Superligaen 2016/17 - grundspil

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af doukas » 9. dec 2016, 13:05

Patmand skrev:
Califfen skrev:
doukas skrev:
Remark skrev:Sad lige og stenede over slutspil. Det er altså en skør struktur, vi er endt med.

Fryses tabellen på nuværende tidspunkt ville de to nedrykningsspil se sådan ud.


Pulje A

AaB 26
AGF 23
Silkeborg 23
Esbjerg 16

Pulje B

FCN 24
ACH 24
OB 17
Viborg 16


Ender man på syvendepladsen får man en langt sværere pulje end at blive 8 eller 9, nu hvor pointene er faldet på denne måde. Det er helt skørt.
Det er simpelthen noget værre gøgl. Jøsses mand. Jeg troede den nye struktur skulle være mere "retfærdig".
Det tror jo nu aldrig argumentet har været.

Mere spænding og intensitet i flere kampe var vist målet.
Det er vel ikke helt skørt?

Som Califfen er inde på, så er målet at der ikke bliver en stor mængde ligegyldige kampe til sidst i sæsonen. Og som du selv påpeger, så er pointene indtil videre faldet på en måske lidt speciel måde - med fire hold der har opnået enten 23 eller 24 point, og efterfølgende er der tre bundhold med enten 16 eller 17 point.

Jeg vil først sige at man bør spille grundspillet færdigt, før vi maler fanden på døren.
Selv hvis vi havner i en situation der minder om ovenstående scenarie, så er worst case scenario velsagtens, at vi kan ende op med at skulle spille playoff-kampe mod OB/Viborg. Tabes disse sammenlagt venter endnu to playoff-kampe mod nummer tre i 1. division.

Alt andet lige bringer det jo mere spænding til det sidste, hvor man ofte kan se hold spille 5-6-7 ret ligegyldige kampe til sidst i sæsonen, med dertil hørende uinspirerede indsatster.

Jeg skal ikke gøre mig til den store fortaler for den nye struktur, men jeg syntes da hverken det er skørt eller nødvendigvis negativt, at man forsøger at bibeholde spændingen for flest mulige hold/fans.
Jamen hvis det er spænding man søger, så har jeg et bedre forslag. Når der er spillet 26 runder, rafler hvert hold med 1 terning. Man ganger så terningens øjne med holdets pointal.

Dernæst spiller top 4 knock-out om medaljler, mens bund 8 spiller knock-out om nedrykning.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

seamann

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af seamann » 9. dec 2016, 13:22

doukas skrev:
Jamen hvis det er spænding man søger, så har jeg et bedre forslag. Når der er spillet 26 runder, rafler hvert hold med 1 terning. Man ganger så terningens øjne med holdets pointal.

Dernæst spiller top 4 knock-out om medaljler, mens bund 8 spiller knock-out om nedrykning.

Det er tidligere forsøgt - endte med en politiskole i Herning.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af le Cid » 9. dec 2016, 13:48

seamann skrev:Det er tidligere forsøgt - endte med en politiskole i Herning.
Tillykke, Hr!
Du har vundet Internettet! :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. dec 2016, 13:52

seamann skrev:
doukas skrev:
Jamen hvis det er spænding man søger, så har jeg et bedre forslag. Når der er spillet 26 runder, rafler hvert hold med 1 terning. Man ganger så terningens øjne med holdets pointal.

Dernæst spiller top 4 knock-out om medaljler, mens bund 8 spiller knock-out om nedrykning.

Det er tidligere forsøgt - endte med en politiskole i Herning.
Ha ha. Suverænt :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Patmand » 10. dec 2016, 09:25

doukas skrev:
Patmand skrev:
Califfen skrev:
doukas skrev:
Remark skrev:Sad lige og stenede over slutspil. Det er altså en skør struktur, vi er endt med.

Fryses tabellen på nuværende tidspunkt ville de to nedrykningsspil se sådan ud.


Pulje A

AaB 26
AGF 23
Silkeborg 23
Esbjerg 16

Pulje B

FCN 24
ACH 24
OB 17
Viborg 16


Ender man på syvendepladsen får man en langt sværere pulje end at blive 8 eller 9, nu hvor pointene er faldet på denne måde. Det er helt skørt.
Det er simpelthen noget værre gøgl. Jøsses mand. Jeg troede den nye struktur skulle være mere "retfærdig".
Det tror jo nu aldrig argumentet har været.

Mere spænding og intensitet i flere kampe var vist målet.
Det er vel ikke helt skørt?

Som Califfen er inde på, så er målet at der ikke bliver en stor mængde ligegyldige kampe til sidst i sæsonen. Og som du selv påpeger, så er pointene indtil videre faldet på en måske lidt speciel måde - med fire hold der har opnået enten 23 eller 24 point, og efterfølgende er der tre bundhold med enten 16 eller 17 point.

Jeg vil først sige at man bør spille grundspillet færdigt, før vi maler fanden på døren.
Selv hvis vi havner i en situation der minder om ovenstående scenarie, så er worst case scenario velsagtens, at vi kan ende op med at skulle spille playoff-kampe mod OB/Viborg. Tabes disse sammenlagt venter endnu to playoff-kampe mod nummer tre i 1. division.

Alt andet lige bringer det jo mere spænding til det sidste, hvor man ofte kan se hold spille 5-6-7 ret ligegyldige kampe til sidst i sæsonen, med dertil hørende uinspirerede indsatster.

Jeg skal ikke gøre mig til den store fortaler for den nye struktur, men jeg syntes da hverken det er skørt eller nødvendigvis negativt, at man forsøger at bibeholde spændingen for flest mulige hold/fans.
Jamen hvis det er spænding man søger, så har jeg et bedre forslag. Når der er spillet 26 runder, rafler hvert hold med 1 terning. Man ganger så terningens øjne med holdets pointal.

Dernæst spiller top 4 knock-out om medaljler, mens bund 8 spiller knock-out om nedrykning.
Nu er AaB på en 8. plads og pludselig i pulje med OB og Viborg, der har henholdsvis 9 og 10 point færre end vi har.

Det er helt skørt og noget værre gøgl?

Min pointe består; det giver ikke mening at fastfryse stillingen efter forgodtbefindende i løbet af en sæson, og diskutere eventuelle nedrykningsslutspilsscenarier ud fra det.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 4. jan 2017, 16:26

Nu kan aktiviteterne omkring SønderjyskE være svær at putte ind i en eksisterende kasse, så det blev her.

Status på vintervinduet:
Træneren er solgt, ny er ikke afklaret.
To stamspillere har skrevet kontrakt med en anden klub fra sommer.
Yderligere 7 spillere har kontraktudløb til sommer.

Hvis vi så smider en assistent(Enevoldsen), som har meldt ud, at der er langt til Haderslev. Det kunne med Thomasbergs cheftrænerrolle i Hobro give en assistenttrænerplads i Randers ?

De skal nok klare sig, det er jeg ikke nervøs for, men de skal nok oppe sig lidt for ikke at have havne i en lidt urolig periode...
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 8. jan 2017, 13:03

FlæskeFrank skrev:Nu kan aktiviteterne omkring SønderjyskE være svær at putte ind i en eksisterende kasse, så det blev her.

Status på vintervinduet:
Træneren er solgt, ny er ikke afklaret.
To stamspillere har skrevet kontrakt med en anden klub fra sommer.
Yderligere 7 spillere har kontraktudløb til sommer.

Hvis vi så smider en assistent(Enevoldsen), som har meldt ud, at der er langt til Haderslev. Det kunne med Thomasbergs cheftrænerrolle i Hobro give en assistenttrænerplads i Randers ?

De skal nok klare sig, det er jeg ikke nervøs for, men de skal nok oppe sig lidt for ikke at have havne i en lidt urolig periode...
Nu ser det ud til, at Enevoldsen smutter. Så vil jeg da godt smide endnu et SønderjyskE bud i kurven. Absalonsen skriver kontrakt med AGF eller OB for 2½-3 år indenfor 14 dage.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af doukas » 20. jan 2017, 15:15

Hvis jeg var Efb-sympatisør (hvilket jeg er en lille smule, da jeg har boet i byen årrække), ville jeg være særdeles utryg for fremtiden.

Jeg ser Efb med kurs lige imod afgrunden af flere årsager.
  • En elendig ledelse.

    En elendig økonomi.

    En uerfaren cheftræner.

    Et hold, som er ved at blive drænet for etablerede spillere, og hvor der nu hentes helt uprøvede lottokuponer ind som erstatning

    Et kæmpe wild-card af en sportsdirektør.
Er der overhovedet noget positivt at sige om Efb?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Sanchez94 » 20. jan 2017, 15:20

doukas skrev:Hvis jeg var Efb-sympatisør (hvilket jeg er en lille smule, da jeg har boet i byen årrække), ville jeg være særdeles utryg for fremtiden.

