Talent eller købeklub.

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af Buzz Killington » 5. aug 2016, 12:07

Mike80 skrev:
Buzz Killington skrev:
Mike80 skrev:Hvad er holdningen til AaB's transfer ageren i dette vindue herinde? Jeg ved jo fra tidligere debatter at man i Nordjylland længe har været stolt over det store antal danskere i start 11 og top prioritet på spilletid til egenudviklede talenter.

AaB vinduet har indtil nu betydet: Holgerson, Sloth, Meilinger og Flores. 4 spillere som ligner spillere til start 11 ligesom Bassogog ligner en starter pt.

Mange herindw har skudt FCM i skoen at man ikke længere kan markedsføre sig som talent/udviklingsklub ved tilsvarende vinduer og postuleret stor glæde over AaB ikke har valgt denne vej.

Hvad er holdninger nu? Glæde eller fortvivlelse over klubbens nye kurs..
Holdningen er at AaB er en klub der satser på egne talenter, samt at den strategi er forenelig med at hente spillere udefra i ny og næ. Men i modsætning til f.eks. FCM som du selv nævner, så er de sportslige ambitioner i AaB bl.a. i lyset af den økonomiske formåen, ikke nogen stor hindring i forhold til at give plads til talenterne. Derfor passer prædikatet "talentklub" bedre på klubber som AaB og FCN end FCM, i hvert fald set over de seneste par år. Det hele kan naturligvis ændre sig.

Er der mere at komme efter Mike? Godt, så smut tilbage til din egen tråd.
Hvad er din forventning til talentsatsning i jeres start 11 16/17 sæsonen? Jeg kan umiddelbart se Kasper Pedersen og måske Pohl? Og så tænker jeg Ahlman igen kan komme skadesfri. I FCM ser jeg Nissen, Poul og Duelund med samme antal tilsvarende minutter. Tager jeg fejl? Eller hvad forventer du?
Jeg misforstod. Spørger du til hvor mange spillere med baggrund i AaB's ungdomsafdeling der vil få spilletid i denne sæson? I så fald, er det vel 2/3 af hele holdet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af Yankee » 5. aug 2016, 12:23

Den væsentligste forskel er jo rekrutteringen. Midtjyllands ungdomshold består i høj grad af sjællændere og afrikanere mens AaBs ungdomshold hovedsageligt består af lokale spillere.

Der er intet galt med Midtjyllands strategi - de er i høj grad tvunget til den strategi fordi de bor i et område, hvor man er mere til håndbold og speedway. Personligt synes jeg der er noget særligt over at se et AaB-hold med så mange lokale spillere, men det er bestemt også et plus for dansk fodbold at klubber som Midtjylland og Nordsjælland henter en masse spillere ind fra andre landsdele og placerer dem i et elitemiljø, som ikke eksisterer i eksempelvis Odense, Århus eller Sønderjylland.

Det giver bare ikke ret meget mening at sammenligne 1:1 og køre sådan en penismåling som denne tråd har udviklet sig til. Midtjylland er hamrende dygtige til talentudvikling - AaB er hamrende dygtige til talentudvikling. Vi burde meget hellere grine af en klub som OB, der på de fleste årgange får røvfuld af Næsby og OKS og som ikke engang gør modstand når Nordsjælland, Brøndby og Midtjylland stjæler alle de bedste fynske U14-spillere.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af FlæskeFrank » 5. aug 2016, 12:42

Mht. OB.

Det er ganske enkelt grotesk. Der bor vel 400.000-500.000 på Fyn. Geografisk klart afgrænset, hovedbyen og storklubben placeret lige i centrum(30-40 km i alle retninger).

Der er alle forudsætninger både befolkningsmæssigt og klubmæssigt for at have DKs bedste talentbase. Der er endda en underskov af 4-5 divisionsklubber, som de næstbedste kan søge ud til.

Men OB har haft for meget: "..de kommer alligevel til os". Og så gør de ikke det, selvom både Rasmus Falk og Christian Eriksen alle tog fra Middelfart til OB, så kigger en del også andre veje.

Men det kundegrundlag burde have givet langt flere superligaspillere, så et eller andet i deres talentopbygning svigter.
- FlæskeFrank

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af Mike80 » 5. aug 2016, 20:22

Buzz Killington skrev:
Mike80 skrev:
Buzz Killington skrev:
Mike80 skrev:Hvad er holdningen til AaB's transfer ageren i dette vindue herinde? Jeg ved jo fra tidligere debatter at man i Nordjylland længe har været stolt over det store antal danskere i start 11 og top prioritet på spilletid til egenudviklede talenter.

AaB vinduet har indtil nu betydet: Holgerson, Sloth, Meilinger og Flores. 4 spillere som ligner spillere til start 11 ligesom Bassogog ligner en starter pt.

Mange herindw har skudt FCM i skoen at man ikke længere kan markedsføre sig som talent/udviklingsklub ved tilsvarende vinduer og postuleret stor glæde over AaB ikke har valgt denne vej.

