Superligaen 2016/17 - grundspil

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 8. jun 2016, 14:38

Så er programmet til grundspillet kommet. 26 kampe ude og hjemme mod 13 hold. Ligner klart 25 sejre til AaB og så standardnederlaget til FCK i Parken. Program http://www.superliga.dk/artikel/kampprogrammet-er-klar.

BT gav denne analyse af holdene, da oprykkerne var fundet - http://www.bt.dk/superligaen/dommen-saa ... e-struktur

Intet overraskende her. Denne sæsons top6 vil også blive grundspillets top6.

Jeg kan godt se flere hold være udfordret FCM og Brøndby pga. pengemangel. SønderjyskE med forventninger og en meget smal trup og europæisk. Randers med ny træner og er kursen klar ? AaB med dette forår kan vi også få problemer i efteråret.

Som flere har påpeget så er OB og AGF mulige højdespringere. Specielt OB ser spændende ud, men har kaget bedre trupper før. Jeg er heller ikke sikker på, at Kents aftryk helt er sat på truppen og spillet endnu.

FCN ligner mere og mere en udviklingsklub og derfor lykketræf, hvis de kommer og snuser til slutspillet. Jeg kan ikke forestille mig Viborg, Esbjerg, Horsens, Silkeborg eller Lyngby vil satse alt for meget i efteråret, men vente til vinter, hvor de bedre kender styrken og kan redde sig i et nedrykningsdrama.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Pastorius » 8. jun 2016, 15:31

FlæskeFrank skrev:Så er programmet til grundspillet kommet. 26 kampe ude og hjemme mod 13 hold. Ligner klart 25 sejre til AaB og så standardnederlaget til FCK i Parken. Program http://www.superliga.dk/artikel/kampprogrammet-er-klar.

BT gav denne analyse af holdene, da oprykkerne var fundet - http://www.bt.dk/superligaen/dommen-saa ... e-struktur

Intet overraskende her. Denne sæsons top6 vil også blive grundspillets top6.

Jeg kan godt se flere hold være udfordret FCM og Brøndby pga. pengemangel. SønderjyskE med forventninger og en meget smal trup og europæisk. Randers med ny træner og er kursen klar ? AaB med dette forår kan vi også få problemer i efteråret.

Som flere har påpeget så er OB og AGF mulige højdespringere. Specielt OB ser spændende ud, men har kaget bedre trupper før. Jeg er heller ikke sikker på, at Kents aftryk helt er sat på truppen og spillet endnu.

FCN ligner mere og mere en udviklingsklub og derfor lykketræf, hvis de kommer og snuser til slutspillet. Jeg kan ikke forestille mig Viborg, Esbjerg, Horsens, Silkeborg eller Lyngby vil satse alt for meget i efteråret, men vente til vinter, hvor de bedre kender styrken og kan redde sig i et nedrykningsdrama.
Hverken FCM eller Brøndby er i nærheden af en økonomisk situation der vil være til at aflæse på det sportslige.
Sønderjyske har jeg svært ved at bedømme. Det kommer meget an på hvordan de ser ud efter transfervinduet.
Randers tror jeg klapper helt sammen. Deres eneste (!) kvalitet de sidste mange år har været Colin Todd. MEd en ny træner og den øvrige ledelse har jeg ingen som helst tiltro til at det kan gå godt. De ender i bunden.
AaB kan jeg ikke sige noget objektivt om.
Jeg tror ikke på hverken OB eller AGF - men det kan det resterende transfervindue også ændre på. OB skal dog nok klare top - 6.
FCN skal du ikke undervurdere.
Oprykkerne kender jeg for dårligt til at sige hvem der bliver sorteper.