Jeg ser Efb med kurs lige imod afgrunden af flere årsager.
  • En elendig ledelse.

    En elendig økonomi.

    En uerfaren cheftræner.

    Et hold, som er ved at blive drænet for etablerede spillere, og hvor der nu hentes helt uprøvede lottokuponer ind som erstatning

    Et kæmpe wild-card af en sportsdirektør.
Er der overhovedet noget positivt at sige om Efb?
De har et flot stadion, det må man give dem!

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1566
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af dyhrmaN » 20. jan 2017, 17:54

Sanchez94 skrev:
doukas skrev:Hvis jeg var Efb-sympatisør (hvilket jeg er en lille smule, da jeg har boet i byen årrække), ville jeg være særdeles utryg for fremtiden.

Jeg ser Efb med kurs lige imod afgrunden af flere årsager.
  • En elendig ledelse.

    En elendig økonomi.

    En uerfaren cheftræner.

    Et hold, som er ved at blive drænet for etablerede spillere, og hvor der nu hentes helt uprøvede lottokuponer ind som erstatning

    Et kæmpe wild-card af en sportsdirektør.
Er der overhovedet noget positivt at sige om Efb?
De har et flot stadion, det må man give dem!
Jeg vil faktisk gå så langt som at kalde det ligaens bedste og flotteste!

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af AaB1978 » 24. jan 2017, 11:47

doukas skrev:Hvis jeg var Efb-sympatisør (hvilket jeg er en lille smule, da jeg har boet i byen årrække), ville jeg være særdeles utryg for fremtiden.

Jeg ser Efb med kurs lige imod afgrunden af flere årsager.
  • En elendig ledelse.

    En elendig økonomi.

    En uerfaren cheftræner.

    Et hold, som er ved at blive drænet for etablerede spillere, og hvor der nu hentes helt uprøvede lottokuponer ind som erstatning

    Et kæmpe wild-card af en sportsdirektør.
Er der overhovedet noget positivt at sige om Efb?
Det er egentlig lidt vanvittigt at gå ind og se Esbjergs trup pr. dags dato:

http://www.efb.dk/fodbold/foersteholdet/truppenstab/

Der er kun 20 spillere tilbage - og i dag kan man så læse, at man også prøve at afskibe Jeppe Andersen, så man ikke der snart kun er 19 tilbage.

Man har totalt solgt ud og ind er kommet nogen lottokuponer, hvoraf nogen af dem vel hverken kan engelsk eller dansk.

Virkelig en deroute af rang, den klub har gang i.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af De Fem » 24. jan 2017, 12:10

AaB1978 skrev:
Man har totalt solgt ud og ind er kommet nogen lottokuponer, hvoraf nogen af dem vel hverken kan engelsk eller dansk.

Virkelig en deroute af rang, den klub har gang i.
De har klart meldt ud, at de er i første division efter sommer. Ingen tvivl om det.

De tre spillere de har fået ind har udløb til sommer, og ud over Jeppe Andersen har Robin Söder og Awer Mabil også udløb, så lige pt. har nok 14-15 mand der er klar efter sommer.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af AalBoyeBK » 26. jan 2017, 15:43

De Fem skrev:
AaB1978 skrev:
Man har totalt solgt ud og ind er kommet nogen lottokuponer, hvoraf nogen af dem vel hverken kan engelsk eller dansk.

Virkelig en deroute af rang, den klub har gang i.
De har klart meldt ud, at de er i første division efter sommer. Ingen tvivl om det.

De tre spillere de har fået ind har udløb til sommer, og ud over Jeppe Andersen har Robin Söder og Awer Mabil også udløb, så lige pt. har nok 14-15 mand der er klar efter sommer.
Med den nye struktur kan de sagtens redde sig i de sidste kampe, men det er godt nok en spøjs udvikling den klub tager. Ville være meget bekymret hvis jeg var EfB-fan. Virker som om man stoler blindt på ham hollænderen. Synes ikke han fremstår super kompetent, men omvendt har det jo sejlet på ledelsesgangene i Esbjerg i flere år. Vildt hvordan man kan kaste det hold man havde for få år siden væk.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af salling23 » 27. jan 2017, 23:08

Mon ikke Esbjerg satser på en Lyngby konkurs, så den direkte nedrykning er væk
Så skal de "bare" kunne slå 1. divisions nr 2
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. jan 2017, 01:38

AalBoyeBK skrev:
De Fem skrev:
AaB1978 skrev:
Man har totalt solgt ud og ind er kommet nogen lottokuponer, hvoraf nogen af dem vel hverken kan engelsk eller dansk.

