Talent eller købeklub.

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Talent eller købeklub.

Indlæg af Mike80 » 5. aug 2016, 09:19

Hvad er holdningen til AaB's transfer ageren i dette vindue herinde? Jeg ved jo fra tidligere debatter at man i Nordjylland længe har været stolt over det store antal danskere i start 11 og top prioritet på spilletid til egenudviklede talenter.

AaB vinduet har indtil nu betydet: Holgerson, Sloth, Meilinger og Flores. 4 spillere som ligner spillere til start 11 ligesom Bassogog ligner en starter pt.

Mange herindw har skudt FCM i skoen at man ikke længere kan markedsføre sig som talent/udviklingsklub ved tilsvarende vinduer og postuleret stor glæde over AaB ikke har valgt denne vej.

Hvad er holdninger nu? Glæde eller fortvivlelse over klubbens nye kurs..

Med håb om en konstruktiv debat.

Mike

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af Eksil » 5. aug 2016, 09:23

Klubben har jo en klart strategi om at hente spillere til toppen af truppen og give talenterne plads omkring dem. Forskellen mellem eks. AaB og Randers/Viborg/AGF er at de henter bredt til truppen, hvilket presser talenterne ud. Intet nyt under solen her.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af doukas » 5. aug 2016, 09:25

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... steholdet/

Og dit bluff er kaldt Mike, du håber netop ikke på en konstruktiv debat

Skrid nu hjem til Graven udstil alle de jantelovsramte tåber fra Nordjylland

Edit:

Spillere ud: Jönsson, Thrane, KEP, Spalvis, Bruhn, Nicolaj Thomsen, Asger Bust og Augo (stoppet)

Spillere ind: Holgersson, Meillinger, Sloth, Flores, Helenius, Ahlmann + 6 spillere af egen avl

Hvor er det lige du ser den store ændring i AaB`s strategi?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af NIN » 5. aug 2016, 09:37

Mike80 skrev:Hvad er holdningen til AaB's transfer ageren i dette vindue herinde? Jeg ved jo fra tidligere debatter at man i Nordjylland længe har været stolt over det store antal danskere i start 11 og top prioritet på spilletid til egenudviklede talenter.

AaB vinduet har indtil nu betydet: Holgerson, Sloth, Meilinger og Flores. 4 spillere som ligner spillere til start 11 ligesom Bassogog ligner en starter pt.

Mange herindw har skudt FCM i skoen at man ikke længere kan markedsføre sig som talent/udviklingsklub ved tilsvarende vinduer og postuleret stor glæde over AaB ikke har valgt denne vej.

Hvad er holdninger nu? Glæde eller fortvivlelse over klubbens nye kurs..

Med håb om en konstruktiv debat.

Mike
Jeg mener du udstiller dig selv som en klovn igen-igen ved at bruge din tid på vores forum alt i mens I selv ligger i toppen af ligaen, er på vej videre i Europa og er ved at lande en af de økonomiske største handel i superligaens historie. Din tilstedeværelse udstiller mere end noget andet, hvor trist livet er som Ikast fan. Selv når tallerken er fuld, flisen er godt besøgt og røven smerter søger du væk fra bordellet. Ang. antallet af såkaldte købe spillere. Så spillede vi bl.a. med Jönsson, Kep, Thelander og Spalvis i dobbelt sæsonen. Så selv om du patetisk prøver at sminke sit indlæg som debatskabende, er det jo ikke andet end endnu en barnlig provokation.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af fish » 5. aug 2016, 09:42

Min holdning: kursen er den samme som i går. Der er ikke noget der er ændret. Fantastisk at se så mange spillere af egen avl få chancen hurtigt.

Fint at der er handlet ind primært på de positioner hvor vi ikke har egne talenter klar. Tab af erfaren midtforsvar skulle erstattes med ny erfaring.

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af gravballe » 5. aug 2016, 09:48

Mike80 skrev:Hvad er holdningen til AaB's transfer ageren i dette vindue herinde? Jeg ved jo fra tidligere debatter at man i Nordjylland længe har været stolt over det store antal danskere i start 11 og top prioritet på spilletid til egenudviklede talenter.