Jeg tror top-seks kommer til at således ud (ikke prioriteret):

FCK, FCM, BIF, AaB, og så må OB, Sønderjyske, AGF og FCN slås om de to sidste. Jeg hælder til at de går til OB og FCN.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af frederikshavneren » 8. jun 2016, 17:49

Hvis jeg skal gætte på hvilken træner der først får sparket i den nye sæson så vil jeg pege på Jonas Dal Andersen. Esbjerg sluttede foråret rædderligt og hvis man skal tro forlydender i pressen så er der ikke udelt tilfredshed med træneren i Esbjergs trup

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Pollack2 » 9. jun 2016, 09:52

frederikshavneren skrev:Hvis jeg skal gætte på hvilken træner der først får sparket i den nye sæson så vil jeg pege på Jonas Dal Andersen. Esbjerg sluttede foråret rædderligt og hvis man skal tro forlydender i pressen så er der ikke udelt tilfredshed med træneren i Esbjergs trup
Det er et godt bud. Jeg tror dog også Peter Sørensen i SIF er kandidat: Han er en rigtig medvindstræner, der kun leverer resultater indtil hans oppustede ego får et lille prik. Og SIF som hold mangler nok også rutine for at kunne bide sig fast, men håber lidt at Sørensen holder, så vi slipper for at høre på ham i tossekassen.

seamann

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af seamann » 9. jun 2016, 10:22

Pollack2 skrev:
frederikshavneren skrev:Hvis jeg skal gætte på hvilken træner der først får sparket i den nye sæson så vil jeg pege på Jonas Dal Andersen. Esbjerg sluttede foråret rædderligt og hvis man skal tro forlydender i pressen så er der ikke udelt tilfredshed med træneren i Esbjergs trup
Det er et godt bud. Jeg tror dog også Peter Sørensen i SIF er kandidat: Han er en rigtig medvindstræner, der kun leverer resultater indtil hans oppustede ego får et lille prik. Og SIF som hold mangler nok også rutine for at kunne bide sig fast, men håber lidt at Sørensen holder, så vi slipper for at høre på ham i tossekassen.
Thorup er også et godt bud.

Den træner, der først forlader stillingen, bliver derimod ham tyskeren i bif. Efter at have sat sig grundigt ind i sagerne og fået kulturen helt ind under huden, forlader han stillingen efter 3 kampe i den nye sæson.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 9. jun 2016, 10:46

Jess Thorup er mit bud.

Spillet har hele året været lort, men resultaterne OK. Når resultaterne udebliver, forsvinder han. Der er en deadline, som hedder europæisk gruppespil. Når de ikke den, tror jeg samarbejdets afslutning er nær.

Nr. 2 må være en gruppe: Lars Søndergård(hvis foråret fortsætter), Ståle(hvis europæisk bliver ringe), Peter Sørensen(hvis hans ego ikke holdes nede).

Men faktisk synes jeg ikke, at fyringer ligger lige for. De fleste klubber har nye trænere og en økonomisk virkelighed at forholde sig til. Tror der er langt større chance for, at en træner bliver solgt end fyret(altså med undtagelse af Thorup).

Tror med den situation Esbjerg er havnet i, så har træneren meget lang snor(for så er han den rigtige type for dem).
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Yankee » 9. jun 2016, 10:51

Jeg vil til gengæld godt sætte lidt penge på at David Nielsen så bliver afgang nr. 2. Ikke fordi han bliver fyret, men fordi han bliver headhuntet. Han er en hamrende dygtig træner og bringer en kæmpe energi og målrettethed til en klub. Og vel at mærke ikke på Bo Henriksen-manér hvor man ser fjolset stå og råbe og skrige i 90 minutter. Nej, David Nielsen er super-cool på sidelinjen, men har alligevel en helt outstanding udstråling og karisma, som får enhver spiller og dommer til at lytte efter. Og så er David en eminent leder og inspirator på træningsbanen. Hvis man nogensinde er i området så skal man virkelig unde sig selv at tage op og se en Lyngby-træning. Jeg ved ikke om han kan overføre den karisma og energi til en større liga, men jeg tror (og håber) han kommer til at fortære alle de kedelige funktionær-typer på Superligaens trænerbænke én efter én.

Som bonus-info er han efter sigende også den første træner, der har fået Oke Akpoveta til at nikke anerkendende.

