Superligaen 2016/17 - grundspil

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Pastorius » 1. dec 2016, 10:49

FlæskeFrank skrev:Nu skal SønderjyskE have ny træner. De vil have en dansker. Men hvem kan få stillingen, som også matcher SønderjyskEs position ?

De oplagte er vel:
1) Allan Kuhn, alle danske klubber med trænerskifte for øje må have ham i tankerne.
2) Morten Wieghorst, navn, erfaring og ung. Lidt som Kuhn
3) Jonas Dal. Han kunne noget i Hobro, men superligaen er nok et lukket land for ham.
4) David Nielsen. Hvis SønderjyskE er klatret op af rangstien, så kan de nok godt købe ham fri.

Synes ikke, at der er en ung dansk træner, som de vil binde an med. Om Enevoldsen får tjansen, tjah ?
Du mangler den mest oplagte, Lars Søndergaard! Haner snart ledig på markedet. HAn kender klubben indefra, og han har reddet dem fra nedrykning flere gange.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Pastorius » 1. dec 2016, 10:50

De Fem skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu skal SønderjyskE have ny træner. De vil have en dansker. Men hvem kan få stillingen, som også matcher SønderjyskEs position ?
Jeg har forstået herinde, at de kan købe LS for en pakke kålpølser og en ramme Solts.
Jeg tror endda de kan få ham med løntilskud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 1. dec 2016, 11:12

birk skrev:De får nok Henrik Pedersen fra Union Berlin som træner.
Han var på stadion i tirsdags , men kan selvfølgelig bare have været der , for se en dårlig kamp . :cool:
Rigtig, ham havde jeg glemt. Der er vel ingen tvivl om, at han bliver superligatræner på et tidspunkt. Godt bud.

Man skal dog huske på, at de to hold, han så, begge skal have ny træner...
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. dec 2016, 01:37

FlæskeFrank skrev:
birk skrev:De får nok Henrik Pedersen fra Union Berlin som træner.
Han var på stadion i tirsdags , men kan selvfølgelig bare have været der , for se en dårlig kamp . :cool:
Rigtig, ham havde jeg glemt. Der er vel ingen tvivl om, at han bliver superligatræner på et tidspunkt. Godt bud.

Man skal dog huske på, at de to hold, han så, begge skal have ny træner...
Det bliver åbenbart Christian Lønstrup, dejligt de ikke snuppede Kuhn, det var jeg alvorligt bange for.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af birk » 5. dec 2016, 12:13

Colin Todd fyret i Esbjerg . Det går godt dernede .

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Pastorius » 5. dec 2016, 12:24

birk skrev:Colin Todd fyret i Esbjerg . Det går godt dernede .
Endnu en (kortsigtet) fyring, fordi man ikke tror på løsningen på langt sigt. Hvor mange gange har de lavet det nummer i EfB for nylig?

Spøjst tidspunkt at gøre det på. De har fået point tre kampe i træk, og det er vel ikke alverden de kan nå at ændre den resterende del af efterårssæsonen. Måske vil de være fri til at forhandle med afløsere med dem samme.

Man kan irriteres over (specielt for nuværende) at AaB kan være lidt langsigtede i horisonten, og reagerer lidt sløvt. Men retningen er klar, uanset bump på vejen, og den har de indtil nu ikke snakket om at lægge om. I Esbjerg snakker de om deres DNA (suk) og at arbejde langsigtet, men hvad fanden er deres DNA og hvad vil de?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af BoT » 5. dec 2016, 12:32

Største tegn på, at en klub sejler: Mange cheftrænere i løbet af kort tid. Det sejler FULDSTÆNDIG i Esbjerg.

En trænerfyring KAN være en god løsning - det har vi selv set med Pehrsson - men så mange fyringer, som Esbjerg har været igennem i løbet af de seneste 4-5 sæsoner er en katastrofe for hele klubben. Synd!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af doukas » 5. dec 2016, 12:37

birk skrev:Colin Todd fyret i Esbjerg . Det går godt dernede .
Det er den dummeste fyring af en træner jeg kan mindes.

Colin Todd har lige fået vendt skuden på et hold, der helt sikkert ikke rummer meget mere potentiale end 14-10 plads. Håbløs fyring.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

seamann

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af seamann » 5. dec 2016, 13:13

BoT skrev:Største tegn på, at en klub sejler: Mange cheftrænere i løbet af kort tid. Det sejler FULDSTÆNDIG i Esbjerg.