AaB vinduet har indtil nu betydet: Holgerson, Sloth, Meilinger og Flores. 4 spillere som ligner spillere til start 11 ligesom Bassogog ligner en starter pt.

Mange herindw har skudt FCM i skoen at man ikke længere kan markedsføre sig som talent/udviklingsklub ved tilsvarende vinduer og postuleret stor glæde over AaB ikke har valgt denne vej.

Hvad er holdninger nu? Glæde eller fortvivlelse over klubbens nye kurs..

Med håb om en konstruktiv debat.

Mike
Billede

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af FCM » 5. aug 2016, 09:51

Eftersom AaB markant var den klub, der gav mest spilletid til egenudviklede spillere i SL i sidste sæson, så er der vist ikke så meget at diskutere. Det er vel helt naturligt, at man henter nogle eksterne erfarne folk ind, for at supplere de unge.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af jernskjorten » 5. aug 2016, 10:04

I har jeres helt egen legeplads på et fremmed forum - brug den dog:
viewtopic.php?f=11&t=16182

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af Mike80 » 5. aug 2016, 10:10

FCM skrev:Eftersom AaB markant var den klub, der gav mest spilletid til egenudviklede spillere i SL i sidste sæson, så er der vist ikke så meget at diskutere. Det er vel helt naturligt, at man henter nogle eksterne erfarne folk ind, for at supplere de unge.
FCM vandt da også DM guld med en massiv stamme af egenudviklede spillere. Men i netop det øjeblik man solgte Erik, Igboun, Izunna og Jesper Lauridsen og købte spillere til toppen mistede man jo ifølge mange (specielt herinde) muligheden for fremadrettet at promovere sig som talent klub.

Det vel iøvrigt ikke talentudvikling at rykke 6 spillere op hvis man alligevel tror så lidt på talenterne at man eerstattet alt salg 1:1 med udefrakommende profilen. Men hvis det argumentet har fcm vist rykket 7 talenter op i dette vindue, så man vel også hos os tilbage som talentudvikler i givet fald..

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af Mike80 » 5. aug 2016, 10:11

jernskjorten skrev:I har jeres helt egen legeplads på et fremmed forum - brug den dog:
viewtopic.php?f=11&t=16182
Kan du ikke debatere mig i egen tråd inden du afsporer denne her.

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af Mike80 » 5. aug 2016, 10:35

Eksil skrev:Klubben har jo en klart strategi om at hente spillere til toppen af truppen og give talenterne plads omkring dem. Forskellen mellem eks. AaB og Randers/Viborg/AGF er at de henter bredt til truppen, hvilket presser talenterne ud. Intet nyt under solen her.
Er det ikke netop det fcm også har gjort? Man har rigtig nok købt dyre profiler men fakta er jo at vi feks. Igår stadig spiller med mange unge som: Nissen, Bangaard, Rømer, Hassan, Poul.

Mit argument i hele debatten omkring fcm har jo netop været at et profilkøb ikke bør udelukke fremadrettet talentsatsning. Sisto havde måske netop brug for konkurrencen fra Kadlec for at ligge næste lag på. Pusic gør imo Poul bedre. Osv.

Og bare for lige at slå fast. Jeg synes AaB er en fantastisk klub til at udvikle talent og det syn har ikke ændret sig pga. Jeres seneste indkøb. Mit indlæg er heller ikke for at provokere eller trolle men blot for at synliggøre en tidligere pointe som måske er nemmere at se når det gælder ens egen klub forhold.

Mike

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af Mike80 » 5. aug 2016, 10:40

fish skrev:Min holdning: kursen er den samme som i går. Der er ikke noget der er ændret. Fantastisk at se så mange spillere af egen avl få chancen hurtigt.

Fint at der er handlet ind primært på de positioner hvor vi ikke har egne talenter klar. Tab af erfaren midtforsvar skulle erstattes med ny erfaring.

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk
Præcist som når FCM handlede ind til de pladser hvor talentet ikke var tilstede til at kunne erstatte pprofilsalg. Vi havde solgt mange af vores talenter tidligt grundet tidligere økonomisk krisetider og udmeldinger var ved Benhams ankomst fra start at der skulle handles 2 sæsonen, hvorefter en stærk årgang 97 ville være klar. (Vi sluttede med 6 årgang 97 mod Silkeborg) Men dette argument har jo aldrig rigtig slået igennem herinde i FCM som talent klub debatten.

mike

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af KJ » 5. aug 2016, 10:53

Fuck nu af, Mike....

Find et andet sted at tilfredsstille dine trolling-lyster.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af Eksil » 5. aug 2016, 10:55

Naturligvis har FCM da talenter, det tror jeg ingen har benægtet. Ellers ville det også være dumt at bruge et to-cifret millionbeløb om året på at have et akademi. Det er således en falsk modstilling, da stort set alle klubber har talenter og køber ind.

FCM er dog først og fremmest en kedelig klub, drevet af kedelig mennesker, som taber en helvedes masse penge hver år.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af jernskjorten » 5. aug 2016, 11:00

Mike80 skrev:
jernskjorten skrev:I har jeres helt egen legeplads på et fremmed forum - brug den dog:
viewtopic.php?f=11&t=16182
Kan du ikke debatere mig i egen tråd inden du afsporer denne her.
Mig bekendt er dette AaB Support Clubs officielle fan-forum, der - sidst jeg så efter - er et debatforum for AaB-fans. Jeg kommer herind som AaB-fan for at læse og deltage i en debat om AaB mv. med andre AaB-fans. Jeg er som regel bedøvende ligeglad med, hvad FCM-, FCK- eller BIF-fans måtte mene om vores talentstrategi. Hvis jeg vil høre om andre holds fans' syn på AaB, er bold.dks forum vel en mulighed.

Selvfølgelig er jeg indforstået med, at "gæster" kan skrive indlæg herinde, men jeg mener at kunne huske, at nogen har henvist til en uskreven regel om, at man som gæst er velkommen til at komme med fakta eller afklarende oplysninger om sin egen klub, men at man grundlæggende opfører sig pænt, hvilket jeg synes, at du og FCM som regel har svært ved.

Som NIN også skriver - det virker i den grad til, at jeres egen fest keder jer, og så braser I ind hos naboen, hvor der er mere gang i den.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af FlæskeFrank » 5. aug 2016, 11:13

Mike80 skrev:
fish skrev:Min holdning: kursen er den samme som i går. Der er ikke noget der er ændret. Fantastisk at se så mange spillere af egen avl få chancen hurtigt.

Fint at der er handlet ind primært på de positioner hvor vi ikke har egne talenter klar. Tab af erfaren midtforsvar skulle erstattes med ny erfaring.

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk
Præcist som når FCM handlede ind til de pladser hvor talentet ikke var tilstede til at kunne erstatte pprofilsalg. Vi havde solgt mange af vores talenter tidligt grundet tidligere økonomisk krisetider og udmeldinger var ved Benhams ankomst fra start at der skulle handles 2 sæsonen, hvorefter en stærk årgang 97 ville være klar. (Vi sluttede med 6 årgang 97 mod Silkeborg) Men dette argument har jo aldrig rigtig slået igennem herinde i FCM som talent klub debatten.

mike
Jeg kan simpelthen som fan ikke forstå, at man har slugt den udmelding fra klubben råt. At det var i orden at hente 17 mio spillere i vintervinduet, fordi man en gang havde solgt et talent. Det som skete i jeres januarvindue var vanvid og kan ikke argumenteres med tidligere økonomiske kristetider. Det var panik i 11'te time. Især hvis man 6 måneder senere henter 7 spillere op i førsteholdstruppen, så var talentmassen nok ikke så smal alligevel-

Når snakken falder på Jesper Lauridsen, så var det meget underligt. Lokal, som gjorde det rigtig godt, men blev alligevel skrottet(med gårsdagens kamp vil du nok sige, at det var rigtig). Det var uforståeligt og dårlig talentpleje.

Problemet er for jer, er, at der automatisk kommer teflon på, når bestyrelsen har forklaret hvordan det er.

Når det så er sagt, så er AaB og FCM dette vindue begunstiget af ekstraordinær mange talenter, hvilket gør hele snakken noget pløret. For begge hold har jo næsten hevet en spiller op på hver plads, og så vil ergo alle nyindkøb jo konkurrere med et talent.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af Buzz Killington » 5. aug 2016, 11:42

Mike80 skrev:Hvad er holdningen til AaB's transfer ageren i dette vindue herinde? Jeg ved jo fra tidligere debatter at man i Nordjylland længe har været stolt over det store antal danskere i start 11 og top prioritet på spilletid til egenudviklede talenter.

AaB vinduet har indtil nu betydet: Holgerson, Sloth, Meilinger og Flores. 4 spillere som ligner spillere til start 11 ligesom Bassogog ligner en starter pt.

Mange herindw har skudt FCM i skoen at man ikke længere kan markedsføre sig som talent/udviklingsklub ved tilsvarende vinduer og postuleret stor glæde over AaB ikke har valgt denne vej.

Hvad er holdninger nu? Glæde eller fortvivlelse over klubbens nye kurs..
Holdningen er at AaB er en klub der satser på egne talenter, samt at den strategi er forenelig med at hente spillere udefra i ny og næ. Men i modsætning til f.eks. FCM som du selv nævner, så er de sportslige ambitioner i AaB bl.a. i lyset af den økonomiske formåen, ikke nogen stor hindring i forhold til at give plads til talenterne. Derfor passer prædikatet "talentklub" bedre på klubber som AaB og FCN end FCM, i hvert fald set over de seneste par år. Det hele kan naturligvis ændre sig.

Er der mere at komme efter Mike? Godt, så smut tilbage til din egen tråd.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af Mike80 » 5. aug 2016, 11:49

Buzz Killington skrev:
Mike80 skrev:Hvad er holdningen til AaB's transfer ageren i dette vindue herinde? Jeg ved jo fra tidligere debatter at man i Nordjylland længe har været stolt over det store antal danskere i start 11 og top prioritet på spilletid til egenudviklede talenter.

AaB vinduet har indtil nu betydet: Holgerson, Sloth, Meilinger og Flores. 4 spillere som ligner spillere til start 11 ligesom Bassogog ligner en starter pt.

Mange herindw har skudt FCM i skoen at man ikke længere kan markedsføre sig som talent/udviklingsklub ved tilsvarende vinduer og postuleret stor glæde over AaB ikke har valgt denne vej.

Hvad er holdninger nu? Glæde eller fortvivlelse over klubbens nye kurs..
Holdningen er at AaB er en klub der satser på egne talenter, samt at den strategi er forenelig med at hente spillere udefra i ny og næ. Men i modsætning til f.eks. FCM som du selv nævner, så er de sportslige ambitioner i AaB bl.a. i lyset af den økonomiske formåen, ikke nogen stor hindring i forhold til at give plads til talenterne. Derfor passer prædikatet "talentklub" bedre på klubber som AaB og FCN end FCM, i hvert fald set over de seneste par år. Det hele kan naturligvis ændre sig.

Er der mere at komme efter Mike? Godt, så smut tilbage til din egen tråd.
Hvad er din forventning til talentsatsning i jeres start 11 16/17 sæsonen? Jeg kan umiddelbart se Kasper Pedersen og måske Pohl? Og så tænker jeg Ahlman igen kan komme skadesfri. I FCM ser jeg Nissen, Poul og Duelund med samme antal tilsvarende minutter. Tager jeg fejl? Eller hvad forventer du?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af Buzz Killington » 5. aug 2016, 11:59

Mike80 skrev:
Buzz Killington skrev:
Mike80 skrev:Hvad er holdningen til AaB's transfer ageren i dette vindue herinde? Jeg ved jo fra tidligere debatter at man i Nordjylland længe har været stolt over det store antal danskere i start 11 og top prioritet på spilletid til egenudviklede talenter.