Virkelig en deroute af rang, den klub har gang i.
De har klart meldt ud, at de er i første division efter sommer. Ingen tvivl om det.

De tre spillere de har fået ind har udløb til sommer, og ud over Jeppe Andersen har Robin Söder og Awer Mabil også udløb, så lige pt. har nok 14-15 mand der er klar efter sommer.
Med den nye struktur kan de sagtens redde sig i de sidste kampe, men det er godt nok en spøjs udvikling den klub tager. Ville være meget bekymret hvis jeg var EfB-fan. Virker som om man stoler blindt på ham hollænderen. Synes ikke han fremstår super kompetent, men omvendt har det jo sejlet på ledelsesgangene i Esbjerg i flere år. Vildt hvordan man kan kaste det hold man havde for få år siden væk.
Enig i at deres hollandske ven virker "speciel". Men samtidig er der ingen tvivl om at de har haft nogle gigantiske problemer med deres trup, som rystede selv en så erfaren og markant lederskikkelse som Colin Todd. Jeg tror sådan set de gør det rigtige, spørgsmålet er om de så er gode nok til at få de rigtige folk ind som afløsere... det plejer at være der filmen knækker for dem dernede.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af AaB1978 » 29. jan 2017, 15:35


frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af frederikshavneren » 29. jan 2017, 21:33

Det er nye tider ved vestkysten hvor den nye hollandske sportsdirektør fortsætter transformationen af Efbs trup senest med to lejeaftaler. Esbjerg er nok det hold der er sværest at vurdere forud for forårssæsonen

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Jakobsen » 30. jan 2017, 14:14

AaB1978 skrev:Ikast flår Vojens for 3 spillere

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... yske-trio/
Det sjove er, at jeg lidt ser det lidt som en nulsumstransfer. Det styrker selvfølgelig bøndernes bredde, men det gør dem jo ikke bedre og isoleret set er Drachmann og Dal Hende dårligere end Sparv og Novak. Så er der Simon Kroon som er en spændende spiller, men ikke en der løfter deres niveau.

ifht. Haderslev så er Dal Hende ikke bedre end, at de nok godt kan erstatte ham med Ritter. På Kroons plads har de Kløve som før har været god for dem og et ok alternativ i Greko. Så er der oprydder pladsen, hvor Drachmann lagde - der er de måske lidt svækkede. Marcel Rømer matcher i hvert fald ikke kvaliteten, men det gør deres nye islænding måske som jeg dog ærligt må indrømme jeg ikke bed mærke i da han spillede i FCV.

Summasumarum. FCM har givet SE en masse penge uden at styrke sig for alvor imens SE ikke for alvor ser svækkede ud.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 632
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Alexis » 30. jan 2017, 14:52

Jakobsen skrev:
AaB1978 skrev:Ikast flår Vojens for 3 spillere

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... yske-trio/
Det sjove er, at jeg lidt ser det lidt som en nulsumstransfer. Det styrker selvfølgelig bøndernes bredde, men det gør dem jo ikke bedre og isoleret set er Drachmann og Dal Hende dårligere end Sparv og Novak. Så er der Simon Kroon som er en spændende spiller, men ikke en der løfter deres niveau.

ifht. Haderslev så er Dal Hende ikke bedre end, at de nok godt kan erstatte ham med Ritter. På Kroons plads har de Kløve som før har været god for dem og et ok alternativ i Greko. Så er der oprydder pladsen, hvor Drachmann lagde - der er de måske lidt svækkede. Marcel Rømer matcher i hvert fald ikke kvaliteten, men det gør deres nye islænding måske som jeg dog ærligt må indrømme jeg ikke bed mærke i da han spillede i FCV.

Summasumarum. FCM har givet SE en masse penge uden at styrke sig for alvor imens SE ikke for alvor ser svækkede ud.
Jeg ser nu Sønderjyske som meget svækket. Specielt Drachmann tror jeg har haft en meget stor betydning for dem, og ham tror jeg virkelig de kommer til at mangle. Derimod er jeg enig i at det ikke virker som en betydelig forstærkning af FCM

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af birk » 2. feb 2017, 08:15

Lidt om evt nye tiltag i Superliga
Skrappere krav kan tvinge Superliga-klubber til at bruge egne talenter
http://www.tipsbladet.dk/node/274346/appview

Besvar