En trænerfyring KAN være en god løsning - det har vi selv set med Pehrsson - men så mange fyringer, som Esbjerg har været igennem i løbet af de seneste 4-5 sæsoner er en katastrofe for hele klubben. Synd!
Og ikke engang Pehrsson fyringen er indiskutabel. Det sejlede fortsat i tiden efter under Kent - og så hev man en håndfuld spillere ind til "opturen", men den kunne måske også have været klaret af Pehrsson.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 5. dec 2016, 14:15

seamann skrev:
BoT skrev:Største tegn på, at en klub sejler: Mange cheftrænere i løbet af kort tid. Det sejler FULDSTÆNDIG i Esbjerg.

En trænerfyring KAN være en god løsning - det har vi selv set med Pehrsson - men så mange fyringer, som Esbjerg har været igennem i løbet af de seneste 4-5 sæsoner er en katastrofe for hele klubben. Synd!
Og ikke engang Pehrsson fyringen er indiskutabel. Det sejlede fortsat i tiden efter under Kent - og så hev man en håndfuld spillere ind til "opturen", men den kunne måske også have været klaret af Pehrsson.
Jeg synes også, at Pehrsson får urimelig mange tæsk for tiden. En af de ondeste kampe jeg har set var december 2010, hvor AaB tabte 6-0 i Odense til OB. Eller i den surrealistiske afdeling, da vi i sidste runde i 2011/2012 tabte 5-0 i Haderslev og missede 6. pladsen.

Begge gange var Kent træner. Den første to måneder efter Kent var ansat. Den anden 1½ år efter Kents ansættelse.

Og det er altså og ved vinterpausen 2010-2011, at vi hentede Duncan, Augu og Lumb, så vi i foråret fik et helt andet hold end det Pehrsson havde.
- FlæskeFrank

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af De Fem » 5. dec 2016, 15:57

FlæskeFrank skrev:. Eller i den surrealistiske afdeling, da vi i sidste runde i 2011/2012 tabte 5-0 i Haderslev og missede 6. pladsen.
Kæft den var sur. Der måtte ikke tabes med mere end 3 mål, hvis jeg husker rigtigt, men Antipas kørte forsvaret rundt og målene haglede ind. Resultatet var en tabt placering, tabte placeringspenge og vidst også en hjemmekamp.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 5. dec 2016, 16:54

Kan lige supplere med, at knægten så gerne ville over til AaB-bussen efter kampen og se girafferne. Det betød, at jeg iført AaB-trøje skulle passere alle SønderjyskEs fans, som lige skulle sige "Tak for kamp". Nøj det gjorde ekstra ondt.
- FlæskeFrank

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af gravballe » 6. dec 2016, 08:34

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ng/6439134

nå hvis Lyngby endnu engang må lukke, kunne det være man skulle gafle sig ham den unge angriber....

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af De Fem » 6. dec 2016, 11:44

gravballe skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ng/6439134

nå hvis Lyngby endnu engang må lukke, kunne det være man skulle gafle sig ham den unge angriber....
De kan passende fratrækkes 6 point for rod i regnskaberne.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Kristian » 6. dec 2016, 11:57

I hørte det her!

Hobro er MEGET interesseret i Kuhn. Men tvivler godt nok på at han er interesseret.
------------------
mvh Kristian

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Remark » 6. dec 2016, 12:01

Sad lige og stenede over slutspil. Det er altså en skør struktur, vi er endt med.

Fryses tabellen på nuværende tidspunkt ville de to nedrykningsspil se sådan ud.


Pulje A

AaB 26
AGF 23
Silkeborg 23
Esbjerg 16

Pulje B

FCN 24
ACH 24
OB 17
Viborg 16


Ender man på syvendepladsen får man en langt sværere pulje end at blive 8 eller 9, nu hvor pointene er faldet på denne måde. Det er helt skørt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. dec 2016, 15:15

Remark skrev:Sad lige og stenede over slutspil. Det er altså en skør struktur, vi er endt med.

Fryses tabellen på nuværende tidspunkt ville de to nedrykningsspil se sådan ud.