Hvad er holdninger nu? Glæde eller fortvivlelse over klubbens nye kurs..
Holdningen er at AaB er en klub der satser på egne talenter, samt at den strategi er forenelig med at hente spillere udefra i ny og næ. Men i modsætning til f.eks. FCM som du selv nævner, så er de sportslige ambitioner i AaB bl.a. i lyset af den økonomiske formåen, ikke nogen stor hindring i forhold til at give plads til talenterne. Derfor passer prædikatet "talentklub" bedre på klubber som AaB og FCN end FCM, i hvert fald set over de seneste par år. Det hele kan naturligvis ændre sig.

Er der mere at komme efter Mike? Godt, så smut tilbage til din egen tråd.
Hvad er din forventning til talentsatsning i jeres start 11 16/17 sæsonen? Jeg kan umiddelbart se Kasper Pedersen og måske Pohl? Og så tænker jeg Ahlman igen kan komme skadesfri. I FCM ser jeg Nissen, Poul og Duelund med samme antal tilsvarende minutter. Tager jeg fejl? Eller hvad forventer du?
Jeg misforstod. Spørger du til hvor mange spillere med baggrund i AaB's ungdomsafdeling der vil få spilletid i denne sæson? I så fald, er det vel 2/3 af hele holdet.
Nej du misforstod mig ikke. Hvis det udelukkende handlede om spillere fra egne rækker havde jeg også nævnt Hassan i FCM. Jeg helt med på at har en del spillere med AaB baggrund og en høj procentdel egen producerede spilleminutter på 1.holdet sidste sæson. Men tallene lyver vel retfærdigvis lidt iforhold til talentsatsning. Ret beset siger det vel ikke så meget om AaB som nuværende talentklub, at tidligere spillere som: Risgaard, Helinius, Enevoldsen og Wurtz er vendt tilbage efter mislykkede ophold i udlandet, og igen tæller som spillere af egen udvikling. Egen udviklede jovist! Men at AaB tager imod en hjemvendt Risgaard viser vel ikke direkte, at man her satser på talent udvikling selvom tallene kan se sådan ud.

Jeg spørger til hvilke nye talenter du forventer at se blomstre i den nye sæson. Du har nævnt en række navne ligesom jeg og så må vi jo tage debatten op igen når kampene er spillet.

Mike

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af Buzz Killington » 5. aug 2016, 20:33

Mike80 skrev:
Buzz Killington skrev:
Mike80 skrev:
Buzz Killington skrev:
Mike80 skrev:Hvad er holdningen til AaB's transfer ageren i dette vindue herinde? Jeg ved jo fra tidligere debatter at man i Nordjylland længe har været stolt over det store antal danskere i start 11 og top prioritet på spilletid til egenudviklede talenter.

AaB vinduet har indtil nu betydet: Holgerson, Sloth, Meilinger og Flores. 4 spillere som ligner spillere til start 11 ligesom Bassogog ligner en starter pt.

Mange herindw har skudt FCM i skoen at man ikke længere kan markedsføre sig som talent/udviklingsklub ved tilsvarende vinduer og postuleret stor glæde over AaB ikke har valgt denne vej.

Hvad er holdninger nu? Glæde eller fortvivlelse over klubbens nye kurs..
Holdningen er at AaB er en klub der satser på egne talenter, samt at den strategi er forenelig med at hente spillere udefra i ny og næ. Men i modsætning til f.eks. FCM som du selv nævner, så er de sportslige ambitioner i AaB bl.a. i lyset af den økonomiske formåen, ikke nogen stor hindring i forhold til at give plads til talenterne. Derfor passer prædikatet "talentklub" bedre på klubber som AaB og FCN end FCM, i hvert fald set over de seneste par år. Det hele kan naturligvis ændre sig.

Er der mere at komme efter Mike? Godt, så smut tilbage til din egen tråd.
Hvad er din forventning til talentsatsning i jeres start 11 16/17 sæsonen? Jeg kan umiddelbart se Kasper Pedersen og måske Pohl? Og så tænker jeg Ahlman igen kan komme skadesfri. I FCM ser jeg Nissen, Poul og Duelund med samme antal tilsvarende minutter. Tager jeg fejl? Eller hvad forventer du?
Jeg misforstod. Spørger du til hvor mange spillere med baggrund i AaB's ungdomsafdeling der vil få spilletid i denne sæson? I så fald, er det vel 2/3 af hele holdet.
Nej du misforstod mig ikke. Hvis det udelukkende handlede om spillere fra egne rækker havde jeg også nævnt Hassan i FCM. Jeg helt med på at har en del spillere med AaB baggrund og en høj procentdel egen producerede spilleminutter på 1.holdet sidste sæson. Men tallene lyver vel retfærdigvis lidt iforhold til talentsatsning. Ret beset siger det vel ikke så meget om AaB som nuværende talentklub, at tidligere spillere som: Risgaard, Helinius, Enevoldsen og Wurtz er vendt tilbage efter mislykkede ophold i udlandet, og igen tæller som spillere af egen udvikling. Egen udviklede jovist! Men at AaB tager imod en hjemvendt Risgaard viser vel ikke direkte, at man her satser på talent udvikling selvom tallene kan se sådan ud.