AaB vinduet har indtil nu betydet: Holgerson, Sloth, Meilinger og Flores. 4 spillere som ligner spillere til start 11 ligesom Bassogog ligner en starter pt.

Mange herindw har skudt FCM i skoen at man ikke længere kan markedsføre sig som talent/udviklingsklub ved tilsvarende vinduer og postuleret stor glæde over AaB ikke har valgt denne vej.

Hvad er holdninger nu? Glæde eller fortvivlelse over klubbens nye kurs..
Holdningen er at AaB er en klub der satser på egne talenter, samt at den strategi er forenelig med at hente spillere udefra i ny og næ. Men i modsætning til f.eks. FCM som du selv nævner, så er de sportslige ambitioner i AaB bl.a. i lyset af den økonomiske formåen, ikke nogen stor hindring i forhold til at give plads til talenterne. Derfor passer prædikatet "talentklub" bedre på klubber som AaB og FCN end FCM, i hvert fald set over de seneste par år. Det hele kan naturligvis ændre sig.

Er der mere at komme efter Mike? Godt, så smut tilbage til din egen tråd.
Hvad er din forventning til talentsatsning i jeres start 11 16/17 sæsonen? Jeg kan umiddelbart se Kasper Pedersen og måske Pohl? Og så tænker jeg Ahlman igen kan komme skadesfri. I FCM ser jeg Nissen, Poul og Duelund med samme antal tilsvarende minutter. Tager jeg fejl? Eller hvad forventer du?
Vi har hevet fem spillere op fra u19, så jeg regner et par af dem vil bliver superliga spillere i år (min ca. 15 kampe hver). Specielt Grønning og Magnus Christensen tror jeg på som begge har fået en del indhop.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Talent eller købeklub.

Indlæg af Søgaard » 5. aug 2016, 12:05

Mike80 skrev:
Buzz Killington skrev:
Mike80 skrev:Hvad er holdningen til AaB's transfer ageren i dette vindue herinde? Jeg ved jo fra tidligere debatter at man i Nordjylland længe har været stolt over det store antal danskere i start 11 og top prioritet på spilletid til egenudviklede talenter.

AaB vinduet har indtil nu betydet: Holgerson, Sloth, Meilinger og Flores. 4 spillere som ligner spillere til start 11 ligesom Bassogog ligner en starter pt.

Mange herindw har skudt FCM i skoen at man ikke længere kan markedsføre sig som talent/udviklingsklub ved tilsvarende vinduer og postuleret stor glæde over AaB ikke har valgt denne vej.

Hvad er holdninger nu? Glæde eller fortvivlelse over klubbens nye kurs..
Holdningen er at AaB er en klub der satser på egne talenter, samt at den strategi er forenelig med at hente spillere udefra i ny og næ. Men i modsætning til f.eks. FCM som du selv nævner, så er de sportslige ambitioner i AaB bl.a. i lyset af den økonomiske formåen, ikke nogen stor hindring i forhold til at give plads til talenterne. Derfor passer prædikatet "talentklub" bedre på klubber som AaB og FCN end FCM, i hvert fald set over de seneste par år. Det hele kan naturligvis ændre sig.

Er der mere at komme efter Mike? Godt, så smut tilbage til din egen tråd.
Hvad er din forventning til talentsatsning i jeres start 11 16/17 sæsonen? Jeg kan umiddelbart se Kasper Pedersen og måske Pohl? Og så tænker jeg Ahlman igen kan komme skadesfri. I FCM ser jeg Nissen, Poul og Duelund med samme antal tilsvarende minutter. Tager jeg fejl? Eller hvad forventer du?
Du er jo ignorant og ude af stand til at argumentere. Egne spillere der har deltaget i 3/3 kampe denne sæson: Helenius, Børsting, Risgård, Würtz, PK. 2/3: Grønning, Ene, Magnus C, Blåbjerg.

At du som en af to kan nævne Pohl, der er ude med kyssesyge, siger alt om din agenda..
Aalborg BK 1885!

Besvar