Pulje A

AaB 26
AGF 23
Silkeborg 23
Esbjerg 16

Pulje B

FCN 24
ACH 24
OB 17
Viborg 16


Ender man på syvendepladsen får man en langt sværere pulje end at blive 8 eller 9, nu hvor pointene er faldet på denne måde. Det er helt skørt.
Det er nemlig helt galt. Som 8'er eller 9'er i det eksempel stillingen i øjeblikket udgør, er man stort set sikker på at undgå de grimme kampe om nedrykning, for 7 point er ualmindeligt meget at hente, særligt for hold som er så dårligt kørende at de er de absolutte bundhold. Er man til gengæld så uheldig at slutte som 7'er, ser det pludselig ualmindeligt nervepirrende ud. Det som er endnu mere skørt, er at dette sagtens kan være endnu mere udtalt om 6 runder. Det er rent lotteri.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ud-lige-nu

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af doukas » 6. dec 2016, 17:01

Remark skrev:Sad lige og stenede over slutspil. Det er altså en skør struktur, vi er endt med.

Fryses tabellen på nuværende tidspunkt ville de to nedrykningsspil se sådan ud.


Pulje A

AaB 26
AGF 23
Silkeborg 23
Esbjerg 16

Pulje B

FCN 24
ACH 24
OB 17
Viborg 16


Ender man på syvendepladsen får man en langt sværere pulje end at blive 8 eller 9, nu hvor pointene er faldet på denne måde. Det er helt skørt.
Det er simpelthen noget værre gøgl. Jøsses mand. Jeg troede den nye struktur skulle være mere "retfærdig".
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Califfen » 6. dec 2016, 17:11

doukas skrev:
Remark skrev:Sad lige og stenede over slutspil. Det er altså en skør struktur, vi er endt med.

Fryses tabellen på nuværende tidspunkt ville de to nedrykningsspil se sådan ud.


Pulje A

AaB 26
AGF 23
Silkeborg 23
Esbjerg 16

Pulje B

FCN 24
ACH 24
OB 17
Viborg 16


Ender man på syvendepladsen får man en langt sværere pulje end at blive 8 eller 9, nu hvor pointene er faldet på denne måde. Det er helt skørt.
Det er simpelthen noget værre gøgl. Jøsses mand. Jeg troede den nye struktur skulle være mere "retfærdig".
Det tror jo nu aldrig argumentet har været.

Mere spænding og intensitet i flere kampe var vist målet.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Patmand » 9. dec 2016, 12:27

Califfen skrev:
doukas skrev:
Remark skrev:Sad lige og stenede over slutspil. Det er altså en skør struktur, vi er endt med.

Fryses tabellen på nuværende tidspunkt ville de to nedrykningsspil se sådan ud.


Pulje A

AaB 26
AGF 23
Silkeborg 23
Esbjerg 16

Pulje B

FCN 24
ACH 24
OB 17
Viborg 16


Ender man på syvendepladsen får man en langt sværere pulje end at blive 8 eller 9, nu hvor pointene er faldet på denne måde. Det er helt skørt.
Det er simpelthen noget værre gøgl. Jøsses mand. Jeg troede den nye struktur skulle være mere "retfærdig".
Det tror jo nu aldrig argumentet har været.

Mere spænding og intensitet i flere kampe var vist målet.
Det er vel ikke helt skørt?

Som Califfen er inde på, så er målet at der ikke bliver en stor mængde ligegyldige kampe til sidst i sæsonen. Og som du selv påpeger, så er pointene indtil videre faldet på en måske lidt speciel måde - med fire hold der har opnået enten 23 eller 24 point, og efterfølgende er der tre bundhold med enten 16 eller 17 point.

Jeg vil først sige at man bør spille grundspillet færdigt, før vi maler fanden på døren.
Selv hvis vi havner i en situation der minder om ovenstående scenarie, så er worst case scenario velsagtens, at vi kan ende op med at skulle spille playoff-kampe mod OB/Viborg. Tabes disse sammenlagt venter endnu to playoff-kampe mod nummer tre i 1. division.

Alt andet lige bringer det jo mere spænding til det sidste, hvor man ofte kan se hold spille 5-6-7 ret ligegyldige kampe til sidst i sæsonen, med dertil hørende uinspirerede indsatster.

Jeg skal ikke gøre mig til den store fortaler for den nye struktur, men jeg syntes da hverken det er skørt eller nødvendigvis negativt, at man forsøger at bibeholde spændingen for flest mulige hold/fans.

Besvar