Jeg spørger til hvilke nye talenter du forventer at se blomstre i den nye sæson. Du har nævnt en række navne ligesom jeg og så må vi jo tage debatten op igen når kampene er spillet.

Mike
Jeg er nok lidt usikker på hvad "debatten" er i dine øjne. Er det noget a la "hvem af AaB eller FCM er bedst til talenter?", eller er det "er AaB en talentklub eller en købeklub?". Hvis det er det sidste, så er pendulet måske svunget marginalt tættere på købeklub, men kun hvis dette skal vurderes ud fra et enkelt transfervindue. Det er dog stadig ikke nok til at prædikatet "talentklub" overhovedet er i fare i mine øjne. Men jeg må indrømme jeg ikke har lyst til en længere diskussion af hvad kritieriet for det ene og det andet prædikat er, eller en længere sammenligning af AaB med andre klubber i landet.

Hvis du har lyst til at gå dybere med din analyse, så kan du på transfermarkt finde en god opgørelse over hvilke undgomsspillere der er blevet rykket op på holdet, samt hvor mange kampe de har fået.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af Kunji » 5. aug 2016, 20:47

Så lad dog være med at svare drengen. Han er her udelukkende for at provokere, og en af dem, der tager debatten er gudhjælpemig ham, der i sin signatur har advaret andre brugere mod at tage debatten med klovne.

Noget helt andet er, at jeg faktisk ikke forstår, at en tråd oprettet af en gæstebruger, som i værste fald er ment som en provokation, og som i bedste fald er en ligegyldig tråd, der blot handler om hans nysgerrighed, kan få lov at blive stående herinde. Den tjener intet formål andet end Mikes, og den bidrager med nul og niks.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af Buzz Killington » 5. aug 2016, 20:54

Kunji skrev:Så lad dog være med at svare drengen. Han er her udelukkende for at provokere, og en af dem, der tager debatten er gudhjælpemig ham, der i sin signatur har advaret andre brugere mod at tage debatten med klovne.

Noget helt andet er, at jeg faktisk ikke forstår, at en tråd oprettet af en gæstebruger, som i værste fald er ment som en provokation, og som i bedste fald er en ligegyldig tråd, der blot handler om hans nysgerrighed, kan få lov at blive stående herinde. Den tjener intet formål andet end Mikes, og den bidrager med nul og niks.
Den signatur virkede desværre ikke, underligt nok, for signaturer er som bekendt ellers verdens bedste måde at udtrykke holdninger på. Og ja, du har ret. Det er dumt af falde i, men jeg tænkte at hvis man nu svarede ham pænt, og nedtrappede en smule, så ville tråden dø ud når nu Juntaen ikke har fundet den ligyldig nok til at fjerne.

Jeg undskylder, og undlader at fodre ham yderligere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. aug 2016, 21:07

Kunji skrev:Så lad dog være med at svare drengen. Han er her udelukkende for at provokere, og en af dem, der tager debatten er gudhjælpemig ham, der i sin signatur har advaret andre brugere mod at tage debatten med klovne.

Noget helt andet er, at jeg faktisk ikke forstår, at en tråd oprettet af en gæstebruger, som i værste fald er ment som en provokation, og som i bedste fald er en ligegyldig tråd, der blot handler om hans nysgerrighed, kan få lov at blive stående herinde. Den tjener intet formål andet end Mikes, og den bidrager med nul og niks.
Hørt! Jeg synes absolut også det var på sin plads hvis juntaen kom på banen her, man skal være alvorligt blind for ikke at se hvad hensigten er med tråden.

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af Since » 5. aug 2016, 21:30

FlæskeFrank skrev:Mht. OB.

Det er ganske enkelt grotesk. Der bor vel 400.000-500.000 på Fyn. Geografisk klart afgrænset, hovedbyen og storklubben placeret lige i centrum(30-40 km i alle retninger).

Der er alle forudsætninger både befolkningsmæssigt og klubmæssigt for at have DKs bedste talentbase. Der er endda en underskov af 4-5 divisionsklubber, som de næstbedste kan søge ud til.

Men OB har haft for meget: "..de kommer alligevel til os". Og så gør de ikke det, selvom både Rasmus Falk og Christian Eriksen alle tog fra Middelfart til OB, så kigger en del også andre veje.

Men det kundegrundlag burde have givet langt flere superligaspillere, så et eller andet i deres talentopbygning svigter.
Du har fuldstændig ret. Heldigvis er der blevet oprustet kraftigt de sidste par år. Så mon ikke det giver resultat på et tidspunkt.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af doukas » 14. aug 2016, 16:29

MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar