportslige.
= at man ikke gider bruge penge i den nuværende situation. Hvilket er helt fair - det er jo i fin tråd med klubbens strategi.

Jeg synes bare det er enormt ærgerligt at man har en strategi, der ikke stiler højere end en midterplacering i Ligaen når nu man har så gode finansielle muligheder. Jeg synes det er uambitiøst at man ikke skulle kunne etablere en bæredygtig forretning omkring et tophold i Aalborg.
Ligesom man kunne fra 2000 til 2011, sådan i runde tal? Man er jo nødt til at prøve en anden vej, særligt efter nær-døden i 2011. Hvis vi igen skal til at bruge flere penge end vi tjener, så er vi præcist samme sted igen. Det der skal til er at man kan få øje på en indtjening ved en højere placering som gør at man med nogenlunde sikkerhed ville kunne budgettere med det, eller også skal vi til at budgettere med sillersalg igen, og så står vi med samme problemer som vi gjorde da vi var tvunget til at sælge spillere vi ikke ville sælge i 00erne.

Jeg ser ikke rigtigt andre bæredygtige udveje end at løfte budgettet gradvist, og iøvrigt geninvestere de ekstra indtægter man vil få ved spillersalg osv. præcist som man gør nu.

Anyways...vi er way off topic. Slut herfra.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 7. feb 2017, 19:29

Har lige i dag fået udvidet min tv-pakke, så den også indeholder TV3+.

Så ville jeg da lige se, hvad de bragte til første runde i superligaen næste weekend igen. Kl. 10-17 FCK-Brøndby - så de sender kun 7 timer Brøndby, imponerende.

Onside sender de åbenbart på sport1 eller noget. Ikke at jeg savner Onside, men så er det vel stadig kun den sene tv-avis på DR, hvor man kan se målene fra de andre kampe ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Flower » 7. feb 2017, 21:59

FlæskeFrank skrev:Har lige i dag fået udvidet min tv-pakke, så den også indeholder TV3+.

Så ville jeg da lige se, hvad de bragte til første runde i superligaen næste weekend igen. Kl. 10-17 FCK-Brøndby - så de sender kun 7 timer Brøndby, imponerende.

Onside sender de åbenbart på sport1 eller noget. Ikke at jeg savner Onside, men så er det vel stadig kun den sene tv-avis på DR, hvor man kan se målene fra de andre kampe ?
DR eller internettet... Jeg forstår ikke at folk stadig betaler for TV pakker. Det er så forbandet dyrt og all time low på kvalitet - men det er vel smag og behag. Jeg har ikke set onside i flere år og jeg savner det på ingen mulig måde. :thumbsup:
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af NIN » 7. feb 2017, 22:09

Flower skrev:
FlæskeFrank skrev:Har lige i dag fået udvidet min tv-pakke, så den også indeholder TV3+.

Så ville jeg da lige se, hvad de bragte til første runde i superligaen næste weekend igen. Kl. 10-17 FCK-Brøndby - så de sender kun 7 timer Brøndby, imponerende.

Onside sender de åbenbart på sport1 eller noget. Ikke at jeg savner Onside, men så er det vel stadig kun den sene tv-avis på DR, hvor man kan se målene fra de andre kampe ?
DR eller internettet... Jeg forstår ikke at folk stadig betaler for TV pakker. Det er så forbandet dyrt og all time low på kvalitet - men det er vel smag og behag. Jeg har ikke set onside i flere år og jeg savner det på ingen mulig måde. :thumbsup:
Så ved du jo ikke hvad du udtaler dig om, eller går glip af. Onside har lagt stilen om for et årstid siden efter solidaritets princippet. Alle klubber får lige meget fokus og de vælger ugens kamp ud fra stillingen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Flower » 8. feb 2017, 09:21

NIN skrev:
Flower skrev:
FlæskeFrank skrev:Har lige i dag fået udvidet min tv-pakke, så den også indeholder TV3+.

Så ville jeg da lige se, hvad de bragte til første runde i superligaen næste weekend igen. Kl. 10-17 FCK-Brøndby - så de sender kun 7 timer Brøndby, imponerende.

Onside sender de åbenbart på sport1 eller noget. Ikke at jeg savner Onside, men så er det vel stadig kun den sene tv-avis på DR, hvor man kan se målene fra de andre kampe ?
DR eller internettet... Jeg forstår ikke at folk stadig betaler for TV pakker. Det er så forbandet dyrt og all time low på kvalitet - men det er vel smag og behag. Jeg har ikke set onside i flere år og jeg savner det på ingen mulig måde. :thumbsup:
Så ved du jo ikke hvad du udtaler dig om, eller går glip af. Onside har lagt stilen om for et årstid siden efter solidaritets princippet. Alle klubber får lige meget fokus og de vælger ugens kamp ud fra stillingen.
Det kan du have ret i. Jeg har fundet glæde i podcast, for at få min fodbolddebatter ol. Jeg savner ikke onside, reklamerne, en ekstra regning på tv abonnement osv. Hvis de er gået væk fra københavneriet, er det jo bare et plus for jer der stadig ser det.

Men hvordan fungerer solidatoriteten ved 7 timers program om FCK - Brøndby? Gør de så også det, når FCM og Viborg møder hinanden? Eller AaB og AGF?
- Winning doesn't really matter as long as you win.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af gravballe » 8. feb 2017, 14:03

Findes der en streamin tjeneste der gør man altid vil kunne se AaB´s kampe?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Provst i Brovst » 8. feb 2017, 14:16

Flower skrev:
NIN skrev:
Flower skrev:
FlæskeFrank skrev:Har lige i dag fået udvidet min tv-pakke, så den også indeholder TV3+.

Så ville jeg da lige se, hvad de bragte til første runde i superligaen næste weekend igen. Kl. 10-17 FCK-Brøndby - så de sender kun 7 timer Brøndby, imponerende.

Onside sender de åbenbart på sport1 eller noget. Ikke at jeg savner Onside, men så er det vel stadig kun den sene tv-avis på DR, hvor man kan se målene fra de andre kampe ?
DR eller internettet... Jeg forstår ikke at folk stadig betaler for TV pakker. Det er så forbandet dyrt og all time low på kvalitet - men det er vel smag og behag. Jeg har ikke set onside i flere år og jeg savner det på ingen mulig måde. :thumbsup:
Så ved du jo ikke hvad du udtaler dig om, eller går glip af. Onside har lagt stilen om for et årstid siden efter solidaritets princippet. Alle klubber får lige meget fokus og de vælger ugens kamp ud fra stillingen.
Det kan du have ret i. Jeg har fundet glæde i podcast, for at få min fodbolddebatter ol. Jeg savner ikke onside, reklamerne, en ekstra regning på tv abonnement osv. Hvis de er gået væk fra københavneriet, er det jo bare et plus for jer der stadig ser det.

Men hvordan fungerer solidatoriteten ved 7 timers program om FCK - Brøndby? Gør de så også det, når FCM og Viborg møder hinanden? Eller AaB og AGF?
plz læs op på superliga tabellen. Se top to.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Pastorius » 8. feb 2017, 14:30

gravballe skrev:Findes der en streamin tjeneste der gør man altid vil kunne se AaB´s kampe?
Nej, du er nødt til at kunne se både Viasat og Dplay. Specielt til sport, synes jeg stadig ikke at framerates på streaming er gode nok, til at blæse op på en bare nogenlunde stor skærm (har selv 48"). Jeg har i en overgang forsøgt at se om det var et alternativ, men er vendt tilbage til kabel-TV. Jeg har ikke så meget erfaring med Viasat og Dplay, men TV2-play er for ringe. Hvis der ikke er for hurtige bevægelser på skærmen går det bedre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af NIN » 8. feb 2017, 15:45

Flower skrev:
NIN skrev:
Flower skrev:
FlæskeFrank skrev:Har lige i dag fået udvidet min tv-pakke, så den også indeholder TV3+.

Så ville jeg da lige se, hvad de bragte til første runde i superligaen næste weekend igen. Kl. 10-17 FCK-Brøndby - så de sender kun 7 timer Brøndby, imponerende.

Onside sender de åbenbart på sport1 eller noget. Ikke at jeg savner Onside, men så er det vel stadig kun den sene tv-avis på DR, hvor man kan se målene fra de andre kampe ?
DR eller internettet... Jeg forstår ikke at folk stadig betaler for TV pakker. Det er så forbandet dyrt og all time low på kvalitet - men det er vel smag og behag. Jeg har ikke set onside i flere år og jeg savner det på ingen mulig måde. :thumbsup:
Så ved du jo ikke hvad du udtaler dig om, eller går glip af. Onside har lagt stilen om for et årstid siden efter solidaritets princippet. Alle klubber får lige meget fokus og de vælger ugens kamp ud fra stillingen.
Det kan du have ret i. Jeg har fundet glæde i podcast, for at få min fodbolddebatter ol. Jeg savner ikke onside, reklamerne, en ekstra regning på tv abonnement osv. Hvis de er gået væk fra københavneriet, er det jo bare et plus for jer der stadig ser det.

Men hvordan fungerer solidatoriteten ved 7 timers program om FCK - Brøndby? Gør de så også det, når FCM og Viborg møder hinanden? Eller AaB og AGF?
Så skal du holde dig fra en kæreste eller kone, så er alt udgifter og ekstra regninger.

Det fungerer skam på samme måde. Lige på nær netop Viborg - FCM. Viasat har på opfordring fra de implicerede klubber samt DBU valgt at skrue fokus ned til et minimum for ikke at puste unødvendigt til hadet.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af jonas386 » 8. feb 2017, 15:53

Nu skal i lade være med at trolle. Onside er det samme lort som det altid har været, og det samme er Viasats generelle dækning. Intet nyt her.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af gravballe » 8. feb 2017, 16:40

Pastorius skrev:
gravballe skrev:Findes der en streamin tjeneste der gør man altid vil kunne se AaB´s kampe?
Nej, du er nødt til at kunne se både Viasat og Dplay. Specielt til sport, synes jeg stadig ikke at framerates på streaming er gode nok, til at blæse op på en bare nogenlunde stor skærm (har selv 48"). Jeg har i en overgang forsøgt at se om det var et alternativ, men er vendt tilbage til kabel-TV. Jeg har ikke så meget erfaring med Viasat og Dplay, men TV2-play er for ringe. Hvis der ikke er for hurtige bevægelser på skærmen går det bedre.
Tak for svar, mente nok der ikke var en simpel mulighed.

Besvar