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Kristian60 » 9. jun 2016, 11:03

Yankee skrev:Jeg vil til gengæld godt sætte lidt penge på at David Nielsen så bliver afgang nr. 2. Ikke fordi han bliver fyret, men fordi han bliver headhuntet. Han er en hamrende dygtig træner og bringer en kæmpe energi og målrettethed til en klub. Og vel at mærke ikke på Bo Henriksen-manér hvor man ser fjolset stå og råbe og skrige i 90 minutter. Nej, David Nielsen er super-cool på sidelinjen, men har alligevel en helt outstanding udstråling og karisma, som får enhver spiller og dommer til at lytte efter. Og så er David en eminent leder og inspirator på træningsbanen. Hvis man nogensinde er i området så skal man virkelig unde sig selv at tage op og se en Lyngby-træning. Jeg ved ikke om han kan overføre den karisma og energi til en større liga, men jeg tror (og håber) han kommer til at fortære alle de kedelige funktionær-typer på Superligaens trænerbænke én efter én.

Som bonus-info er han efter sigende også den første træner, der har fået Oke Akpoveta til at nikke anerkendende.
Vi er faktisk kun et enkelt håndgemæng på hornevej fra at kunne udskifte vores nordjyske træner med en ny nordjysk træner.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af limey » 9. jun 2016, 12:00

Kristian60 skrev:
Yankee skrev:Jeg vil til gengæld godt sætte lidt penge på at David Nielsen så bliver afgang nr. 2. Ikke fordi han bliver fyret, men fordi han bliver headhuntet. Han er en hamrende dygtig træner og bringer en kæmpe energi og målrettethed til en klub. Og vel at mærke ikke på Bo Henriksen-manér hvor man ser fjolset stå og råbe og skrige i 90 minutter. Nej, David Nielsen er super-cool på sidelinjen, men har alligevel en helt outstanding udstråling og karisma, som får enhver spiller og dommer til at lytte efter. Og så er David en eminent leder og inspirator på træningsbanen. Hvis man nogensinde er i området så skal man virkelig unde sig selv at tage op og se en Lyngby-træning. Jeg ved ikke om han kan overføre den karisma og energi til en større liga, men jeg tror (og håber) han kommer til at fortære alle de kedelige funktionær-typer på Superligaens trænerbænke én efter én.

Som bonus-info er han efter sigende også den første træner, der har fået Oke Akpoveta til at nikke anerkendende.
Vi er faktisk kun et enkelt håndgemæng på hornevej fra at kunne udskifte vores nordjyske træner med en ny nordjysk træner.
Den ultimative forsoning?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Spanky » 9. jun 2016, 16:54

Så er TV-kampene i runde 1-7 klar

http://www.superliga.dk/artikel/tv-kamp ... e-1-7-klar

Vi starter søndag d. 17/7 kl. 16:00

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 9. jun 2016, 18:52

Dejligt at se intet er forandret. Der er en grund til, at Brøndby bliver hadet. "Lad os præstere røv og nøgler i 10 år og se om ikke vi stadig bliver valgt først". 3+ har ihvertilfald slået automatpilot til.

Første runde: Lad os vælge kampen mellem sidste sæsons nr. 4 og 11(Brøndby og Esbjerg), når man nu i stedet kunne se mestrene FCK mod oprykkerholdet Lyngby eller kampen mellem SønderjyskE(nr. 2) og AGF(Vi er bedre end stillingen). Hvorfor vise en kamp mellem to hold, som alle kender og ikke et af de nye hold. Netop David Nielsen og FCK kunne være et forrygende match.

Endelig har de programsat Esbjerg i runde 2 som den foretrukne kamp(møder FCK). Hvorfor denne tillid til Esbjerg. Havde de valgt FCK i 1. runde, så kunne de i 2. runde vælger Brøndby mod en oprykker.

I runde 3 er topkampen AGF-Randers, deres valg men jeg kunne måske godt have accepteret andre kampe før den...

I runde 4 vælger de komisk nok kampen mellem sidste sæsons nr. 3 og 4, selvom sidste sæsons nr. 1 og 2 mødes...

I runde 5 dur SønderjyskE åbenbart ift. runde 4, for da de møder de Brøndby. Så havner kampen mellem FCK og FCM længere nede på listen...

I runde 6 er vi overraskende førstevalg med FCK. Da FCK har hjemmebane bliver det nok en ret ensidig forestilling...

I runde 7 derbyweekend. Her er FCK-Brøndby som ventet førstekamp. Jeg er dog spændt på om kampen afvikles kl. 18.00. Det har politiet jo tidligere været modstander af, så mon ikke den flyttes til søndag kl. 10(den må jo ikke ligge oveni de andre kampe søndag kl. 12, 14, 16 eller kl. 20. Men spændende søndag med 5 kampe. Det skal have ros. Men jeg tror bare kl. 18 kampen flyttes og hvorfor så ikke gøre det med samme og så fastsætte en anden kamp til kl. 18(det behøver jo ikke være 3+ kamp).

Intet nyt under solen for programvalg. Og dem, som siger, at Brøndbyvalg er OK for nu får de en ny og spændende træner. Den har vi hørt før.

Jeg gider ikke brokke mig mere over valgene, for der er intet nyt under solen ift. alle de andre år. Jeg kan se, at vi valgt til mandagsvalg to gange. Det skal vi bare væk fra, selvom det pengemæssigt er OK.

Overordnet er det godt med to fredagskampe hver runde, det har været svært lige at huske fredagskampen og nåede det først når den var færdig. Med to kampe tror jeg den TV-mæssigt er langt mere attraktiv. Og Derbydag med 5 kampe skal også have ros.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4406
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af doukas » 9. jun 2016, 19:17

FlæskeFrank skrev:
Dejligt at se intet er forandret. Der er en grund til, at Brøndby bliver hadet. "Lad os præstere røv og nøgler i 10 år og se om ikke vi stadig bliver valgt først". 3+ har ihvertilfald slået automatpilot til.

Første runde: Lad os vælge kampen mellem sidste sæsons nr. 4 og 11(Brøndby og Esbjerg), når man nu i stedet kunne se mestrene FCK mod oprykkerholdet Lyngby eller kampen mellem SønderjyskE(nr. 2) og AGF(Vi er bedre end stillingen). Hvorfor vise en kamp mellem to hold, som alle kender og ikke et af de nye hold. Netop David Nielsen og FCK kunne være et forrygende match.

Endelig har de programsat Esbjerg i runde 2 som den foretrukne kamp(møder FCK). Hvorfor denne tillid til Esbjerg. Havde de valgt FCK i 1. runde, så kunne de i 2. runde vælger Brøndby mod en oprykker.

I runde 3 er topkampen AGF-Randers, deres valg men jeg kunne måske godt have accepteret andre kampe før den...

I runde 4 vælger de komisk nok kampen mellem sidste sæsons nr. 3 og 4, selvom sidste sæsons nr. 1 og 2 mødes...

I runde 5 dur SønderjyskE åbenbart ift. runde 4, for da de møder de Brøndby. Så havner kampen mellem FCK og FCM længere nede på listen...

I runde 6 er vi overraskende førstevalg med FCK. Da FCK har hjemmebane bliver det nok en ret ensidig forestilling...

I runde 7 derbyweekend. Her er FCK-Brøndby som ventet førstekamp. Jeg er dog spændt på om kampen afvikles kl. 18.00. Det har politiet jo tidligere været modstander af, så mon ikke den flyttes til søndag kl. 10(den må jo ikke ligge oveni de andre kampe søndag kl. 12, 14, 16 eller kl. 20. Men spændende søndag med 5 kampe. Det skal have ros. Men jeg tror bare kl. 18 kampen flyttes og hvorfor så ikke gøre det med samme og så fastsætte en anden kamp til kl. 18(det behøver jo ikke være 3+ kamp).

Intet nyt under solen for programvalg. Og dem, som siger, at Brøndbyvalg er OK for nu får de en ny og spændende træner. Den har vi hørt før.

Jeg gider ikke brokke mig mere over valgene, for der er intet nyt under solen ift. alle de andre år. Jeg kan se, at vi valgt til mandagsvalg to gange. Det skal vi bare væk fra, selvom det pengemæssigt er OK.

Overordnet er det godt med to fredagskampe hver runde, det har været svært lige at huske fredagskampen og nåede det først når den var færdig. Med to kampe tror jeg den TV-mæssigt er langt mere attraktiv. Og Derbydag med 5 kampe skal også have ros.
Men, Brøndby er danskernes suværene tv-favorit!

http://brondby.com/mobil/nyhed/2016/06/ ... uperligaen
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 9. jun 2016, 19:28

doukas skrev:Men, Brøndby er danskernes suværene tv-favorit!

http://brondby.com/mobil/nyhed/2016/06/ ... uperligaen
Så burde de også være attraktive at vise på de smalle tidspunkter. Nåh nej, det har ikke noget med det at gøre...

Fantastisk artikel og Tipsbladet har kopieret den næsten ordret. Ikke fordi jeg tvivler på tallene, men er generelt allergisk overfor folk, som ikke henviser til, hvor tallene stammer fra. Der må jo være nogle, som har lavet listen ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4406
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af doukas » 9. jun 2016, 19:34

FlæskeFrank skrev:
doukas skrev:Men, Brøndby er danskernes suværene tv-favorit!

http://brondby.com/mobil/nyhed/2016/06/ ... uperligaen
Så burde de også være attraktive at vise på de smalle tidspunkter. Nåh nej, det har ikke noget med det at gøre...

Fantastisk artikel og Tipsbladet har kopieret den næsten ordret. Ikke fordi jeg tvivler på tallene, men er generelt allergisk overfor folk, som ikke henviser til, hvor tallene stammer fra. Der må jo være nogle, som har lavet listen ?
Den her side er i hvert fald interessant, hvis man ser på de sidste 2 kampe.

http://www.superstats.dk/news/seertal?vis=mandag
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af frederikshavneren » 30. jun 2016, 14:36

Så fik Jonas Dal sparket. Bestemt ikke overraskende at han blev den første træner der blev fyret i 16/17 sæsonen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 30. jun 2016, 15:24

Jeg ville have troet, at de havde skiftet flere spillere før ham.

Thorup var min favorit, men han overlevede altså den første fyring.

Mon ikke Jonas Dal bliver ny træner for Vejle og skal bygge dem op. Han er nok billigere end Frank.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Califfen » 30. jun 2016, 16:15

frederikshavneren skrev:Så fik Jonas Dal sparket. Bestemt ikke overraskende at han blev den første træner der blev fyret i 16/17 sæsonen.
Eller den sidste fyring i 15/16-sæsonen? :cool:


Spændende, hvem de henter ind som erstatning.
Wieghorst kunne være et halvfrækt bud.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Califfen » 30. jun 2016, 16:18

Det er også en smule ironisk, at de fyrer manden, som de var helt vilde med at få fat i og købte fri før tid i Hobro, og så fyrer ham efter kun godt et halvt års virke. Godt castet, EfB! :)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Pastorius » 30. jun 2016, 16:21

Califfen skrev:Det er også en smule ironisk, at de fyrer manden, som de var helt vilde med at få fat i og købte fri før tid i Hobro, og så fyrer ham efter kun godt et halvt års virke. Godt castet, EfB! :)
Det er vel endnu mere komsik at de gør det lige nu, og ikke gjorde det straks sæsonen var forbi.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 30. jun 2016, 16:24

Califfen skrev:Spændende, hvem de henter ind som erstatning.
Wieghorst kunne være et halvfrækt bud.
Thomas Frank eller David Nielsen er mine bud. Spørgsmålet er så om nogen af de to, kan se deres fremtid i Esbjerg.

Men Wieghorst eller Lars Olsen må snart få bud i ligaen.
- FlæskeFrank

Besvar